Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #76 Skrevet 6. desember 2013 Kjenner to søsken som heter Naomi og Noah.. Begge barna er helnorske og veldig lyse i hud og hår. Ingenting feil med navnene i seg selv, men for meg så blir det litt som om jeg skulle kalt ungen min for Ali eller Mohammed.. Anonymous poster hash: 9f238...0ba
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #78 Skrevet 6. desember 2013 Brage. Helt forferdelig Anonymous poster hash: bdab0...5ea
anonymsuperbruker Skrevet 6. desember 2013 #79 Skrevet 6. desember 2013 Mange sære navn her jeg kommer fra! Blandt annet Bjørn-Nils, Kliff-Arne, Kåre Peter, Hjalmar-Henrik osv... Helt tragisk, og ikke har jeg fått noe heldigere navn heller- desverre ikke avkommene våre heller Mitt navn er mer ikke match, noe ala Kamilla-Olga! Hadde jeg kunnet hadde jeg bytta, men blir litt dumt Anonymous poster hash: 5cc55...6c9 Kliff??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #80 Skrevet 6. desember 2013 Nemo og Tristan syns jeg er ganske kleine.. Anonymous poster hash: 1e17a...9e2
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #81 Skrevet 6. desember 2013 Synes alle norrøne navn som Brage, Balder, Gunnar og Aslak osv er helt jæævlige. Hva om barnet vil ut i verden når det blir større? My name is Æslæk? Båålldr? Generelt mener jeg man bør velge et navn som i det minste går ann å si på engelsk uten at man blir oppfattet som en spedalsk galing.. Ellers må vel det styggeste navnet jeg har hørt på et barn være BASTE. Anonymous poster hash: 96741...1d5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #82 Skrevet 6. desember 2013 Mange sære navn her jeg kommer fra! Blandt annet Bjørn-Nils, Kliff-Arne, Kåre Peter, Hjalmar-Henrik osv... Helt tragisk, og ikke har jeg fått noe heldigere navn heller- desverre ikke avkommene våre heller Mitt navn er mer ikke match, noe ala Kamilla-Olga! Hadde jeg kunnet hadde jeg bytta, men blir litt dumt Anonymous poster hash: 5cc55...6c9 Kliff?? YES! Eller skrives vel Cliff? Er ikke helt sikkert, vet bare at han har ei meget uheldig sammensetning på navnene Anonymous poster hash: 5cc55...6c9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #83 Skrevet 6. desember 2013 Guttorm. Gutt......orm...... Har alltid synes at det navnet er helt grusomt.. Jobber med en jeg liker godt som heter det da, og innrømmer at det har hjulpet en liten smule! Anonymous poster hash: 89070...970
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #85 Skrevet 6. desember 2013 Synes disse navne debattene er kleine, utrolig stygt å holde på sånn. Ikke rart det er mobbing når voksene ikke tenker lenger. Ja det finnes masse navn jeg ikke liker, men de kan jeg holde for meg selv. Oppnår ingenting annet en å kanskje såre noen ved å bare lange ut navn jeg ikke synes er fine, så hva er poenget med det? Anonymous poster hash: 0e24e...5ad
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #86 Skrevet 6. desember 2013 Synes alle norrøne navn som Brage, Balder, Gunnar og Aslak osv er helt jæævlige. Hva om barnet vil ut i verden når det blir større? My name is Æslæk? Båålldr? Generelt mener jeg man bør velge et navn som i det minste går ann å si på engelsk uten at man blir oppfattet som en spedalsk galing.. Ellers må vel det styggeste navnet jeg har hørt på et barn være BASTE. Anonymous poster hash: 96741...1d5 Jeg liker gode norske navn jeg. Litt kjedelig hvis alle skal hete engelskspråklige navn. Vi klarer fint å lære oss uttale på utenlandske navn. Anonymous poster hash: 856b3...44f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #87 Skrevet 6. desember 2013 Synes alle norrøne navn som Brage, Balder, Gunnar og Aslak osv er helt jæævlige. Hva om barnet vil ut i verden når det blir større? My name is Æslæk? Båålldr? Generelt mener jeg man bør velge et navn som i det minste går ann å si på engelsk uten at man blir oppfattet som en spedalsk galing.. Ellers må vel det styggeste navnet jeg har hørt på et barn være BASTE. Anonymous poster hash: 96741...1d5 Man heter da fortsatt Aslak selv om man snakker med noen på engelsk Anonymous poster hash: 89d1c...e30
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #88 Skrevet 6. desember 2013 Isadora Alexandra. Jøssemeg, for et klissenavn. Anonymous poster hash: 62330...7fb
