Gå til innhold

Da var juligruppen her:-)


dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Tipper vi blir veldig mange her etterhvert.
Juli er vel ikke kjent for å være en rolig mnd på fødefronten..

Nå gleder jeg meg bare til å fortelle det til de rundt meg. Er absolutt ikke god på hemmeligheter...;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også med her :)

Skal til fastlegen neste mandag,og skal da også få henvisning til tidlig ul.

 

Har en gutt på 4 år,og har prøvd på neste i over 2 år. Står egentlig i kø for laproskopi, og eventuelt ivf. Har pcos. Men nå gikk det plutselig av seg selv! :)

Kjenner jeg er kjempe nervøs for at det skal gå galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg håper jeg blir en del av denne gruppen! ikm 7.november :) ble inseminert i Danmart 23 Oktober så venter i spenning nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 6 juli her! :) har en sønn på snart 2 år fra før, så blir spennende med en lillebror/søster!

Jeg har hatt en ma tidligere (før sønnen min), så har bestilt tidlig ul 18nov. Håper alt ser fint ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 5 Juli, terminkalkulatorene foreslår stadig 7, men jeg har 26 dagers syklus med EL på dag 12. Sånn er det, og da er det 5 juli her ;)

 

Må klage litt jeg: var så vanvittig sliten på jobben i dag og begynte å gråte. Hadde fra morgenen av sagt ifra at jeg var gravid og måtte ta det litt med ro. Personaldamen ville jeg skulle få legetime så raskt som mulig for legeerklæring før jeg får tilrettelegging. Det var visst litt de kunne gjøre, f.eks komme senere på vaktdager (da jobber vi 07.45-20.00). Det kunne jeg gjerne tenkt meg FØR jeg får time til legen den 11.11. Merkelig med det, men de samme folkene som tidlig på dagen når det er rolig sier at jeg må ta det med ro, presser på på kvelden som bare det. Endte med å måtte gjøre noe jeg ikke følte var ok i det hele tatt :( Jeg MÅ blir flinkere til å rett og slett si nei og minne dem på at jeg er gravid og spesielt sliten på kvelden sånn mellom 18 og 20. Måtte til og med jobbe overtid i dag :( 

 

Har begynt å få blodspor på papiret når jeg snyter meg - det er sikkert graviditetstegn her i gården ;) En god del ligamentsmerter og skrekkelig oppblåst. Ser jo ut som om jeg er 5 mnd på vei!!! Ble til og med spurt på jobben i dag... jaja, bare å venne seg til det, blir ikke seende slank ut på en god stund nå :P

 

Lurer på om jeg skal ta en ny billigstrimmel fredag for å se etter hcg stigning. Uken etter tror jeg at jeg vil måle hcg i blod. Regner med at kvalmen kommer for fult etterhvert, nå har uggenheten begynt å melde seg. Hvis jeg er kvalm og ikke blør tror jeg at jeg står over UL før i uke 12. Det er så mye mer gøy å se et lite menneske med armer og ben som sparker i forhold til en "bønne" med hjerteslag ;) Men det er jo det jeg tenker nå, kanskje jeg ser annerledes på det etterhvert... Samtidig har jeg hatt to SA nylig og er veldig engstelig for ny nå... Spesielt når de kjører meg så hardt på jobben! 

 

hvordan står det til med dere da? Blir det gutt eller jente? Jeg tror det blir gutt, men tar notorisk feil, så da blir det kanskje jente??!?! Hihi, hadde vært gøy om vi hadde kjørt en statisikk på hvor mange som tipper rett kjønn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her ventes nummer to 6. juli, har ei jente på 2 fra før. Da hadde jeg skikkelig magefølelse for jente, men denne gangen tror jeg kanskje det heller blir gutt. Får nå se, har bestilt tidlig ultralyd 18. desember, blir en fin julegave til besteforeldrene :)

Samboer vet ingenting enda, jeg har holdt det hemmelig i en uke, og skal vente til fredag med å fortelle det. Han skal levere doktorgraden sin, så vil ikke gi ham forstyrrende nyheter. Derfor kjennes det ekstra godt ut å få spre nyheten her, så det ikke bare er meg som vet om lille spiren, har jo helst lyst til å rope det ut til alle :)

Jeg har ingen symptomer enda, annet enn litt kramper fra livmoren. Men når jeg ser på notatene mine fra sist, vet jeg at det er snakk om et par dager til før jeg er der hvor jeg startet med symptomer sist. Men det kjennes jo litt uvirkelig ut å bare ha sett noen streker, ikke ha snakket med noen om det og ikke ha noen symptomer. Symptomer er bra, da vet man at ting skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært hos legen og fått henvisning til tidlig ul. Blir om 2-3 uker ca. Jeg synes jeg er ganske rolig og avslappet i forhold til graviditeten.. enda.. Godt mulig jeg kjenner det på kroppen før jeg skal inn til ul. Har jo hittil ikke hatt en eneste positiv opplevelse i den stolen. Håper innkallingen kommer bare få dager før timen  ;)

 

Ellers begynner det å merkes på kroppen at noe skjer. Kan ikke sove på magen lenger pga ømme pupper, og jeg har en slags stølhet nederst i magen. Det stikker og strekker en del også.

Men det verste er vel egentlig at jeg er så ufattelig trøtt og sliten. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom resten av uka, og det er jo bare tirsdag  :( Det har faktisk vært så ille i går og i dag at det har trillet noen tårer inne på toalettet.. Godt å tenke på at det en gang skal gå over!

 

MEN, jeg skal ikke klage egentlig! Dette er jo det jeg har ønsket mest av alt siste året, så jeg skal nyte det også  :wub:

 

Liker at jeg har passert 12 uker når jula kommer. Blir en hyggelig nyhet å dele med familie og venner i romjula  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel Bambi, på toalettet må det være greit å felle noen tårer... Jeg greide ikke å holde mine tilbake forran masse kollegaer... Fikk et glass saft (med sukker) og kom meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merka det i forrige uke, ømme pupper og stikking i livmora :P Magen er utrolig oppblåst, alle mine bukser er ekstremt ubehagelige!

 

Er blitt veldig vár på lukter, noe som er veldig upraktisk når du jobber i parfymeri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer alle sammen :) jeg har veldig ømme pupper og er oppblåst, artig hvor fort kroppen forandrer seg. Ellers er formen grei foreløpig. Dette er min første, termin 4 juli. Er veldig spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer! Jeg har vært gravid noen ganger før, men mistet (komt til max uke 8), så håper det går veien nå;)

Eneste symptom er vel såre bryster og litt murring i magen.. Men det er bra, for da vet jeg alt er ok;) håper vi kan være sammen i 8 fine mnd;) jeg har termin 7.7, sånn ca..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her  :) termin er 11. juli og dette første gangen jeg er gravid. Jeg er kjempespent og gla og håper dette går bra hele veien! 

 

Jeg har noen symptomer som metallsmak i munnen, mye tørst, fryser lett, stikninger og murringer og av og til ømme bryster. Jeg er ikke trøtt eller kvalm enda, men hvis jeg ligner på moren min så kommer nok dette ganske snart. 

 

Jeg bor for tiden i utlandet og flytter hjem til jul. Tenker derfor å bestille privat ul rett før julaften for å sjekke at alt er greit før vi slipper nyheten på julaften. Men hvis jeg blir veldig bekymra så kanskje jeg tar en ul her i uke 8 også.

 

Dette blir spennende  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på søndag, det hele er fortsatt helt uvirkelig! :wub: Jeg er så glad og spent, men samtidig så redd for at noe skal gå galt.. Første barn på meg. Flere symptomer: Tunge og ømme pupper, stikninger og murringer, feberfølelse ( fryser lett), litt uvel, men ikke direkte kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet positivt på søndag, det hele er fortsatt helt uvirkelig! :wub: Jeg er så glad og spent, men samtidig så redd for at noe skal gå galt.. Første barn på meg. Flere symptomer: Tunge og ømme pupper, stikninger og murringer, feberfølelse ( fryser lett), litt uvel, men ikke direkte kvalm :)

Jeg er også redd for at dette ikke går - er alltid litt nervøs når jeg går på do. Men vi må bare krysse fingra og satse på at det går bra  ;) Jeg håper nesten jeg blir kvalm så jeg har et skråsikkert symptom å gå ut i fra. Foreløpig så føler jeg meg ikke spesielt gravid - har ca de samme symptomene som deg. Men det kommer vel tidsnok flere  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og nedturer!

 

Etter et negativt møte med min nye fastlege i forrige uke, tok jeg meg i nakken og byttet til en jeg har hørt masse positivt om. Så er spent på neste time! Ligger her på egenmeldig og er helt utslitt og håper på LITT mer forståelse fra nå av...

 

OG har bestilt time til UL i uke 8, så har noe å se frem til :) Til tross for alt som kan krype og gå av symptomer, er det noe spesielt og bekreftende med et lite hjerte som slår <3

 

Hvor går egentlig grensen ved sykemld? Har god arbeidsmoral, er sjeldent syk, men føler nå jeg må trygle om et par halverte dager i uke for å hente meg inn litt. Gikk denne gangen altfor langt, så ligger rett ut på andre dagen og sover, med tårene rett rundt hjørnet.

I tilegg har det gått utover konsentrasjonen! Glemmer og går aldri glipp av ting som skjer rundt barna, denne uke glemte jeg både foreldresamtale og grilldag... Har heldigvis møtt forståelse der :D

 

Hardt liv, men definitivt verdt det ;) heldigvis begynner humøret sakte og stige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla, jeg synes absolutt du kvalifiserer til sykemelding! Det tar jo på med alle symptomer som kommer, og kan være kjempeslitsomt til tider. Du må bare tenke på deg selv og bebisen først og fremst og være hjemme med goood samvittighet hvis du kjenner at det er det kroppen trenger!  :) Lykke til med ny fastlege! Hvor langt er du på vei? Og når kom kvalmen og alle symptomene? Jeg sitter her og er bare 4+1 og håper det kommer mange symptomer snart, for det er ikke mange av de nå - føler det er litt betryggende hvis jeg har litt mer symptomer  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 5+3, men symptomene var tidlig så sterke, at når jeg tok test 9 dpo kjøpte jeg babysokker i gave til far ;) Mistenker at el muligens var tidligere enn mine beregninger, men det finner jeg vel ikke ut av enda.

 

Symptomene uteblir hos noen, og mange får ikke før uke 5-6-7, så får bare holde ut, er nok en sprellende spire der ;)

 

Jeg fikk bekreftet time til ul nå, de hadde ikke ledig før 9+3, men større spire og se :)

Hadde kun de ordinære ultralydene med mine to forrige, men da var det ikke så vanlig å ta noen ekstra privat, denne gangen kan jeg nesten ikke vente med å få se hjertet dunke :) såå tålmodig jeg var den gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig å kunne være her og prate med andre i samme situasjon. Jeg digger å være gravid!!!!!!! Har så lyst til å fortelle det til alle, jeg tenker så mye på det at jeg ikke klarer å fokusere på det jeg skal (ikke at det var noe enklere å fokusere mens man prøvde å bli gravid..) Tenk så gøy  å kunne få oppleve dette fantastiske en gang til! Og så plutselig det kom, hadde forventet litt lengre prøvetid, det tok dobbelt så lang tid sist. Det er så uvirkelig, så fantasisk, så spennende! Jeg føler meg så kvinnelig, så organisk. Og symptomene gjør meg ingenting, ble aldri så dårlig at jeg ikke kunne nyte det. Kom, store mage! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg sånn forsiktig inn... er et rimelig "brent"-barn på gravid området.. har hatt 6 runder med innsett av ivf egg tidligere, og denne gangen har vi klart det selv...
har også ex.u og s.a bak meg,... så tør ikke juble så høyt.... har fortalt familien om graviditeten. Og tatt hcgprøver som viser at det i hvert fall er en normal graviditet :D stigning fra 48 - 300 :D

jeg har kastet opp siden to dager før ikm... men i dag har kvalmen gått bort, og en slags "influensa følelse" har inntatt kroppen... jeg er sykemeldt..
Tror jeg hr termin rundt 6-7juli... men ikke helt sikker...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg sånn forsiktig inn... er et rimelig "brent"-barn på gravid området.. har hatt 6 runder med innsett av ivf egg tidligere, og denne gangen har vi klart det selv...

har også ex.u og s.a bak meg,... så tør ikke juble så høyt.... har fortalt familien om graviditeten. Og tatt hcgprøver som viser at det i hvert fall er en normal graviditet :D stigning fra 48 - 300 :D

jeg har kastet opp siden to dager før ikm... men i dag har kvalmen gått bort, og en slags "influensa følelse" har inntatt kroppen... jeg er sykemeldt..

Tror jeg hr termin rundt 6-7juli... men ikke helt sikker...

 

 

Gratulerer så masse med å få det til selv :) Det må være en fantastisk følelse etter så mye kamp. Håper alt går bra denne gangen! Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg sånn forsiktig inn... er et rimelig "brent"-barn på gravid området.. har hatt 6 runder med innsett av ivf egg tidligere, og denne gangen har vi klart det selv...

har også ex.u og s.a bak meg,... så tør ikke juble så høyt.... har fortalt familien om graviditeten. Og tatt hcgprøver som viser at det i hvert fall er en normal graviditet :D stigning fra 48 - 300 :D

jeg har kastet opp siden to dager før ikm... men i dag har kvalmen gått bort, og en slags "influensa følelse" har inntatt kroppen... jeg er sykemeldt..

Tror jeg hr termin rundt 6-7juli... men ikke helt sikker...

 

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin ca 6 juli her (menstermin). Fra befruktning er det ca noen dager før :) 

Mitt andre barn. Datteren min er halvannet år. 

Kjenner at jeg allerede er klein i formen, kvalmen har kommet. Ikke altfor mye, men nok til at det er litt lammende... Flere som har fått den allerede? Med datteren min ble jeg dårlig fra uke 7 og til uke 15, lå da rett ut :/ æsj.. Men men absolutt verdt det da!! :) 

 

Har bestilt tidlig UL jeg også, for å sjekke om hjerte slår :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg ( eller forsåvidt vi :)) inn hit.

Gravidnesen er på plass og tidvis småuggen, men ellers er formen fin :)

 

Har 2 gutter fra før. Eldste er 4 år og 9 md og minstemann er bare 9 md :) her i gården blir det 2 tette med andre ord :) vi gleder oss masse!! Er litt usikker på når siste mens var siden appen jeg brukte bare har sletta all info, så derfor tar vi en runde med tidlig UL :) gleder meg til å se hjertet som banker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...