Gå til innhold

marsbaby 2014 ;)


beibilykke

Anbefalte innlegg

 

Fikk telefon fra sykehuset i går pga dårlige prøveresultat av duotest, og takker ja til morkakeprøve. Huff, ikke lett dette her. Men det SKAL gå bra!

 

Tja, tar de ikke fostervannsprøve så lenge det er 0,5% sjanse eller mer for avvik? Det er jo i så fall svinnende liten sannsynlighet for at noe er galt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Fikk telefon fra sykehuset i går pga dårlige prøveresultat av duotest, og takker ja til morkakeprøve. Huff, ikke lett dette her. Men det SKAL gå bra!

 

Tja, tar de ikke fostervannsprøve så lenge det er 0,5% sjanse eller mer for avvik? Det er jo i så fall svinnende liten sannsynlighet for at noe er galt? :)

 

Ja, må jo tenke at oddsen tross alt er på min side, kjenner at det er en trøst og at man bare må prøve å tenke positivt. Men kjenner at hjertet synker av tallene likevel. 1:13 for trisomi 21 og 1:62 for trisomi 13.til forskjell fra 1:5020 for trisomi 18.  Gruer meg til prøven i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintervarme : 29år, Oslo. Termin 26.02.2014. Spent 1.gangsfødende :-)

Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.2.2014. Venter sprellebaby nummer 1

Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1

Beibi2010:) : 32 år. Termin 01.03.2014.. Alle gode ting er 3:)

Beibilykke:25 år .termin 01.03.2014 venter nr 2

En til, please. 38 og venter barn nummer fire. Termin 04.03.2014.

Snart 3 barnsmor!: 32 år. Termin 05.03.2014. Venter apekatt nr.3

K&K <3: 30 år, Sogn og Fjordane. Termin 3.-8 mars 2014.

Verbena 28år, Trondheim. Termin 06.03.2014

Juni-2011, 29 år, trøndelag, termin 08.03.2014, venter skjønnhet nr 2!

 

Sniker meg inn i 2.trimester, uke 13 i morgen!

Er veldig spent på dette svangerskapet, har få plager, å vurderer veldig å dra på privat UL,

Men må stole på at alt er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig og spør; trisomi?

 

Ellers har jeg nå begynt å kjenne d strammer seg i magen,en deilig følelse!!

Tror ikke d er lenge til magen synes fra morgenen av faktisk.virker som d går fort nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;)

 

Her er endelig kvalmen på vei vekk og jeg kan spise igjen;) det er deilig!!

 

Men nå er det selvsagt rygg/bekken/lysken som er problemet :/.. blir ødelagt av jobben min desverre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den situasjonen.vil absolutt ikke bli sykemeldt heller :/. Vi er heldig og har kiropraktor på jobb 2 ganger i mnd.så henne var jeg hos i går.vet ærligtalt ikke om det hjalp.var helt ødelagt etter en 10 timers arbeidsdag uten så mye som en forbanna sittepause en gang :/.. jobber og står 8 timer på hardt golv, blit også en del løft og bøy gjennom dagen.

 

Noen som har erfaring med en lignende jobb og med bekkenproblem? Hva rr terskelen på en måte. Jeg har jo kjempe vondt men jeg overlever alltids på en måte.denne smerten er mye mer velkommen enn å være kvalm 24/7!!

 

I går etter jobb var det også lott brunt/rødt i trusa.ble skikkelig bekymra da.:/. Vurderer å bestille time til privat ul.eller tror dere at om jeg forteller legen om bekken, stress på jobb, litt smerter pluss blod om jeg får henvisning til ul?;) hehe..

 

Håper dere andre har det SMASHING ;) <3 <3 <3

Og lykke til med prøvene dine En til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da melder jeg meg offisielt inn her da:) Er 12-13 uker, var på ultralyd idag og så en sprek baby som bevegde seg rundt. Hun trodde jeg var 13-14 uker på vei men jeg vet ikke. Fortalte også sjefen  idag at jeg skal ut igjen snart (har en etåring og en fireåring fra før), og det gikk over all forventning. Jobber med nesten bare menn.

Så da blir det baby da i mars. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

Ser jeg har falt ut av terminlista, men er jo ikke så aktiv her inne, så det er kanskje ikke så rart. Skal til lege for første gang i morra, uke 14, men lurer på hva jeg an forvente? Må eg f. eks a med urinprøve??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ser jeg har falt ut av terminlista, men er jo ikke så aktiv her inne, så det er kanskje ikke så rart. Skal til lege for første gang i morra, uke 14, men lurer på hva jeg an forvente? Må eg f. eks a med urinprøve??

