Gjest vinterbrud Skrevet 26. oktober 2013 #51 Skrevet 26. oktober 2013 Finnes det virkelig noen som NEKTER barna sine å leke med innvandrerbarn.. Min datter er halvt pakistaner, og det ville gjort ordentlig vondt i mammahjertet om noen nektet barna sine å leke med henne. Heldigvis bor vi midt i Oslo hvor det godt og blandet, så håper virkelig at jeg slipper det problemet :-) Anonymous poster hash: b103a...598 Jeg kan ikke skjønne at noen kan nekte barna sine å leke med innvandrerbarn,jeg deler fullt ut ønsket ditt.Min datter er halvt tyrkisk og leker med alle.Vi bor i en mindre by.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #52 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd om min 16 år gamle datter ble kjæreste med en muslim, men hun må gjerne være venn med innvandrere, så lenge de bare er venner Anonymous poster hash: 3e720...1aa Fordi atte? Kanskje fordi mange muslimer har et steinaldersk syn på kjønnsroller. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Og mange har ikke det. Det er for mange som har det til at jeg hadde blitt glad for en potensiell muslimsk svigersønn. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Det sier da langt mer om deg enn en eventuell muslim. Korfor rose muslimer dei er like onde som oss. Anonymous poster hash: 7ac70...978
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #53 Skrevet 26. oktober 2013 Hvilket spørsmål er dette??? Anonymous poster hash: 4c916...33d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #54 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor er det så mye verre å stille dette spørsmålet en om du lar barna dine leke med bergensere? http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144091752-gir-dere-barna-deres-tillatelse-til-å-leke-med-barn-fra-bergen/#entry145802101 Nå er ikke jeg HI i noen av innlegga, men stusser litt over hvor forskjellig disse to trådene vinkles. Hva er grunnen til dette? Er foreldre til barn fra Bergen mindre hårsår en foreldre til innvandrer barn? Eller er det bare mer legitimt å gjøre narr av bergensere en innvandrere? Hvorfor har det blitt slik at folkegruppen bergensere, nordlendinger, trøndere, sunnmøringa og søringa kan vi slenge så mye dritt og harselerer med så mye som vi måtte ønske. Medan folkegruppen som har en invandrerbakgrunn er det helt fy, fy å harselerer med? Anonymous poster hash: da2b1...36a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #55 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor er det så mye verre å stille dette spørsmålet en om du lar barna dine leke med bergensere? http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144091752-gir-dere-barna-deres-tillatelse-til-å-leke-med-barn-fra-bergen/#entry145802101 Nå er ikke jeg HI i noen av innlegga, men stusser litt over hvor forskjellig disse to trådene vinkles. Hva er grunnen til dette? Er foreldre til barn fra Bergen mindre hårsår en foreldre til innvandrer barn? Eller er det bare mer legitimt å gjøre narr av bergensere en innvandrere? Hvorfor har det blitt slik at folkegruppen bergensere, nordlendinger, trøndere, sunnmøringa og søringa kan vi slenge så mye dritt og harselerer med så mye som vi måtte ønske. Medan folkegruppen som har en invandrerbakgrunn er det helt fy, fy å harselerer med? Anonymous poster hash: da2b1...36a fordi da er vi rasister må vite Anonymous poster hash: 4c916...33d
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #56 Skrevet 26. oktober 2013 Korfor rose muslimer dei er like onde som oss. Anonymous poster hash: 7ac70...978 Hvem har gitt ros til noen?
Mamma_til_2 Skrevet 26. oktober 2013 #57 Skrevet 26. oktober 2013 noen av jenta mi sine beste venner er såkalte "innvandrerbarn" jeg kjenner foreldrene godt og de kjenner meg, men barna lekte sammen for vi ble kjent, nå har jeg supersosial jente som elsker og bli kjent med nye mennesker, hadde hatt heldagsjobb skulle jeg passe på om hun bare lekte/ pratet med "de rette" menneskene! Blir litt svett av slike spm!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #58 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd om min 16 år gamle datter ble kjæreste med en muslim, men hun må gjerne være venn med innvandrere, så lenge de bare er venner Anonymous poster hash: 3e720...1aa Fordi atte? Kanskje fordi mange muslimer har et steinaldersk syn på kjønnsroller. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Og mange har ikke det. Det er for mange som har det til at jeg hadde blitt glad for en potensiell muslimsk svigersønn. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Det sier da langt mer om deg enn en eventuell muslim. Ikke vær så fordømt skinnhellig, bedrevitende og liksompolitisk korrekt. Det må være lov å si at man er skeptisk til enkelte muslimske menns kvinnesyn uten at du kommer trekkende med pekefingeren din. Anonymous poster hash: edf5f...f59
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #59 Skrevet 26. oktober 2013 Ikke vær så fordømt skinnhellig, bedrevitende og liksompolitisk korrekt. Det må være lov å si at man er skeptisk til enkelte muslimske menns kvinnesyn uten at du kommer trekkende med pekefingeren din. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Du sier ikke enkelte, du sier en muslimsk svigersønn, punktum. Da drar man alle under en kam, og antar at de alle er like.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #60 Skrevet 26. oktober 2013 Ikke vær så fordømt skinnhellig, bedrevitende og liksompolitisk korrekt. Det må være lov å si at man er skeptisk til enkelte muslimske menns kvinnesyn uten at du kommer trekkende med pekefingeren din. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Du sier ikke enkelte, du sier en muslimsk svigersønn, punktum. Da drar man alle under en kam, og antar at de alle er like. Jeg sier at jeg ville vært skeptisk, ja, uansett. Fordi, som jeg sa, for mange muslimske menn har et syn på kjønnsrolle som jeg ikke kan tolerere (for mange er ikke det samme som alle!) Men jeg hadde selvsagt ikke lagt ned veto, og det kunne hende at min datter var en av de heldige som fant seg en muslimsk mann som likestiller kvinner ett hundre prosent med menn. Men det er klart, ikke alle synes det er så nøye at menn likestiller kjønnene, men du om det. Anonymous poster hash: edf5f...f59
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #61 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor er det så mye verre å stille dette spørsmålet en om du lar barna dine leke med bergensere? http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144091752-gir-dere-barna-deres-tillatelse-til-å-leke-med-barn-fra-bergen/#entry145802101 Nå er ikke jeg HI i noen av innlegga, men stusser litt over hvor forskjellig disse to trådene vinkles. Hva er grunnen til dette? Er foreldre til barn fra Bergen mindre hårsår en foreldre til innvandrer barn? Eller er det bare mer legitimt å gjøre narr av bergensere en innvandrere? Hvorfor har det blitt slik at folkegruppen bergensere, nordlendinger, trøndere, sunnmøringa og søringa kan vi slenge så mye dritt og harselerer med så mye som vi måtte ønske. Medan folkegruppen som har en invandrerbakgrunn er det helt fy, fy å harselerer med? Anonymous poster hash: da2b1...36a Den ble lagt ut i ettertid, som TULL ift denne tråden. Anonymous poster hash: 7d45c...319
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #62 Skrevet 26. oktober 2013 Ikke vær så fordømt skinnhellig, bedrevitende og liksompolitisk korrekt. Det må være lov å si at man er skeptisk til enkelte muslimske menns kvinnesyn uten at du kommer trekkende med pekefingeren din. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Du sier ikke enkelte, du sier en muslimsk svigersønn, punktum. Da drar man alle under en kam, og antar at de alle er like. Jeg ville ikke hatt en muslimsk svigersønn heller. Syns religion er en uting, og spesielt religioner hvor omskjæring er ansett som flott og ukomplisert, kvinner er mindreverdige (Som at det trengs to kvinner for å vitne mot EN mann, arverett, etc) Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #63 Skrevet 26. oktober 2013 Nei gud forby, det neste man opplever da er at ungene vil begynne å gå i hijab og ligge på golvet å be i tide og utide. Anonymous poster hash: 4bbba...1a3
Gråsonen Skrevet 26. oktober 2013 #64 Skrevet 26. oktober 2013 Utenfor barnehagen og skolen område, tenkte på fritiden??? Anonymous poster hash: 6549b...cd7 hahahahahahahahahahaha
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #65 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor er det så mye verre å stille dette spørsmålet en om du lar barna dine leke med bergensere? http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144091752-gir-dere-barna-deres-tillatelse-til-å-leke-med-barn-fra-bergen/#entry145802101 Nå er ikke jeg HI i noen av innlegga, men stusser litt over hvor forskjellig disse to trådene vinkles. Hva er grunnen til dette? Er foreldre til barn fra Bergen mindre hårsår en foreldre til innvandrer barn? Eller er det bare mer legitimt å gjøre narr av bergensere en innvandrere? Hvorfor har det blitt slik at folkegruppen bergensere, nordlendinger, trøndere, sunnmøringa og søringa kan vi slenge så mye dritt og harselerer med så mye som vi måtte ønske. Medan folkegruppen som har en invandrerbakgrunn er det helt fy, fy å harselerer med? Anonymous poster hash: da2b1...36a Den ble lagt ut i ettertid, som TULL ift denne tråden. Anonymous poster hash: 7d45c...319 Nei, men det er faktisk mange av slike barn som blir slått, med alt mulige gjenstander, men for de er det jo vanlig. Tror nok ikke far i huset bryr seg så mye om at nabogutten står og ser på da... Anonymous poster hash: 6549b...cd7
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #66 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg sier at jeg ville vært skeptisk, ja, uansett. Fordi, som jeg sa, for mange muslimske menn har et syn på kjønnsrolle som jeg ikke kan tolerere (for mange er ikke det samme som alle!) Men jeg hadde selvsagt ikke lagt ned veto, og det kunne hende at min datter var en av de heldige som fant seg en muslimsk mann som likestiller kvinner ett hundre prosent med menn. Men det er klart, ikke alle synes det er så nøye at menn likestiller kjønnene, men du om det. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har, takk. Likestilling er viktig for noen, andre ikke. Det går langt mer på kultur enn religion. Jeg ville ikke hatt en muslimsk svigersønn heller. Syns religion er en uting, og spesielt religioner hvor omskjæring er ansett som flott og ukomplisert, kvinner er mindreverdige (Som at det trengs to kvinner for å vitne mot EN mann, arverett, etc) Anonymous poster hash: 7911c...8ce At man er muslim betyr ikke automatisk at man er enig i alt koranen, hadithene og sunnaene sier, akkurat som for kristne og bibelen, NT og GT. Tenker du på omskjæring av gutter eller jenter her?
Jern-Erna Skrevet 26. oktober 2013 #67 Skrevet 26. oktober 2013 nei, gud (!) forby.. og det var derfor vi bosatte oss i Oslo øst
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #68 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Slettet grunnet innlegg som inneholder hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn eller legning. Kira, brukermoderator Endret 26. oktober 2013 av Kira bjeffer
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #69 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg sier at jeg ville vært skeptisk, ja, uansett. Fordi, som jeg sa, for mange muslimske menn har et syn på kjønnsrolle som jeg ikke kan tolerere (for mange er ikke det samme som alle!) Men jeg hadde selvsagt ikke lagt ned veto, og det kunne hende at min datter var en av de heldige som fant seg en muslimsk mann som likestiller kvinner ett hundre prosent med menn. Men det er klart, ikke alle synes det er så nøye at menn likestiller kjønnene, men du om det. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har, takk. Likestilling er viktig for noen, andre ikke. Det går langt mer på kultur enn religion. Jeg ville ikke hatt en muslimsk svigersønn heller. Syns religion er en uting, og spesielt religioner hvor omskjæring er ansett som flott og ukomplisert, kvinner er mindreverdige (Som at det trengs to kvinner for å vitne mot EN mann, arverett, etc) Anonymous poster hash: 7911c...8ce At man er muslim betyr ikke automatisk at man er enig i alt koranen, hadithene og sunnaene sier, akkurat som for kristne og bibelen, NT og GT. Tenker du på omskjæring av gutter eller jenter her? Omskjæring av gutter. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som mente barnemishandling og brudd på menneskerettigheter var ok. Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Virginia. Skrevet 26. oktober 2013 #70 Skrevet 26. oktober 2013 Nei, var ikke slikt ment. Men er ikke alle som føler seg trygge på det da. Noen som liker å bli litt kjent med foreldrene barnet leker med. Anonymous poster hash: 6549b...cd7 Føler seg trygge på HVA? Innvandrerbarn? Anonymous poster hash: a1408...412 Er vel litt ok og vite hvem barna leker med da... Vet aldri! Og er heller ikke alle som bryr seg om hvem barna sine leker med. Anonymous poster hash: 6549b...cd7 Eldre barn som kan drive med ting er en ting. Men hva i alle dager mener du kan være en risiko ved å leke med enkelte barn i barneskolealder da ....?!
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #71 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Slettet grunnet sitering av slettet innlegg. Kira, brukermoderator Omskjæring av gutter. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som mente barnemishandling og brudd på menneskerettigheter var ok. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Ah, den biten er desverre verre, da den er religiøst betinget, og ikke kulturell. Regner med jøder ville vært utelukket også. Endret 26. oktober 2013 av Kira bjeffer
Virginia. Skrevet 26. oktober 2013 #72 Skrevet 26. oktober 2013 Om innvandrerbarnet og familien hans/hennes er godt integrert i det norske samfunnet og virker som greie folk har jeg ingen betenkeligheter med å la barnet mitt leke med disse. Dette gjelder for så vidt potensielle norske lekekamerater også. Anonymous poster hash: 69705...5ec Håper du tuller og ikke viderefører disse holdningene til barna dine... Og hvordan skal noen kunne bli integrert om de ses skjevt på og tas avstand fra uten å ha gjort noe galt...? Det blir en Catch22: "Du er ikke godt nok integrert til at jeg aksepterer deg, men jeg vil ikke bidra til å gjøre deg så integrert at jeg ikke lengre har en grunn til å ta avstand fra deg."
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #73 Skrevet 26. oktober 2013 Ha ha, her er en av barnets beste venner en gutt fra Asia. Hvorfor skulle det være et problem? Anonymous poster hash: fc2f9...b5b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #74 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44
Gilette Skrevet 26. oktober 2013 #75 Skrevet 26. oktober 2013 Ja, men ingen jenter får bære hijab inni vårt hus. Noen av dere vil kanskje steile over det men det er no engang slik at vi ikke godtar det plagget inni huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå