Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Den siste der kjenner jeg så godt til! Blir sånn her å! Og vi har sønnen til samboeren her i jula! Og jeg har vært kjempe dårlig de siste dagene, så jeg har krevd at han skal leke med ungen, lufte bikkja, rydde og lage mat! Hahahha.... Jaja. Her får nå gjennomgå de også! ;-)

Fortsetter under...

SLITEN etter en dag på jobb, kjenner at jeg gruer meg til morgendagen.

Jeg får lyst til å grine når jeg tenker på morgendagen. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare de neste ukene. Hjelper ikke at vi er inne i en intensiv periode akkurat, var ille nok sist det var sånn uten å være gravid.

Da har vi vært på tidlig UL og så et bankende hjerte som slo i rasende fart... :hjertesmil: Men gynekologen mente at jeg bare var 6+4, men selv er jeg ganske sikker på 7+1. Det har kanskje ikke så mye å si, men ble liksom eeeenda litt lengre til 12 uker! Men hva tenker dere andre om å fortelle nærmeste familie om nyheten nå? Når vi har sett hjerteaktivitet, er det vel ganske trygt?

Annonse

Da har vi vært på tidlig UL og så et bankende hjerte som slo i rasende fart... :hjertesmil: Men gynekologen mente at jeg bare var 6+4, men selv er jeg ganske sikker på 7+1. Det har kanskje ikke så mye å si, men ble liksom eeeenda litt lengre til 12 uker! Men hva tenker dere andre om å fortelle nærmeste familie om nyheten nå? Når vi har sett hjerteaktivitet, er det vel ganske trygt?

Har valgt å dele det med nær familie og nærmeste venninnene, er såpass dårlig at det ville vært vanskelig å skjule, er dårlig på unnskyldninger og hvite løgner uansett ;)

Skulle det gå dårlig så er det uansett godt å ha noen å snakke med.

Har det likt som Ugl@, jeg. Har hyperemesis og kaster opp HELE tiden, så ganske vanskelig å skulle skjule det for familien og svigerfamilien i jula :) Så vi har fortalt det til nærmeste familie og nærmeste venner. Men det er veldig mange som vet at vi prøver, siden jeg ble hasteoperert for exu i oktober ;) Sjefen på jobb er også informert, ble sykemeldt pga hyperemesis før jul. Jeg får heller ikke til hvite løgner, da syns jeg det er like greit å være ærlig om det. Og mister vi så mister vi :)

Ugl@: Har du vært innlagt for hyperemesis før? Jeg har ikke det, og legen ba meg si i fra når jeg føler for det. Men det er en litt vanskelig avgjørelse, syns jeg. Har straks gått ned 10%, og hadde ikke så veldig mye å gå på i utgangspunktet. Men har ikke så veldig lyst på sykehus... Har du eller noen andre erfaringer med dette?

Jeg får lyst til å grine når jeg tenker på morgendagen. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare de neste ukene. Hjelper ikke at vi er inne i en intensiv periode akkurat, var ille nok sist det var sånn uten å være gravid.

Hva jobber dere med her inne forresten??:) nysgjerring...:) jobber selv som anestesispl, mye fysisk arbeid og dårlig arbeidsstillinger...er i tillegg mye jeg ikke kan gjøre så blir litt ensformig jobb også! Menmen det er jo bare for en periode..

Har det likt som Ugl@, jeg. Har hyperemesis og kaster opp HELE tiden, så ganske vanskelig å skulle skjule det for familien og svigerfamilien i jula :) Så vi har fortalt det til nærmeste familie og nærmeste venner. Men det er veldig mange som vet at vi prøver, siden jeg ble hasteoperert for exu i oktober ;) Sjefen på jobb er også informert, ble sykemeldt pga hyperemesis før jul. Jeg får heller ikke til hvite løgner, da syns jeg det er like greit å være ærlig om det. Og mister vi så mister vi :)

Ugl@: Har du vært innlagt for hyperemesis før? Jeg har ikke det, og legen ba meg si i fra når jeg føler for det. Men det er en litt vanskelig avgjørelse, syns jeg. Har straks gått ned 10%, og hadde ikke så veldig mye å gå på i utgangspunktet. Men har ikke så veldig lyst på sykehus... Har du eller noen andre erfaringer med dette?

Ble innlagt i uke 8 med nr 3, men hadde sa svært lite å gå på etter et svangerskap, pluss at jeg ammet en 1 åring. Hadde da gått ned 8 kg ca på 2 uker, var dehydrert og undervektig, BMI på 17. Fikk IV væske og litt næring, vitaminer osv, var innlagt ca 2 uker, kom meg litt til hektene men var mye syk resten av svangerskapet. Ikke like ille denne gang, men lært litt, hjelper å ligge helt i ro etter mat og drikke så kroppen rekker å ta opp litt, lettere nå som jeg har større barn. Skal til lege i morgen, vil være føre var.

Pass på om du blir dehydrert ( det er vel det skumleste) husk folat og vitaminer, ekstra viktig for oss som er dårlige, jeg tar før sengetid, da er jeg minst kvalm. Må du legges inn så får du god hjelp og oppfølging. Viktig å få behandling.

Prøv ut diverse mat, jeg oppdaget at visse ting er lettere å spis enn andre, feks sukkererter, melon, clementiner, tørre knekkebrød. En dag greier jeg å spise litt kokt pasta uten noe, en annen litt yoghurt. Jeg prøver meg fram. Ligger store deler av døgnet og delegerer husarbeid til mann og barn. I dag har tenåringen tatt seg av klesvasken, pluss sortert og brettet sammen rent tøy. Småjentene har redd opp senger, ryddet eget rom og luftet hunden.

Merker jeg er glad for at jeg ikke må på jobb om dagen.. men så klart ikke så heldig å være arbeidsledig, blanda følelser. Om jeg ikke har jobb i løpet av mnd, så får jeg ikke jobbet nok til betalt permisjon uansett, skjønner ikke helt hvordan jeg skal orke å skaffe jobb med denne formen heller.... ja, ja, prøver å være positiv uansett.. så glad i lille sprellen i magen selv om jeg blir dårlig da. <3 ;)

Skal på ny tidlig UL i morgen, spennende.

Sist var i uke 7, mens legen sa 6+3, i følge UL. Tror det kan stemme.

Så i morgen blir det godt ut i uke 9. Hatt litt småblødninger, så er litt spent... Selv om gravidsymptomene er på plass i høyeste grad, men får svar i morgen hvordan det står til.

Annonse

Bare en liten tanke...; er det noen av dere som har kjæledyr? Vi har en rasekatt på 5 år, og hun har den siste tiden skiftet fullstendig personlighet. Hun har blitt ekstremt kosete og nesten litt klengete. Hun vil bare være med meg, -samboeren er tydeligvis ikke bra nok. Hehe... Foreldrene mine sa i julen at de trodde hun kunne "lukte" at jeg er gravid, og at hun derfor har blitt sånn. Nå i kveld sa min kjære akkurat det samme.

Har aldri trodd på sånt, men ble litt tankefull. Noen av dere som har merket noen slik endring på dyrene deres? :)

Hei,

Jeg er 29 år gammel, har ikke barn fra før og bor i Asker. Etter 2 år prøving og ett mislykket IVF forsøk og ett evbrutt fryseforsøk har vi blitt gravid "på egen hånd". Dette var en kjempestor overraskelse, siden vi ikke regnet med at dette kunne skje.

Mensen kom ikke, men på grunn av uregelmessige sykluser, mistenkte jeg ikke at jeg var gravid... Dette var i tillegg rett etter det avbrutte forsøket, og jeg tok progynova i dette sykluset. Plutselig ble jeg veldig kvalm og beggynte å kaste opp. Tok graviditetsprøve samme dag og det visste seg at jeg faktisk er gravid... Men jeg var litt skeptisk helt til jeg tok en UL privat og fikk høre at alt er i orden, hørte det bankende hjerte også! :)

Jeg er nå 9(+3) dager på vei, har termin 04. august.

Formen er litt dårlig desverre, jeg kaster opp 1-3 ganger nesten hver dag, håper at dette vil endre seg snart...

Bare en liten tanke...; er det noen av dere som har kjæledyr? Vi har en rasekatt på 5 år, og hun har den siste tiden skiftet fullstendig personlighet. Hun har blitt ekstremt kosete og nesten litt klengete. Hun vil bare være med meg, -samboeren er tydeligvis ikke bra nok. Hehe... Foreldrene mine sa i julen at de trodde hun kunne "lukte" at jeg er gravid, og at hun derfor har blitt sånn. Nå i kveld sa min kjære akkurat det samme.

Har aldri trodd på sånt, men ble litt tankefull. Noen av dere som har merket noen slik endring på dyrene deres? :)

Har ikke merket noe forandring tror jeg, men vet at dyra lukter sånt, og at noen forandrer oppførsel. De har veldig god luktesans, så de lukter hormonforandringer o.l. :)

Foreldrene mine har to hunder som vi er mye sammen med. Sist jeg var gravid ble den ene av disse helt merkelig; "passet" på meg, ville bare ligge ved meg (og spes magen da den kom), helt opplagt at hun merket noe. Når jr så ble født var det han som overtok oppmerksomheten. Hun voktet over vuggen, "passet" på og knurret dersom den andre hunden eller folk som for henne er fremmede kom mot ham/vuggen. Hun passer fremdeles godt på ham nå tre år etter, veldig snodig med disse dyrene altså :)

Foreldrene mine har to hunder som vi er mye sammen med. Sist jeg var gravid ble den ene av disse helt merkelig; "passet" på meg, ville bare ligge ved meg (og spes magen da den kom), helt opplagt at hun merket noe. Når jr så ble født var det han som overtok oppmerksomheten. Hun voktet over vuggen, "passet" på og knurret dersom den andre hunden eller folk som for henne er fremmede kom mot ham/vuggen. Hun passer fremdeles godt på ham nå tre år etter, veldig snodig med disse dyrene altså :)

Ja, de er fantastiske! Trodde ikke pusen vår ville merke noe før den lille faktisk er i hus. Kan jo faktisk være tilfeldig at hun har blitt så "mamma-dalt", men man vet jo aldri. :)

Sambo som fortsatt har juleferie fortalte at hun i morges hadde stått i vinduet og mjauet lenge etter at jeg gikk på jobb, og hele dagen har hun ligget der under vinduet og liksom ventet. Ikke har hun spist eller drukket eller gått på do heller, -bare slumret i vinduskarmen. Men da jeg kom hjem i dag så var det full fart! Til og med da keg tok meg en middagshvil i ettermiddag skulle hun ligge i senga klistret inntil meg under dyna. Hehe...

Det er jo superkoselig! Men blir bittelitt bekymret også for at overgangen til baby i hus skal bli enda større for henne stakar. :-/

Ja, de er fantastiske! Trodde ikke pusen vår ville merke noe før den lille faktisk er i hus. Kan jo faktisk være tilfeldig at hun har blitt så "mamma-dalt", men man vet jo aldri. :)

Sambo som fortsatt har juleferie fortalte at hun i morges hadde stått i vinduet og mjauet lenge etter at jeg gikk på jobb, og hele dagen har hun ligget der under vinduet og liksom ventet. Ikke har hun spist eller drukket eller gått på do heller, -bare slumret i vinduskarmen. Men da jeg kom hjem i dag så var det full fart! Til og med da keg tok meg en middagshvil i ettermiddag skulle hun ligge i senga klistret inntil meg under dyna. Hehe...

Det er jo superkoselig! Men blir bittelitt bekymret også for at overgangen til baby i hus skal bli enda større for henne stakar. :-/

Har en liten hund som også er sånn, han har alltid vært litt "mammadalt" men han har blitt helt ekstrem nå!! Veldig koselig da , men blir nok en overgang når den lille kommer.... Han er lissom vant til å få all oppmerksomheten her så kan bli spennende :) men han er heldigvis verdens snilleste da , men man vet jo aldri :(

Gøy å lese om dere som har sett bankende hjerter,og ikke minst beskyttende kjæledyr :) Lykke til, Gamlemor:)! Og velkommen til deg Miss J :)

Nå har jeg kommet i seng, og ligger nå og utsetter dobesøk nr 2 etter at jeg la meg. Kjenner at jeg er i ferd med å bli litt smågal av all dogåinga! Det går greit på dagtid, men straks jeg ligger tar det helt av! Skjønner ikke hvor alt som skal ut kommer i fra heller, vil liksom ikke bli tomt. Må innrømme at jeg ofte blir tørr i munnen innimellom disse dobesøkene, og tar en LITEN slurk vann, og den må jo bare ut igjen. Renner rett gjennom. Blir spennende å se hvor mye søvn det blir i natt. Får ikke sove når blæra presser på, men klarer ikke å sovne med tørsten heller.

Natta som var våknet jeg og måtte på do 4 ganger.

Flere som tisser mye? Tips? Vet ko at jeg burde la være å ta den slurken når det blir tørt, men jeg klarer ikke å la være..

Tror begge pusene mine merker noe^^ De var veldig kosete før jul:P I dag har vi akkurat hentet dem igjen, etter at de har vært til svigermor på julebesøk, mens vi har vært hjemme med familien min^^

Hei :-)

En liten oppdatering.. Var på UL i dag og den viste en sprell levende baby, som turnet og vinka med begge hendene. Litt lettet for at det ikke er to inni der...selv om det selvfølgelig hadde vært stas. Jeg ble satt frem ytterligere tre dager. Dvs at jeg har fått flyttet terminen til 24. Juli og hopper over til 2.trimester allerede på mandag. Jeg bør vel kanskje flytte meg over til Juli-gruppen da. Vi sees snart i 2.trimester :-)

Lykke til videre alle sammen :-)

Hva jobber dere med her inne forresten??:) nysgjerring...:) jobber selv som anestesispl, mye fysisk arbeid og dårlig arbeidsstillinger...er i tillegg mye jeg ikke kan gjøre så blir litt ensformig jobb også! Menmen det er jo bare for en periode..

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage. En jobb som krever ganske mye til vanlig, og er ekstra heavy når man er gravid og i dårlig form. Er "heldigvis" 50% sykmeldt enn så lenge. Merker stor forskjell på formen de dagene jeg jobber og de jeg er hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...