Gå til innhold

Siste pille tatt i går...

Anbefalte innlegg

Brettet ble tomt i går og jeg dras mellom det å hive meg og mini på bussen og komme oss til ett apotek og hente ut en pakke til og å bli sittende hjemme og la det gå.

Om jeg kjøper en pakke til så kommer jeg bare til å bruke ett av brettene for å så avslutte med piller i slutten av oktober for å så rense kroppen og starte prøving i desember/januar.

Så er det jo om jeg ikke kjøper piller vil jeg jo være ubeskyttet, og han nekter å bruke kondom... Så da blir det ikke noe sex før prøving..

På disse pillene er jeg svært hissig og blir lett agresiv og sint. Jeg virkelig hater det, for det er ikke sånn jeg er til vanlig. Selv små bagateller får meg til å klikke i vinkel (bare på voksene, klarer å beherske meg ovenfor barn, men det tar på).

I tilleg til det har jeg NULL sexlyst og kroppen nekter plent å nyte eller godta at vi har sex, de få gangene jeg godtar å ha sex. Dette er veldig frustrerende for oss begge.

Jeg har heller ikke fått tilbake menstrasjonen snart ett år etter fødsel og aner ikke om det er pga pillene (alle jeg kjenner som tar de har ikke lenger mensen) eller pga at jeg fremdeles ammer..

Så jeg tenker at det kan bli deilig å slutte på de fandens pillene, men i gjenjeld er det ingen prevansjon inne i bildet lenger og vi ønsker ikke å bli gravide før ut i desember en gang, tidligst.

I tillegg er sambo blitt litt kald på føttene med tanke på prøvingen, men vi begge ser fordelene med å slippe bivirkningene av pillene, men samtidig er det noen få bakdeler også.

Aner ikke helt hva jeg skal gjøre eller hva jeg egentilig vil med dette innlegget, men takk for at du tok deg tid til å lese.

:huh:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083080-siste-pille-tatt-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser problemstillingen din!

Jeg sluttet på pillene før vi egentlig var klar for å bli gravid fordi vi tenkte det sikkert tok litt tid (og jeg var veldig utålmodig =P ) og vi er veldig glad for det for nå har det gått 4 måneder og fortsatt ikke gravid..

Du kan jo slutte på pillen og så ta eggløsningstester og så la vær å ha sex akkurat da... Det er jo ikke garantert at en ikke blir gravid men det er jo lite sannsynlig. Det høres jo ikke noe kjekt ut å gå på de p-pillene du går på. Jeg trodde ikke jeg hadde noen bivirkninger av mine men når jeg sluttet på de merket jeg at de har hatt en veldig negativ innvirkning på min sexlyst! Utrolig deilig å ikke gå på de lengre!!

Ja de påvirker meg så til de grader både på sinne og sexlyst.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å få mensen igjen med en gang. Aner ikke. Har aldri ikke hat mensen før og med fødsel, amming og p-piller kombinert aner jeg ikke når mensen kommer om jeg stopper med piller.

I normal syklus vet jeg nøyaktig når jeg har eggløsning og bare jeg tar i sambo sone skittne truser blir jeg gravid.

Skummelt å ikke vite noe, men samtidig spennende :)

Nå aner jeg ikke hvordan sexlysten kommer til å endre seg, men om det er som som nå så har jeg ingen problemer med å vente med sex til prøving, hehe.

Er litt skummelt også... Det å slutte på pilla er jo starten for prøvinga... skummelt og spennende på en gang å prøve på nr 2

Ja de påvirker meg så til de grader både på sinne og sexlyst.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å få mensen igjen med en gang. Aner ikke. Har aldri ikke hat mensen før og med fødsel, amming og p-piller kombinert aner jeg ikke når mensen kommer om jeg stopper med piller.

I normal syklus vet jeg nøyaktig når jeg har eggløsning og bare jeg tar i sambo sone skittne truser blir jeg gravid.

Skummelt å ikke vite noe, men samtidig spennende :)

Nå aner jeg ikke hvordan sexlysten kommer til å endre seg, men om det er som som nå så har jeg ingen problemer med å vente med sex til prøving, hehe.

Er litt skummelt også... Det å slutte på pilla er jo starten for prøvinga... skummelt og spennende på en gang å prøve på nr 2

hva med kobberspiral? Slipper du hormoner.. Men på den annen side er det jo ikke snakk om mange måneder, vet ikke hvordan det der funker..:)

Jeg skal ta min siste pille på fredag.. da skal vi snart prøve på vår første! Spennende!! :) jeg har også vurdert å få et nytt brett siden jeg ikke må bli gravid i oktober, og helst ikke i november siden jeg begynner å jobbe i januar og må ha god margin på å få foreldrepenger :) men jeg merker at sexlysten har dalt mer og mer ettersom jeg har gått på pilla, så det blir sikkert helt greit å slutte. Jeg kommer til å kjøpe eggløsningstester og ta før evt. sex i oktober måned. Regner med at det ikke blir et stort problem den måneden siden jeg kommer til å jobbe natt i uka, og han jobber på dagtid, så vi er bare hjemme litt på kvelden samtidig en periode :)

Jeg skal ta min siste pille på fredag.. da skal vi snart prøve på vår første! Spennende!! :) jeg har også vurdert å få et nytt brett siden jeg ikke må bli gravid i oktober, og helst ikke i november siden jeg begynner å jobbe i januar og må ha god margin på å få foreldrepenger :) men jeg merker at sexlysten har dalt mer og mer ettersom jeg har gått på pilla, så det blir sikkert helt greit å slutte. Jeg kommer til å kjøpe eggløsningstester og ta før evt. sex i oktober måned. Regner med at det ikke blir et stort problem den måneden siden jeg kommer til å jobbe natt i uka, og han jobber på dagtid, så vi er bare hjemme litt på kvelden samtidig en periode :)

jeg tok siste pille i juli, og skal prøve første gang i oktober. Tenker det er kjekt at kroppen får 2-3 Mnd å komme seg inn i vanlig syklus før man prøver:-)

Annonse

Tenker det ikke er vits å sette inn noe spiral, men jeg skal aldri tilbake på denne pillen etter neste svangerskap. Jeg reagerer på enkelte piller og den ene pillen jeg ikke reagerer på kan jeg ikke ta samtidig som jeg ammer og da ble det disse sexdrepende pillene i stedet.

Jeg fører meg som ett lite barn som gleder seg fryktelig til jul :) Da skal vi lage et lite barn til, hihi.

Grugleder meg!

Håper bare på at mensen ikke kommer tilbake som en bombe med lange og harde blødninger og at de er tette. Off :blink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...