Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, nå er det ikke så lenge igjen! Men jeg føler egentlig ikke jeg har så mye inne på 3. trimester å gjøre ennå...det er jo fortsatt en stund til fødsel, magen er ikke så stor (er gravid med gutt nå, og magen er mye mindre enn da jeg var like langt på vei med storesøster), og er hverken plaget av kynnere, spark i ribbena, dårlig søvn eller så mye annet jeg forbinder med sluttetappen. MEN nå begynner jeg å føler at det er greit å gjøre litt mer forberedelser her hjemme, da. Så snart skal vuggen på plass inne på voksenrommet, jeg skal gjøre i stand stellehjørne, få på plass vogn, så smått begynne å vaske litt klær så vi har klart i de minste størrelsene...

 

Forresten drømmer jeg mye om fødselen (men som regel er plutselig bare ungen der, og jeg har glemt alt om hvordan han kom til verden), men det kjennes vel muligens ekstra nærme siden jeg hadde litt blødninger i forrige uke og legen var redd for at de måtte ta ut ungen allerede da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omvendt, millalilla.

Jeg føler denne gangen at jeg er myyyyyye større enn forrige gang. Da fikk jeg jente, og nå venter jeg gutt. Var på kontroll hos legen idag, og han mente at babyen kom til å bli stor. Artig...

Gruer meg litt til tiden fremover. Jeg har jo knapt kommet meg inn i 3. tri, og magen ser ut som om den er poppeklar nårsomhelst. Jaja, positive tanker nå. Siste innspurt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gravidyoga i dag og der var det et par jenter som var kommet omtrent like langt som meg. Men vi hadde veldig ulik størrelse på magen. Selv får jeg høre at min ikke er så stor. Jeg tror kanskje magen min ligger godt inni og nærme ryggen. Men den har vokst en del de siste ukene, så regner med å bli stor jeg og etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått veldig fort. Gleder meg masse til å finne ut hvilket kjønn den lille i magen har.

Gleder meg jo super masse til jul. Første jula som tobarnsmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig =) kan ikke bli ferdig med svangerskapet fort nok jeg :) hehe.. merker at jeg er i redefasen deluxe for jeg rydder og ordner og styrer på. mye inni hodet mitt, men det skjer ting i huset også =) magen er stor synes jeg selv, mens mange mener jeg er liten. prøver så godt jeg kan å ikke legge på meg så mye, men den siste uken har jeg spist en plate melkesjokolade hver dag!!! hver dag! klarer ikke slutte! skulle ønske jeg fikk dilla på isbiter denne gangen også, men nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig =) kan ikke bli ferdig med svangerskapet fort nok jeg :) hehe.. merker at jeg er i redefasen deluxe for jeg rydder og ordner og styrer på. mye inni hodet mitt, men det skjer ting i huset også =) magen er stor synes jeg selv, mens mange mener jeg er liten. prøver så godt jeg kan å ikke legge på meg så mye, men den siste uken har jeg spist en plate melkesjokolade hver dag!!! hver dag! klarer ikke slutte! skulle ønske jeg fikk dilla på isbiter denne gangen også, men nei!

 

En hel plate melkesjokolade hørtes UTROLIG godt ut da ;) Fått smoothiecraving selv. Kanskje man kan lage smoothie av melkesjokolade? Hmmmmmmmm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm moving in!

 

28+0 i dag. Nå er det bare 12 uker og 2 dager til termin. Herregud, det er jo ingen ting. 

 

Har ikke kommet i gang med forberedeleser enda, men har lyst til å begynne å fikse barnerommet. Sette opp senga, kjøpe inn kommode som jeg kan fylle med litt klær som vi har arvet, henge opp noen bokhyller og kjøpe noen bøker som jeg skal lese for tassen når han kommer ut. Kjøpe veggdekor som jeg skal henge på veggen osv. Gleder meg veldig til det. Skal nok begynne snart, må bare ha tid først.

 

Formen min er veldig bra, har heldigvis vært spart for de store plagene hele svangerskapet. Håper på at det holder hele veien ut. Satser på å jobbe fullt helt til jeg går ut i permisjon i midten av november. 

 

Elsker magen min, den er rund, stram og fin. Den begynner også å bli rund helt opp, på en måte :) Slik at den ser rund ut fra siden. Mange på jobben kommenterer at den begynner å bli ordentlig kul og det liker jeg. 

 

Trodde jeg var ferdig med å stå opp å tisse om natta, men jeg drikker så mye på kveldstid så jeg må fremdeles opp en gang hver natt. Sovner heldigvis fort igjen etterpå. 

 

Kjenner spark eller dytt hver dag, noen ganger mer enn andre ganger, men litt hver dag. Han har nok fått seg et greit søvnmønster fordi han alltid er våken sånn rundt 22-23 tida på kvelden spesielt. 

 

Lytter også etter hjertelyden med stetoskop hver kveld. Ikke hver kveld jeg finner den, fordi jeg ikke skjønner hvordan han ligger. Men blir ikke bekymret av den grunn. Skulle ønske jeg klarte å kjenne hvordan han lå inni magen slik som jordmor klarer, hun finner så lett ut hvordan han ligger bare ved å klemme på magen min. Jeg skjønner jo ikke hva som er hode eller andre ting på han :)

 

Veldig deilig å være i tredje trimester må jeg si. Skal fortsette å nyte tiden fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ da tilhører vi siste trimester! :-S Tiden har flydd!

 

Har ikke begynt å forberede noe.. Planlegger å starte når været blir mer høstlig kanskje, lettere å sitte å dille med slikt da. Har ikke tenkt å handle så mye heller mangler bare småting ( tror jeg har det meste fra før, uten å ha sett over hva jeg har gitt vekk/kastet)

 

Har ellers dilla på sjokolade,cola og chips! :-o Så derfor har jeg måtte begynt å handle en dag i uken slik at jeg kun spiser dette i helgene :-p trenger vel ikke utdype at fredag og lørdag er favoritt dagene i uka og at mor gleder seg mer enn dem til å handle snop :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg inn her :D

Komtrolltime hos gynekologen om et par timer. GLEDER meg til å se prinsessa på UL igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at flere og flere "kjente" hopper over til 3. tri!

Syns nesten det er litt skummelt her inne jeg, og tar meg selv i å snike på 2. tri nesten hver dag. Alle disse fødetrådene, rietrådene og jeg-er-så-lei-trådene vitner om at nå er det ikke så lenge igjen. Men først må vi jo bli kjempetunge og drittlei, og føler heldigvis ikke helt at jeg er der ennå. :)

Dvs, jeg mistenker en snikende bekkenløsning her i gården. Har til tider vondt foran i symfysen, særlig på kvelden. Men jeg skal ikke klage, har det veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg inne også !!=)

 

Har også til tider ganske store smerter i symfysen og har hatt det siden uke 10 ca.. noen kvelder er det så ille at jeg har lyst til å grine..

men er dette bekkenløsning?? for har ikke vondt i korsryggen eller nedover rumpa/låra, er mest foran og på innnsiden av "bekkenet" og det er heller ikke konstant.. hm

 

Skal på 3D UL om 4 dager og gleder meg masse, håper hun ligger sånn at vi får se ansiktet hennes til en viss grad også :)

 

Nå er det ikke lenge igjen, og jeg har en haug av ting igjen jeg ikke har skaffet enda, bla vogn.. blir litt stressa, det er jo snart jul i tillegg =/ men men , får ta det som det kommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også bikket over i 3. trimester :)

 

Jeg synes ikke tiden har gått veldig fort, men det er jo rimelig mye som skal på plass før han kommer, så ender vel med at jeg stresser rundt for å få ferdig alt og får gjort alle juleforberedelsene :P

 

Får nyte å slippe å stå opp tidlig i helgene, for mine små er så store nå at de sover lengre enn meg =D

 

Jeg synes kanskje ikke at det er så kraftige spark og bevegelser som jeg husker fra 3. Trimester sist, får håpe det tar seg opp :P

 

Veldig deilig i alle fall å følge etter dere inn på 3.trimester =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra JM time. 

