Gå til innhold

marsbaby 2014 ;)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Ojoj, bare en uke til tredje trimester!! Nå begynner vi å nærme oss jenter :kaklehone:

 

Håper alle får en deilig helg og fin start på desember :tree:

oi.. når har du termin nå igjen?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det, En til! Det gikk opp for meg her om dagen!

På onsdag/torsdag er vel jeg klar til å si at jeg er i 3. trimester! WOW! Synes det går så fryktelig fort :sjokkbla:

 

Denne helgen blir deilig. Rolig og ikke store planer. Vasker litt i huset og finne frem litt juleting!! WeeeE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, skvatt litt da det gikk opp for meg også. Det siste trimesteret har i mine tanker vært så uendelig langt unna, og plutselig står man på dørstokken.

 

Du får starte tråden der inne du da, MissAlma, så følger vi andre lykkelige en etter en, meg selv på søndag :nigo: Tenk så heldige vi er...som skal få våre herlige, etterlengtede nurk om ikke så alt,alt for lenge!

 Syns også det går sabla fort. delig at du har hatt en rolig og god dag i dag. Elsker selv å ordne til jul!

 

Deilige lørdagen her også, med besøk i en magisk Pepperkakeby, og adventspynting i heimen. Nå lyser stjernen i vinduet og kalendre henger klar for forventningsfulle tasseladder i morgen. Så koselig!  Så nå sier jeg nattinatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal starte på onsdag jeg :) Men gidder ikke henge der inne før dere kommer etter ;) Hehe. Må være her med dere så lenge som mulig. Hjelpe meg... 3. trimester... Det har vært en fjeeern tanke langt der boorte! Men nå er vi her, jenter!

 

Forresten, jeg skal til Stockholm i januar. Hehe, håper formen er fin og at jeg kan reise. Aner jo ikke hvordan ting er da....

 

En til, please: Det høres ut som om du har hatt en kanonkoselig lørdag, kan tenke meg det er noen fornøyde små tasseladder som står opp imorgen tidlig ;) Jeg har ikke fått opp stjernene, skulle liksom vaske vinduene men det ble visst aldri gjort i dag... :P Hehe.. Så imorgen tidlig skjer det. Men fått opp adventstakene, lilla lys og juleduk på spisebordet :) Dette er en kjempekoselig tid!

 

Gleder meg til koselig forkost imorgen med ett tent lys på staken :)

 

Ha en trivelig 1. søndag i advent alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 trimester ja.....  :duskedame: tiden går jaggu fort! Her her jeg vært på jobb hele helgen, og pinade har ikke bekkeløsningen meldt sin ankomst...  :kjefte: Dette har jeg ikke verken tid eller lyst til!!!! Har ikke klart å gå skikkelig etter jobb, og har måttet peise på med varme og hvile mye... Håper jeg får gå mer ute i hjemmesykepleien, det er golvtråkkingen inne på avdelingen som tar knekken på bekkenet og ryggen kjenner jeg. Har heldigvis en super sjef som tar hensyn og tilrettelegger!  :tommelopp: Ellers er det livlaga der inne, håper hun er roligere når hun kommer ut  :fnise:  Har noen av dere bekkenplager? Evt når kom dem? Har noen prøvd slik bekkenbelte? Evt andre tips/råd? Gode sko har jeg. Tenkte jeg må ringe kiropraktor og få på plass div i rygg/nakke i morgen, kjenner det er på høy tid! 

 

Har pynta litt til advent, blir vel mer etterhvert. Første julekalenderpakken er åpnet, og pinnekjøttmiddagen inntatt, snart på tide å finne sengen, men først The julekalender  :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke godt ut med leit bekken, Retromamma. Godt du har en sjef som tar hensyn, og håper du finner gode måter å hanskes med smertene på. Plagene mine kom markant med kulda, og jeg har blitt henvist til fysioterapeut av legen min. Syns det er vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til det, både forebyggende og "legende" når man først har fått vondt, så har dessverre lite gode råd å gi.

 

 Alle sier at man må ta hensyn til seg selv nå, men jammen er ikke det like lett alltid heller.  MEN, i dag er det full hviledag her i heimen, riktignok med dårlig samvittighet, men med 50% sykemelding har jeg jo lov da. Må minne meg på det. Trodde nesten jeg gikk i fødsel i går, med vonde kynnere, nedpress og mensenmurringer. Fikk en skikkelig støkk av det, men det har gitt seg med hvile. Her skal det ikke bli noe føding i uke 28 nei!!

 

MissAlma...så deilig med tur til Stockholm! Elsker den byen. Håper du er i fin form, og kan nyte turen :)

 

Hvordan står det til med resten av gjengen her? Nyter dere adventstiden?

 

Klemmer sendes fra horisontalen i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

 

Nærmer oss 3 trimester med storm skritt her :)

Jeg begynner virkelig å merke at jeg er gravid, eller bare halvt hval fra tid til annen. Merker appetitten når nye høyder hver uke, men er heldigvis innen for skalane ennå. Måtte seriøst ha hjelp av mannen i går når jeg skulle komme meg opp fra god hjørnet i sofaen. Har alle mage musklene bare tatt ferie? Fra å kunne lett reise seg uten å bruke annet enn bein og mage, må det nå til rulling fra side til side til. Hjelper lite at mannen står og små flirer for seg selv før han spør om han skal hjelpe meg. halleluja.. hvordan skal dette gå??

 

Ellers er jeg i god form, merker jr har oppdaget ribbeina mine på høgre side, men gir seg som regel etter at jeg har beveget meg litt.

 

Hvordan står det til med dere andre? Noen som er ferdige med shopping til baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke shoppet noe, kun en Tripp Trapp Newborn-stol, og et par überkule Timberland-sko i størrelse nyfødt som vi kjøpte sist jeg var hos mannen.

 

Ellers har jeg begynt å bli stor også, gått opp 7 kg tror jeg...  :vekt:

Har dessuten fått halsbrann, begynner å kjenne det i ryggen også.. og disse urolige bena makes me crazy.. :hoppe:

 

Tredje trimester ja, endelig snart der... Er egentlig klar for å bli ferdig nå jeg, så det er bare å smøre seg med tålmodighetskrem, som sønnen min sier.

 

Legen min vil forresten sykemelde meg 50%, er usikker på om jeg skal gjøre det... Noen andre som jobber redusert enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber vel 90%, men om bekkenet fortsetter å svikte, og behandling/hvile ikke hjelper, så må jeg nok bite det i meg og redusere litt. Nå har jo jeg riktignok en tung fysisk jobb (sykepleier), men kjenner jo at å sitte i ro ikke er noe bedre det heller. 

 

Så ekkelt opplevelse da, En til please! Ringte du føden, eller tok du det med knusende ro? Tror jeg hadde kasta meg på telefonen, men så er jeg førstegangs også ;) 

 

Jeg har noe trøbbel med fingre/armer/bein, spesielt på natt/morgen, da sovner de, og er superhovne og vonde (karpaltunnelsyndrom?) Er visst helt normalt som gravid, men skikkelig trasig å våkne av vonde fingre på natta. Har problemer med å knipe/gripe, så trur jeg skal bestille time ho akupunkturdama mi snart. Hun fiksa rygg og hodepine sist jeg var plaga, og nå tenkte jeg å bryne henne på bekkenet og armene :P

 

Har vel handla mesteparten bortsett fra vogn og bilstol, desverre det dyreste igjen, håpet har vært å finne det på salg, men det har latt vente på seg gitt.. så det må vel investeres snart  :pisk:  Kjedelig om det er bestillingstid og man ikke bestiller tidsnok...  :fisk: Men jeg er igrunn glad for at jeg har vært tidlig med handlingen, for kjøpesenter tråkking er ikke noe for meg og mitt bekken nå kjenner jeg! Fikk lånt meg et bekkenbelte, skal teste det ut på jobb i dag, men hele greia virka igrunn tvilsom  :P

 

Om dere har problemer med sovinga og liggestilling, så kan jeg anbefale Doomoo ammepute (stor) til dere, absolutt verdt pengene!!! 

Halsbrann er noe dritt, men Galieve fra apoteket fungerer på meg nå, brukte Frutin fra helsekost, men de ble for svake nå.  

 

Snart 3 trimester, og tiden flyr!  :laugh: Håper dere har det bra, og at dere ikke stresser nå før jula!  :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nytes advensttiden til det fulle. Nå har jeg akkurat satt opp pepperkakebyen som vi har laget. Har tradisjon hvert år sammen med et vennepar, så da lager vi en haug med hus og stiller de opp på skjenken i stuen. Så nå lukter det virkelig jul her :nisselue:

 

I dag er jeg offisielt i 3. trimester, hjelpe meg hvor blir det av tiden? Kjenner at det nærmer seg mer og mer, tenker mer på fødsel og sånn. Men det er vel vanlig...

