Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Driver og lager saft av all bæra jeg plukka i høst - solbær, bringebær, rips og litt tyttebær ble det visst også med...nå er alt snart ferdig gjennom saftkokeren så da gjenstår det bare å koke det opp med sukker, men hvor mye sukker skal jeg ha per liter? Noen som kan hjelpe meg litt....? Anonymous poster hash: cfeff...50c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Oj. Jeg pleier å ta oppi bærene også bruker jeg 1/2 kg sukker per kilo med bær. Hvis bærene er søte, så tar jeg mindre sukker. Men jeg pleier å ta sukker og bær lagvis i saftkokeren... Da er det bare å tappe i flasker jeg har hatt i stekeovnen på 100 grader og kirke med kirker som er kokt i vann. Aner ikke hvor mye sukker du skal ha om du lar saften renne igjennom først og så koke opp med sukker. Mulig 100 gram per liter eller noe? Anbefaler å smake til.. Anonymous poster hash: e6338...523
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 ble 400 g per liter. I kokeboka jeg fant sto det 300 g per liter, i svigermor sin sto det 500 g per liter ripssaft. Begynte med 300, men siden det var såpass mye rips trengtes det 400 g... Anonymous poster hash: cfeff...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå