Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

SnartBabyLykke:

Jeg har tatt tre tester (billigstrimler), men bare fordi jeg hadde liggende i skapet. Nyter synet av positiv test, hehe! Hos meg har streken blitt sterkere for hver gang. Lurt å vente et par dager før man tester igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt gravid test annen hver dag siden onsdag, så nå begynner det å synke inn at jeg er gravid :P er så merkelig følelse siden dette er første gangen jeg er gravid :)
Billigtestene slår ikke skikkelig ut på meg (skjønner ikke helt hvorfor) men alle andre tester slår fult ut :D og gyn så et lite svart hull og nå annet slim som man får når man er gravid.. så er jo tydelig at jeg er gravid <3 Er for tidlig til å se noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) endelig kan jeg melde med inne her igjen etter en exu i august. Siste mens 24 oktober, så er vel 4+5 i dag... Men får så mange forskjellige terminer på nettet... Men i følge naegels termin (som jeg lært på skolen, barnepleier) så har jeg termin 31/07... Men alle andre termin utregninger sier alt fra 1 - 3 august, så hører vel hjemme her :) gleder meg til å følge alle her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se gruppen vokse! :)

 

Jeg har termin ca 8/8 :) Den blir vell helt sikkert korrigert på kontroll, men kjekt å bytte uker på tirsdager, litt stas :D Føler meg absolutt ikke gravid, kan kjenne små hint i ny og ne, men ikke nok til at jeg tenker at et lite embryo bygger rede!! Kanskje litt dumt å vente med kontroll til 8.januar, da er jeg 10+1??? Hva tenker dere som har kommet inn i gruppen nå? Skal dere bet for tidlig eller venter dere?

 

Jeg er veldig spent på om jeg klarer å skjule dette i juletiden? Jeg er jo selvsagt den som aldri takker nei til verken hvitvin, akevitt eller litt cognac. Særlig svigerfar kommer til å merke det følerjeg... hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) endelig kan jeg melde med inne her igjen etter en exu i august. Siste mens 24 oktober, så er vel 4+5 i dag... Men får så mange forskjellige terminer på nettet... Men i følge naegels termin (som jeg lært på skolen, barnepleier) så har jeg termin 31/07... Men alle andre termin utregninger sier alt fra 1 - 3 august, så hører vel hjemme her :) gleder meg til å følge alle her :)

 

Hei og velkommen :) er også 4+5 idag, og fikk beskjed hos gyn at termin ville bli rundt 3 august ;p Men kommer vel ann på hvor lange sykluser du har og hvor lenge det er mellom eggeløsning og mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha første kontrollen fra uke 8 - 12, alt etter hva du føler selv tror jeg :) Jeg skal ha ha en ultralyd ca uke 6, men da egentlig for å sjekke at den har festet seg på riktig sted, men da vil de jo samtidig se om hjertet slår :) Er så heldig at jeg jobber på en føde/barselavdeling og samarbeider med legene som jobber på gyn så jeg skal nok ha mange kontroller :) Men kjenner jeg er livredd pga manglende symptomer, kun litt ømme pupper.... men får satse på at de kommer :) 

Kjenner dere mye symptomer enda eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å se gruppen vokse! :)

 

Jeg har termin ca 8/8 :) Den blir vell helt sikkert korrigert på kontroll, men kjekt å bytte uker på tirsdager, litt stas :D Føler meg absolutt ikke gravid, kan kjenne små hint i ny og ne, men ikke nok til at jeg tenker at et lite embryo bygger rede!! Kanskje litt dumt å vente med kontroll til 8.januar, da er jeg 10+1??? Hva tenker dere som har kommet inn i gruppen nå? Skal dere bet for tidlig eller venter dere?

 

Jeg er veldig spent på om jeg klarer å skjule dette i juletiden? Jeg er jo selvsagt den som aldri takker nei til verken hvitvin, akevitt eller litt cognac. Særlig svigerfar kommer til å merke det følerjeg... hmmm

 

Føler meg heller ikke gravid, bare sånn av og til.. Så vanskelig å få det til å gå inn i haue at man faktisk har noe der nede :D

 

Jeg skal på første svangerskapskontroll den 18 des, siden jeg ikke klarer å vente til etter jul :P vil da kun være 7+6 ^^også vurder jeg å betale for en ekstra time rundt uke 12, rett og slett for å sjekke at ting er ok :D

 

Mamma og pappa vet at jeg er gravid, er hos dem vi skal feire julen i år. men dit kommer også besteforeldrene mine, så er veldig spent på om de ikke skjønner det :)

 

Kanskje du må kjøp alkoholfri vin, som du fyller på vanlig vinflaske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo:) endelig kan jeg melde med inne her igjen etter en exu i august. Siste mens 24 oktober, så er vel 4+5 i dag... Men får så mange forskjellige terminer på nettet... Men i følge naegels termin (som jeg lært på skolen, barnepleier) så har jeg termin 31/07... Men alle andre termin utregninger sier alt fra 1 - 3 august, så hører vel hjemme her :) gleder meg til å følge alle her :)

 

Hei og velkommen :) er også 4+5 idag, og fikk beskjed hos gyn at termin ville bli rundt 3 august ;p Men kommer vel ann på hvor lange sykluser du har og hvor lenge det er mellom eggeløsning og mensen :)

 

Så koselig:) har korte sykluser på 26 dager :) er så forskjellig hvor man regner det ut lissom, er så mange forskjellige nettsider :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha første kontrollen fra uke 8 - 12, alt etter hva du føler selv tror jeg :) Jeg skal ha ha en ultralyd ca uke 6, men da egentlig for å sjekke at den har festet seg på riktig sted, men da vil de jo samtidig se om hjertet slår :) Er så heldig at jeg jobber på en føde/barselavdeling og samarbeider med legene som jobber på gyn så jeg skal nok ha mange kontroller :) Men kjenner jeg er livredd pga manglende symptomer, kun litt ømme pupper.... men får satse på at de kommer :) 

 

Kjenner dere mye symptomer enda eller? 

 

Heldig du er som får en del kontroller ;) Har løst på ultralyd rundt uke 12 :D også syns jeg det er dumt at man ikke får ultralyd på første kontroll :)

 

Her er symptomene: Ømme pupper, merker det godt når jeg tar av meg bhen om kveldene.. trøtt, tørst og fort sulten.

Så spiser ofte og lite nå :) ellers er det lite.. men regner med det kommer rundt uke 6-7 ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man skal ha første kontrollen fra uke 8 - 12, alt etter hva du føler selv tror jeg :) Jeg skal ha ha en ultralyd ca uke 6, men da egentlig for å sjekke at den har festet seg på riktig sted, men da vil de jo samtidig se om hjertet slår :) Er så heldig at jeg jobber på en føde/barselavdeling og samarbeider med legene som jobber på gyn så jeg skal nok ha mange kontroller :) Men kjenner jeg er livredd pga manglende symptomer, kun litt ømme pupper.... men får satse på at de kommer :) 

 

Kjenner dere mye symptomer enda eller? 

 

Heldig du er som får en del kontroller ;) Har løst på ultralyd rundt uke 12 :D også syns jeg det er dumt at man ikke får ultralyd på første kontroll :)

 

Her er symptomene: Ømme pupper, merker det godt når jeg tar av meg bhen om kveldene.. trøtt, tørst og fort sulten.

Så spiser ofte og lite nå :) ellers er det lite.. men regner med det kommer rundt uke 6-7 ;o

 

Er litt heldig ja, men ikke bare fordeler med å jobbe der jeg jobber heller :) Selv om det er den fineste jobben i hele verden :) Er vel kanskje litt ekstra sulten og sliten, men nesten så jeg ønsker å bli LITT kvalm, hadde følt meg litt tryggere da , men det kommer sikkert ;) Føler meg ikke gravid og det skremmer meg litt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Man skal ha første kontrollen fra uke 8 - 12, alt etter hva du føler selv tror jeg :) Jeg skal ha ha en ultralyd ca uke 6, men da egentlig for å sjekke at den har festet seg på riktig sted, men da vil de jo samtidig se om hjertet slår :) Er så heldig at jeg jobber på en føde/barselavdeling og samarbeider med legene som jobber på gyn så jeg skal nok ha mange kontroller :) Men kjenner jeg er livredd pga manglende symptomer, kun litt ømme pupper.... men får satse på at de kommer :) 

 

Kjenner dere mye symptomer enda eller? 

 

Heldig du er som får en del kontroller ;) Har løst på ultralyd rundt uke 12 :D også syns jeg det er dumt at man ikke får ultralyd på første kontroll :)

 

Her er symptomene: Ømme pupper, merker det godt når jeg tar av meg bhen om kveldene.. trøtt, tørst og fort sulten.

Så spiser ofte og lite nå :) ellers er det lite.. men regner med det kommer rundt uke 6-7 ;o

 

Er litt heldig ja, men ikke bare fordeler med å jobbe der jeg jobber heller :) Selv om det er den fineste jobben i hele verden :) Er vel kanskje litt ekstra sulten og sliten, men nesten så jeg ønsker å bli LITT kvalm, hadde følt meg litt tryggere da , men det kommer sikkert ;) Føler meg ikke gravid og det skremmer meg litt... 

 

Da er vi to iallefall.. Er redd for at det ikke skal være noe der, at det rett og slett er en tom fostersekk. har fått sett et den har festet seg inne i livmoren i allefall :) syns de 12 første ukene er litt skremmende ;o Er vårt første barn det her, så er vel vanlig å være litt usikker og redd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det legekontroll over nyttår, greit å ha det rundt uke 12 synes jeg. Har søkt fødeplass allerede så da er det jo ikke no stress. Hvis jeg blir usikker er det mulig det blir en UL før jul! Jeg må ha en bekreftelse på graviditet til arbeidsgiver, men det kan jeg vel nesten få av sekretæren på legekontoret? Noen som vet??

 

Når det kommer til tester blir billigtestene sterkere og sterker, tenkte å ta en digital i helgen for å se at ting går fremover. Etter mine beregninger bør det komme opp 3+ på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror egentlig det er Oslo som bør søke så tidlig! Vet ikke om du må søke på Voss jeg hvis det er fullt på Haukeland?? Som sagt så tror jeg bare det gjelder i hovedstaden om omegn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tråden med lite symptomer. Merker ikke så mye på kroppen sånn sett ennå. Selv om jeg er ca. 5+1 i dag. Jeg er trøtt om kvelden da, mem det er litt været også tror jeg. Også er jeg en anelse øm på brystvortene. ;) Men stikkinger og strekkinger kjenner jeg fra tid til annen. Og i natt våknet jeg av det, og måtte på do. Når jeg sto opp i dag så hadde jeg så utrolig sterke mensmurringer, at jeg til tider ikke orker å stå oppreist! Ble veldig nervøs! Men etter å ha googlet litt kan dette være vanlig ser jeg. At ting strekker og utvider seg der inne. Så keg jåper det er det. Har ingen blødninger så. Merker dere noe til dette? Kan det være det som heter ligamentsmerter? (aner ikke hva det er da men) ;)

 

Ellers har jeg en legetime om en uka, da er jeg 6+1. Må jeg si ifra på forhånd at jeg vil ta en graviditetstest der? Eller tar de bare blodprøve når jeg spør der?

Oj.. ble langt dette innlegget.. sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også. Testet positivt for en uke siden :)

 

Har hatt litt uregelmessige, og til dels svært korte sykluser i det siste, men foreløpig termin er ca. 6. august.

Er kvalm og har sitringer i brystene, og "nyter" begge deler (tar det som en bekreftelse på at alt er som det skal være). Kjenner også litt på bekkenet allerede, og det er jeg ikke like glad for, ettersom jeg ikke ser for meg at det blir noe bedre akkurat.

 

Kommer ikke til å bestille kontroll før jeg har passert 12 uker. Har mistet før, og orker ikke å bli "stukket i og herjet med" så lenge sjansen fortsatt er stor for å miste igjen. Og det er jo ingenting de kan gjøre hvis det går galt uansett.

 

Koselig å se at det begynner å bli mange her i augustgruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også. Testet positivt for en uke siden :)

 

Har hatt litt uregelmessige, og til dels svært korte sykluser i det siste, men foreløpig termin er ca. 6. august.

Er kvalm og har sitringer i brystene, og "nyter" begge deler (tar det som en bekreftelse på at alt er som det skal være). Kjenner også litt på bekkenet allerede, og det er jeg ikke like glad for, ettersom jeg ikke ser for meg at det blir noe bedre akkurat.

 

Kommer ikke til å bestille kontroll før jeg har passert 12 uker. Har mistet før, og orker ikke å bli "stukket i og herjet med" så lenge sjansen fortsatt er stor for å miste igjen. Og det er jo ingenting de kan gjøre hvis det går galt uansett.

 

Koselig å se at det begynner å bli mange her i augustgruppa :)

 

Jeg reiser på kontroll 10+1 og ikke før, da er det bestemt :D Men hvordan tenker du i forhold til å miste? Jeg har fundert på om jeg kan ta billigstrimler i ny og ne for å sjekke at alt er bra? Har kjempe mange liggende, og en kan vell abortere uten å blø? Eller at graviditeten er falsk... Har tatt noen strimler i etterkant, og de blir ikke sterkere !!!:( da jeg tok test 2 dager før IKM var streken ganske tydelig, og den er fremdeles like tydelig, men ikke sterkere. Håper ikke dette er negativt. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her med dere jeg nå da. Har testet 3 tester igår og to idag. så ingen tvil om at jeg er blitt gravid igjen. Veldig i lykkerus akkuratt nå :)
Termin rundt 10 august ifølge kalkulator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, han ville ikke ta noen prøver før i uke 12. Fikk tilbud om sykemeldig da jeg ikke sover i det hele tatt og bekreftelse på graviditet til sjefen....avventer sykemelding og håper det kommer seg de neste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Melder meg inn her jeg også. Testet positivt for en uke siden :)

 

Har hatt litt uregelmessige, og til dels svært korte sykluser i det siste, men foreløpig termin er ca. 6. august.

Er kvalm og har sitringer i brystene, og "nyter" begge deler (tar det som en bekreftelse på at alt er som det skal være). Kjenner også litt på bekkenet allerede, og det er jeg ikke like glad for, ettersom jeg ikke ser for meg at det blir noe bedre akkurat.

 

Kommer ikke til å bestille kontroll før jeg har passert 12 uker. Har mistet før, og orker ikke å bli "stukket i og herjet med" så lenge sjansen fortsatt er stor for å miste igjen. Og det er jo ingenting de kan gjøre hvis det går galt uansett.

 

Koselig å se at det begynner å bli mange her i augustgruppa :)

 

Jeg reiser på kontroll 10+1 og ikke før, da er det bestemt :D Men hvordan tenker du i forhold til å miste? Jeg har fundert på om jeg kan ta billigstrimler i ny og ne for å sjekke at alt er bra? Har kjempe mange liggende, og en kan vell abortere uten å blø? Eller at graviditeten er falsk... Har tatt noen strimler i etterkant, og de blir ikke sterkere !!! :( da jeg tok test 2 dager før IKM var streken ganske tydelig, og den er fremdeles like tydelig, men ikke sterkere. Håper ikke dette er negativt. Noen som vet?

 

Jeg har dårlig erfaring med svake tester som ikke blir sterkere, men jeg går ut ifra at hvis streken allerede var sterk, så er det bare naturlig at den ikke blir sterkere. Jeg har den filosofien at så lenge jeg ikke blør, så går det sikkert bra (det kan jo til og med gå bra om man blør litt). Jeg vet at man kan oppleve MA (missed abortion), men det er grenser for hva jeg orker å gå å bekymre meg for. Skulle det gå galt så blir det stor nedtur uansett, uansett om jeg har vært bekymret på forhånd eller ikke. Derimot ville jeg reagert svært raskt hvis jeg opplever mindre/opphørte fosterbevegelser etter at jeg har begynt å kjenne de regelmessig. Men det vil jo uansett ikke være før i andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolinda: ja, jeg har heldigvis ikke svake tester, streken er tydelig den, men føler at den skal bli like sterk som kontrollstreken? Men det er kanskje feil...

 

Kjenner forresten en varm følelse i magen i ny og ne, magisk!!! Hva tenker dere ang jula da, forteller dere det til familien selv om dere ikke er lenger en rundt 8-9 uker.. personlig håper jeg å skjule det, men har jo såå lyst å si det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble faktisk min sterkere enn kontrollstreken...tror det er på tide å inne at det ikke er en kjemisk i alle fall: p men som noen sier over her så tror jeg dette er mer aktuelt hvis streken er veldig svak! Ta en digital med ukeindikator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...