 

Du må bare ta hviledag med god samvittighet, En til please, det er fortjent. Du har jo unger også, tør ikke tenke på hvordan jeg hadde vært hvis jeg i tillegg skulle tatt meg av unger her i heimen :ph34r: hehe. Og FOR en skremmende opplevelse!? Men er det ikke normalt med kynnere og slikt nå? Jeg har jo aldri opplevd disse tingene før så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter.... Håper du slapper av og at det ikke var noe spesielt :)

 

K&K :fnise: Synes jeg ser deg på vei opp av sofaen. Kjenner meg litt igjen der ja ;) Ellers har vi shoppet det meste tror jeg. Mangler stellebord. Og har ikke kjøpt så mye klær, er så usikker på antall og størrelser og hvor mye man får i gaver etc...

 

RetroMamma, hvordan bruker du den ammeputen egentlig? holder rundt den og sånn? Jeg har en liten ammepute i sengen allerede, brukes litt til beina og så våkner jeg av og til av at jeg ligger og holder rundt den :sovne:  Høres ikke godt ut med hovne og vonde hender og bein, håper du får løst det opp og får sove bedre :)

 

Nå BØTTER regnet ned her og det ble plutselig veldig mørkt... :huh: Så jeg nekter å gå utfor en dør i dag :P Ha en fin onssdag alle :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig koslig ut med sin egen pepperkake by Miss Alma :)

Satser selv på å få bakt noen store pepperkake hjerter til helgen, pleier å stikke hull med et litt mindre hjerte og fylle med sitron eller bringebær drops. Blir veldig fine i vinduet :)

 

Synes det er vanskelig å ta stilling til det med sykemelding, må vel bare kjenne på det selv. Selv om vi alle er gravide er vi så absolutt ulike og har ulike situasjoner på hjemme bane. Hadde nok selv bedt om sykemelding på 20 til 50 % om jeg hadde egne barn.

Merker det blir vanskeligere og vanskeligere å være tilstede for mannen sine to jenter (3 år og 6 år). Hadde med meg ho minste på butikken i stad, mens mannen tok med seg ho eldste på svømming, følte meg totalt makses løs når vi kom hjem og hun nektet og gå opp trappen. Ville jeg skulle bære henne opp, noe jeg bare ikke greier lengre. Så da ble hun liggende der i bunnen av den kalde trappen og hyll skrike. Følte meg bare totalt maktesesløs når hun blankt avviste alle mine forsøk på å få henne til å gå opp selv, og kan ikke tenke på hva jeg ville følt om dette var mitt eget barn. Greide heldigvis å lokke henne opp ved å sette på Ylvis med the fox på you tube. Å være gravid samtidig som minste jenta er midt i trass alderen er neimen ikke tull.

 

Huff.. håper jeg ikke skremmer dere andre første gangs gravide her. hehe.. dere vil naturligvis få pene og snille barn :) Fikk forresten verdens beste klem når hun endelig kom opp trappen :)

 

Tar forresten gjerne imot gode tips for rygg og bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to unger som skal bringes og hentes til/fra skole og div fritidsaktiviteter, følge opp lekser og lage mat, husarbeid og en utenlandsreise (til mannen) hver mnd., i tillegg til jobben som er hektisk og innebærer endel ansvar. Er jeg borte en dag sliter jeg i flere dager med å komme ajour.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt et enkelt svangerskap hittil, kan ikke sammenlignes med de to forrige. Problemet mitt er at jeg som regel ikke merker at det er for mye før jeg går på en smell. Jeg syns jeg får det til enda, men det kan hende det er på tide å bremse litt.

 

Hvordan fyller du drops i pepperkakehjertene, K&K? Jeg og min søsteren min skal ha juleverksted i helgen, det høres ut som noe for oss! :) Vi har forresten en årlig tradisjon med å lage hjemmelagede drops, de blir så utrolig gode! Fingre fulle av brannsår dagen etter er obligatorisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene med to unger som skal bringes og hentes til/fra skole og div fritidsaktiviteter, følge opp lekser og lage mat, husarbeid og en utenlandsreise (til mannen) hver mnd., i tillegg til jobben som er hektisk og innebærer endel ansvar. Er jeg borte en dag sliter jeg i flere dager med å komme ajour.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt et enkelt svangerskap hittil, kan ikke sammenlignes med de to forrige. Problemet mitt er at jeg som regel ikke merker at det er for mye før jeg går på en smell. Jeg syns jeg får det til enda, men det kan hende det er på tide å bremse litt.

 

Hvordan fyller du drops i pepperkakehjertene, K&K? Jeg og min søsteren min skal ha juleverksted i helgen, det høres ut som noe for oss! :) Vi har forresten en årlig tradisjon med å lage hjemmelagede drops, de blir så utrolig gode! Fingre fulle av brannsår dagen etter er obligatorisk :)

 

Oj.. dette høres hektisk ut. Og jeg som trudde jeg hadde en hektisk hverdag.

