Gå til innhold

Du vet du nærmer deg slutten av svangerskapet når...

Anbefalte innlegg

*du alltid ser på dopapiret etter etter ett dobesøk, om det er noe slim, blod el lignende på papiret...

*du tror at vannet går hver gang du reiser deg fra senga, sofaen, stolen+++

*du tror riene begynner ved den minste sammentrekning i mage, rygg el at magen blir hard...

*du kjenner kraftige stikkinger i skjeden og føler at du må gå på badet å se om det er noe på vei ut...(hvertfall i mitt tilfelle) :P

*du har pakket bagen du skal ha med til sykehuset for flere uker siden, men den står fortsatt urørt på soverommet..

*magen er så stor å i veien at du nesten ikke når bort til vasken når du skal vaske hender..

*når du må flytte rattet i bilen lenger opp og setet lenger tilbake for å få plass, men da får du problemer med å nå frem til gasspedalen..

Kom gjerne med flere "du vet du nærmer deg slutten-punkter" :) morsomt å lese nå mens man sitter å venter :)

Fortsetter under...

Når toppen/ tskjorta alltid er skiten på magen, og det er umogleg å vaske opp uten å bli våt på undersida av magen ( fordi ein må legge magen opp på oppvaskbenken for å nå ned til oppvaskvatnet...)

Når ein sender 2,5 åringen sin for å finne sokkar til seg sjølv, og er lukkeleg for at dei er i same farge, om dei ikkje er heilt like. ( sokkane mine ligg i nederste skuffen...det har heldigvis vore så varmt i september at eg vanlegvis har sluppe å leite etter dei..)

* Når du må be samboer om hjelp til å kle deg fordi du ikke når ned (eller klarer å løfte beinet/beina grunnet bekkenløsning)

* du okker og akker deg mer for hver dag som går og håper babyen ikke gror fast inni der

* du veiver ned halvannetåringen med magen (unnskyld, vennen..) 

* du må stadig være kreativ i måter å bøye deg på om du klarer å bøye deg i det hele tatt

* for hver gang samboeren beveger seg i senga blir du sjøsyk, men beveger deg selv i diverse stillinger som alle blir mer og mer ubehagelige mot slutten

* du vurderer om sjokoladen du mistet på gulvet er verdt å bøye seg ned for

* en tur til postkassa er mer enn nok mosjon per dag, høres ut som du har løpt halvmaraton når du kommer tilbake

Anonymous poster hash: e6396...f1c

* Når du må be samboer om hjelp til å kle deg fordi du ikke når ned (eller klarer å løfte beinet/beina grunnet bekkenløsning) * du okker og akker deg mer for hver dag som går og håper babyen ikke gror fast inni der * du veiver ned halvannetåringen med magen (unnskyld, vennen..)  * du må stadig være kreativ i måter å bøye deg på om du klarer å bøye deg i det hele tatt * for hver gang samboeren beveger seg i senga blir du sjøsyk, men beveger deg selv i diverse stillinger som alle blir mer og mer ubehagelige mot slutten * du vurderer om sjokoladen du mistet på gulvet er verdt å bøye seg ned for * en tur til postkassa er mer enn nok mosjon per dag, høres ut som du har løpt halvmaraton når du kommer tilbake Anonymous poster hash: e6396...f1c

Slenger meg på den om postkassa! ( og det er snakk om toppen 7 meter for min del...)

*Når du føler at det ingen ende tar og føler ungen er innkapsla og blir der for alltid .....

* du våkner skuffa om morningen og oppdaga at da ikkje er skjedd noe i løpet av natten....

Ellers må eg slenge meg på masse av dei andre kommentarene dere har kommet med ;)

Annonse

Haha.. jeg måtte le høyt av mange her :)

- når man må tisse litt og litt for å samle opp til urinprøve i glasset, for når man må tisse så kommer det en dråpe og hvis man prøver å samle opp i blæra og bare vente bitte litt til så kan det fort gå feil med et lite spark eller kynnre..

- når samboer får høytblodtrykk hver gang jeg ynker meg eller bare puster litt anstrengt pga kynnre..

- Når du håper du får diaré (har hørt det skal være et tegn på at fødselen nærmer seg + er så enormt lei av forstoppelse).

- Når det første spørsmålet du får av alle er "hvordan er formen din?"

- Når svaret på "hvordan er formen din" ikke lengre er "bra", men en liten oppsummering av dagens vondter.

- Når du er litt skuffet over at vondtene ikke inkluderer rier.

- Når du investerer i strikketøy, hekleutstyr eller tekstiler så du kan sy noe til babyen.

- Når halvferdige strikke/ hekle/ syprosjekt ligger strødd i hele leiligheten.

- Når det kjennes ut som babyen også har fått tak i strikkepinner inni der...

- Når du kun bruker lyst undertøy sånn at du heeelt sikkert skal se hvis det kommer litt blod eller rosa slim.

- Når du er usikker på om det er onsdag eller torsdag, men har full kontroll på hvor mange uker /dager/timer det er til neste fullgåtte uke/man regnes som høygravid/man er fødeklar/man er innenfor termin/man er på termindatoen/man garantert er blitt mamma.

* Når du må be samboer om hjelp til å kle deg fordi du ikke når ned (eller klarer å løfte beinet/beina grunnet bekkenløsning)

* du okker og akker deg mer for hver dag som går og håper babyen ikke gror fast inni der

* du veiver ned halvannetåringen med magen (unnskyld, vennen..) 

* du må stadig være kreativ i måter å bøye deg på om du klarer å bøye deg i det hele tatt

* for hver gang samboeren beveger seg i senga blir du sjøsyk, men beveger deg selv i diverse stillinger som alle blir mer og mer ubehagelige mot slutten

* du vurderer om sjokoladen du mistet på gulvet er verdt å bøye seg ned for

* en tur til postkassa er mer enn nok mosjon per dag, høres ut som du har løpt halvmaraton når du kommer tilbake

Kom på noen flere 

* Blir kaldt for "bestemor" eller "gamla" pga gåstilen når du reiser deg fra sofaen

* Du ikke lenger kan erindre at sex har vært behagelig i noen stillinger noensinne

* Gubben prøver å hinte til sengekos, men du mister lysten fordi han klasser deg på magen eller babyen beveger seg inni der.. sorry, men det funker bare ikke.. 

* Du er avhengig av krykker for å komme deg på do for å tisse om natta

* Du har laget deg liste over alt du skal vaske, trene, spise og gjøre når babyen er ute som du ikke kan i svangerskapet.

• 2 uker senere...

Når du tar deg vann over hodet og GÅR til butikken for å finne ut at det startet en hel masse maserier og du mest har lyst til og gråte, men må ta deg sammen fordi du faktisk må gå hjem igjen også..

Når du må spørre om å låne en stol og hvile på i butikken.

Når du har sex, kun for å sette i gang fødsel.

• 1 måned senere...

Annonse

Haha, grattis idasecret :) Kanskje jeg må gå til butikken jeg og.. Sex hjelper ihvertfall ikke!

* Når du plukker opp ting fra gulvet med tærne fordi det er lettere enn å bøye seg ned.

* Når du vurderer hvor viktig det er å i det heletatt bøye deg for å gjøre noe generelt.. Søppelbøtta som er sprengfull om morgenen kan jo mannen tømme når han kommer fra jobb, nederste skuffa i oppvaskmaskina kan jo han komme for å tømme osv.

* Når du lærer miniatyrhunden til nye triks så han kan hjelpe til med å få på seg dekken og bånd før tur. Han hopper nå opp i sofaen og stiller seg på armlenet sånn at jeg skal slippe å bøye meg ned!

* Når helmelk er eneste redning mot halsbrannen, og du drikker det så ofte og mye at kjøkkenskapet blir tomt for rene glass. Du begynner derfor å drikke rett fra kartongen som en ungkar på hybel.

Her prøvde jeg ikke så mye, ble strippa torsdag 3 okt, gikk tur og hadde sex fredag. Begynte vel modningsrier ( som jeg ga navnet bekkenløsning ) før sexen. Så shoppingtur på lørdag med modningsrier( fortsatt bekkenløsning i min verden) før søndag kom og riene ble kraftigere( nå kalte jeg det maserier..)(kunne jo gå sånn en uke hadde jeg hørt) ringte ned på føden Kl 21 ( måtte se ferdig Rosenborg kampen først. ) for å høre om jeg kunne komme ned å få noe å sove på eller no.. Var så sliten etter 3 døgn med dårlig søvn:p.

Hadde 5 cm åpning når jeg kom inn og fikk ikke reise hjem, så gubben måtte hjem og hente bagen jeg hadde pakka for 4-5 uker siden:p men tok jo ikke med den! Jeg skulle jo ikke føde enda:-p

7,5 timer senere og på termindatoen var han ute!;-)

(Heldig førstegangsfødene)

Når du kan bruke magen til spisebord. ;)

Når du har drukket så mye flytende gaviscon at det nesten begynner å smake godt, og den er et fast objekt på nattbordet I likhet med mobiltelefon og lampe.

Når gravidklærne har blitt for små

Når å ta på sokker blir dagens trim, og du er så svett å sliten etterpå at du mest bare vil ta dem av igjen.

Når alle ser på deg med medlidende blikk og spør deg om hvor lenge det er igjen.

Når ting som har falt på gulvet, bare blir liggende der

Når alle vondter som kommer samtidig som stramming av magen tas i mot med glede i håp om at det virker.

Når man teller ti spark på en halvtime jevnt og trutt.

Når man ikke drar hjemmefra uten svangerskapsmappe, graviscon, strikketøy, mobillader, tannbørste, deo og bok i vesken. ( helt nødvendigste om jeg havner på føden)

Når sokkene ofte blir droppet fordi det er for langt ned.

Når det er et prosjekt hver gang jeg må snu meg i sengen ( hvert 20. Minutt hele natten )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...