Gå til innhold

marsbaby 2014 ;)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Da starter jeg opp 2.trimester gruppa;)

 

Jeg er 12+1 i dag med termin hos legen i dag til 01.03.14 ;)

Hadde første kontroll i dag der vi fulgte ut helsekort og målte blodtrykk etc

 

Misunnelig på alle dere som tar UL i øst og vest. Får meg liksom ikke til å bruke 1000kr +/- på privat. Så nå har vel legen sendt henvisning til kk til ordinær så regner med det blir UL i slutten av sept.

 

Håper dere detter inn her en etter en lady's ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, skifte av gruppe ja! Så fint! :-) jeg er 13 blank!! :-) men...kjenner jeg ikke helt tror på d, så skal på ul på omsdag.

Kun pga d psykiske, jeg har liksom ikke kjent så mye til graviditeten enda.

Noen sære ting så klart, meeen :-)

 

Forresten. .jeg har blodtype 0 rhesus negtiv... noen andre som har d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke og ha kommet over i 2.trimester. Tenk , nå er vi her hvor det er litt tryggere. Koselig å lese om alle som har hatt fine oul og om bevegelser og store mager. Jeg skal nyte dette trimesteret før vi er i 3 trimester og utålmodige hele gjengen:) formen er veldig mye bedre, mindre trøtt og kvalm. Er etter min termin 12+2 (01.03.2014) etter ul er jeg 13+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den blodtypen også... er det noe å tenke på? :)

 

Jaaaa, eller..d er ikke så mye vi kan gjøre med det; men legen min satt opp rn ekstra kontroll når d nærmer seg, for å se om d har dannet seg anti-stoffer i meg.

Disse anti-stoffene kan føres til babyens kropp under fødsel f.eks, og da må

babyen få blodutskiftning...du får en sprøyte før og etter fødsel alik at d skal være mindre sjans for deg å danne anti-stoffer.soooom du kan gjøre når blodet ditt og babyens blandes. (Om babyen har samme blod som deg tells d så klart ikke).

Ikke noe stress første gang sa legen, men andre graviditet il bli kontrollert mer...for å være føre var. Jeg råder deg til å ikke stole 100% på dette, men selv sjekke d opp altså..vanskelig å gi info sånn.enkelt å misforstå noen ting.. :-) men legen min sa d iiiikke var noe å tenke på nå. Fødestue og alle som skaø behandle/sjekke deg vil få vite blodtypen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal høre med jordmor da når jeg skal der engang, eller når jeg skal på kk på ultralyd :-) bekymrer meg ikke, men siden jeg helt ny på dette, så er det greit å være førevar enn etter snar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d høres lurt ut :-) jeg heller aner ikke noe, og er helt ny, så..var mye info jeg fikk. :-) men egentlig litt rart du ikke fikk info da, d er jo litt anderledes...

Men som du sier, ikke noe å bekymre seg over :-) og så skal d sies at min lege veit jeg vil ha ALL info om alt, så han informerer meg meget godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg og vil ha all informasjon.. men legen min er gått ut i svangerskapspermisjon selv, så kan være derfor hun ikke har rukket å si noe om det...fikk bare to brev fra haukeland om at jeg hadde den blodtypen :) regner med jeg tar en tur til jordmor i uke 14, så snakker med hun da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger fremdeles med dere, selvom UL satt meg frem til 28.02 :) Er jo dere jeg har vært med, og regner med det blir mars-baby uansett :)

 

12+3 i dag :) Nesten alle i nærmeste famile vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den støttes herfra Vintervarme :)

 

Jeg tror jeg bekymrer meg aaaaltfor mye over denne graviditeten... kanskje fordi vi prøvde så lenge før det gikk (1,5år)... men til tross for at jeg så en sprell levende liten rakker for litt over en ukesiden så er jeg redd det er noe gale, mye skyldes nok etter å ha lest om alle de som har hatt MA :( hjelpe meg så mye lesing kan påvirke en :P finner heller ikke hjertelyden med dopleren, hjelper ikke så mye det...men tenker at det kan være fordi jeg har litt ekstra rundt magen?? Dette svangerskapet SKAL gå fint, for denne rakkeren inni meg er en del av meg, og jeg gleder meg så mye til å få hilse på h*n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å lese på forumet. Er KUN aktiv på marsgruppen vår. Jeg ble rett og slett helt ødelagt av  lese alt det andre skriver her, og etter jeg sluttet å være så aktiv så har alt gått myyye bedre. Anbefales ;)

 

Begynner med terminliste her jeg, så kan dere slenge dere på :D

 

Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.02.2014. Venter sprellebaby nummer 1 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ... Er 12+0 i morgen .. Ny ultralyd denne uka ... Blir ganske ofte det med tvillinger ... Flere med tvillinger her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kam ikke lese mer på forum, blir jo paranoid.. :P henger meg på terminlisten ;)

 

Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.02.2014. Venter sprellebaby nummer 1 :D

Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er litt inni februar - men... er temmelig sikker på d blir 2.mars, jåper d er ok jeg henger meg på her :-)

 

 

Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.2.2014. Venter sprellebaby nummer 1 :D

Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1 :D

Vintervarme : 29år, Oslo. Termin 23.02.2014. Spent 1.gangsfødende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja..d blir mye skriveriee om ting som kan være stressende, men her får vi kjøre på med positive tanker og kanskje bruke mer spesifikke tråder om d skulle være noe galt eller noe? Jeg er iallfall klar for å prøve å nyte graviditeten enn å stresse meg opp mer :-) håper ingen mener jeg er for bastant , det mener jeg ikke :-) uansett vil d være mindre av utfall som ender negativt nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med dere over! Når jeg leser her så føler jeg at alle har mistet og at senabort/dødfødsel er helt vanlig!! Blir jo helt paranoid og har lest alle mulige grunner til at ting kan gå galt etter uke 12. Uansett hva jeg søker på så dukker det opp såå mange son har opplevd en senabort. Blir jo livredd for at det skal være meg og det har legen min fått merke og ved alle de hyppige besøkene mine, he he. Det kan umulig være såå vanlig at ting går galt??

Har i hvertfall fått streng beskjed om å holde meg borte fra doktor google, bare skrekk historier.

 

Anonymous poster hash: 66343...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Alma: 31 år fra Bergen. Termin: 28.2.2014. Venter sprellebaby nummer 1

Mietutto: 23 år fra Bergen. Termin 01.03.2014. Venter fantunge nr 1

Vintervarme : 29år, Oslo. Termin 23.02.2014. Spent 1.gangsfødende :-)

Mathja: 32åt, Telemark. Termin 02.03. Rabbagast nr 2

 

Jeg skriver på ul terminen min, tidlig ul, men vet allerede nå at jr kommer til å komme i februar. Ble svært syk sist og fødte 5 uker for tidlig etter 4 uker på sykehus. Så denne gangen er jeg superoppfulgt og har fått beskjed om at jeg nok ikke kommer til å gå tiden ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten for ille... for man leser seg til problemer som ikke er der.. og det er iiiikke bra :/ jeg har troen på at alt går bra i sv.skapet, men er vel kanskje mer ekkelt når man er helt ny osv... jeg krysser fingrene mine, og priser meg lykkelig for å være over 12 uker :D tjoooheeeei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den blodtypen også... er det noe å tenke på? :)

 

Blander meg i tråden deres ;)

 

Er gravid med nr 5 og er rhesus neg og gift med en positiv.

Du får ekstra blodprøver i uke 32 og 36 samt sprøyte innen 48 timer etter fødsel dersom barnet er positiv. Det sjekkes at det ikke er antistoffer ved første kontroll hos legen samtidig som blodtypepåvisning. Dette papiret skal ligge ved svangerskapspapirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp på arket jeg fikk, og da så jeg at jeg har lest feil, jeg er positiv... aner ikke hva mannen er... er bare at min mor er samme, og hun må ha et kort på seg hele tiden som viser det pga noe antistoffgreier... men skal til jordmor i morgen, så da kan jeg snakke med henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...