Kanskje på tide å bremse litt opp hvertfall, eller ihvertfall ikke sette i gang med ennå mer enn det du allerede styrer med.

 

Drops i pepperkake hjertene er super enkelt, bare ta ut en del av pepperkake hjerte, du velger selv om du vil fjerne en runding, hjerte, firkant, kanskje lage en bokstav. Så legger du ett til to drops på platen i hullet før du steiker som vanlig. Må gjerne ligge litt ekstra på bakebrettet etter steiking, drops blir som din erfaring super varmt :) Så får du et fint "vindu" av drops. Lærte det av min mormor, brukte drops som "vindu" på pepperkake husene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også,,kom nettopp hjem fra jobb og skrev et langt innlegg til dere alle, så forvant hele greia, sukk.

 

Nå er det kakao og armkrok som lokker..ville bare si at hadde det ikke vært for betydelig påtrykk fra jordmor, lege og lege hadde jeg nok vært i full stilling fremdeles. Føltes som et skikkelig nederlag, for å være ærlig. Men nå er det godt å få etterlengtet hvile.

 

Kynnere er jo helt normalt, men når de ble ledsaget av mensensmerter og nedpress ble det liv i heimen og telefonen løst i handa. men hvile var alt som skulle til, så nå er alt i skjønneste orden igjen.

 

Grattis med oppløpstrimesteret, Miss Alma..og måtte humre litt av tanken på deg søtt sovende med ammeputa i armene, hi hi.

 

Takk for pepperkaketips, K&K..dette skal jeg prøve.

 

En god klem til alle her. Nå venter godsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Alma, du ligger med den mellom bena, knærne, rundt magen, mellom brysta og armene, avhengig hvor lang du er kan du sikkert bruke den til hodepute også ;) hehe! Jeg er avhengig, sov dårlig hver natt før denne kom i hus. Og så myk som den er også!  :sovne: 

 

I dag kom jeg meg kjapt ut av senga gitt, krampe i leggen, ikke godt!!!  Hendene sover mer enn før, nå angrer jeg på at jeg ikke tok timen i dag tidlig, må vente hele helga på at mandagen skal komme.

 

Hvordan ligger dere an i forhold til symfysemål og vektstigningen? Har gått opp 10 kg, men ser ikke sånn ut heldigvis. Magen er fin og struttende fremover, men ligger over på symfysemål, sikkert pga kort overkropp (og lange ben)  :fnise:

 

Her har snøen komt, og det liker jeg dårlig. Kjører jo bil på i jobben, og blir ei skikkelig pyse med baby i magen merker jeg! Verste er vel at jeg er mørkeredd, ingen god kombo å være senvakt i hjemmesykepleien da....  :daane: Glad jeg ikke er nattevakt!

 

God helg til alle sammen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To feriedager til gode, og jeg sitter og tenker oppgaveskriving med hodet et heeelt annet sted. Bare virring og lite fokus. Likevel en snev av guilty pleasure. Får ta en skikkelig økt i kveld.

 

Retromamma, jeg har gått opp fra 59 kilo til 72...gisp! Det meste kom i starten av svangerskapet og nå flater det(heldigvis) ut. Symfysemålet ligger innenfor men helt i øvre sjiktet.  Tenker du er supervakker med magen din :gravid:  

 

Jeg må også gå til anskaffelse av en stor god ammepute, var så glad i den jeg hadde sist. De korte syns jeg ikke dugde i det hele tatt, met til irritasjon. Den må støtte i ryggen, samtidig som den støtter ammende baby, syns jeg i hvert fall.

 

Ha en kjempefin kommende helg alle sammen! Her nytes faktisk snøvær og storm..innenfra :nigo:

 

Ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR et vær ja! Hjelpe meg! Det er godt å sitte inne med fyr i peisen da :)

 

Jeg var hos jordmor i dag. Og fikk da mitt andre kryss på symfysestreken. De er begge MIDT på den røde streken, men siden jeg er høy kan baby være større enn det uansett. Så de er jo ikke helt til å stole på :) Men alt var vel :) Alltid litt godt å høre hjerteslagene og tenke, "ja, der er han". Fikk også vite hvordan han lå og kjenne på foten hans :hjerter_rundt:

Snart ny helg, ukene flyr avgårde gitt! Skal nok gnafse i meg litt julemat i helgen, pinnekjøtt! MmmmM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...