Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Skulle ha fjernet noen sting snarest, men har ikke sjangs til å komme meg på legekontoret i arbeidstiden (HEKTISK på jobb). Men lurte på, er det lege eller sykepleier som fjerner? For om det er sykepleier så kan jeg kanskje spørren en venninne. Eller kan jeg kanskje gjøre det selv? (er bare fire sting på låret) Anonymous poster hash: 222e2...1dd
hit og dit Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Sykepleier og helsesekretær fjerner de på legekontoret hos oss
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Så lenge du har riktig utstyr (sterilisert) og er helt fanatisk med renslighet så er det greit å fjerne stingene selv. Jeg har aldri vært hos lege og gjort det det gangene jeg har trengt det, har alltid gjort det selv, og har jeg har hjulpet flere andre å gjøre det da de syns det er litt dumt å reise hele veien til legekontoret for å gjøre en slik liten ting. Anonymous poster hash: 6dd4c...425
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Bare klipp inntil knuten og dra det ut med en pinsett. Anonymous poster hash: 08d81...55a
HvittHus Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Jeg fjerner alltid mine selv. Koker skalpell og pinsett og renser stingene/såret med saltvann.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Du kan fint fjerne de selv, men vær obs på hygiene. Og det av stingene som har vært utenfor huden skal ikke dras inn igjen gjennom såret når du fjerner stinget. Anonymous poster hash: 00782...2ee
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger i alle fall ingen lege til å gjøre det, i alle fall ikke om det ikke er en skade som legen må sjekke samtidig. Her i huset har vi fjernet sting selv mer enn en gang, ikke noe problem. En spiss saks til å klippe med og så dra dem ut med en pinsett eller fingrene. Men jeg gjør det kun så lenge jeg ser at såret har grodd skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Fjernet mine selv om sårkanten ser fin ut. Er det kinkig til kan vel en venn, mann, mor fjerne. Veldig enkelt. Anonymous poster hash: 54861...05c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Spør veninna di som er sykepleier du Naboen min som er hjelpepleier har alltid fjernet mine. Er sykepleier selv og fjerner mange sting for familie og venner (har en sperre for å gjøre det på meg selv). Man får kjøpt sterile skalpeller på apoteket, og ha en ren pinsett klar. Anonymous poster hash: 3f515...eee
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpent Anonymous poster hash: fbd00...8ad
Camillok Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Så lenge det ikke har grodd må du nesten få det sjekket på legekontoret.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpent Anonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3
MillaCamilla Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpent Anonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 På sykehus er fjerning av sting en steril prosedyre, rart det ikke er det på et legekontor? Til og med på sykehjemmene jeg har jobbet har det vært steril prosedyre.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpent Anonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 På sykehus er fjerning av sting en steril prosedyre, rart det ikke er det på et legekontor? Til og med på sykehjemmene jeg har jobbet har det vært steril prosedyre. Jobber ikke på Sykehjem men sykehus. Bruker ikke sterile hansker, bare de vanlige lilla. Anonymous poster hash: 040ba...0f3
Soon to be mum Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpent Anonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 På sykehus er fjerning av sting en steril prosedyre, rart det ikke er det på et legekontor? Til og med på sykehjemmene jeg har jobbet har det vært steril prosedyre.Jobber ikke på Sykehjem men sykehus. Bruker ikke sterile hansker, bare de vanlige lilla. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Jepp. Har fjernet sting mange ganger på legekontor, både vanlig sutur og stifter. Brukt helt vanlige hansker og pinsett, men brukt steril, enkeltpakket engangsskalpell beregnet for stingfjerning. Hilsen helsesekretær.
Fero Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Din venninne som er sykepleier har kunnskap nok til å gjøre dette. Ser ingen grunn til at ren prosedyre ikke er nok, så lenge såret har grodd fint og ikke verker. Hvis ikke "ren prosedyre" eller "steril prosedyre" sier deg noe, så sier det nok din venninne noe. Har du spurt henne før du postet her?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpentAnonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 På sykehus er fjerning av sting en steril prosedyre, rart det ikke er det på et legekontor? Til og med på sykehjemmene jeg har jobbet har det vært steril prosedyre. Fjerning av sting er ikke en steril prosedyre. Men det bør gjøres rent. Hvem som helst kan fjerne sting. Anonymous poster hash: 9c5a1...a8e
Voilà Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Min fastlege fjerner dem for meg, sikkert sånn at han skal kunne se hvordan såret har blitt. Tror det er mest for å bare sjekke, men du hadde vel fått beskjed av lege om det var en lege som skulle gjøre det. De er jo som regel fine å fjerne selv =) Obs. på hygiene, ja!
MillaCamilla Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Du trenger ikke bruke streril saks. Du fjerner jo stingene pga at huden har grodd. En ren kjøkkensaks holder. Jeg ville gjort det selv. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 Huden har jo ikke grodd der stingene er. Det er jo åpentAnonymous poster hash: fbd00...8ad Så hvis du eller ungene har ei flis i fingeren så fjerner dere den med sterile instrumenter? Det er hysteri. Stigende sitter ytterst i huden, på samme måte som der flis har penetrert huden og hvis du har ett lite kutt feks. På jobben min fjerner vi ikke sting med sterile instrumenter, men med rene. Anonymous poster hash: 040ba...0f3 På sykehus er fjerning av sting en steril prosedyre, rart det ikke er det på et legekontor? Til og med på sykehjemmene jeg har jobbet har det vært steril prosedyre.Fjerning av sting er ikke en steril prosedyre. Men det bør gjøres rent. Hvem som helst kan fjerne sting. Anonymous poster hash: 9c5a1...a8e Ulike sykehus kan ha ulike prosedyrer. Jeg er opplært til steril pinsett og steril skalpell, første stedet jeg jobbet brukte vi også sterile hansker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå