Gå til innhold

Februarpikene! ;-)


klishe89

Anbefalte innlegg

Kjedelig med sånne blendahvite tester snartmamma:-(

 

Her går det sakte men sikkert fremover. Er på 5 spraydag og jeg kjenner at mensen er i anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I know the feeling mammadrøm ;)

 

Fortsatt ingen tegn til mensen her :P Jeg skal på teambuildingstur med jobben fra neste torsdag, så håper virkelig den kommer snart så jeg er ferdig i god tid til hytteliv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv veldig bekymret når jeg gikk å ventet på mensen etter start av spray, den kom, men noen dager senere enn normalt. Endte opp som deg, SnartMamma83, med å teste, men ingen ting...

Nå er jeg på spraydag 21 og symptomene har meldt sin ankomst den siste uken. Litt av alt, hodepine, kvalme, kviser, spotting, og kort lunte så i uken gikk jeg et øyeblikk i kjelleren og måtte grine litt, uten helt å vite hvorfor. Dagen etter var jeg tilbake til akupunktur og angret på at jeg hadde hoppet over en uke. Har fått akupunktur siden november, synes også det roer hode og kropp. Akupunktøren min er superskjønn og sa at jeg må tenke at symptomene er tegn på at medisinen fungerer, og hun har jo rett, så jeg prøver å se det positive og ikke frustrere av det plagsomme. Men på onsdag, 5feb, starter jeg med sprøyter og jeg kjenner at jeg på en måte ser frem til å komme i gang. Ser liksom enden på en laaaaang ventetid.

Vi sto på venteliste i 8 mnd før vi kom til første samtale i november også fikk vi ikke starte før januar, så jeg er superklar, men prøver også ikke forvente for mye, er så redd for å gå i kjelleren igjen. Håper på uttak mandag uke 8!! Har tatt fri hele uken, og bestemt meg for å ikke fortelle noe til min leder, som jeg ikke helt føler jeg har tillit til at holder det for seg selv.

Oi, d et ble mye dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

 

Masse lykke til, det går nok bra!

Hvordan har det vært å sette sprøytene? Symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

Masse lykke til, det går nok bra!

Hvordan har det vært å sette sprøytene? Symptomer?

 

Tusen takk for lykkeønskninger :) Håper at det ikke blir så ille som jeg tror.. 

 

Sprøyter har gått overraskende bra!! Jeg som har skikkelig nålskrekk har ikke hatt særlig problemer med det. Det er mannen som setter sprøytene på meg og det har blitt en koselig kveldsgreie egentlig, hehe :) 

Jeg har gått på ganske liten dose (75ie i 4 dager, 150 i 3 dager og 112,5 de to siste dagene) så jeg kjenner ikke så mye symptomer annet enn at mye av plagene fra sprayen forsvant! No more hetetokter, kviser og dårlig humør :) Hodepinen henger med fortsatt og er litt oppblåst og øm. Blir også fortere trøtt og sliten og må ta det mye mer med ro enn jeg er vant med :-/

 

Hvilken sprøyte skal du gå på? Synes i hvertfall de ferdig fylte pennene er veldig greie, selv om jeg ikke har prøvd noe annet. 

Vi sto også på venteliste lenge før vi ble kalt inn, tror det er fordi jeg og mannen er så "unge". Hvor gamle er dere?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

 

Masse lykke til, det går nok bra!

Hvordan har det vært å sette sprøytene? Symptomer?

Tusen takk for lykkeønskninger :) Håper at det ikke blir så ille som jeg tror.. 

 

Sprøyter har gått overraskende bra!! Jeg som har skikkelig nålskrekk har ikke hatt særlig problemer med det. Det er mannen som setter sprøytene på meg og det har blitt en koselig kveldsgreie egentlig, hehe :) 

Jeg har gått på ganske liten dose (75ie i 4 dager, 150 i 3 dager og 112,5 de to siste dagene) så jeg kjenner ikke så mye symptomer annet enn at mye av plagene fra sprayen forsvant! No more hetetokter, kviser og dårlig humør :) Hodepinen henger med fortsatt og er litt oppblåst og øm. Blir også fortere trøtt og sliten og må ta det mye mer med ro enn jeg er vant med :-/

 

Hvilken sprøyte skal du gå på? Synes i hvertfall de ferdig fylte pennene er veldig greie, selv om jeg ikke har prøvd noe annet. 

Vi sto også på venteliste lenge før vi ble kalt inn, tror det er fordi jeg og mannen er så "unge". Hvor gamle er dere?

Takk for tilbakemelding, Ønskebaby14. Så godt å høre, betryggende. Spennende siden det er første forsøket vårt, alltid litt usikker når en ikke vet hva en går til. Vi må blande selv siden dosen er ganske stor, 375ie i åtte dager, så til undersøkelse. Fikk så stor dose siden jeg er "gammel" som legen sa. :/ Føler meg ikke gammel, selvom tallet sier 39. Min mann er litt yngre.

Tenkte også å la han få sette de sånn at han blir mer involvert og at vi er sammen om det. Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er egguttak på flere iløpet av neste uke. Blir spennende. Jeg satte sprøyte igår og imorgen blir det uttak. Gruer meg til selve prosedyren, må da være litt ubehagelig. Håper inderlig mannen kan få være med inn sammen med meg, så noen kan holde min klamme hånd :)

Gikk på puregon166E i 9dager jeg, ble vel også karakterisert som litt eldre derfor høy dose. Men det var jo liten i forhold til din Limale.

Lykke til til dere alle, spennende dager dette her : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

Masse lykke til, det går nok bra!

Hvordan har det vært å sette sprøytene? Symptomer?

Tusen takk for lykkeønskninger :) Håper at det ikke blir så ille som jeg tror.. 

 

Sprøyter har gått overraskende bra!! Jeg som har skikkelig nålskrekk har ikke hatt særlig problemer med det. Det er mannen som setter sprøytene på meg og det har blitt en koselig kveldsgreie egentlig, hehe :) 

Jeg har gått på ganske liten dose (75ie i 4 dager, 150 i 3 dager og 112,5 de to siste dagene) så jeg kjenner ikke så mye symptomer annet enn at mye av plagene fra sprayen forsvant! No more hetetokter, kviser og dårlig humør :) Hodepinen henger med fortsatt og er litt oppblåst og øm. Blir også fortere trøtt og sliten og må ta det mye mer med ro enn jeg er vant med :-/

 

Hvilken sprøyte skal du gå på? Synes i hvertfall de ferdig fylte pennene er veldig greie, selv om jeg ikke har prøvd noe annet. 

Vi sto også på venteliste lenge før vi ble kalt inn, tror det er fordi jeg og mannen er så "unge". Hvor gamle er dere?

Takk for tilbakemelding, Ønskebaby14. Så godt å høre, betryggende. Spennende siden det er første forsøket vårt, alltid litt usikker når en ikke vet hva en går til. Vi må blande selv siden dosen er ganske stor, 375ie i åtte dager, så til undersøkelse. Fikk så stor dose siden jeg er "gammel" som legen sa. :/ Føler meg ikke gammel, selvom tallet sier 39. Min mann er litt yngre.

Tenkte også å la han få sette de sånn at han blir mer involvert og at vi er sammen om det. Hvor gamle er dere?

 

Ja, det er nok greit å la mannen sette de, så føler han at han får være en større del av det enn bare prøveglasset på uttaksdagen :D Jeg er 23 og mannen er 26.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er egguttak på flere iløpet av neste uke. Blir spennende. Jeg satte sprøyte igår og imorgen blir det uttak. Gruer meg til selve prosedyren, må da være litt ubehagelig. Håper inderlig mannen kan få være med inn sammen med meg, så noen kan holde min klamme hånd :)

Gikk på puregon166E i 9dager jeg, ble vel også karakterisert som litt eldre derfor høy dose. Men det var jo liten i forhold til din Limale.

Lykke til til dere alle, spennende dager dette her : )

Masse masse lykke til i morgen!!! :) :) Går dere offentlig eller privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

Er det første uttak for deg? Forstår deg godt og vil ikke avskremne deg men jeg har vert gjennom det en gang og det var ikke godt når han stakk på den ene siden så jeg gruer meg og:( selve bedøvingen kjente jeg ikke men jeg vil be om litt mer medisiner denne gang følte ikke de virket godt nok:( men har vi først komt så langt så er det bare å hoppe i det:) skal på ul i dag for å få vite når jeg er klar for uttak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper2014: Hvordan gikk uttaket?

 

Her kom mensen igår, og jeg er skikkelig dårlig denne gangen. Kvalm og vondt. Er det vanlig med vondere mens når man går på spray?

Dere er så heldige som skal ha uttak i løpet av denne uka :) Jeg synes all ventinga er det værste med prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

Er det første uttak for deg? Forstår deg godt og vil ikke avskremne deg men jeg har vert gjennom det en gang og det var ikke godt når han stakk på den ene siden så jeg gruer meg og:( selve bedøvingen kjente jeg ikke men jeg vil be om litt mer medisiner denne gang følte ikke de virket godt nok:( men har vi først komt så langt så er det bare å hoppe i det:) skal på ul i dag for å få vite når jeg er klar for uttak:)

Ja, det er første forsøket vårt. Jeg fikk med 2 paracet og 1 og en halv av to andre piller.. Sykepleieren mente at de fleste sovnet ila noen minutter etter disse, men jeg har mine tvil!

I morgen er det medisinfri dag her, det blir rart etter å ha gått på medisiner siden slutten av 2013 og hele 2014. Utrolig hva man blir vant til!

Lykke til på ul i dag! Håper de finner masse fine eggposer og at du ikke må vente lenge før du er klar for uttak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Uæææ, på søndag settes siste gonal-f og mandag er det tid for eggløsningssprøyte :o Uttaket er på onsdag og jeg gruer meg så innmari :( Synes det er vondt bare de driver med ultralydstaven oppi der jeg.. kan ikke se for meg hvordan det blir med bedøvelse, nåler og hele pakka.. På en annen side har jo ikke noen ting i denne prosessen vært direkte gøy, så en vond avsluttning på det hele er vel på sin plass :D Hehe.. Håper håper håper det blir bebiser ut av dette for oss alle sammen :)

Er det første uttak for deg? Forstår deg godt og vil ikke avskremne deg men jeg har vert gjennom det en gang og det var ikke godt når han stakk på den ene siden så jeg gruer meg og:( selve bedøvingen kjente jeg ikke men jeg vil be om litt mer medisiner denne gang følte ikke de virket godt nok:( men har vi først komt så langt så er det bare å hoppe i det:) skal på ul i dag for å få vite når jeg er klar for uttak:)
Ja, det er første forsøket vårt. Jeg fikk med 2 paracet og 1 og en halv av to andre piller.. Sykepleieren mente at de fleste sovnet ila noen minutter etter disse, men jeg har mine tvil!

I morgen er det medisinfri dag her, det blir rart etter å ha gått på medisiner siden slutten av 2013 og hele 2014. Utrolig hva man blir vant til!

Lykke til på ul i dag! Håper de finner masse fine eggposer og at du ikke må vente lenge før du er klar for uttak! :)

Takk takk er spent selv ikke lenge igjen nå:)

 

Hehe ja fikk beskjed at jeg vill bli trøtt jeg og når jeg fikk morfin og Paracet men kjente lite var helt oppegående og sovnet ikke før vi var på vei hjem da ble jeg døsig:) trengte ikke legge meg nedpå heller, så trur det er alt etter hva vi tåler fra før av.. blir spennende høre hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i det offentlige. Føler det er litt samlebånd, men blir veldig godt mottatt. Jeg fikk paracet, voltaren og dormicum (avslappende), og før jeg ble kalt inn var jeg ganske så trøtt. Sovnet inne på ventesengen.

Var på uttak idag, mitt første. Og synes det gikk bedre enn jeg hadde forventet.

Litt stikking blir det jo. Men var holdbart. Gruer meg ikke til neste gang ( om det blir ;) )

Imorgen blir spennende høre hvordan det hår med mini-oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra-prøvedokke: Har du vært på UL idag? Har du fått vite når du får uttak?

Ja har vert på ul men han var ikke fornøyd med størrelsen på egga så skal tilbake på ny kontroll fredag da trudde han det skulle se bedre ut så da blir det nok uttak neste uke. Føler meg oppblåst allerede og øm i magen. Gruer meg mest til uttaket men skal stå i litt smerte denne gang og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Petra-prøvedokke: Har du vært på UL idag? Har du fått vite når du får uttak?

