Gå til innhold

Hvor lenge tok det før dere ble gravide igjen etter SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og kjæresten ble gravide før vi begynte å prøve, noe vi selvfølgelig ble kjempeglade for. Men så etter mye smerter i helgen og et noe langt legebesøk fant jeg ut at jeg har hatt en SA.

 

Vi er ganske bestemte på å prøve igjen. Men det jeg lurer på er hvor lenge jeg må vente etter at blødningen har sluttet? Er det noe fasitsvar på det?



Anonymous poster hash: b7e94...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

det sies vel at man helst skal vente en syklus, før man prøver igjen pga infeksjonsfare, men er jo mange som ikke bryr seg om det, og blir gravid igjen med en gang...

 

hos meg tok det 2 år etter SA å bli gravid igjen...



Anonymous poster hash: eb5c6...c26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid to uker etter SA, og det gikk bra! Når jeg mistet var jeg fast bestemt på å prøve igjen med en gang, selv om legen sa jeg burde vente.

 

Er nå gravid igjen, to måneder etter enda en SA. Denne gangen fikk jeg TR en gang før det satt igjen. Krysser fingrene for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Rakk ikke få mensen før jeg var gravid igjen etter min MA/SA :) Legen på sykehuset sa det bare var å "kjøre på" når man følte seg klar. Mange leger anbefaler deg å vente til du har hatt en mensen, men det er fordi det er lettere å regne ut termin.

 

Er nå i slutten at 3. trimester og har hatt en supert svangerskap.

 



Anonymous poster hash: f7813...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei! Jeg ble anbefalt to perioder, men det er mange meninger hos legene. Noen sier kjør på, andre sier en periode og andre flere. Legen min sa det var større sjanse for å miste hvis jeg ble gravid igjen med en gang. Vet ikke helt om det er riktig. Sist MA for flere år siden sa legen kjør på. Gudene må vite hva som er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg mistet i november 2011 og ble gravid igjen i januar 2012, altså på første forsøket etterpå. Det gjorde uendelig godt da den første lille hadde vært. Ledig ønsket og etterlengtet. Nå har vi ei aldeles nydelig lita jente på 1 1/2år som er vår store solstråle❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mistet i mars, har prøvd siden, men ikke blitt gravid ennå... Så det behøver dessverre ikke å gå så fort. Krysser fingrene for at det ordner seg snart. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Nesten samme som meg du da... Ble gravid på 2. PP sist, og mistet da jeg var over 4 mnd på vei. Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at vi snart kan bli med i 1.trimester-gruppen begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Nesten samme som meg du da... Ble gravid på 2. PP sist, og mistet da jeg var over 4 mnd på vei. Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at vi snart kan bli med i 1.trimester-gruppen begge to! :)

 

Masse lykke til, til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i SA i begynnelsen av mai. 10 uker på vei.

Ikke blitt gravid igjen enda. Utrolig sårt.

Håper så inderlig...

 

 

Anonymous poster hash: 6efa4...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i ma i februar 18 uker på vei:(

Har prøvd helt siden mars å bli gravid men den satt ikke før nå. Er Idag 3+4 uker på vei❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

 

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Enda flere av oss... Usj, så kjipt altså... Jeg hadde dødfødsel (hjemme på badet), men ble hasteoperert da det skjedde for å få ut morkaken som fortsatt satt fast. Har fått beskjed om at det ikke skal ha gjort noen skade, men har fått henvisning til gynekolog nå så skal inn og sjekke evt arrvev osv nå dersom ingen spire sitter denne mnd heller. :( Prøvd siden mars, så begynner å bli litt lei (og bekymret)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Enda flere av oss... Usj, så kjipt altså... Jeg hadde dødfødsel (hjemme på badet), men ble hasteoperert da det skjedde for å få ut morkaken som fortsatt satt fast. Har fått beskjed om at det ikke skal ha gjort noen skade, men har fått henvisning til gynekolog nå så skal inn og sjekke evt arrvev osv nå dersom ingen spire sitter denne mnd heller. :( Prøvd siden mars, så begynner å bli litt lei (og bekymret)...

 

 

Uff, stakkars deg. Hvor langt var du på vei? Jeg mistet i uke 13, og brukte cytotek for å få ut restene.. Har også tenkt på å ta en sjekk etterpå, men er ikke sikker på om det er nødvendig da jeg ikke hadde utskraping.

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?Anonymous poster hash: 14a20...efc
Enda flere av oss... Usj, så kjipt altså... Jeg hadde dødfødsel (hjemme på badet), men ble hasteoperert da det skjedde for å få ut morkaken som fortsatt satt fast. Har fått beskjed om at det ikke skal ha gjort noen skade, men har fått henvisning til gynekolog nå så skal inn og sjekke evt arrvev osv nå dersom ingen spire sitter denne mnd heller. :( Prøvd siden mars, så begynner å bli litt lei (og bekymret)...

