Gå til innhold

Novemberjentene:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg ringt inn og fikk klarsignal til å begynne:) første sprøytedag er i morgen kjenner jeg gruer meg hehe. Fått tid til ul 31.oktober nå. Er liksom så uvirkelig at nå er vi igang....kjenner jeg gruer meg. Sko ønske alt kunne gått naturens gang heller men er vel bare å hoppe i det:)

Bruker dere smertestillende ved mensen nå samtidig så en går på sprøyter? Har intense mens smerter.

Har jeg sterke menssmerter har jeg tatt 2 paracet  ;) Har ingenting å si for hormonsprøytene  :)

"Ser frem til" å starte neste uke en gang, tror jeg får TR iløpet av helgen/starten av neste uke. Blitt litt lengre syklus syns jeg, etter å ha holdt på med dette her i 1 år snart  :blink:  Skal også ha kort regime uten spray  :D

Endret av Chloe30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var første sprøytedag her igjen! Hvordan går det ned dere som er igang? Jeg har hatt veldig mye intens hodepine denne gangen! Forferdelig slitsomt:-S

Hvordan går det hos deg ser du har begynt med sprøyter og skal inn til ul etter meg ( jeg ble fremskyvet til 31.10) Er vel kanskje ingen fasit hvor lenge vi skal gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Fader og...... Ny runde!!!! Denne gang håper jeg på kort regime. Fikk m mandag, så jeg ligger likt som deg Lovise 83

La oss håpe dette er siste gang. For et mas

Ja, nå må vi vell snart få til dette hæ:-) når har du satt opp tid til uttak?
Har ikke fått noe dato. Ringte inn mens igår og sykepleieren sa hun skulle sende skjema til meg. Jeg håper på kort regime, siden eggene mine har så dårlig kvalitet. Kanskje de blir bedre uten spray.

Har du fått dato?

ikke akuratt dato, men i uke 45! Ul 1/11, så får dato da! :-)

Fikk brev idag; uke 48! Får håpe det ikke blir flyttet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :-) kort regime da? Så spennende:-)

Ja, kort regime. Takk og lov. Håper mensen ikke lar vente på seg. Hadde vært typisk det!

Går det bedre med bivirkningene? Du får prøve å fokusere på at du snart har et lite frø inne i deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt sinna og satt ut. Fikk tlf fra klinikken akkurat, de sier at jeg antageligvis har en cyste som produserer østrogen. De vil at jeg starter på p-piller for å redusere cysten og få ned østrogenverdien. Er det noen som har gjort dette før? Ble skikkelig skuffet, var så klar for å starte. Har aldri hatt cyste før, og ikke de 3 andre rundene med ivf heller. Har aldri gått på p-piller heller.... Evt så kunne riksen punktere cysten, men det betyr vel også at denne runden blir utsatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

poca: Ja, går litt bedre nå etter jeg begynte mes sprøytene, men har enda litt! Så har jeg såklart blitt veldig forkjøla....!!! Typisk det! :-S når begynner du på sprøytene da? Npr du får mensen?

Endret av Lovise83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakket jeg med klinikken igjen igår kveld. Jeg må inn til riksen for nye blodprøver og ultralyd(for å sjekke om det faktisk er en cyste der eller ikke). Må jo bare sitte og vente på en "luke" blant alle som har avtalt time, siden riksen ikke er åpen i helgene og jeg ikke får ringt dem på forhånd. Hvis jeg ikke har en cyste og verdiene er på vei ned, får jeg starte likevel  :) ...et lite håp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i gang med sprøyrer, kjenner dere noe? :-) jeg begynte og kjenne litt i går, og endamer i dag! Sprøytedag 6 og 7! Vet jeg begynte og kjenne det samm dagene ved forige forsøk også! Da følte jeg at eggstokkene skulle sprekke i slutten! Hehe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøytedag 6 her. Føler magen er stor, men ikke så øm som forrige gang. Hodepinen kommer kastet på meg og kan forsvinne like fort. Heldigvis føler jeg humøret er litt bedre etter sprøytestart. Skal på ul på fredag. Noen som vet når jeg kan forvente uttak da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på ul på fredag! Det kommer ann på om de er fornøyde med størrelsen på eggene! Ser de fine ut blur det sikker mandag eller tirsdag! Ved mitt første firsøk var de ikke fornøyde, så da måtte jeg vente til torsdagen! Andre forsøk ble det tirsdagen! Så nå håper jeg det blir mandag eller tirsdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med dere, novemberjenter, mens jeg venter på mensen! Skal ha kort regime og skal starte på Elonva sprøyte på dag to i syklusen. Venter mens i neste uke. Hadde et snev av lyserosa utflod (lys, lys rosa) i går, som jeg pleier å ha en dag eller to før mensen. Men det er rart om den kommer ei uke før tida.

