HvittHus Skrevet 12. september 2013 #26 Skrevet 12. september 2013 Jeg synes faktisk Monster High dukkene er bedre enn barbie, for ungene ser klart at dette er ikke realistiske modeller. Barbie ligner på et ekte menneske og er lettere å identifisere seg med. Jeg husker med gru fra da jeg var ung pike, lekte med barbie og ønsket meg langt hår ned på ryggen, høye bryster og smale hofter.
MammantilNurket Skrevet 12. september 2013 #27 Skrevet 12. september 2013 Barbie er et ikon! Hun er vellykket (stort rosa hus, fjonge biler, hest, båt og en fantastisk garderobe), ambisjoner (hun er jo blant annet dyrlege, astronaut, arkeolog og ikke minst fotomodell) og har sans for mote (som nevne en fantastisk garderobe). Hvis vi ser bort i fra det faktum at dersom en levende kvinne hadde hatt tilsvarende fysiskr proporsjoner ville hun ha vært alvorlig syk, ikke i stand til å få barn grunnet snodig bekken og ville tippet forover på grunn av massive pupper, er Barbie et ypperlig forbilde for piker i alle aldere Mener du hun er et forbilde fordi hun har mange ting?? At man må ha hus, bil, hest osv for å være vellykket? Og at ambisjoner om å bli fotomodell er sunt? Det er fysisk umulig for et menneske å ha samme proporsjoner som barbie, det går faktisk ikke. Sånn sett må jeg si at MH er bedre, fordi de er monstre og dermed en tydelig fantasifigur. Dette var vel kanskje ikke helt seriøst ment ... et leketøy som idealiserer materialisme og et vannvittig kroppsbilde er jo å betrakte uheldig.Arkeolog-Barbie er forøvrih utviklet i samarbeid med The Smithsonian
Hun med alle ungene Skrevet 12. september 2013 #28 Skrevet 12. september 2013 De er grusomme. Virkelig grusomme! Jentene mine får ikke sånne ihvertfall!:-)
Pixy Skrevet 12. september 2013 #29 Skrevet 12. september 2013 Min datter på 8 år har flere av de! Ser ikke problemet. Er noe hun har ønsket seg til bursdag og jul. Hun har både gutte og jentedukker fra MH.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #30 Skrevet 12. september 2013 Glad for at jeg har 2 gutter når jeg leser denne tråden.. Aner ikke hva monster high er engang. Haha. Anonymous poster hash: 97687...6af
cdc87 Skrevet 12. september 2013 #31 Skrevet 12. september 2013 ikke populært ?? i butikken her jeg bor KRYR det av disse dukkene og div ting med dem på! Dattera mi på 6 år elsker dem, og har 7-8 stk hvertfall, et kamera med dem på.. ingen problem spør du meg, jeg synes de er ganske kule , synes ikke de er noe skumlere enn diverse turtles og andre "monsterleker" til gutter, som de fleste ser det som en selvfølge at gutter liker
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #32 Skrevet 12. september 2013 Altså, jeg har overhodet ingen problemer med at folk skiller seg ut og ser annerledes ut på hverken den ene eller den andre måten. Om de vil gå i svarte klær, farge håret rosa, er fulle av tattiser, har kroppssmykker, eller om de går med skaut og støvler hver dag. Det spiller ingen trille for meg og jeg prøver å lære barna mine at vi er alle forskjellige og godt er det. Mitt problem med MH er at de ser ut som horer på stoff rett og slett og det er ikke greit, ikke for meg ihvertfall. Greit, hun har barbiedukker, men de hun har har "vanlige" klær eller så går det i prinsesse/ballkjoler. Ingen nettingstrømper eller rumpekorte skjørt. hi Anonymous poster hash: 0f44b...810
Cat.68 Skrevet 12. september 2013 #33 Skrevet 12. september 2013 De er grusomme. Virkelig grusomme! Jentene mine får ikke sånne ihvertfall!:-) Dem et jo monster da, er liksom litt av konseptet at de skal være utenfor A4. Når det er sagt så står dem jo for mye godt og det skjønner man når man ser filmene.
Cat_Woman Skrevet 12. september 2013 #34 Skrevet 12. september 2013 Nå har jeg bare en gutt, som dessuten er for liten for dette foreløpig. Men jeg ser ikke helt hvorfor disse dukkene er verre enn Barbie, jeg syns faktisk de er ganske søte selv..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #35 Skrevet 12. september 2013 Altså, jeg har overhodet ingen problemer med at folk skiller seg ut og ser annerledes ut på hverken den ene eller den andre måten. Om de vil gå i svarte klær, farge håret rosa, er fulle av tattiser, har kroppssmykker, eller om de går med skaut og støvler hver dag. Det spiller ingen trille for meg og jeg prøver å lære barna mine at vi er alle forskjellige og godt er det. Mitt problem med MH er at de ser ut som horer på stoff rett og slett og det er ikke greit, ikke for meg ihvertfall. Greit, hun har barbiedukker, men de hun har har "vanlige" klær eller så går det i prinsesse/ballkjoler. Ingen nettingstrømper eller rumpekorte skjørt. hi Anonymous poster hash: 0f44b...810 De ser alldeles ikke ut som horer på stoff. Da kunne jeg like gjerne ha påstått at Barbie ser ut som en drita full anorektisk rosablogger. Ser du? Anonymous poster hash: 8ce86...d39
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #36 Skrevet 12. september 2013 at de kler seg "horete" har jeg ikke engang veid en eneste tanke, noensinne.... det er dukker med kostyme, som alle andre barbier osv.. ser virkelig ikke problemet Anonymous poster hash: 09366...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå