Gå til innhold

Kunne du gitt alkoholfri vin til ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, øl og vin er forbeholdt voksne, men det er jo pga. alkoholen.

Likevel knyter det seg litt i meg med tanken på å gi alkoholfritt til små barn.

Gjett om jeg skvatt når jeg her om dagen overhørte venninna mi når hun tilbudte datteren alkoholfri vin.

Skrevet

Æsj,hvorfor det?

Gi nå den stakkars jenta saft istedet...

Anonymous poster hash: 9ebc8...4b2
Skrevet

hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Å smake en slurk eller to ser jeg ikke noe galt i. Men jeg hadde ikke helt i et glass og gitt barnet. 

Skrevet

Alkoholfri vin smaker høgg, så ville aldri utsatt barnet mitt for det :P

Anonymous poster hash: 090e8...ddb
Skrevet

Dersom barnet mitt hadde spurt om å få smake hadde jeg ikke hatt noe problem med det, men ville ikke uten videre tilbudt dem det nei.

Anonymous poster hash: 751cb...7b5

Skrevet

Ja, det har alle mine 4 smakt. Men de fikk det en gang vi tok dem med tul battverd. Den falt ikke i smak..

Skrevet

Det hadde ikke gjort noe, men tviler på om de hadde likt det :S er ikke akkurat godt.

Anonymous poster hash: c13d6...9d0

Skrevet

Hadde jeg tatt meg et glass selv og hun spurte kunne hun glatt få smake for å døyve nysgjerrigheten sin..

men ser ikke helt for meg at jeg hadde servert en kopp til kveldsmaten akkurat ;)

Skrevet

Det tror jeg aldri jeg hadde kommet på engang!

Det kunne aldri tilfeldigvis ha skjedd heller, da det er en ting vi aldri har hatt i hus, eller kjøpt ute heller.

Tror siste gangen jeg var borti den styggedommen var nattverd som nevnt ovenfor, når jeg komprimerte meg, og det er over tjue år siden.

Lager drinker til ungene da, og punsh med paraplyer etc til bursdager :-)

Uten sprit oppi, slvsagt.

Anonymous poster hash: 6c85e...092

Skrevet

Nei - det hadde ikke kommet på tale! Både på grunn av signaleffekten og fordi alkoholfri vin smaker grusomt :( Stakkars liten. Det smaker jo som noe har gått hen og dødd i munnen din :o

Gjest Morn du
Skrevet

Det kunne aldri tilfeldigvis ha skjedd heller, da det er en ting vi aldri har hatt i hus, eller kjøpt ute heller.

Tror siste gangen jeg var borti den styggedommen var nattverd som nevnt ovenfor, når jeg komprimerte meg, og det er over tjue år siden.

Uten sprit oppi, slvsagt.

Anonymous poster hash: 6c85e...092

Hi hi, komprimerte deg faktisk ;)

Skrevet

Uten sprit oppi, slvsagt.Anonymous poster hash: 6c85e...092

Komprimerte!!! :D knegg

Men nei, de hadde ikke fått det sånn uten videre, men om de hadde spurt så ser jeg ikke noe galt i det.

Eldste fikk Munkholm når han var liten, og elsket det :)

Anonymous poster hash: 7dbce...0d8

Skrevet

Komprimert er rappetert! Fantastisk avslutning:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis alkoholfri vin var et produkt jeg ble lurt til å kjøpe en gang i blinde eller i stupfylla, så, ja. Kanskje. Men jeg tviler på at de ville ha drukket det. Alle tre ville ha tryglet om et glass vann. Det er jo ikke så veldig godt.

Skrevet (endret)

Ja, øl og vin er forbeholdt voksne, men det er jo pga. alkoholen.

Likevel knyter det seg litt i meg med tanken på å gi alkoholfritt til små barn.

Gjett om jeg skvatt når jeg her om dagen overhørte venninna mi når hun tilbudte datteren alkoholfri vin.

Jøss, hva i alle dager skal være problematisk med det da? Helt utrolig hvor mye rart noen henger seg opp i her inne i blant ;). Det er alkoholfritt.

Eplejuice smaker nesten som eplesider med alkohol, og barn har ofte saftpunsj i selskaper og liknende. Det er på ingen måte annerledes med alkoholfri vin, og ingen barn vil utvikle en preferanse for alkoholholdig drikke i voksen alder basert på noe slikt, det blir for dumt å påstå.

Det er rus vi skal beskytte barn mot, ikke smak :).

Endret av Ibsenfrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...