Gå til innhold

Hvor lenge tok det før dere ble gravide igjen etter SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hos meg tok det ca et halvt år å bli gravid igjen :-) Er i dag 8+3. Anonymous poster hash: 5156a...4fa

Gratulerer så masse :) Begynte dere å prøve igjen med det samme?

 

Anonymous poster hash: 5ff7e...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Misten min lille spire juli. Har eggløsning denne helgen og satser da på en ny liten en. Kjenner på savnet av å miste. Håper det går bra denne gangen og for alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har TO ganger blitt gravid igjen, på første eggløsning etter SA. Litt utfordring og få kartlagt eggløsningen bare, fordi den er litt ustabil etter aborten, men jeg klarte det. Og jammen ble det full klaff. Tror det må ligge noe i det at man er litt ekstra fruktbar etter SA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser det er flere som blir gravide rett etter SA. Selv fått beskjed om å vente en syklus, uten at jeg helt får taket på hvorfor. Anyone? Skjønner at det psykisk sett ikke er sikkert at man er klar, og at det er vanskelig å beregne termin. Men noen andre fysiske grunner som gjør at man bør vente?

 

Anonymous poster hash: 9fead...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid i uke 14 da jeg oppdaget blødning, var på ultralyd og det viste seg att hjertet til den lille hadde sluttet å slå i uke 8. Var på sykehuset for å "føde" ut den 23 januar, blødningene sluttet 25 januar. Jeg ble gravid igjen på April, mistet denne på Mai.

Så nå ønsker jeg å vente lengre før vi prøver igjen.

 

Anonymous poster hash: 9113c...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er flere som blir gravide rett etter SA. Selv fått beskjed om å vente en syklus, uten at jeg helt får taket på hvorfor. Anyone? Skjønner at det psykisk sett ikke er sikkert at man er klar, og at det er vanskelig å beregne termin. Men noen andre fysiske grunner som gjør at man bør vente?

 

Anonymous poster hash: 9fead...844

Nei min spesialistgynekolog måtte til og med innrømme at denne anbefalingen var en veldig generell anbefaling som har vært siden "tidenes morgen". Han hadde ikke noen god grunn til å anbefale det egentilg. Det som ble nevnt var den psykiske biten, og vanskeligheten med å beregne termin. Noe som for meg har vært helt tåpelige årsaker. For det første er det psykisk verre for meg å IKKE være gravid, så måtte helt klart gjøre alt i min makt for å bli gravid på nytt, og det er alt annet enn en prøvepause. Dessuten kartlegger jeg eggsløsning. Så selv om jeg ble gravid på første EL etter SA'en i sommer nå, så vet jeg akkurat hvor langt jeg er på vei :) Når fagpersonell nå spør meg om siste mens så sier jeg den datoen som er 14 dager før eggløsningen min fant sted, da blir det helt riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Vil bare dele min historie og håper den vil være til oppmuntring for noen. Etter å ha mistet i uke 11+6 (fosteret var i uke 9) var jeg helt knust. Jeg fikk cytotec som jeg fikk ta hjemme og fikk beskjed om å vente en syklus før jeg prøvde igjen. Jeg valgte i midlertid å prøve igjen en uke etter at blødningene hadde stoppet. Etter det hadde jeg helt panikk av små ting og var helt sikker på at jeg hadde en exu. Så når menstrasjonen dukket opp 5 uker etter MAen var jeg veldig lettet. Da kom det også ut rester, så jeg er i ettertid også veldig glad for at jeg ikke ble gravid den månen.Månen etterpå hadde jeg bare en rar mensen med 2 dager spotting en dag uten noe også to dager med svak blødning. Jeg var sikker på at noe var feil med meg og at det ville ta lang tid å bli gravid igjen.. Tredje måned fikk jeg også spotting i to dager før det stoppet helt opp. Jeg var sikker på at jeg ikke var gravid og at det var samme greie som månen før, så jeg ville ikke teste. Jeg hadde noen graviditetssymptom, men det syntes jeg at jeg hadde hatt de to forrige målene også, så jeg ville ikke tro det. Mannen fikk imidlertid overtalt meg til å teste til slutt, og der var det jammen meg to streker. Har siden tatt to digital tester som viser en normal utvikling.

 

Det er selvsagt ingen garanti for at det går bra denne gangen, men det viser i alle fall at man kan bli gravid etter MA/SA selv om kroppen ikke har gått helt tilbake til normalen. Vil også råde til å vente en syklus for å gi kroppen og psykedelisk en liten pause. Selv nå merker jeg at jeg bekymrer meg mye mer enn forrige gang. Hadde jeg blitt gravid med en gang hadde jeg vert ett nervevrak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

 

Hei!

 

Jeg og kjæresten ble gravide før vi begynte å prøve, noe vi selvfølgelig ble kjempeglade for. Men så etter mye smerter i helgen og et noe langt legebesøk fant jeg ut at jeg har hatt en SA.

 

Vi er ganske bestemte på å prøve igjen. Men det jeg lurer på er hvor lenge jeg må vente etter at blødningen har sluttet? Er det noe fasitsvar på det?

 

Anonymous poster hash: b7e94...34c

 

 

Hei! Jeg gikk igjennom en MA i sommer og har hatt latterlig lange sykluser det siste året (47-53 dager)

 

Jeg dro på Life og kjøpte noe som heter Bidronninggele. Det skal inneholde reseptorer som likner mye på østrogen og vil hjelpe til med både hudproblemer og hormonelle issues.

 

Jeg ble gravid igjen etter den første menstrausjonen du skal ha etter en abort. Da hadde jeg tatt kostilskuddet i 1 måned også. Jeg er ganske sikker på at det har hjulpet meg, huden min ble helt kvisefri også. Supert produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...