Ja har vert på ul men han var ikke fornøyd med størrelsen på egga så skal tilbake på ny kontroll fredag da trudde han det skulle se bedre ut så da blir det nok uttak neste uke. Føler meg oppblåst allerede og øm i magen. Gruer meg mest til uttaket men skal stå i litt smerte denne gang og:)

 

Så kjedelig at du må vente! Skal du øke dose for å se om de modnes mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro måtte vente til fredag på videre svar. Håper det er klart da. Ventetiden er så grusom. Mannen min sier vi må ta det som det kommer, slappe av og kose oss, enkelt for han å si det... flere som har det slik? Klarer ikke helt legge det fra meg i tankene jeg. Han er veldig støttende og er der når jeg trenger det.

Må innrømme magen her har virket som en ballong siden før helga. Å jeg må ha vært utrolig heldig! Siden jeg har kun gått til planlagt kontroll, alt har vært fint og hått videre til neste steg.

Det ble 10 egg totalt, visstnok veldig fine...noe samboeren min gren litt på nesa av og mente de sikkert sa til alle ;)

Er fortsatt helt i koma etter tablett cocktailen.

Noen som har brukt Lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro måtte vente til fredag på videre svar. Håper det er klart da. Ventetiden er så grusom. Mannen min sier vi må ta det som det kommer, slappe av og kose oss, enkelt for han å si det... flere som har det slik? Klarer ikke helt legge det fra meg i tankene jeg. Han er veldig støttende og er der når jeg trenger det.

Må innrømme magen her har virket som en ballong siden før helga. Å jeg må ha vært utrolig heldig! Siden jeg har kun gått til planlagt kontroll, alt har vært fint og hått videre til neste steg.

Det ble 10 egg totalt, visstnok veldig fine...noe samboeren min gren litt på nesa av og mente de sikkert sa til alle ;)

Er fortsatt helt i koma etter tablett cocktailen.

Noen som har brukt Lutinus?

10 egg er jo veldig bra, og hvis legen sier de er fine må man jo stole på det :) Har du hørt noe??

Jeg synes det er så spennende å følge med på andre også, ikke bare meg selv :) Håper du fikk mange befruktede, så du får flere på frys!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ikke moro måtte vente til fredag på videre svar. Håper det er klart da. Ventetiden er så grusom. Mannen min sier vi må ta det som det kommer, slappe av og kose oss, enkelt for han å si det... flere som har det slik? Klarer ikke helt legge det fra meg i tankene jeg. Han er veldig støttende og er der når jeg trenger det.

Må innrømme magen her har virket som en ballong siden før helga. Å jeg må ha vært utrolig heldig! Siden jeg har kun gått til planlagt kontroll, alt har vært fint og hått videre til neste steg.

Det ble 10 egg totalt, visstnok veldig fine...noe samboeren min gren litt på nesa av og mente de sikkert sa til alle ;)

Er fortsatt helt i koma etter tablett cocktailen.

Noen som har brukt Lutinus?

10 egg er jo veldig bra, og hvis legen sier de er fine må man jo stole på det :) Har du hørt noe??

Jeg synes det er så spennende å følge med på andre også, ikke bare meg selv :) Håper du fikk mange befruktede, så du får flere på frys!!

Ja det var faktisk gynekologen som mente de skulle bli store nok til fredag og at uttak ble en dag over helgen så håper han har rett:) skulle gå på samme dose enda 250 ie puregon. Går greit vente nå faktisk men kjenner meg igjen det du skriver at maen sier vi må kose oss og at jeg ikke må tenke formye på det. Lett for de å sei, det vil ligge i bakhodet hele tiden og jeg tenker mye på alt dette. Hva skjer hvis vi ikke får det til osv? Men han min og er støttene når jeg trenger det heldigvis:)

Jeg har gått på lutinus kan være litt grisete av og til men går greit.

 

Så kjekt at du har fått ut 10 fine egg :) håper alle blir befrukta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt være fler i samme bås.

Fikk beskjed om at av 10 ble 9 befruktet, å det var bra :)

Fikk plutselig bare så vondt i magen, for imorgen skjer det på en måte...

Mannen har alt mast om svaret, så han tenker nok litt han å skjønner je, på sin måte ;)

Blir en lang kveld/dag imorgen frem til innsetting.

Ikveld skal je på yoga da. Begynte med det for å få litt styrke/indre balanse oppi alt tankestyret.

Prøver gå litt turer, løpe litt og gå på ski, men fikk beskjed ta det litt med ro mht løping og skigåing, især med 2 hunder spent rundt livet.

erfaringer med trening???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...