Gå til innhold

2 eller 3 ??? Fryktelig usikker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Nå er det evigheter siden jeg var inne her sist. Men kjekt å komme tilbake! 

Her er det alltid kjekt å lufte tanker å høre andres meninger. 

Vi har  nå to herlige barn på 4 og 2,5. Jeg har alltid hatt lyst på 3. (kanskje fordi jeg har to søsken) Mens gubben vil ha 2 (de er "bare" to). 

for å topp usikkerheten min ekstra maser min far om et barnebarn til, mens min mor syntes det er "nok" med de vi har. 

Så til mitt spm: 

Hva tenker dere om 2 vs 3? 

Noen med "erfaringer"? 

Setter veldig pris på svar og innspill. 

Har forhandlet frem med gubben at vi kan få 3 hvis han får velge nye bilen ;) Så han er nok ikke imot 3:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144072624-2-eller-3-fryktelig-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg ikke ferdig enda :-)

tanken på å ikke skulle gå gravid en gang yil syntes jeg er lei :-) ikke noe i veien for at vi skal få en til. Huset har plass til det og bilen og :-) økonomisk har vi god råd.

De to vi har er bestiser :-)

Vi stopper på nr 2, syns det er greit med bare 2, for når dem blir litt større og dem skal på noe likt, tar vi bare hver vår unge, så slipper noen og dra alene. Syns det er greit og få fulgt dem opp, selvom det hadde vært koselig med flere ;) men alle er ikke like ;) du finner ditt svar ;)

Anonymous poster hash: 2e45e...075

Jeg følte meg egentlig ferdig etter jeg fikk nr 2, men som årene gikk og vi fikk oss større hus osv så begynte babysyken igjen :P Vi var selv kun 2 søsken og jeg ønsket alltid at vi var fler.. Jeg syns 3 barn er passelig,men vil ikke ha fler :) men det må du kjenne på selv.. Kun du og din mann vet hva som er best for dere :)

Man angrer ikke på barna man har fått,men man kan angre på barna man ikke har fått :) Lykke til!

• 3 uker senere...
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Selv har jeg to, og vi er igang med prøving på nummer 3. Jeg er ett av tre søsken, og syntes det var perfekt da jeg vokste opp, så det kan jo ha noe med det å gjøre:) I tillegg kan det også spille inn at mannen min ikke er biologisk pappa til den eldste, selv om han har vært pappa i det daglige siden eldstemann var 13mnd (biologiske pappaen er inne i bildet, og har vanlig samvær). Jeg er ikke sikker på om jeg ville ha ønsket meg et barn til dersom begge to var med mannen min (ikke det at sønnen min ikke er en likeverdig del av familien altså, men akkurat det med å dele den opplevelsen det er å bli foreldre sammen). Vi ønsker iallefall veldig å oppleve det å få et barn til sammen:)  I likhet med EnNySpire syns jeg tre er akkurat passelig=) Men jeg ville ikke blitt overrasket dersom jeg sitter her om 10 år og vil ha en til (er 25 nå). Barna er det beste jeg har gjort i livet iallefall!=)

Annonse

Du må ikke bry deg om hva besteforeldrene sier i hvert fall, de har ikke noe med dette å gjøre, dette er mellom dere to!

Dere må kjenne på hva dere ønsker mest og hva som gir dere glede. Hvis en vil ha mer tid til å drive med egne interesser og bare være voksne så holder det kanskje med to, og da kan en følge bedre opp hvert barn. Men hvis gleden er i barna og en tenker at en klarer å følge opp alle og det gir en mer glede så er det jo koselig med tre.

Jeg har ingen barn selv enda men har snakket litt med andre om det å få to eller tre. Jeg og min mann har snakket om 3 eller 4, men en vet jo ikke når en ikke har fått noen enda. Håper vi får en snart!!

Samme som mamma det. "Er nok nå" sier hun :P

Her ønsker jeg veldig en nr 4, mye nok fordi jeg ikke føler meg ferdig. Samboer vil vel ha en til, men han er ikke klar ennå, men som han sa, om vi fikk lån til ny bil så var han mer med :):P

Har 3 nå, og så mye liv :D minste har begynt så smått å bruke truse på dagtid :) Så er litt vemodig for  tiden. Lille baby er ikke baby lenger :P 

Dere må nesten gjøre det dere føler er best for dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...