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #89 Skrevet 6. desember 2013 Hva er det som er så kleint med Nora, Emil, Isabell osv? Tror dere har misforstått begrepet litt. Spørsmålet var det kleineste navnet dere har hørt, ikke hvilket navn dere ikke liker. Dette navnet er på en voksen mann da og jeg vet ikke hvordan det uttales, men i lydskrift heter han Pervis. Anonymous poster hash: d091e...cbd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #90 Skrevet 6. desember 2013 Huff... Mitt navn var i en av svarene her. Ikke noe gøy Anonymous poster hash: 925f9...5a8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #91 Skrevet 6. desember 2013 Det JEG ikke liker er når man bruker ordet klein slik som du og mange andre gjør...det er feil, feil, feil. Anonymous poster hash: ca0cd...f16
Jallow B Skrevet 6. desember 2013 #92 Skrevet 6. desember 2013 Huff... Mitt navn var i en av svarene her. Ikke noe gøy Anonymous poster hash: 925f9...5a8 Mitt navn har vært i en av trådene om "styggeste" navn. Vi overlever nok
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #93 Skrevet 6. desember 2013 Jeg syns det har vært nevnt kjempemange fine navn, jeg! Noterer tips i boken, hahah - som Heine, Emil, Brage, etc. Også liker jeg at folk er litt kreative med navn og lager nye navnetrender, som Birk og Ronja osv. Og kult at man finner nye navnekombinasjoner. Jeg har tenkt å gi datteren min et spesielt navn selv, og det er sikkert folk som kommer til å syns det er stygt, men det virker jo som om alle navn kan havne på en liste som dette her. Negative folk, azz ;-) Anonymous poster hash: 5d122...018
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #94 Skrevet 6. desember 2013 Syns kombinasjoner av navn kan være rare. Feks Kåre Bernt, Åge Bernt, Harald Kåre osv, kan mange flere men regner med dere skjønner tegninga I tillegg har jeg hørt om en jente som heter Elphi. Uttales med f. Det er ett litt for spesielt navn for min smak. Anonymous poster hash: e8788...630
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #95 Skrevet 6. desember 2013 Britanius, norsk barn, norske foreldre........ Anonymous poster hash: f278e...d53
Fero Skrevet 6. desember 2013 #96 Skrevet 6. desember 2013 Synes alle norrøne navn som Brage, Balder, Gunnar og Aslak osv er helt jæævlige. Hva om barnet vil ut i verden når det blir større? My name is Æslæk? Båålldr? Generelt mener jeg man bør velge et navn som i det minste går ann å si på engelsk uten at man blir oppfattet som en spedalsk galing.. Ellers må vel det styggeste navnet jeg har hørt på et barn være BASTE. Anonymous poster hash: 96741...1d5 Takk for dagens latter!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #97 Skrevet 6. desember 2013 Jeg er åpen for det meste av tradisjonelle navn og utenlandske navn, inkl kombinasjoner. Ikke alt jeg liker, men smaken er som baken. Noen foretrekker 10 på topp navn, noen liker gammeldagse navn, noen liker korte, noen foretrekker kombinasjoner... Det jeg synes er kleint, er: 1) oppkonstruerte navn eller sær kombinasjon (sorry, Nathaniel Chrisander), 2) oppkonstruert ortografi, 3) navn etter lett identifiserbar (gjerne utenlandsk) tv-serie/film/bok (noen som har født en liten Frodo?). De 2 første roper "se, jeg er så kul at jeg har funnet ut et navn som barnet mitt skal bruke et livstid å stave/forklare", det siste at man har noe begrenset kulturell bagasje. Min kusine har forøvrig barn som heter hhv Brenda og Dylan, gjett hva som var favoritt tv-serien når hun var yngre? Anonymous poster hash: bf188...77e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #98 Skrevet 6. desember 2013 Nå ser jeg for meg at dere damer sitter rundt et bord på en kafé, hvor dette er det store samtaleemnet. Greit nok med uheldige kombinasjoner og navn som betyr et eller annet ekkelt, men å rakke ned på relativt vanlige navn, eller bare navn som er uvanlige i deres ører, hallo? Jeg ville gremmes over å overhøre samtalen idet jeg gikk forbi dere... Jeg er ganske så usikker på hva jeg tør å kalle barnet mitt - jeg kan jo risikere at han/hun blir mobbet. Av folk som dere, voksne folk! Anonymous poster hash: f1967...a5c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #99 Skrevet 6. desember 2013 Kan ikke fordra navnet Brian. Med norsk uttale. Det er ikke noe pent. Ellers er jeg ikke fan av tage, Brage, navn som slutter på -laug, -veig og -leif... Anonymous poster hash: 9cc0c...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå