Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Etter bruk såklart Har masse fint babytøy som den lille har vokst ut av. Masse dyre merker som jeg ser folk pleier å selge på facebook og finn.no. Noe har jeg kjøpt selv, noe har jeg fått i gave og noe har jeg arva av ei venninne som ikke ville ha det tilbake. Blir det feil av meg å selge disse klærne (arva og gave)? Jeg har jo samtlige som venner på facebook, så de vil jo antageligvis se når jeg legger ut på kjøp/salg grupper. Hva hadde dere tenkt? Jeg har forresten ingen jeg kjenner som kan arve av meg. Anonymous poster hash: c4fa6...cb2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Jeg ville spurt hun du har arvet av om hun vil ha tilbake sine ting en gang til og fortalt at jeg tenker å legge ut babyklær du ikke bruker mer på finn. Da har hun mulighet til å si hun vil legge dem ut selv. Gaver hadde jeg ikke hatt noe problem med å selge, men jeg ville beholdt noen fine kjoler, klær som betyr noe for deg osv sånn at du har noe igjen når barnet ditt får barn selv. Vi har mange fine klær etter både samboeren min og meg og vi har brukt dem mye, så jeg kommer også til å spare på en del som våre barn kan bruke når de blir foreldre. Anonymous poster hash: 12d64...a25
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har som prinsipp at jeg ikke selger klær som vi har fått i gave eller har arva. Arveklær gir jeg videre til noen som trenger det eller i en Fretex-container. Anonymous poster hash: 16de2...fa6
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Synes det er helt greit å selge klær du har fått i gave, du har jo brukt det, men trenger det ikke lenger. Når det gjelder arveklær så synes jeg det kommer litt an på hvordan veninnen din som ga det bort er. Er hun en person som ga det til deg for å være snill, men kanskje kunne ha tenkt å selge det selv? Kanskje hun bare var glad for å bli kvitt det?? Du kan jo sende en mld å høre med henne. Si at du har tenkt å kvitte deg med alle babyklær pga mangel på oppbevaringsplass. Så kan du høre om hun ønsker klærne tilbake slik at hun kan selge dem selv, hvis ikke så selger du dem sammen med resten. Anonymous poster hash: d6d9c...0c4
Rivjernet Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Etter bruk såklart Har masse fint babytøy som den lille har vokst ut av. Masse dyre merker som jeg ser folk pleier å selge på facebook og finn.no. Noe har jeg kjøpt selv, noe har jeg fått i gave og noe har jeg arva av ei venninne som ikke ville ha det tilbake. Blir det feil av meg å selge disse klærne (arva og gave)? Jeg har jo samtlige som venner på facebook, så de vil jo antageligvis se når jeg legger ut på kjøp/salg grupper. Hva hadde dere tenkt? Jeg har forresten ingen jeg kjenner som kan arve av meg. Anonymous poster hash: c4fa6...cb2 Hvorfor må du selge det? Kan du ikke gi det bort? Underlig å selge ting en selv har fått/arvet.
Gjest flykræsj Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Hadde noen solgt klær som jeg hadde gitt bort, hadde jeg tenkt det var helt greit. Hvis ikke måtte jeg ha sagt at dette var noe jeg gjerne ville ha tilbake etter bruk (lån altså).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Hadde nok reagert negativt hvis alle klærne jeg har gitt bort (arv) hadde blitt SOLGT videre etter bruk. Hvorfor ikke glede noen andre med å gi bort? Da ville jeg heller hatt klærne tilbake slik at jeg kunne gitt det bort til andre som trengte det. Snakk om å tjene penger på andres gode gjerning. Anonymous poster hash: 78b5a...346
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Etter bruk såklart Har masse fint babytøy som den lille har vokst ut av. Masse dyre merker som jeg ser folk pleier å selge på facebook og finn.no. Noe har jeg kjøpt selv, noe har jeg fått i gave og noe har jeg arva av ei venninne som ikke ville ha det tilbake. Blir det feil av meg å selge disse klærne (arva og gave)? Jeg har jo samtlige som venner på facebook, så de vil jo antageligvis se når jeg legger ut på kjøp/salg grupper. Hva hadde dere tenkt? Jeg har forresten ingen jeg kjenner som kan arve av meg.Anonymous poster hash: c4fa6...cb2 Hvorfor må du selge det? Kan du ikke gi det bort? Underlig å selge ting en selv har fått/arvet. For mitt vedkommende har jeg tidligere vært den som har gitt bort mye utstyr. Nå står jeg i en økonomisk situasjon hvor jeg ikke får noe utbetalt i hele 2014, sannsynligvis ikke før august 2015. Og har jeg fått en gave har jeg fått en gave. Det tøyet jeg har arvet, vil jeg spørre igjen om folk vil ha det tilbake. Hvis ikke vil jeg selge det rimelig. Anonymous poster hash: 64168...30c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Det jeg har arvet, har jeg gitt bort til Fretex o.l. (selvom jeg KUNNE trengt pengene, syns jeg det uansett blir rart å selge det). Jeg hadde ihvertfall unngått å lagt det ut på facebook på diverse selgegrupper.. Da er det bedre med finn syns jeg, så slipper kanskje alle du har fått gaver av å se at du selger det. Anonymous poster hash: 67e94...77b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Hadde ikke solgt arveklær, men klær/utstyr du har fått i gave ser jeg ikke noe i veien med å selge videre. Anonymous poster hash: 73ba5...3fb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Det synes jeg er opp til hver enkelt,men gjør det samme selv,men samler gjerne 3 str og selger for 400 kr.s¨å nei jeg synes ikke det er galt,man må ikke gi bort hele tida,det er tullete Anonymous poster hash: c2ee7...c4f
Elskerhøsten2014 Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Jeg sparer de kun ungen min har brukt til nevø hvis jeg får det engang og arveklær selger jeg billig eller gir bort,er jo stort sett lite brukt når de er babyer
Gjest Julia1984 Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Hadde nok reagert negativt hvis alle klærne jeg har gitt bort (arv) hadde blitt SOLGT videre etter bruk. Hvorfor ikke glede noen andre med å gi bort? Da ville jeg heller hatt klærne tilbake slik at jeg kunne gitt det bort til andre som trengte det. Snakk om å tjene penger på andres gode gjerning. Anonymous poster hash: 78b5a...346 Så når du gir noen en gave, så vil du gjerne vite hva de gjør med gaven i fremtiden - for da vil du ha gaven tilbake? Nice!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå