Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Hei!

Henger meg på her. Jeg kommer til å signere som anonym en stund. Har kjente som er på bim, og jeg er ikke klar for å bli avslørt som gravid ennå.

Er 4+5 i dag. Har et barn på 10 måneder som kom etter mange år og mange ivf- forsøk, så det var litt overraskende at jeg nå ble gravid uten hjelp. Blir 2 tette da. Termin er 6-7 august. Kommer til å be om duotest da jeg snart fyller 39 år.

 

Hilsen fryktelig anonym :)

 

Anonymous poster hash: 479eb...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen fryktelig anonym! :)

 

Kjenner jeg gleder meg ekstra til julaften i år.. hvertfall om jeg klarer å holde det hemmelig til da hehe.. har så lyst til å lage en gave til besteforeldrene, som avslører det.

Har dere noen forslag til hva det kan være? :)

Endret av Fru.Frøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og sett at spiren sitter der den skal :) herlig følelse, nå trenger jeg ikke være redd for exu en gang til :)

Å, så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg skulle holde meg til jul å fortelle. Planla at min sønn skulle ha på tskjorte je har laget det står storebror på og ramme inn, festet med små smokker på rammen. Men så følte je en trang til å fortelle. Er så sinnsykt dårlig og holde det inne meg selv!!! Huhu,, var sånn med forrigemann å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ny test, og der sto det "gravid +3" så da går dette enn så lenge fremover som det skal! :) i dag er puppene ømme som bare det, hadde glemt hvor ubehagelig det er! Men samtidig er det jo deilig å kjenne det litt på kroppen, kvalmen er bedre (kommer nok tilbake) og i natt har jeg faktisk sovet åtte timer!! Bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre Rosarose8:) Det må være deilig med en bekreftelse. Jeg har ikke investert i ny cb digital, men billigstrimlene har blitt sterkere, har vell tatt 4 stk totalt, så det er godt å se :)

 

Tenkte å ta en tur til legen snart for å snakke om noen medisiner, tenkte at jeg da like gjerne kunne ta en test der. Hvordan fungerer dette med å bekrefte graviditet hos legen? En tar med urin prøve, eller tar denne hos legen? Blir det tatt noen blodprøver eller venter en med dette til 1.kontroll som jeg skal ha i uke 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og fikk en bekreftelse, hadde bare med en urinprøve. Min lege ville ikke ta noen blodprøver før uke 12, spurte bare litt om hvordan det gikk og sa at det bare var å komme innom hvis det var noe. Jeg så ikke på dette som en svangerskapskontroll, kunne like gjerne fått en bekreftelse fra sekretæren, men har en bra lege så han ville gjerne hilse på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo bare ha en bekreftelse som sjefen min kan sende til NAV sammen med søknad om midler for tilrettlegging, kommer kanskje litt ann på hvorfor du skal ha bekreftelsen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nå dagene :) sliter med å være små uggen til tider og av og til føles det som jeg må kaste opp.. kl 9-halv 10 på kveldene er jeg ferdig.. skulle se film med samboeren igår, hadde ikke sjans ;p

Puppene er grusomme, samboeren kom borti de igår og var like før jeg skreik ^^ ellers er jeg oppblåst og har hard mage. Så ser ut som jeg har fått en liten kul allerede ;o

Har opplevd og få litt blod på papire etter samleie, er det normalt?:/ er bare litt og borte før jeg vet orde a det.(beklager, detaljene). Samboeren er redd det skal være farlig;p

Ellers har jeg sagt det til sjefen, siden jeg har fått legetimer og de to ultralydttimene så tidlig på dagen, at det må vikar inn.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn venninne er inne i uke 9 og har hatt fra starten blod under samleie. var å fikk undersøkelse og tidlig UL og var bare livmortappen som var litt skjør. 

Her er jeg litt av og på kvalm, ømme pupper, oppblåst. mye trøtt og sliten samt at jeg har "mye" utflod til tider (sorry detaljer).. Utflod var første tegnet mitt med gutten jeg har fra før :)
Blir nok å få dratt til helsestasjon/lege etterhvert å få en bekreftelse. Selvom jeg har tatt 6 positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet ikke helt hva jeg skal med en bekreftelse, utenom at det er så kjekt å høre det :) Trenger ingen tilrettelegging på jobb siden jeg er lærer, deilig å være i starten av svangerskapet i desember, da er det mange koslige dager på jobb også:) + at vi har lang juleferie!!

 

ojj flere av dere har maange symptomer fått da!! Dere begynner å føle dere gravide altså? Jeg har fremdeles ingen symptomer, kjenner noe som skjer i magen i ny og ne men det er ikke ubehagelig engang, bare kos:)

 

Blod er ikke farlig har jeg også hørt, er nok ganske normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, da sier vi det slik, så kan jeg få roet ned samboeren også :) Han var så skeptisk at han sa at det er nesten så han vurderer null sex fram te uke 13 ;p haha ^^

 

Ja, begynner å føle det så mye at det faktisk går opp før meg at jeg har en liten spire i magen min, eller reke som samboeren kaller den :) 

Gleder meg sånn til 8 januar da vi skal på tidlig ultralyd og se den for første gang :) Skal bli spennende og skummelt ;D Blir å knekke sammen hvis det er tom fostersekk!

Har også fått time til ordinær ultralyd, så er kjekt å ha ting klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow Mon23 du er tidlig ute med ting :) men er jo greit å ha datoer å forholde seg til. Jeg skal også på kontroll 8.januar, men jeg skal bare ha vanlig kontroll. Du måtte søke om tidlig ultralyd ikke sant?

 

Dersom noe er galt, får de som  ikke skal ha tidlig ultralyd vite dette før u.17-20 ved OUL? Tenker at en på de tidligere kontrollene ikke sjekker noe innvendig men blodprøver, osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt blod etter samleie er heelt normalt! Så lenge det er rosa og små mengder:)

Når det kommer til kontrollene er det ikke UL før i uke 17-20, uke 12 er første ordinære kontroll. Da tas det blodprøve, urinprøver, blodtrykk osv. Fyller ut helsekort og henvises til fødested. Noen leger lytter etter forsterlyd, men langt fra alle, noen tar en gu, andre ikke. Det er som regel satt av en time, så man har god tid på denne kontrollen. Hvis du skal henvises til tidlig UL ,og dermed få det dekket, skal det i utgangspunktet være en grunn (blødninger, ukjent mensdato osv), her er det selvfølgelig forskjellig fra lege til lege. De fleste som tar tidlig UL betaler selv (ca 1200 kr). Så er det forskjellige typer tidlig UL, før uke 12 er det stort sett for å sjekke at det er liv, plassering av graviditeten osv, da er det innvendig UL. I uke 12 kan det gjøres mer omfattende undersøkelser og man får vite mer om barnet har noen misdannelser osv. Ofte er denne utvendig. Hvis du vil følges opp av jordmor er det vanlig å ta kontakt etter kontrollen i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt blod etter samleie er heelt normalt! Så lenge det er rosa og små mengder:)

Når det kommer til kontrollene er det ikke UL før i uke 17-20, uke 12 er første ordinære kontroll. Da tas det blodprøve, urinprøver, blodtrykk osv. Fyller ut helsekort og henvises til fødested. Noen leger lytter etter forsterlyd, men langt fra alle, noen tar en gu, andre ikke. Det er som regel satt av en time, så man har god tid på denne kontrollen. Hvis du skal henvises til tidlig UL ,og dermed få det dekket, skal det i utgangspunktet være en grunn (blødninger, ukjent mensdato osv), her er det selvfølgelig forskjellig fra lege til lege. De fleste som tar tidlig UL betaler selv (ca 1200 kr). Så er det forskjellige typer tidlig UL, før uke 12 er det stort sett for å sjekke at det er liv, plassering av graviditeten osv, da er det innvendig UL. I uke 12 kan det gjøres mer omfattende undersøkelser og man får vite mer om barnet har noen misdannelser osv. Ofte er denne utvendig. Hvis du vil følges opp av jordmor er det vanlig å ta kontakt etter kontrollen i uke 12.

Det var lyse rødt og lite.. så da regner jeg med det går bra :)

Jeg har fått første ordinære kontroll når jeg er 8 uker på vei.. men er det nå mer kontroll etter dette? og før ordinær ultralyd?

Kanskje derfor at det ikke var nå spørsmål i den mailen jeg sendte for å få en ultralyd uke 11, siden jeg ikke har en mensdato å gå etter..

 

Wow Mon23 du er tidlig ute med ting :) men er jo greit å ha datoer å forholde seg til. Jeg skal også på kontroll 8.januar, men jeg skal bare ha vanlig kontroll. Du måtte søke om tidlig ultralyd ikke sant?

 

Dersom noe er galt, får de som  ikke skal ha tidlig ultralyd vite dette før u.17-20 ved OUL? Tenker at en på de tidligere kontrollene ikke sjekker noe innvendig men blodprøver, osv??

 

Ja, det som er at når jeg var hos gyn, så sendte hun inn til ordinær ultralyd i samråd med fastlegen min :) derfor kom den litt tidlig :D Så var ikke noe jeg viste om, før jeg plutselig fikk brev fra sykhuset.. (skjønte først ingenting når jeg fikk brev fra sykhuset)...

Nei, jeg sendte mail til et senter der det er to jordmødre som utfører ultralyd og samtaler og slikt.. og sa at jeg ville gjerne ha en tidlig ultralyd bare for å sjekke at det var noe der og at ting så bra ut så langt :) forklarte hvor langt jeg var på vei at jeg ikke hadde hadd mensen siden sept og slikt. fikk mail tilbake med en time i januar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 er tidlig for første kontroll, er noen blodprøver som skal tas litt senere innbiller jeg meg. Jeg er resus negativ og de kan ikke sjekke antistoffer før etter uke 12...

Men er jo godt mulig du får en ny kontroll mellom uke 12-16 da! Er vel kontroller sånn ca hver 6 uke tror jeg...litt oftere mot slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet ikke helt hva jeg skal med en bekreftelse, utenom at det er så kjekt å høre det :) Trenger ingen tilrettelegging på jobb siden jeg er lærer, deilig å være i starten av svangerskapet i desember, da er det mange koslige dager på jobb også:) + at vi har lang juleferie!!

 

ojj flere av dere har maange symptomer fått da!! Dere begynner å føle dere gravide altså? Jeg har fremdeles ingen symptomer, kjenner noe som skjer i magen i ny og ne men det er ikke ubehagelig engang, bare kos:)

 

Blod er ikke farlig har jeg også hørt, er nok ganske normalt :)

Jeg har heller ikke så mye symptomer ennå, annet enn små murringer og stikkinger innimellom. Og er ca. 5+5 i dag. Så jeg tør liksom ikke juble helt over at det er en liten spire som vokser inni der. Men det kommer jeg sikkert ikke til å gjøre før etter uke 12 uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye symptomer her heller, men merker at jeg er mer ustabil i både følelser og tanker enn vanlig, redd jeg kommer til å bli helt tullerusk om dette blir verre! :P  Også har puppene blitt ømme og jeg er litt mer sliten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 100% jobb og en sønn på ett år...merker symptomene litt fortere mistenker jeg:p forrige gang var jo alt mye roligere og jeg kunne hvile mer, tror det kan bli litt tøffere denne gangen! Legen min ville jo sykemelde meg litt fordi jeg sover så fryktelig dårlig, men det skal litt mer til altså....er jo så kjedelig å gå hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fødeplass på Rikshospitalet! Jippe, enda en ting som er ute av verden:) OUL 24/2. Blir nesten litt nervøs av at alt er på plass allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Lurer på om halsbrannen melder sin ankomst jeg. Hadde halsbrann fra h... forrige svangerskap. Den forsvant som dugg for solen i det jeg fødte. Håper det bare er fordi jeg har spist litt uregelmessig de siste dagene. Er det halsbrann kan jeg bare vinke farvel til veldig mye mat og drikke.

Ellers er formen fin her. Litt trøtt, men det kan være fordi veslebolla våknet tidlig om dagen. Og fortsatt litt vond rygg. Ikke vonde pupper. Jeg ammer forresten fremdeles.

 

Hilsen Fryktelig anonym. ( heter TanteTroll- har bare ikke lyst til å vise at nicket mitt har signert her enda. Men glemmer vel plutselig anonymknappen...)

 

Anonymous poster hash: 479eb...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fødeplass på Rikshospitalet! Jippe, enda en ting som er ute av verden:) OUL 24/2. Blir nesten litt nervøs av at alt er på plass allerede...

Oi, jeg har ikke ringt legen enda i det hele tatt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...