Ja det må du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, beibilykke. De klarte ikke å ta prøvene pga. keitete plassert morkake, så har fått time til fostervannsprøve på selveste valgdagen. De ser veldig seriøse og bekymret ut, men jeg holder fast ved at alt er vel fram til det motsatte er bevist. Nå ligger jeg rett ut på sofaen og håper jeg ikke ser snurten av hverken lekkende fostervann eller blod. So far, so good!  Ang, jobben din syns jeg den hørtes rimelig anstrengende ut! Du trenger jo ikke sykemelde deg, men heller be om tilpassede oppgaver dersom det lar seg gjøre. Husk, ingen takker deg i etterkant dersom du sliter deg ut.

 

Vintervarme, trisomi er kromosomfeil på fosteret. Trisomi 21 er Downs Syndrom og trisomi 13 husker jeg ikke helt fra het...men barnet har store misdannelser og dør som regel enten i mors liv eller kort tid etter fødsel. Leser historier om enkelte som lever noen år.

 

Velkommen inn i 2 tri alle nye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kan ikke være lett å gå å tenke på disse trisomi "diagnosene" en til, please!!! Men godt å lese at du er ved godt mot ;) hold på entusiasmen din så skal du se at den deilige lille klumpen din er frisk som en fisk; ) kjedelig at de ikke kom til da :/..

 

Ja.jobben min er ikke lett. Snakket med personalsjefen min i dag etter jobb og fortalte hvordan ståa var med ryggen/bekken smerter i livmor etc. Han tryglet meg til å få sykemelding/svangerskapspenger.jeg måtte tenke på meg selv og det lille mirakelet i magen.han kjente alt for mange kvinner som hadde ødelagt seg ved å strekke seg for langt.og som han sa så fint på slutten "vi kan ikke til rettelegge for deg på noen som helst måte, så du må tenke på din egen helse"... hmh.. tja... okei liksom... :P

 

Skal til kontroll igjen om en uke så får vi se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du jobber med, beibilykke :)  Uansett håper jeg det fikser seg på best mulig måte så du blir fornøyd. 

 

Hvordan går det med resten av gjengen her inne? Kommer formen snikende tilbake?

 

Kastet inn håndkle og kjøpte mine første preggypants i dag. Begynner å bli litt rund  :)

 

Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått offentli på jobben med at jeg er gravid...men kun fordi jeg begynnte å gå tom for unnskyldninger for å gå hjem når jeg har vært på det dårligste...

Kan ikke helt skryte på meg at formen er på vei tilbake, da noen dager er jeg tipp topp, mens andre så spyr jeg bare jeg tenker på mat :P

I kveld er det vennekveld med en venninne som har termin om en mnd... blir kjekt å knipe på babyen hennes mens jeg venter på min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker knapt at jeg er gravid jeg! Bortsett fra at jeg blir supertrøtt og slapp etter jobb (begynte på jerntilskudd i går), og brekker meg når jeg pusser tenner pga det skummet fra tannkremen :wacko: . Ellers litt oppblåst, men til å leve med.

Men hvorfor blir jeg plutselig så mett etter måltider? Virker som om klumpen tar så mye plass at det stjeler rom fra magesekken! Snåle greier :) Spiste god lunsj kl. 11, og kjenner fortsatt på stappmett-følelsen. Men så har jeg begynt å våkne om natten og er sulten :rolleyes: . Sniker meg på kjøkkenet og blander meg et glass oboy og tar en halv skive. Først da får jeg sove igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det strålende :) er i fin form bortsett fra litt trøtthet :) Fått en liten kul på magen så de som kjenner meg ser det med en gang ;) Koselig. Er fremdeles sånn at om kvelden ser jeg ut som jeg er kommet dobbelt så langt!

 

Må nok kaste inn håndkle jeg også og kjøpe bukser, men jeg har så lange bein at de standardene på feks H&M er altfor korte til meg... :huh:

 

I dag er det taco-kos og bare slappe av, deilig fredag!

Nyt helgen alle sammen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintervarme : 29år, Oslo. Termin 26.02.2014. Spent 1.gangsfødende :-)
Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.2.2014. Venter sprellebaby nummer 1
Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1
Beibi2010:) : 32 år. Termin 01.03.2014.. Alle gode ting er 3:)
Beibilykke:25 år .termin 01.03.2014 venter nr 2
En til, please. 38 og venter barn nummer fire. Termin 04.03.2014.

K&K <3: 30 år, Sogn og Fjordane. Termin 04.03.2014.

Snart 3 barnsmor!: 32 år. Termin 05.03.2014. Venter apekatt nr.3
Verbena 28år, Trondheim. Termin 06.03.2014
Juni-2011, 29 år, trøndelag, termin 08.03.2014, venter skjønnhet nr 2!

 

Var på første time hos jordmor i dag, hun kunne fortelle at livmoren hadde vokst til 3 cm under navelen og at den vil være på navel høyde i uke 16. Fikk høre hjertelyd også, rett på med første forsøk så tar det som et godt tegn. Trur endelig det gikk opp for mannen at det kommer en baby :) Så nå har han brukt kvelden til å fortelle det til sin familie :)

Dattera på 6 hadde kun en kommentar, dumt.. så fant hun frem nettbrettet. Jaja, satser på at hun synes det blir mer spennede etterhvert. Regner med hun kommer med flere spørsmål i løpet av kvelden eller i morgen.

Endret av K&K <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d mange av dere som er medlem av facebook-grupp

Jeg er heller her inne kjenner jeg, litt vel mye prat og tjas der for min del. :)

Klager ikke,men ikke alt passer for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d mange av dere som er medlem av facebook-grupp

Jeg er heller her inne kjenner jeg, litt vel mye prat og tjas der for min del. :)

Klager ikke,men ikke alt passer for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintervarme: Jeg er ikke med på facebook-gruppe. Liker å være litt anonym ennå. Og hvis det er sånn at de bare snakker om kriser og alt mulig som kan gå galt/hva er gale med ditt og datt, ja så holder jeg meg langt unna hele veien ;)

Orker ikke å fokusere på det som er/kan være negativt før det evt blir nødvendig :D

 

Østfold-80: Har ikke fått vite kjønn ennå. Håper jeg får se på ordinær UL om 4 uker :) Så kjekt med gutt da, når du har jente fra før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østfold-80

Ja,det er veldig stas!:) var på Ul på riksen for 5 dager siden. Er 12+6 så vi var heldig som fikk se det. Han spesialisten var kjempe flink! Jeg blir nemlig tett fulgt pga tidligere historikk. Ny Ul igjen om 1 mnd. Da får du nok vite det om 4 uker.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M m... melder meg ut nå. .mesteparten er om hva folk vil spise, bilder av mage og barn,hva de kjenner og hvordan dårlige de er og... mja..tror d er en ok presentasjon.

trives best her jeg :)

nå håper jeg jeg ikke blir for redd for at d ikke lenger er noe i magen min,etter sist innlegg i facebook-gruppa. :)

gleder meg til ul den 26. nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintervarme : 29år, Oslo. Termin 26.02.2014. Spent 1.gangsfødende :-)

Brrrr: 35 år, Bergen. Termin 26.02.2014. Venter nr 2
Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.2.2014. Venter sprellebaby nummer 1
Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1
Beibi2010:) : 32 år. Termin 01.03.2014.. Alle gode ting er 3:)
Beibilykke:25 år .termin 01.03.2014 venter nr 2
En til, please. 38 og venter barn nummer fire. Termin 04.03.2014.

K&K <3: 30 år, Sogn og Fjordane. Termin 04.03.2014.

Snart 3 barnsmor!: 32 år. Termin 05.03.2014. Venter apekatt nr.3
Verbena 28år, Trondheim. Termin 06.03.2014
Juni-2011, 29 år, trøndelag, termin 08.03.2014, venter skjønnhet nr 2!

 

Skriver meg inn her, jeg også :) Var på ultralyd for et par uker siden, og fikk satt termin noen dager tidligere enn antatt, termin er 26.02. Så håper på februarbarn, men innser vel at det kanskje blir mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du brrrr!! Alt bra med deg?;) morsomt å se at du, miss alma, mietutto og meg alle har termin så og si samtidig og er fra bergen;)

 

Jeg satser på februar jeg da. Fikk 14 dager før termin med nr 1.det BØR bare skje denne gangen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, var litt arti å se at vi hadde termin så og si samtid og er fra bergen ;)

Jeg håper på å få i februar jeg og... vil møte lille knøttet nå ;) hehe..

 

I dag tok jeg steget å kjøpte det første klesplagget til knøttet...hvit fleecedrakt ;) har og fått/kjøpy barnevogn, lekegrind og bilstol ;) liiiitt tidli, men måtte gripe mulighetene når de kom så vi sparer der vi kan spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, beibilykke :) Alt vel her, men begynner å bekymre meg litt for vekta... Gikk ikke opp noen ting de første 12 ukene, men nå tar det av. Har lagt på meg 2,5 kilo på tre uker! Er 15+0 i dag, så må nok ta noen grep om vektøkningen ikke skal bli altfor stor. Jeg får lett strekkmerker, så vil helst ikke gå opp mer enn 12 kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...