 Uff, stakkars deg. Hvor langt var du på vei? Jeg mistet i uke 13, og brukte cytotek for å få ut restene.. Har også tenkt på å ta en sjekk etterpå, men er ikke sikker på om det er nødvendig da jeg ikke hadde utskraping. Anonymous poster hash: 14a20...efc

Jeg var 18 uker på vei, vært veldig tungt men går bedre nå. Hadde bare vært så fint om en liten spire snart ville feste seg og holde seg der inne. :) Jeg fikk beskjed på sykehuset etter operasjonen at det ikke var noen grunn til undersøkelse etterpå da operasjonen hadde gått så bra. Men kjenner jeg likevel er litt urolig, så blir greit å få sjekket det iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?Anonymous poster hash: 14a20...efc
Enda flere av oss... Usj, så kjipt altså... Jeg hadde dødfødsel (hjemme på badet), men ble hasteoperert da det skjedde for å få ut morkaken som fortsatt satt fast. Har fått beskjed om at det ikke skal ha gjort noen skade, men har fått henvisning til gynekolog nå så skal inn og sjekke evt arrvev osv nå dersom ingen spire sitter denne mnd heller. :( Prøvd siden mars, så begynner å bli litt lei (og bekymret)...
 Uff, stakkars deg. Hvor langt var du på vei? Jeg mistet i uke 13, og brukte cytotek for å få ut restene.. Har også tenkt på å ta en sjekk etterpå, men er ikke sikker på om det er nødvendig da jeg ikke hadde utskraping. Anonymous poster hash: 14a20...efc

Jeg var 18 uker på vei, vært veldig tungt men går bedre nå. Hadde bare vært så fint om en liten spire snart ville feste seg og holde seg der inne. :) Jeg fikk beskjed på sykehuset etter operasjonen at det ikke var noen grunn til undersøkelse etterpå da operasjonen hadde gått så bra. Men kjenner jeg likevel er litt urolig, så blir greit å få sjekket det iallefall. :)

 

 

Skjønner godt det har vært tungt. Klem til deg. Lykke til, håper det klaffer for oss begge snart :) 

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Mistet også i mars og ingen spire her gitt. Den satt på 1pp så håpet neste skulle komme raskt, men virker ikke sånn :( Men håper på en spire snart <3

Samme her. Satt også på 1 pp, og nå er jeg i 5 pp. etter aborten.. Hadde du utskraping?Anonymous poster hash: 14a20...efc
Enda flere av oss... Usj, så kjipt altså... Jeg hadde dødfødsel (hjemme på badet), men ble hasteoperert da det skjedde for å få ut morkaken som fortsatt satt fast. Har fått beskjed om at det ikke skal ha gjort noen skade, men har fått henvisning til gynekolog nå så skal inn og sjekke evt arrvev osv nå dersom ingen spire sitter denne mnd heller. :( Prøvd siden mars, så begynner å bli litt lei (og bekymret)...
Uff, stakkars deg. Hvor langt var du på vei? Jeg mistet i uke 13, og brukte cytotek for å få ut restene.. Har også tenkt på å ta en sjekk etterpå, men er ikke sikker på om det er nødvendig da jeg ikke hadde utskraping. Anonymous poster hash: 14a20...efc
Jeg var 18 uker på vei, vært veldig tungt men går bedre nå. Hadde bare vært så fint om en liten spire snart ville feste seg og holde seg der inne. :) Jeg fikk beskjed på sykehuset etter operasjonen at det ikke var noen grunn til undersøkelse etterpå da operasjonen hadde gått så bra. Men kjenner jeg likevel er litt urolig, så blir greit å få sjekket det iallefall. :)

Skjønner godt det har vært tungt. Klem til deg. Lykke til, håper det klaffer for oss begge snart :)

 

Anonymous poster hash: 14a20...efc

Tusen takk og stor klem tilbake! :) Det vil ordne seg til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke utskrapning, men kroppen ordnet opp selv her.. Lykke til videre jenter :) spiren sitter hele veien snart! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg tok det ca et halvt år å bli gravid igjen :-) Er i dag 8+3.



Anonymous poster hash: 5156a...4fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er veldig forskjellig hvor fort man blir gravid igjen etter at man har mistet. Noen er heldige og spiren sitter på første forsøk, mens med andre går det flere mnd :( selv mistet vi i MA i mai, er igjennom første pp nå og er utrolig spent på om tanta dukker opp om noen uker eller ei! Jeg er så bebissjuk at det gjør helt vondt :( krysserfingre og tær :)

 

Anonymous poster hash: 5ff7e...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...