 

Er svært spent på dette forsøket, da er det siste i rekken.

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på sprøytedag 6 i dag men kjenner ikke noe spesielt i magen eller rundt eggstokkene. Var litt øm etter den sprøyten Orgalutran i går men har vondt i hodet i dag, om det har med dette å gjøre eller ei vet jeg ikke? Skal på ul på torsdag så er spent:) de sa det ble nok uttak neste uke men hvilken dag aner jeg ikke.

Men dere som har litt kjennskap ti l dette hvordan blir det å fortsette med puregon etter å ha gått 3 dager på orgalutran.

Endret av Petra-prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med dere, novemberjenter, mens jeg venter på mensen! Skal ha kort regime og skal starte på Elonva sprøyte på dag to i syklusen. Venter mens i neste uke. Hadde et snev av lyserosa utflod (lys, lys rosa) i går, som jeg pleier å ha en dag eller to før mensen. Men det er rart om den kommer ei uke før tida.

 

Er svært spent på dette forsøket, da er det siste i rekken.

Lykke til alle sammen:-)

Da ligger vi nesten likt!

Jeg er ny her, og skal i gang med Elonva på dsg to. Det kan være alt mellom lørdag og onsdag. Er kjempespent.

Har lest mye her inne, men har ikke lest noe om Elonva. Har du brukt den før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Følger med dere, novemberjenter, mens jeg venter på mensen! Skal ha kort regime og skal starte på Elonva sprøyte på dag to i syklusen. Venter mens i neste uke. Hadde et snev av lyserosa utflod (lys, lys rosa) i går, som jeg pleier å ha en dag eller to før mensen. Men det er rart om den kommer ei uke før tida.

Er svært spent på dette forsøket, da er det siste i rekken.

Lykke til alle sammen:-)

Da ligger vi nesten likt!

Jeg er ny her, og skal i gang med Elonva på dsg to. Det kan være alt mellom lørdag og onsdag. Er kjempespent.

Har lest mye her inne, men har ikke lest noe om Elonva. Har du brukt den før?

Hei dere to:). Vi ligger jammen bra likt alle3:):). Jeg skal også ha elonva og venter mens ila kommende helg, så starter opp helt i beg av neste uke:). Dette er mitt siste forsøk. Holder til ved st.olavs. Første gangen fikk jeg elonva. Ble stinn brakke med 18 egg og nesten overstimulert. Var på håret at de ville sette inn ferskegg. Forrige ang fikk jeg gonal-f. Den er korttidsvirkende og må settes hver dag. Greit med elonva som bare settes en gang. Med gonal-f ble jeg nesten overstimulert da også :P. 16egg... Av en eller annen grunn har de valgt å gi meg elonva denne gangen. Venter på medisinen nå. En uke siden jeg bestilte, så får etterlyse den imorgen.. Håper det vil gå greit med elonva denne gangen og at jeg får satt inn egg :)

 

Lykke til dere:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til deg også, Ringo79!

 

Merka du noen bivirkninger av Elonva? Jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg, særlig når jeg ikke har lest noe om den her inne. Folk snakker jo om en del forskjellige bivirkninger, men jeg aner ikke om det er stor forskjell på de forskjellige preparatene.

 

Vet ikke hvorfor jeg fikk akkurat den typen, heller.

Jeg holder til i Porsgrunn.

 

Merket forresten litt spotting nå i sted. Er så redd for å ta feil av dagene, at jeg ikke klarer å finne syklusdag 1 helt ordentlig. Jeg småblør vanligvis i flete dager før det kommer en ordentlig blødning, men noen ganger er det vanskelig å vite helt hva som er hva. .. Håper jeg ikke kan få ødelagt noe hvis jeg tar litt feil...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo: jeg har aldri brukt Elonva før og jeg er spent på hvordan det går. Har tidligere brukt Gonal-F , 300 IE.

Ringo79: visste ikke at de brukte Elonva på St Olavs. Har blitt behandlet der før men det har vært med vanlig standard langt regime. Har nå flyttet over til Medicus for et siste forsøk.

Du har fått mange egg! Hvilke doser med Gona F el Puregon stod du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømte en stor cyste igår, var jammen vondt. Klinikken ville jeg skulle ta en ny blodprøve torsdag og kanskje likevel starte på sprøyter....da er jeg dag 7 i menstruasjonssyklusen. Har ikke hørt at noen andre har startet så sent ???  :blink:  Det spørs bare på om østradiolverdiene har gått ned... tror jeg aldri blir klok på dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo: jeg har aldri brukt Elonva før og jeg er spent på hvordan det går. Har tidligere brukt Gonal-F , 300 IE.

Ringo79: visste ikke at de brukte Elonva på St Olavs. Har blitt behandlet der før men det har vært med vanlig standard langt regime. Har nå flyttet over til Medicus for et siste forsøk.

Du har fått mange egg! Hvilke doser med Gona F el Puregon stod du på?

Joda de bruker elonva:). Har ei venninne som også fikk det. Jeg har bare hatt kort regime. Første gangen måtte de bare føle seg frem i forhold til hvor mye jeg tåler....da fikk jeg elonva men husker ikke Doseringen. Er ikke hjemme nå så får ikke sjekket i papirene. Men husker bare at det var veldig greit med elonva siden jeg satte den bare en dag:). Gonal-f var jo grei siden det var epipenn og enkelt og greit å sette, men måtte jo settes noen dager på rad da.

Legene ved st.olavs sier at jeg er visst veldig følsom for medisin. De var sikre på at jeg ikke skulle bli overstimulert når de satte meg over på gonal-f. Men du det va på håret... Får bare halve dosen av petidin under uthenting f.eks. Ja får mange egg, og mange befruktes, men etter et par dage er det ikke så mange igjen. Sist ang va jeg veldig heldig og fikk 5 på frys og et ferskt inn. Ble 3 fryseforsøk av det. Første gangen fikk jeg 3 på frys og et ferskt inn. Ble bare et fryseforsøk av det. Fikk pos test da, men mistet.

 

Skal prøve å huske å sjekke opp doseringer min på gonal-f:). Blir spennende å høre hva du har å si om forskjellen på off og privat forsøk:). Dette er min siste runde. Usikker på om jeg orker et privat om ikke dette skulle gå...... Fortsatt masse lykke til:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til deg også, Ringo79!

Merka du noen bivirkninger av Elonva? Jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg, særlig når jeg ikke har lest noe om den her inne. Folk snakker jo om en del forskjellige bivirkninger, men jeg aner ikke om det er stor forskjell på de forskjellige preparatene.

Vet ikke hvorfor jeg fikk akkurat den typen, heller.

Jeg holder til i Porsgrunn.

Merket forresten litt spotting nå i sted. Er så redd for å ta feil av dagene, at jeg ikke klarer å finne syklusdag 1 helt ordentlig. Jeg småblør vanligvis i flete dager før det kommer en ordentlig blødning, men noen ganger er det vanskelig å vite helt hva som er hva. .. Håper jeg ikke kan få ødelagt noe hvis jeg tar litt feil...!

Hei du. Det er to år siden jeg brukte elonva, så minnet er litt så der:). Men husker at jeg kjente at eggekartongen var full for å si det sånn. Oppblåst, stinn.. Men ellers så gikk det egentlig helt fint. Følte at når stinnheten begynte å bli litt plagsom var det tid for ul og uthenting. Så det gikk veldig bra.. Fikk jo gonal-f neste gang. Siden den settes hver dag ble jeg mer plaget av irritasjon der jeg satte sprøyta hver dag. Byttet jo på stikkested, men den irriterte ei stund etterpå. Elonva var bare en gang og ferdig med det :).

 

Vet at mange blir usikker når de spotter mye før mensen starter.. Kunne du ha diskutert det litt med klinikken? Jeg er så usikker på hva du ellers skal gjøre. Jeg kan spotte så vidt dagen før, men er aldri i tvil når den kommer. Håper dette ordner seg for deg. Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30: det er ikke bare bare å skjønne seg på alt. Du får bare stole på at de vet hva de gjør. Blir dette det siste forsøket ditt? Det blir svært spennende. Dere har jo andre utfordringer enn de fleste av oss. Skal krysse fingre og tær for at det nå er din tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30: det er ikke bare bare å skjønne seg på alt. Du får bare stole på at de vet hva de gjør. Blir dette det siste forsøket ditt? Det blir svært spennende. Dere har jo andre utfordringer enn de fleste av oss. Skal krysse fingre og tær for at det nå er din tur:-)

Ja,blir siste forsøk, har ikke råd til mer. Blir 4. runde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...