Gå til innhold

Når begynner dere å vaske babyklær?

Anbefalte innlegg

Har en del babyklær, sengetøy og div annet som må vaskes før bruk, når begynner dere med dette? Er uke 30 nå.

Og hvilke vaskemidler bruker dere? Ser mange ikke bruker skyllemiddel, men det tror jeg vi må, evt parfymefritt fra Neutral/Comfort e.l. (bruker dette merket vaskemiddel), vi har ikke trommel nemlig. 

Holder det å lufte voksiposen og dynene (helt nytt alt)?

Endret av RetroMamma

Fortsetter under...

Jeg har termin om 13 dager og har nettopp vasket alt:) Bruker blenda sensitive. 

Kjøpt en pose som har vært brukt bare et par ganger men har lyst å vaske den og ha den i tørketrommel med tennisballer. Liker at alt er rent. Men en helt ny dyne hadde jeg bare luftet ja:)

Jeg bruker oogså blenda sensitive. Har ikke trommel jeg heller, men bruker kun skyllemiddel på håndklær, sengetøy og pledd jeg, føler ikke at jeg trenger det på klæra. Jeg arvet dyner så vasket disse på 60. Har også arvet voksipose, ddenne må jo renses egentlig, men tror bare jeg kommer til å lufte den godt.

Jeg er 31+2 nå og har smått begynt å vaske litt. Vet jo ikke åssen formen blir de siste ukene så føler det er greit å ha god tid jeg :)

Ikke putt voksiposen i vaskemaskinen! !! Da blir den ødelagt! det har jeg prøvd nemlig.... :-P men trekket kan vaskes:-) jeg begynte å vaske klart i ukw 35:-) men om du vil før, hadde jeg bare gjort det:-)

Kjøpt en pose som har vært brukt bare et par ganger men har lyst å vaske den og ha den i tørketrommel med tennisballer. Liker at alt er rent. Men en helt ny dyne hadde jeg bare luftet ja:)

Ikke vask voksiposen i vaskemaskin. ..:-)

Oj, det var bra du sa! Har ikke gjort det enda heldigvis:)  Var bare at det sto på den at den kan vaskes og tromles med tennisballer!  Men får vel heller lufte den:) har voksi urban

Annonse

På voksi.no kan du lese om vaskeanvisning til de ulike posene, overdelen kan vaskes i maskin på samme måte som ei dunjakke, mens underdelen kan du fryse, støvsuge og luftes, eller om den er skitten må den renses, pga ulla. 

Har termin 27.januar og tenker jeg begynner med klesvasken i romjula når alle gaver er kjøpt inn, pakket opp og vi har ryddet etter juleselskapet her hjemme. Har faktisk ikke så alt for mange planer i uken før nyttår så det passer bra med litt vasking. Vil ha alt klart 3 uker før termin hvertfall, man vet jo aldri (selv om jeg har en stygg følese av at jeg går langt over tiden).

Jeg har termin 28 Jan og utsetter alt til etter nyttår.. Da kan jeg vaske det vi får til jul også + jeg må sikkert ut og handle :) Har tenkt at jeg har god tid, så satser på han ikke kommer før han skal (et par dager før er heeeelt greit) :)

Oj, det var bra du sa! Har ikke gjort det enda heldigvis:) Var bare at det sto på den at den kan vaskes og tromles med tennisballer! Men får vel heller lufte den:) har voksi urban

Ok.. kan vær jeg var litt rask på å svare.. på min står det at den må renses nemlig.. men viss det står at en kan puttd den i vaskemaskin, så vil jo det vær en reklamasjonsrett viss den skulle blitt ødelagt:-)

Hvilken ullsåpe bruker dere? Til mine egne klær bruker jeg Milo u/parfyme, men ser at flere plasser selges det ullsåpe, f.eks. fra Troll. Brukes denne for hånd eller i maskin? Er det noe vesentlig forskjell på disse to? Må det brukes en spesiell ullsåpe på f.eks. lammeskinnet? 

Har også tenkt å kjøpe sitronsåpe, har lest at denne er super på tranflekker og div andre umulige flekker, noen som har prøvd?

Vi begynte i forgårs, 35+3, mannen ble plutselig veldig nervøs for å ende opp med å pakke den derre bagen, så da fant vi ut at det var bare å begynne å vaske..

Vi er helt ferdig med julegavene og jeg er sykemeldt så er greit å ha noe å sulle med.. :-)

Annonse

Jeg vasket alt i ca uke 35. Det var litt koselig å holde på med de små babyklærne <3 nesten alt er arvetøy fra storesøster, så både dyne og pose ble vasket.

Jeg hadde dundelen til voksi urban i vaskemaskinen, på ullprogram med ullvaskemiddel. Det gikk supert! Nederdelen lå et døgn i fryseboksen og så tørket jeg av flekker med en våt klut.

Termin 5 jan og har vasket alt av dyner/puter/klær/sengtøy.. Mangler bare vognposen 😊 er snart 38 uker og vil helst vaske det selv og ikke la mann/sviger/svigerinner ta seg av sånn mens jeg ligger på sykehuset 😜

Oj, det var bra du sa! Har ikke gjort det enda heldigvis:) Var bare at det sto på den at den kan vaskes og tromles med tennisballer! Men får vel heller lufte den:) har voksi urban

Ok.. kan vær jeg var litt rask på å svare.. på min står det at den må renses nemlig.. men viss det står at en kan puttd den i vaskemaskin, så vil jo det vær en reklamasjonsrett viss den skulle blitt ødelagt:-)

Original voksipose har ulldyne som må renses, men de nyere variantene kan vaskes i maskin. Urban'en er en dunpose, og dun tåler maskinvask så lenge det tørkes godt i trommel (med tennisballer) etterpå. Men viktig å passe på at den er helt tørr, da - dunet kan råtne hvis det blir liggende fuktig.

Original voksipose har ulldyne som må renses, men de nyere variantene kan vaskes i maskin. Urban'en er en dunpose, og dun tåler maskinvask så lenge det tørkes godt i trommel (med tennisballer) etterpå. Men viktig å passe på at den er helt tørr, da - dunet kan råtne hvis det blir liggende fuktig.

Både urban og city har ull underdel også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...