Har vært hos JM ei gang tidligere, da med første barnet, og dannet meg da et inntrykk at JM timer ikke var noe for meg. 

Nå har det kommet ei ny JM i kommunen så tenkte jeg skulle prøve igjen, men jøss hvordan de kan henge seg opp i ting da! :-O

Gutten var allerede langt nede i bekkenet med hodet- det var visst "for tidlig". Så var magen "for liten", innen for det grønne men (rett) under den røde streken..(Sist var den helt på bunnen av det grønne feltet så den har jo vokst godt)

Så var hjertelyden litt høy(?) siden den var 148 (huh??).. Og så var det 1+ blod og proteiner i urinen -_-

 

Og så tok jeg ikke vitaminer for gravide og ikke omega 3.. Og det var visst ikke godt nok å spise sunt.. Hun lurte på om jeg fikk i meg nok fisk. Og jeg svarte som sant er, at jeg fisker og spiser fersk fisk 2-3 ganger i uken. Sa også at jeg spiser sunt med grønnsaker fra hagen og sjeldent halvfabrikat, baker eget brød, har egne dyr og går på jakt så har full tilgang til ferskt kjøtt. 

Og så kom det fantastiske blikket (der noen ser på deg som om du enten lyver eller er på en annen planet :-p ) etterfulgt av et hmmmm!?! Haha ;)

 

Ble "beordret" tilbake om alt 3 uker, for jeg måtte virkelig passes på, pga alt som var "galt" denne gangen. Ohoi!

Disse JM timene er ikke heeelt noe for meg, men har bestemt meg for å prøve en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, karma, alt disse jordmødrene skal henge seg opp i. Jeg har ei som er ganske motsatt. Hun mener at jeg ikke skal "kaste bort" penger på allslags kosttilskudd, det holder å spise sunt og variert. Ta gjerne omega 3, men hvis jeg spiser fisk 2-3 ganger i uka, skal det holde. Mitt symfyse-fundus mål ligger litt over den røde streken, men det skulle jeg ikke bry meg om, for alle mager er ulike. Er hjertelyd på 148 høyt? Syntes det hørtes helt vanlig ut jeg. Det kan jo hende babyen din var inne i en aktiv periode akkurat når hun lyttet...?

Næh, ikke bry deg så mye om detaljene du. Dette går sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm synes jeg kan være vanskelig for de kan være så inni hampeskjære dramatiske.

Ellerleke hobbypsykologer.

 

Jeg liker leger som er korte og saklige :)

 

Men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

har gått opp 16 kg i uke 28+3 og var i toppen av normalvektig før graviditeten.. går heldigvis til lege, som ALDRI har nevnt noe (jeg vet det jo selv, er ikke nødvendig å påpeke det i det vide og breie :( )

 

Anonymous poster hash: 4e170...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

Man skal jo legge på seg mer som hvis man er undervektig før graviditeten! :-O

Nei akkurat vekten hadde jeg tatt med knusende ro, så lenge man selv vet at man ikke har et overdrevent inntak, så kan man jo ikke slutte å spise heller! La selv på meg mye med nr 1 da jeg i utgangspunktet var undervektig, kom sikkert på 20 + kg totalt, uten at jeg kan si det sikkert. Da jeg bikket 65 (17kg opp) i uke 36 begynte jeg å lukke øynene når de målte :-P  

Alle kg var borte innen en liten uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse jm kan gjøre oss sprø :rolleyes: kjenner jeg blir litt stresset av dette vekt mase særlig siden jeg alltid har hatt et problem med å være for tynn og nå har jeg lagt på meg for mye?? Ja ja vi får prøve å nyte graviditeten og ta kiloene som de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

Man skal jo legge på seg mer som hvis man er undervektig før graviditeten! :-O

Nei akkurat vekten hadde jeg tatt med knusende ro, så lenge man selv vet at man ikke har et overdrevent inntak, så kan man jo ikke slutte å spise heller! La selv på meg mye med nr 1 da jeg i utgangspunktet var undervektig, kom sikkert på 20 + kg totalt, uten at jeg kan si det sikkert. Da jeg bikket 65 (17kg opp) i uke 36 begynte jeg å lukke øynene når de målte :-P  

Alle kg var borte innen en liten uke.

 

 

ha ha, så lite som 65 veide jeg ikke engang FØR jeg ble gravid ! ;D

 

Anonymous poster hash: 4e170...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i dag... Hyggelig dame, men enig i at de henger seg opp i mye rart :) mål og alt var bra med den lille, men verre med a mor! har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i lang tid, de siste 3 ukene har jeg hatt forferdelig mye kynnere som kommer så fort jeg beveger meg, går i trapper, går litt fortere enn vanlig og mye på natta da jeg må snu meg ofte for får såvondt i bekkenet mår jeg ligger på sidene. De er ofte veldig smertefulle så hender seg jeg må stoppe helt opp i lang tid og bare stå/sitte musestille. Jordmor henviste meg til å ringe legen og få en time for å sykemelde meg med en gang, hvertfall 50%, helst 100 % hvis det var opp til henne, da så kraftige kynnere kunne bidra til å risikere altfor tidlig fødsel og i tillegg til bekkenløsning osv mente hun at jeg kom å bli utbrent innen jeg går i perm og at det ikke var heldig med tanke på å klare fødselen..!? Følte kanskje det var litt voldsomt, men er vel kanskje noe idet hun sier? Trodde ikke kynnere kunne risikere og sette i gang fødselen, men var visst mulig når de ble sterke nok.. Hmm... Flere som sliter med kraftige kynnere? Er det kun å slappe av som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i dag... Hyggelig dame, men enig i at de henger seg opp i mye rart :) mål og alt var bra med den lille, men verre med a mor! har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i lang tid, de siste 3 ukene har jeg hatt forferdelig mye kynnere som kommer så fort jeg beveger meg, går i trapper, går litt fortere enn vanlig og mye på natta da jeg må snu meg ofte for får såvondt i bekkenet mår jeg ligger på sidene. De er ofte veldig smertefulle så hender seg jeg må stoppe helt opp i lang tid og bare stå/sitte musestille. Jordmor henviste meg til å ringe legen og få en time for å sykemelde meg med en gang, hvertfall 50%, helst 100 % hvis det var opp til henne, da så kraftige kynnere kunne bidra til å risikere altfor tidlig fødsel og i tillegg til bekkenløsning osv mente hun at jeg kom å bli utbrent innen jeg går i perm og at det ikke var heldig med tanke på å klare fødselen..!? Følte kanskje det var litt voldsomt, men er vel kanskje noe idet hun sier? Trodde ikke kynnere kunne risikere og sette i gang fødselen, men var visst mulig når de ble sterke nok.. Hmm... Flere som sliter med kraftige kynnere? Er det kun å slappe av som hjelper?

Jeg har enormt mye kynnere. Jeg kan ikke gå over stuegulvet engang uten at de kommer. Noen dager er bedre enn andre, men det er innmari slitsomt å f.eks støvsuge eller tømme oppvaskmaskinen. Det som skremmer meg litt er at jeg i forrige svangerskap også hadde masse kynnere. De ble sterkere og sterkere jo nærmere termin jeg kom, og da jeg endelig gikk i fødsel, var livmoren min utslitt. Riene var ineffektive, og fordi barnet ikke hadde lagt seg med hodet ned, endte det i keisersnitt.

Vil virkelig ikke skremme deg, men det var min opplevelse. Så jeg er litt mer på vakt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...