Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Jeg har også født :-D

 

Tøff fødsel som forventet (3.gangs og bare masse styr med de 2 første). Men resultatet er supert, en flott gutt på 50cm og 3470g. Ikke megastor slik jeg fryktet etter 6 dager på overtid.

 

Trodde jeg aldri skulle føde den ungen, men nå er det altså gjort. Sier meg forsynt med fødsler nå hehe, skal aldri gjøre det igjen!

 

Målet mitt var å klare å presse ut barnet uten hjelp denne gangen, og det klarte jeg faktisk. Så selv om det på det meste var 4 jordmødre, 2 leger og en barnepleier i rommet (!) gikk det jo bra, selv om det var flere ganger underveis at det vippet mot kritisk. Fødselen var rødflagget på forhånd pga tidligere komplikasjoner så jeg ble tatt godt hånd om hele veien. 

 

 

Min laaange fødselshistorie:

Det startet med rier kl 07 på morgenen, men de kom med 10-15 min mellomrom helt fram til vannet gikk kl 15. Da tok riene seg noe opp, så jeg dro til sykehuset kl 17.30 ca. Da hadde jeg bare 4 cm og ble litt overrasket over det. 40 min senere hadde jeg 8cm og det var VONDT. Fosterlyden droppet kraftig, men kom seg av seg selv. Hadde CTG og elektroder på hodet til barnet hele veien (3 stk faktisk siden 2 av dem ikke virket noe særlig). Så tok det 2 timer uten noe som helst fremgang og det var jo mer enn litt kjipt. Så da når de pratet om å dette drypp tryglet jeg om både keisersnitt og epidural hehe.. Men de sa de kunne jo skru opp lystgassen litt så da takket jeg ja til det istedet, jeg ville jo så gjerne klare det der pressegreiene ikke sant. 

 

Pressriene skjønte jeg ikke så mye av, men ved 10cm så presset jeg når jeg kjente liksom et trykk- ja det er vanskelig å forklare og jeg er sikker på at det er vanlig å kjenne de bedre enn det jeg gjorde. Men det som var så deilig var jo at det ikke gjorde noe som helst vondt å presse i forhold til å puste.. Men han lå selvfølgelig feil i fødselskanalen så det ble mye hardere på presse enn det det kunne ha vært. Typisk uflaks. Men det gikk faktisk, selv om de sto klare med vakuumet ved siden av sengen hehe. Egentlig så utrolig fornøyd men veldig sliten på samme tid. Er så deilig å være ferdig. 

 

Nå venter vi vel på lyd fra SiljeTherese, hun føder vel i dag. Takk for følget da damer og lykke til videre med alle barna våres :-D Det ordnet seg jo tilslutt selv om ventetiden ble veldig lang for oss på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det unnagjort! En passe stor jente på 3650 g og 50 cm! Fin opplevelse sammenlignet med første fødsel. Inn på føden kl 1430, epidural kl 16, pressrier 1710 og ute 1730! Nå venter vi på at kroppen fungerer til enten barsel eller familierom. :-))

Gratulerer så mye!! :) Hvor havnet du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er det unnagjort! En passe stor jente på 3650 g og 50 cm! Fin opplevelse sammenlignet med første fødsel. Inn på føden kl 1430, epidural kl 16, pressrier 1710 og ute 1730! Nå venter vi på at kroppen fungerer til enten barsel eller familierom. :-))

Gratulerer så mye!! :) Hvor havnet du? :)

Ligger i 9. :-) du da? Blir noen dager, kanskje vi møtes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storken; GRATTIS og takk for historien- litt av en innsats! Og tre tøffe fødsler, du har guts når du går inn i tredje med den innstillingen :-)

 

Frozen: det er dumt å ikke få ha mannen der da, får du god hjelp av pleierne? Håper det, og at du kommer deg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle i mål da? Ble to i intense uker på slutten av denne tråden syntes jeg! Bra jobba alle sammen. Jeg har fått så stor respekt for kvinner som føder, det er desidert det mest intense i hele verden. Jeg var litt i sjokk både under og etter fødselen. Mannen også. Smertene jeg hadde fra 1-5 cm åpning var uutholdelige og jeg har ikke glemt dem. Har desverre hatt etterrier siden fødselen som kommer hver gang jeg ammer så de er en evig påminnelse. Går på smertestillende, men hjelper lite, så nå gleder jeg meg til kroppen er ferdig reparert. Svir en del i stingene også, jeg ble jo klippet pga vakumforløsning.

 

Vi kom hjem fra sykehuset i går og er utrolig deilig å være her med egne ting, seng og dusj. Babyen min er så snill og god, men ammer hver time, både dag og natt!! Haha, så jeg er sliiiten, men akk så lykkelig :D Han er så vakker og jeg er så forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer alle januarmager ja : )) bra jobba !!!! Lillegutten min er allerede 1 mnd idag faktisk !! Tiden flyr : ))

Kom over på dinbaby da : )) skravletråd for januar bebisene der <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en liten prins på 4000g og 52cm klokken 11.51 i går :) fødselen var litt tøff på slutten men er glad gullet endelig er ute. Føde historie kommer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! Vi kom hjem fra sykehuset igår, endelig!! I morgen er lillegutt 1 mnd, så det ble et langt opphold. Men nå er han frisk, og vi er godt igang med å spise, selv om me treng litt meir øving :) koser oss heime, er så deilig å endelig skulle komme inn i ny hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...