Gå til innhold

Har kjøpt en hengelås på Clas ohlson. Men hvordan åpner jeg den første gang og hvordan stiller jeg inn kode?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv 000 som kode.
Når du har fått den opp skal du vri buen i helt feil retning (180 grader i forhold til stillingen når den er låst) og presse den ned, deretter stiller du den på den koden du vil ha, trekker buen opp og når du låser denne gangen skal koden være den valgte :) 
Vet ikke om dette er en universell fremgangsmåte, men noen av Clas Ohlson sine fungerer i hvert fall slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv 000 som kode.

Når du har fått den opp skal du vri buen i helt feil retning (180 grader i forhold til stillingen når den er låst) og presse den ned, deretter stiller du den på den koden du vil ha, trekker buen opp og når du låser denne gangen skal koden være den valgte :) 

Vet ikke om dette er en universell fremgangsmåte, men noen av Clas Ohlson sine fungerer i hvert fall slik.

Åååå, tusen takk!!! Nå får jeg sove godt i natt:-)

 

Anonymous poster hash: ea1f9...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Har nesten samme problem, bare at låsen ikke vil åpne seg etter å ha innstallert koden . Har prøvd å taste inn koden flere ganger uten hell

Anonymkode: a2b5f...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Akkurat det har jeg opplevd også - at den koden jeg har laget på en CO-lås plutselig ikke funker lenger.  Har hatt personlig kode på en bod i mange måneder, funker utmerket.  Plutselig nix - funker ikke.

Tok en test i dag - med 2 nye kodelåser fra Clas Ohlsson.  Satte begge kodene med personlig kode.  Den ene funker utmerket etterpå, den andre har låst seg og nix ikke mulig å bruke så jeg må kaste den også.  Denne gangen riktignok uten å bruke brekkjern for å fjerne den fra noen bod :) 

Men det er jo ganske uønsket å bruke slike låser hvis de plutselig klikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...