Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg; angående EL-slim!

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er ganske ny her inne.. Sluttet på pillen i februar, og har hatt ubeskyttet samleie siden.. Men det er ikke før de siste mnd at jeg har begynt å følge med på utflod/temp.. 

Spørsmålet mitt er: forrige uke oppdaget jeg en slags slimpropp på toalettpapiret - som kunne strekkes.. Regner med at det er EL-slim? Spørsmålet er da; kommer dette slimet før, under eller etter selve eggeløsningen? Hadde sex to dager før og på den dagen jeg oppdaget slimet.. Er så spent :)

Anonymous poster hash: 52c4c...027

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ingen ekspert men jeg ble gravid ved å ha sex dagen jeg fant EL-slim som du beskriver på dopapriet :)

Sønnen min er nå 15 mnd :) så kan godt tenkes at det er store muligheter for at du blir gravid med den metoden ja :) lykke til :)

Har alle sånn slim? Jeg kan ikke huske å ha sett det noen gang.

Ikke alltid det kommer ut, men hvis du stikker en finger opp til livmorhalsen og 'graver' ut, kan du finne ut når du er fruktbar. El-slim er som eggehvite - blankt og strekkbart. Man må ha el-slim for å bli gravid (sædcellene kan kun svømme i dette) men noen har mer enn andre.

Anonymous poster hash: 8baae...1ba

Annonse

Ikke alltid det kommer ut, men hvis du stikker en finger opp til livmorhalsen og 'graver' ut, kan du finne ut når du er fruktbar. El-slim er som eggehvite - blankt og strekkbart. Man må ha el-slim for å bli gravid (sædcellene kan kun svømme i dette) men noen har mer enn andre.

OMG ufattlig ekkelt men sikkert sant ....

OMG ufattlig ekkelt men sikkert sant ....

MÅtte google litt .. hihi å ja helt sant ...

Ved eggløsning forandres livmorhalsslimet seg. Det blir seigere og gjennomsiktig og kan sammenlignes med rå eggehvite. Du kan teste dette ved å stikke en finger inn i skjeden og hente ut litt slim. Ta slimet mellom tommel og pekefinger.

Er slimet så seigt at du får en tynn stripe når du drar fingrene fra hverandre, er eggløsningen på vei. Du kan også se på dopapiret etter å ha vært på do. Slimet vil ikke trekke seg ned i papiret, men bli liggende igjen oppå. Når slimet forsvinner har du hatt eggløsning.

- Egget kan leve i egglederen opp til to døgn, så du har litt tid på deg. Det er ikke slik at du må kaste alt og ha sex med en gang du får eggløsning, forteller Hvidsten.

Sædcellen kan leve opptil fem dager, så du kan også bli gravid dersom du har hatt sex i dagene før eggløsning.

Spennede tider :) Jeg har blitt gravid flere ganger ved å følge med på el slim, har ofte el smerte også, og det kommer gjerne 2 dager etter at EL slim starter og varer til en dag etter. Sex i dette tidsrommet har altså gitt resultater, en sønn på ett og et halvt år og desverre 2 tidlige spontanaborter. Håper på bedre lykke nå :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...