Gå til innhold

Prøve på nummer to nå? eller?

Anbefalte innlegg

Vi brukte 2,5 år på førstemann som nå er 6 måneder :-)

Vi måtte gjennom en lang prosess med utredning, en spontanabort, masse hormoner og til slutt prøverør for å få nummer en... Men nå er han endelig her og er blitt 6 måneder. Det er forsåvidt ingen umulighet å bli gravid uten prøverør, men muligens lite sannsynlig...Jeg kjenner jeg er fristet til å bare hoppe i det og prøve - selv om det er tidlig... (da tenker jeg prøve på egen hånd - orker ikke alt det som følger med prøverør helt enda..) Tenk om nummer to tar like lang tid å produsere? Jeg koser meg masse med den lille, men kjenner at jeg har lyst at han skal få søsken som ikke er så langt fra i alder. optimalt sånn to år i mellom... 

Så hva ville dere gjordt? Ventet til nummer en er eldre, eller bare hoppet i det?

Ute etter litt råd og synspunkter :-)

Anonymous poster hash: 99443...8f6

Anonymous poster hash: 9d573...c99

Fortsetter under...

Hopp i det, går det raskt på vanlige metoden så ordner det seg - tar det tid og du ikke får de ønskede to årene mellom så kan du i hvertfall vite med deg seg av dere prøvde :) man får vel ikke ivf med en gang heller (vet ikke hvordan reglene er med nr to), men alltid greit å kunne slå i bordet med at man har prøvd ett år ;)

Vi brukte tre år på førstemann og prøvde mye forskjellig ved hjelp av lege, og ble til slutt gravid på første prøverørsforsøk. Nå er jenta vår snart 9 mnd, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. Denne gangen på første forsøk på egenhånd:)

Vi hadde tenkt å først prøve selv noen mnd, og så gå over til fryseforsøk. Men så klaffet det med en gang :) Litt paff egentlig, men overlykkelig.

Fikk dere ingen egg dere kunne fryse ned på prøverørsforsøket?

Jeg stemmer for at dere bare hopper i det, og prøver selv helt til dere evt må over på nytt prøverørsforsøk.

Jeg hadde bare begynt å prøve på egen hånd! Hvis dere er så heldig og blir gravid fort så er det jo bare kjempekoselig, og hvis ikke så er det dumt å vente til det blir stress. Kanskje er det lettere for at det skjer hvis dere begynner nå for en stresser ikke så mye enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...