siot Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Hvor lenge gikk det fra du sa du ville ha epidural under fødsel til du fikk det? Hørt noen skrekkhistorier fra de som har måttet vente lenge....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 2 timer:) Anonymous poster hash: f61eb...d42
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg ble lovet epidural i 6 timer, men anestesilegen hadde aldri tid. Så jeg rakk aldri å få noen. Det blir derfor ikke flere barn her i huset. Det smertehelvete skal jeg ikke gjennom en gang til. Jordmor var strålende fornøyd med at det ble en naturlig fødsel. Anonymous poster hash: 2616b...c9e
Serepta Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Til det var for sent. Fødte helt uten smertestillende første gang, og ville prøve epidural med nr to. Men fikk beskjed om at det måtte ta seg opp litt mer først flere ganger, og plutselig hadde fødselen kommet for langt.
me_87 Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Ikke så veldig lenge kanskje 15 minutter? Han var opptatt med en annen pasient derfor måtte jeg vente litt.
☆☆☆ Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Tok vel ca 1 time frå det vaet bestemt at eg skulle hs epidural og drypp til det var på plass..
kråkemamma Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Maks 15 min. Det var jordmor sin ide siden det hadde tatt så lang tid. Mente jeg trengte å hvile litt. Og det var en lettelse.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Maks 15 min. Det var jordmor sin ide siden det hadde tatt så lang tid. Mente jeg trengte å hvile litt. Og det var en lettelse. samme her. Det var jordmors ide fordi jeg sovna mellom hver rie og var så trøtt,så det tok ikke lange tida, ei halvtime kanskje?men jeg fikk det ikke pga smertelindring,men pga å få hvilt meg før fødsel Anonymous poster hash: 45a49...c0a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 jeg fødte på ringerike sykehus. ble lovet epidural av en forholdsvis ung jordmor, men hun gikk av vakt, og jeg fikk en ny jordmor av den gamle skolen. hun sa noe annet..at d var alt for tidlig. ventet til ca to timer før ungen var ute. 7 timer etter den forje jordmora gikk av vakt....så spørs hvem jordmor man får. Anonymous poster hash: a7ec1...cb6
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2013 #10 Skrevet 20. oktober 2013 2-3timer første gangen og 5-10 min andre gangen. Kommer det inn akuttcaser så er det klart at anestesi skal prioritere operasjoner ikke gravide som klarer seg uten. Man vet aldri hvor lang tid det kan ta, men tror som oftest at det går rimelig kjapt å få epiduralen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #11 Skrevet 20. oktober 2013 Par timer første gang, 2 gang kom ungen før epiduralen.. Anonymous poster hash: f484a...86c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #12 Skrevet 20. oktober 2013 Fødte for 3 år siden og venter enda Jordmor sa tvert nei til epidural først og senere sa hun at jeg måtte vente litt. Jeg venter fortsatt....... Anonymous poster hash: e293e...418
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Par timer første gang, 2 gang kom ungen før epiduralen.. Anonymous poster hash: f484a...86c Å for en drøm! Håper på det nå neste gang. Min epi funket ikke mer enn en halvtime, etter første gangen sa de at den nok bare var satt feil og at neste gang ble bedre, men funket fortsatt bare en halvtime andre gangen. Denne gangen håper jeg at fødselen blir litt mer kortvarig og at jeg slipper drypp så at jeg slipper å tenke på epi!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 5 minutter.. De sto klar med den og satte den rett etter at dryppet var på plass. Anonymous poster hash: e6f1b...3f7
furutre Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 jeg var så dum at jeg sa nei til jordmora flere ganger og "ville klare selv" . da jeg endelig gav opp og ikke orket mer, tok det en time før den kom. ( men det var i vaktskiftet, sannsynligvis derfor.) men det var en fryktelig lang time. om jeg skal ha flere skal jeg si ja første gang jordmor spør, definitivt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 1,5 time tror jeg. Da var jeg veldig sliten, sovnet mellom riene. Med nr 2 var det drømmefødsel, men hadde lyst til å spør om epidural 1 time før hun var ute, da var det veldig vondt! Anonymous poster hash: 65dc3...7bc
Mamsen<3 Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 Husker ikke helt, men ikke leenge. Ble prioritert rett før vaktskiftet til anestesilegen. Setefødsel. De var redde for at det skulle gå like fort som med nr 1 og siden forløsningen er noe brutal så anbefaler de epidural da. Men med drypp på fult så funket den ikke de 3 siste timene. og en 3timer lang ri. med riene på topp innimellom.
Frigga Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg ventet halvannen time siden sykehuset måtte prioritere en bilulykke som kom inn.... Var laaaaaaange minutter å vente, men epiduralen virket heller ikke så kunne spart dem for den ekstrajobben
Håper<3 Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 Svært kort tid, og jeg fødte på et stort sykehus med mange fødende.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 En time tror jeg med første. Med andre også, men da lurte de meg og fødselen kom for langt. Gikk heldigvis bra, men jeg kjenner at jeg ikke må tenke tilbake på fødslene, for det var så smertefullt at jeg føler jeg kan bli traumatiserte av å tenke tilbake på dem egentlig. Men jeg er så takknemlig for mine to friske jenter. Føler så med de som mister, går gjennom dødfødsler o.l. Den smerten må overgå alt. Anonymous poster hash: 34a48...75d
Benevy Skrevet 20. oktober 2013 #21 Skrevet 20. oktober 2013 Fikk ved 6cm, cirka 10 timer inn i fødselen.Var såvidt jeg rakk å få det, for anestesilegen hadde aldri tid, men fødselslegen og jordmor pushet veldig på, ettersom jeg skulle føde tvillinger. Har født uten før og det kan ikke sammenlignes...følte at jeg "jukset" med epiduralen, for jeg ble like sliten denne gangen, men hadde ikke noe vondt under fødselen.
<3 2G <3 Skrevet 20. oktober 2013 #22 Skrevet 20. oktober 2013 40 min fra hun bestilte til han kom, rakk ikke å få den for hadde begynt å presse på 8cm, å hadde bare 10 min igjen når han kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå