Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Stella Maris : jeg forstår "misunnelsen"din såå godt, kjenner meg veldig igjen!! Men det er fantastisk å lese om alle de seierne dere allerede har å feire..!! Det er en tøff tid dere gjennomgår, og det er klart man kjenner på at man skulle ønske at ting var normalt og at barseltiden forløp normalt..!! Men, man kommer som oftest styrket ut av det, og er noen vanvittige erfaringer rikere <3 Alt pleiere klarer å få til for både liten og stor er fantastisk, de er litt av noen flotte mennesker altså..!! Jeg heier på dere- håper du oppdaterer oss om livets små og store gleder <3

 

Jeg er også hjemme nå, og syns det blir veldig lange dager... :/ Er ikke i særlig god form så klarer ikke aktivisere storebror en hel dag, så han er i bhg.noen få timer..da bruker jeg tiden til å slappe av, strikke, gjøre litt forberedelser til vi blir 4 i familien, gjør litt husarb. og hente meg litt inn igjen så jeg har energi til lek om ettermiddagen...! Ikke bare bare å gå hjemme, men det er bare for en periode, så jeg holder ut :) Mindre enn 8 uker igjen nå, og det kjennes HELT vilt..!! Var hos jordmor i går og alt er bare kjempefint, for en lettelse..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usababy

Magen vokser...de siste dagene har jeg kjent at det "løsner" plass oppover og på sidene. Presser såpass at det til tider føles tungt å puste. Magen har blitt mer rund på en måte, og det er mer ubehagelig å sitte i oppreist stilling pga presset oppover.

 

Babyene sparker hardt, de er svært aktive og det er gøy å kjenne en fot innforbi magen :)

Jeg er 29+1 i dag, lurer på hvor mange uker de holder seg inni magen :)

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+0 i dag. Har begynt å få smerter i underlivet/lysken, kjennes ut som jeg har trent innside lår/lysk på en måte.. Vanskelig å forklare, men det er IKKE behagelig. Klarer ikke å gå fort, et stort problem faktisk da jeg ofte egentlig må løpe til buss og bane fordi jeg er seint ute. Men men, bare 79 dager igjen:p er det forresten noen fra Oslo her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også utrolige til smerter i underlivet - kjennes ut som hele greia kommer ramlende ut - hva er det som gjør det?

ellers er kvalmen tilbake for fult og energien er lik null ;) hehe.. som å være i 1 trimester igjen, nå er jeg i uke 32.

Sånn utenom dette går svangerskapet helt utrolig fort - hjelp, vet ikke hvordan jeg skal rekke alt - for ikke å snakke om julen - den kommer altfor fort i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli lei gitt. Magen blir bare større og større. Ingenting passer lenger. Føles hvertfall sånn. Strekkmerkene har poppet frem I store dimensjoner og den halsbrannen som aldri vil gi seg.  :cry:

 

Alt er tungt. Stikninger I lyske og underliv. Kan ikke gjøre noe før jeg får vondt så leiligheten ser ut som et innbruddsområde fordi jeg vet at om jeg begynner så blir ettermiddagen, kvelden og natten et mareritt. Mannen og sønnen har ikke heeelt den samme standaren når det gjelder å ha det ryddig merker jeg. :P

 

Er glad de fortsatt er der inne, og vil jo de skal være der noen uker til å vokse seg store å sterke, men nå kjenner jeg lysten til å få kroppen min tilbake igjen.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du kommet, Pluttiplott med tvillinger?

Jeg er 29+3 i dag, og har de siste dagene hatt pusteproblemer. Får ikke trekke pusten skikkelig, lungene er liksom trykket inn. Kjennes i hvert fall sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag måtte jeg bite i det sure eplet å gå hjem tidlig fra jobb, har siste uken hatt mye vondt i symfysen og nedover på innsiden av lårene, men tenkt at det funker fint å jobbe 60 %.

Idag og i helgen har det vært skrekkelig vondt, og når selv den lille gåingen jeg gjør på jobb nå etter tilrettelegging gjør så vondt så spørs det om jeg må redusere litt mer. Har avtale om å ringe legen i tlf-tiden i morra, så får vi se hva hun tenker. Kjedelig, da jeg ellers føler meg lett og fin i kroppen og egentlig har lyst å gjøre masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 31 i dag, 9 uker til take-off! Storgleder meg til å få hilse på loppa mi, og til å få tilbake kroppen. Mer energi og til det blir lettere å bevege seg. Men enn så lenge skal jeg kose meg med magen, hun har bare med å holde seg inni der frem til termin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du kommet, Pluttiplott med tvillinger?

Jeg er 29+3 i dag, og har de siste dagene hatt pusteproblemer. Får ikke trekke pusten skikkelig, lungene er liksom trykket inn. Kjennes i hvert fall sånn...

Jeg er 32 + 5 i dag. Det er tyngre å puste ja. Merker det ikke så godt hjemme, men når jeg skal gå opp en trapp f.eks ;)

 

For ikke snakk om utfordringen med å få på seg sokker :P

Endret av PLuttiPLoTT med tvillinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste kveldene etter jeg har lagt meg har jeg opplevd noe skikkelig ubehagelig.

Legger meg i senga, ligger på siden, og plutselig får jeg sånn skikkelig "besvime-følelse"! Blir svimmel, prikker i hodet og noe som føles som pusteproblemer. (Har ikke pusteproblemer, det bare føles sånn på en måte??)

Må bare rundt på andre siden i en fart, noe som ikke er helt enkelt siden jeg har skikkelig bekkensmerter om kvelden/natta.

Etter jeg har lagt litt på den andre siden, kommer det igjen. Så er det på igjen med å snu seg.. Igjen og igjen..

 

Noen andre som har det sånn? Kan ikke huske å hatt det sånn i tidligere sv.skap..

Er 30+1 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste kveldene etter jeg har lagt meg har jeg opplevd noe skikkelig ubehagelig.

Legger meg i senga, ligger på siden, og plutselig får jeg sånn skikkelig "besvime-følelse"! Blir svimmel, prikker i hodet og noe som føles som pusteproblemer. (Har ikke pusteproblemer, det bare føles sånn på en måte??)

Må bare rundt på andre siden i en fart, noe som ikke er helt enkelt siden jeg har skikkelig bekkensmerter om kvelden/natta.

Etter jeg har lagt litt på den andre siden, kommer det igjen. Så er det på igjen med å snu seg.. Igjen og igjen..

 

Noen andre som har det sånn? Kan ikke huske å hatt det sånn i tidligere sv.skap..

Er 30+1 nå..

 

Sånn hhar jeg det også!!! :-( aner ikke hvorfor. Sv.skap nr 5 her.

 

Anonymous poster hash: 825d7...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt!!!

 

Jobber 100% og er fulltidsstudent. Kombinerer du det med eksamensperiode og eksamen i neste uke, så har du et totalvrak, mao. MEG! Jeg kjenner at jeg sliter virkelig mye akkurat nå. Gleder med så enormt mye til 10.desember (siste eksamen og første perimisjonsdag).

 

:sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer Anaira..!! Håper ikke du sliter deg helt ut... ???! Da er det kanskje på tide med en sykemld..? Jeg holder på med skole selv, og syns det er veldig krevende, orker veldig lite og er konstant trøtt føler jeg.. :/  Ikke sover jeg særlig om natten heller, så føler jeg får aldri hentet med inn igjen..! Men sånn er det jo bare, heldigvis bare noen uker igjen nå ;) Så blir det vel over til nattevåk osv.. :P Men da har jeg hvertfall en som er våken med meg og trenger meg, ikke som nå..ubrukelig våkentid på natten :P
 

I går var vi på ny UL på fødepol.for å sjekke status i magen..babyen har vokst kjempefint og er rundt 1900gr nå ( 32+6 i dag!) Ingen tegn til sykdom hos meg, så foreløpig ser det lovende ut :) er jo kjempefornøyd med å ha kommet så langt denne gang.. :) Foreløpig ligger hun i seteleie, men er ikke festet(hurra!!) så det blir spennende å se om hun har lagt seg med hodet ned når vi skal tilbake i uke 36...

 

Noen andre som vet hvilke leie baby ligger i??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan min ligger, men har et spm ang dette. Om det viser seg at gutten ligger i seteleie ved fødsel, kan sykehuset tvinge meg til å føde vaginalt? Min svigersøster hadde en forferdelig setefødsel som endte med oksygenmangel og en hjerneskadet baby. Jeg er livredd for at dette skal skje meg og vil egentlig ha ks om babyen ikke ligger med hodet ned. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål Regina_George!

Det er visst forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, s hvis jeg var deg ville jeg kontaktet de der du hører til...! Forstår godt du tenker på dette,og det vil nok værr godt å få dette avklart...slik jeg har forstått det her tar de røntgen av bekkenet dersom barnet er i seteleie i uke 37, og vurderer utifra det om det kan gjennomføres en vaginal fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål Regina_George!

Det er visst forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, s hvis jeg var deg ville jeg kontaktet de der du hører til...! Forstår godt du tenker på dette,og det vil nok værr godt å få dette avklart...slik jeg har forstått det her tar de røntgen av bekkenet dersom barnet er i seteleie i uke 37, og vurderer utifra det om det kan gjennomføres en vaginal fødsel!

Tusen takk for svar:) Skal snakke med jm om dette på neste kontroll. Jeg er utrolig redd for oksygenmangel og vil egentlig ha ks i det samme det oppstår en liten komplikasjon. Helt grusomt å se nevøen min slik og vite at han egentlig skulle vært en frisk gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har ikke vært så aktiv her, tiden har gått fortere dette svangerskapet. Storebror tar mye av tiden ;-) men det er bare deilig. Sist så telte jeg dager, og da føltes det ut som tiden sto stille...

 

Termin er 22 januar.

Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus, så har ikke begynt på rommet til minstemann enda. Men regner med at det er ferdig om ett par uker!

 

Håper dere alle sammen får nyte julen og resten av svangerskapet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har ikke vært så aktiv her, tiden har gått fortere dette svangerskapet. Storebror tar mye av tiden ;-) men det er bare deilig. Sist så telte jeg dager, og da føltes det ut som tiden sto stille...

 

Termin er 22 januar.

Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus, så har ikke begynt på rommet til minstemann enda. Men regner med at det er ferdig om ett par uker!

 

Håper dere alle sammen får nyte julen og resten av svangerskapet!!!

 

Jeg har også termin 22.januar :)

 

Gratulerer med nytt hus!

Håper tiden går fort fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse har dere kjøpt til den første tiden? Jeg trodde det var vanlig å starte med str.50, men nå sa en veninne at man bare kan hoppe til str.56 med en gang. Men jeg liker ikke store klær på babyer og syntes det er mye finere med klær som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjøpt fra str 56, det ser ut som det var lurt siden ultralydene tyder på at han blir ganske stor :P Litt kjedelig å bli sittende med masse klær som er for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str 38-40 og 44.

Men tanken var å ønske oss str 56, siden babyen vår sannsynligvis ville være over 50 cm og 50 derfor ville være for lite  allerede ved fødselen..

Men om du vet at du får en liten baby, så er det jo bare å kjøpe en eller to bodyer i str 50. Du får jo sikkert en del og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt både str 50/newborn, og str 56. Regner med at tvillingene er litt små i begynnelsen, og jeg vil også ha klær som passer.

Mitt første barn var rett over 3000gram, og brukte minste str i begynnelsen.

 

Mange sier at en ikke skal kjøpe minste str fordi en får mye av det i gave, men min erfaring er at det vi fikk i gave var fra str 62 og oppover...så vi måtte uansett kjøpe alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å ha ett sett eller to i str 50. Men man kan jo alltids handle inn etter babyen er født også ;-)

Mitt første barn veide 4,4 kg. Så vi fikk ikke bruk for str 50. Så jeg kommer ikke til å kjøpe det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...