Gå til innhold

Vi bytter sofa hvert tredje år, hvor ofte bytter dere sofa? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvor ofte dere bytter sofa hjemme hos dere?  :)

Anonymous poster hash: 490d0...5d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun kjøpt 1 sofa og den er 3 år gammel. Fortsatt like fin, så ser ikke grunnen til å bytte den ut.

Anonymous poster hash: a22ae...274

Skrevet

Dere må kjøpe veldig dårlig kvalitet hvis dere har behov for å bytte sofa hvert 3. år......

Vi kjøper alltid kvalitetsmøbler, og legger litt penger i dem. Vår sofa har vi hatt i 9 år, og du ser ikke på den at den er brukt. Skikkelig skinnsofa.

Anonymous poster hash: 34095...149
Skrevet

hvorfor bytter du sofa så ofte?

Skrevet

Det er 3 år siden sist. Før det var det halvannet år siden sist, og før det, var det 2 år siden sist. Jeg har desperat lyst på ny sofa nå, men samboeren vil ikke. Men vi tenker å flytte snart, og får da mest sannsynlig en tvstue, hvor denne sofaen skal stå, og så for jeg velge en helt selv i hovedstua... :) Men jeg tenker at man ikke behøver å bytte sofa før den er slitt eller er blitt skadet på noe vis.

Anonymous poster hash: 41a16...434
Skrevet

Vi kjøpte en tidløs, dyr kvalitetssofa for 10 år siden. Den har vi enda, og jeg satser på å ha den i 10 år til.

Anonymous poster hash: 8b99a...d71

Skrevet

Det er 3 år siden sist. Før det var det halvannet år siden sist, og før det, var det 2 år siden sist. Jeg har desperat lyst på ny sofa nå, men samboeren vil ikke. Men vi tenker å flytte snart, og får da mest sannsynlig en tvstue, hvor denne sofaen skal stå, og så for jeg velge en helt selv i hovedstua... :) Men jeg tenker at man ikke behøver å bytte sofa før den er slitt eller er blitt skadet på noe vis.

Kan forresten legge til at alle sofabyttene har vært i forbindelse med flytting. Alle har vært gode og solide skinnsofaer, uten tegn på slitasje. 

Skrevet

Vi kjøpte en billig ikeasofa for 11 år siden, den byttet vi i fjor med en sofa med bedre kvalitet, så regner med at vi kommer til å ha den i minst 10 år også.

Anonymous poster hash: 7ee37...91a
Skrevet

Ikke så ofte nei. Liker heller å bytte ut mindre ting, som hyller, pynt, puter og stoler. Kjøpt meg ny sofa nå, den gamle er 8 år. Investerte i en flott sofa, som kostet 15 000 for treseteren og 6000 pr stol. Ikke voldsomme summer, men dyrt nok til å ikkebyttes ut om tre år.

Anonymous poster hash: bf0fc...f02

Skrevet (endret)

Altfor sjelden etter mitt syn, altfor ofte etter min manns syn. Bytter ikke sofa etter et visst antall år. Sofaen i kjellerstua stod nesten ubrukt i flere år, mens de to siste årene har den fått gjennomgå av at barna og venner oppholder seg der mer og mer. Vi har noen sofaer her i huset, så kan ikke bytte ut alle hver 3. år.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Når den er slitt, og ikke ser pen ut lenger...

Kjøper man ok kvalitet så bør den holde mye lenger enn 3 år, og jeg ser ikke poenget i å bytte for å bytte.

Sofaen vi har nå er 6-7 år gammel, og jeg må inrømme at jeg er drittlei den.

Men den blir ikke byttet før lille knøtt er litt større, har sett hvor praktisk det er med skinnsofa når hun har gulpemaraton :P

Skrevet

Har aldri byttet sofa. Den er vel på alder med meg, fulgte med huset da vi kjøpte det for 8 år siden. Skal byttes til neste år siden jeg ønsker meg en stor og god og myk sofa. Litt for mye gammel dame stil over denne.

Anonymous poster hash: f24f0...957
Skrevet

Egentlig så vil jeg ikke bytte så ofte, men ahr blitt hvert tredje år her og..

Første sofaen ble rett å slett for liten, så den byttet jeg med huseierene.. (Den var brukt fra før da)

Så flyttet vi i nytt eget hus og kjøpte ny kvalitetssofa, før vi flyttet inn, og den passet egentlig ikke inn..

Nå etter 3år ble jeg lei av den og kjøpte en ny mykere sofa som passet mye bedre inn.. Denne vil jeg beholde i mange år, kjempefornøyd med den. :)

Anonymous poster hash: ab5dc...b26
Skrevet

Vi kjøpte salong i 2001 og den har vi fremdeles. Dyr kvalitetssalong som ikke er slitt eller putene ute av fasong. Så kommer vel til å ha den i mange år til.

Skrevet

Om du ikke kjøper den billigste sofaen varer de da mye mer enn 3 år!

Vi har kjøpt sofa to ganger, den første kjøpte vi da vi flyttet sammen for 14-15 år siden, den står i kjellerstua nå og er like fin.

Den andre kjøpte vi da vi kjøpte dette huset for 9 år siden, den står i stuen og er like fin.

Bytter ikke sofa bare for å bytte, de koster jo flesk og er en investering.

Anonymous poster hash: f8d3c...319
Skrevet

Sofaen vår er 10 år, og den har mange år igjen enda siden den er like fin som da den ble kjøpt.

Anonymous poster hash: f3f78...7ec

Skrevet

Når den er moden for utskiftning. Første sofa hadde jeg i 10 år. Nr to holdt kun i 5 år. Nr tre har jeg ennå, men tenker den snart får sin etterfølger.

Skrevet

skinnsofaen vi kjøpte da vi flyttet sammen for 9 år siden er like fin, og står i kjellerstua. (jeg ble litt lei den brune skinnsofaen som var så populær da)

den vi har i stua kjøpte vi for 3 år siden, men det er en microfibersofa som ikke er like fin for å si det sånn.. katta har klort på den bl.a. men vi skal ikke kjøpe ny før minste barnet begynner på skolen. vi renser opp den en gang i halvåret og da ser den strax mye finere ut =)

Skrevet

Kjøpte en en stor og god sofa for 5 år siden, og har den enda. Lyst på ny nå da, for den begynner å bli litt slitt i stoffet etter to barn som har grist i den og jeg har vasket trekkene en del ganger pga det. Men nå venter vi baby igjen så blir kanskje litt gulp og gris fremover så får ha den til sommeren i det minste tenker jeg :)

Anonymous poster hash: efb44...c30
Skrevet

Kjøpte meg ikea-sofa for 5år siden. Alle fjærene under røyk så fikk etter mye krangling pengene tilbake, da de sluttet å selge akkurat den sofaen og jeg ikke ville ha en annen derfra. Kjøpte da ny for ett år siden. Men blir å kjøpe en til over jul når vi flytter i hus og trenger en til der.

Men har ikke tenkt å bytte noen av de på mange år. Elsker den vi har nå, og neste blir dyr og stor, drømmesofaen vi ikke har plass til her vi bor nå. Den vi har her nå er egentlig også litt for stor til stua vår, men blir perfekt i huset :)

Skrevet

Jeg tror faktisk det har blitt ca hvert 3.år, men det er pga mange flyttinger. Kommer ikke til å bytte så ofte fremover nei. 

Skrevet

Tja, forrige hadde vi i 18 år, så solgte vi den på Finn. Var skikkelig god kvalitet:) Kjøpte ny brukt selv, for å få noe litt annet. Jeg bytter helst ikke ut, ihvertfall ikke til noe nytt, da jeg ønsker å være mest mulig miljøvennlig.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor ofte vi kommer til å bytte. Vi har 3 sofaer. En er 8 år gammel, en er ca 20 år og den siste tror jeg er ca 100 år. Den eldste og den yngste har vi ingen planer om å bytte med et første, men den på ca 20 år begynner å synge på siste verset. Den holder nok ikke i mer enn 5 år til tror jeg.

Anonymous poster hash: df612...d09
Skrevet

siden 3-seteren koster 27.000 kr så blir ikke den byttet hvert 3. år nei. Like fin etter 2 år og kommer til å ha den noen år til.

Skrevet (endret)

Sofaen er nok frå slutten av 70-talet om eg skal dømme ut frå stilen. Kjempefin :)

Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...