Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Bryr du deg om hva barna dine har på seg, eller er det ett fett for deg? Og nå snakker jeg ikke om designklær,men vanlig kjedebutikklær. Jeg har to gutter, og har alltid kledd de i fargerike fine klær fra Lindex og Småfolk,og noe Cubus/Kapp ahl. Jeg hater beige og marineblå/babyblå, så når de har arvet slike klær, har jeg bare gitt det videre til Fretex. Nå har jeg ei lita jente og har arvet mye til henne også, men jeg gir bort de kærne jeg ikke synes er fine og heller kjøper nye til henne. Er jeg på bærtur som liker å kle barna mine i fine klær og farger de faktisk kler? Anonymous poster hash: d0632...e86
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Jeg gjør akkurat som deg Anonymous poster hash: aef22...15a
3 er nok! Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Jeg bryr meg ikke så mye, nei. Har ingen spesiell stil på de. Om jeg arver klær som er fine, hele og forholdsvis up to date, bruker jeg de selvom jeg kanskje ikke hadde kjøpt de selv om de hang i butikken. Jeg er såpass miljøvennlig og lite forfengelig. Dessuten synes jeg det er tull å bruke penger på klær som er mer "meg" når jeg har brukandes klær i skapet. Men jeg arvet en gang en haug med klær som må ha vært fra begynnelsen av 90 tallet. De var ikke slitt eller noe, men bare totalt utdatert, så de ga jeg til Fretex.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg elsker barneklær og de må være myke, romslige og i stort sett duse farger. Min husmorhobby. Har blitt en ekspert på barneklærmerker og jeg har sluttet å være flau av det. :-) Bare gjør som du vil. Anonymous poster hash: b2b2d...423
Gjest yrild Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Jeg er nok litt som deg :-) Sorterer helt klart arvet tøy etter hva jeg liker, men har også brukt endel ting jeg ikke syner eri fantastisk fint. Har ikke samvittighet til å kjøpe en masse nytt å lenge det vi får er ok, men barna mine har aldri klær med gamle flekker eller en farge opp mot ansiktet som de ikke kler.
Gjest Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Jeg er tilhenger av "rene" klær, dvs ikke tøy som bråker i mine øyne. Aldri likt klær med glorete trykk og mønster, men elsker både duse og sterke farger - Og at tøyet er mykt slik barna fikk beveget seg i lek og utfoldelse. Ser nå på mine tre eldste hvor to av de har arvet smaken til mamman sin og shoppingevnene, mens den ene gir en lang masj i hva han har på, men bare at det er svart.
Pesta Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Har ikke noen strikt dresscode på guttene mine, men jeg liker å kle de pent/tøft og i farger de kler. Det viktigste er at klærne er behagelige.
Dailis Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Jeg bryr meg om hva de har på seg. Arver de klær så sorterer jeg noe ut. Men er noe litt sånn der, er det supert som skiftetøy som bare kan ligge på skolen eller tidligere i barnehagen. Nå er de fleste av dem store nok til å ha temmelig bestemte meninger ang klær, så det skjer at vi har litt diskusjoner. Selv om de stort sett har greie preferanser.
klg,2 boys now:) Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Bryr meg mye om hvordan klær de bruker.men hater masse mønster og farger.foretrekker at d ser litt gjennomtenkt ut.
Urwa Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Jeg bryr meg. Klærne de har på må alltid være rene og pene. ( trenger ikke å være dyre ) Elsker klærne fra Kappahl,Lindex osv
Gjest sussie77 Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Jeg tar bare på barna mine klær som er fine. Liker både duse farger og sterke farger. Og jenta mi går kun i jente klær. Arver ikke gutteklær fra boren sin. Og klærne deres må være behagelige og praktiske å leke i. Men nå har de jo også sine egne meninger om klærne allerede. Og det lar jeg de få lov til å ha.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Nei, om jeg arver velger jeg det jeg liker. Resten går tilbake til eier eller blir gitt videre, alle kan ikke like det samme. Anonymous poster hash: 5305f...8d9
Vogndilla Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Jeg er veldig nøye på hva barna kler seg i ja, er nok litt for glad i tøy fra "merke" butikker og bruker en del penger på det. Bruker også mye ull og silke og er ganske så "alergisk"mot syntetiske fibere som jeg anser som brannfarlig, har vel aldri eid et fleece plagg noen gang -fysj. Bruker også mye penger på gode sko samt at ungene alltid har et par til hvert sitt bruk, mannen mener jeg tar i litt vel mye men det mener han jo om all shoppingen min egentlig
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Jeg kler ikke i barna mine stygge klær. Men jeg bryr meg fint lite hva slags merker klærne har, selv om de har endel merkeklær allikevel(svigermor er kakse). Jeg bruker det mindre pene tøyet som skifteklær i barnehage/skole. Skifteklærne blir jo sjeldent brukt allikevel. Anonymous poster hash: 151da...3f9
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Godt å høre at det er flere som meg der ute! Jeg synes kanskje det er litt råflott å gi bort det jeg har fått fra andre, men så er det nå sånn at jeg er litt nøye med hva de har på seg, og vil at de skal se fine ut samtidig som klære selvsagt er rene og gode å ha på seg. Nå slipper jeg å ha dårlig samvittighet over at lillesøster ikke arver spesielt mye fra storebrødrene sine! HI Anonymous poster hash: d0632...e86
Von Hertelhofen Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Tja, jeg må jo innrømme at jeg bryr meg litt. Altså, jeg prøver å være miljøvennlig. Så jeg blir veldig glad for arveklær, uansett merke eller farge/fasong. Samtidig ser jeg vesla mi i en slags "stil". Så når jeg handler klær selv så kjøper jeg klær fra gode merker, som jeg liker både designet og bedriftsetikken til (hvis en kan kalle det det). Så konklusjonen er vel at jeg liker pene og gode klær, men at det ikke gjør noe at klesskapet består av hummer og kanari
Bare blåbær Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Jeg kler gutten min i klær jeg synes er fine og kule. Klær jeg ikke liker blir ikke brukt. Jeg liker også fargerike klær, derriblandt en del blåfarger.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Jeg er litt dum på det der. Jeg arver en del tøy, som blir liggende i skapet, fordi jeg ikke har samvittighet til å kvitte meg med det. Jeg tenker at det er kjekt som reservetøy, men jeg har lader og lass med klær så det er jo bare tull.. Når barna går opp til neste størrelse gir jeg jo uansett alt til Fretex.. kunne like gjerne gitt halvparten med en gang så jeg slipper å ha det liggende å oppta plass og gnage i samvittigheten min over at jeg ikke bruker det.. Anonymous poster hash: 25773...041
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Nei, ikke i hva som helst. Liker pene klær med ikke for mye dill på. De er begynt å ha en finger med i spillet selv og nå. Har dessverre kjøpt en del klær jeg synes var fin, men de ikke vil gå med og kan jo ikke tvinge de. Anonymous poster hash: 089a2...120
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Jeg kler jenta mi i klær som først og fremst er behagelige og praktiske:) Har arvet masse klær. Sorterer ut d jeg ikke synes er fint eller for slitt. Liker å kle henne i farger og er så lei av rosa! Handler andre farger selv. samt informerer slekt og venner om dette ved snakk om jul og bursdagsgaver. Kommer til å kjøre samme linje med gutten i magen- styrer unna alt det lyseblå og handler heller andre farger . Er ikke så kjempeglad i for mye mønster. Holder meg til prikker, striper og symmetriske mønster;) Anonymous poster hash: 58756...45e
Gjest Antarctica Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 Vi er visst veeeeeeldig lite forfengelige, kan jeg skjønne.... Ja, jeg kler barna i "hva som helst" når det kommer til merker, utsalgssteder, farger osv. Men utover det er jeg kresen. Jeg går IKKE ut og handler ting fra Kapp Ahl, H&M, Cubus eller andre kjedebutikker hvis det kan unngås. Det syns jeg er siste sort. Billig skrot sydd på slavekontrakter. Mye barnetøy er bare skit. Det de derimot har arvet, som har overlevd ett eller to barn før dem, det kler jeg dem opp i. Ting fra loppis også, hvis det er bekvemt, behagelig, praktisk og hensiktsmessig. Nå har jeg egentlig slutta å shoppe. Syns kleskjedene er umoralske, og prøver å reparere gammelt, sy om, strikke, arve, redesigne og resirkulere. Ikke for å spare, men fordi det ergrer meg at kjedene tjener penger på å nekte folk penger.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #22 Skrevet 2. august 2013 Kler aldri de opp i flekker klær og stygge mønster og farger! Arver mye, men stygge klær gir jeg videre til Fretex altså! Men her arves det mye! Kjøper ikke så mye nytt egentlig! Bryr meg om miljøet og! Syns det er veldig kjekt å finne frem klær de skal ha på neste dag kvelden før, og finne fine kombinasjoner! Tar ikke bare ei tilfeldig bukse og genser! Husmorhobbyen min! Anonymous poster hash: b0d74...de8
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #23 Skrevet 2. august 2013 Jeg kjøper ikke selv klær jeg ikke synes er fine, men klær vi har fått bruker vi uansett, bare det passer, er praktisk og virker behagelig. Gutten min er jo fin uansett hva han har på seg. Anonymous poster hash: 896bf...012
LittLykkelig Skrevet 2. august 2013 #24 Skrevet 2. august 2013 Synes det har mye å si hva han har på seg. Handler alt nytt, syns arveklær ser så sarvete ut ofte. Angrer ikke, for nå har lillebror alt liggende i god stand fra storebror Prøver å finne fine plagg, ofte fra HM og lignende. Ull, sko og yttertøy kjøper jeg best i test. Er nok over middels opptatt av klærne hans..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 Mine barn kler seg i det de vil, og det er slettes ikke alltid det passer sammen. Jeg prøver å kjøpe klær som ser noenlundre greie ut sammen, men det er ikke alltid det hjelper.. Anonymous poster hash: a58f6...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå