Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Mannen min skal besøke familien i Tyskland og holder på å pakke bilen. Det er ikke lite de har bestilt av ting de ikke får tak i der. En ting er en stor ladning ulltøy til barn (og litt til voksne), men jeg er mest overasket over maten. De har bestilt saft og syltetøy pga at det norske har mye mindre sukker og tilsettningsstoffer enn det de får tak i, fiskepudding, hermetiske reker, fiskebuljong, tubeost, brunost, barnemat og tika masala på glass, til og med noen kasser med grønsaker skal han ha med seg. Er det bare familien og vennen hans er helt hekta på norske matvarer eller er det vanlig å ta med seg sånne ting nedover i Europa? Anonymous poster hash: f02a7...af9
PeppaPig Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Vi bor heller ikke i Norge og familie/venner tar ofte med seg mat og godteri når de kommer på besøk. Som regel har de med flatbrød, prim og brunost. (Vi bor ikke nærme nok til at folk kan kjøre så det er jo begrenset hva de kan pakke med seg i en koffert) Eneste vi ber de om å ta med er tyrkisk pepper, knott, bamsemums og seigmenn. Vi får jo tak i alt annet her, men det er dette vi savner fra Norge.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Du høres vanskelig ut, alt skal man nå lage problemer av.... Anonymous poster hash: ba846...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Har en venninne som får tilsendt melkesjokolade og stabburets leverpostei, som en fast forsending fra foreldrene flere ganger i året. Og jeg har en kompis som tar med seg venner til Norge og de handler med seg brunost, syltetøy og makrell i tomat. Skjønner dem godt jeg. Anonymous poster hash: 30c18...89a
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Da jeg bodde i Australia fikk jeg jevnlig tilsendt melkesjokolade og tyrkisk pepper av mine foreldre, samt at jubelen sto i taket da vi fant en forretning med brunost og leverpostei!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Grønnsaker, tikka masala og barnemat forstår jeg virkelig ikke... Tyskland er laaaangt foran Norge på økologisk mat, og de har mye større utvalg babymat. Og de har en kjempestor andel indere, skulle tro de har tikka masala der? Nei, dette virket sært. Skjønner godt mye av det andre, da jeg bodde i utlandet fikk jeg tilsendt tyrkisk pepper og melkesjokolade jevnlig. Anonymous poster hash: 2f240...08e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Mine svigerforeldre i USA vil gjerne ha makrell i tomat, sprøstekt løk, Bergbys sennep, melkesjokolade og farris Anonymous poster hash: bad85...2c4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Min tante som bor i Florida, vil gjerne ha brunost, makrell i tomat og melkesjokolade hver gang hun får besøk:) Anonymous poster hash: b4003...baa
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Min søster i USA vil ha: gastromat melkerull kvikklunsj makrell i tomat leverpostei smågodt fra Lucky lips asan grønnsåpe
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Du høres vanskelig ut, alt skal man nå lage problemer av.... Anonymous poster hash: ba846...8b1 Det er ikke noe problem, bare litt morsomt. De er heller ikke norske men har funnet ut at en del matvarer og for ikke å snakke om ulltøy er bedre i Norge enn det de får der de bor. Hi Anonymous poster hash: f02a7...af9
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Ulltøy??? Det pleier jeg å bestille fra Tyskland.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Ulltøy??? Det pleier jeg å bestille fra Tyskland. Ikke min manns familie og venner. De bestiller fra Norge. Alt ulltøy som ungene vokser fra ender også der. Det samme gjelder parkdresser til ungene. De påstår det er vansklig å få god kvalitet der de bor. Anonymous poster hash: f02a7...af9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Veldig spesielt når nørstebarn egentlig er et tysk merke. Anonymous poster hash: 74dc2...275
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Ummmmm... Hva med reglene for å bringe inn mat og andre "levende organismer" til andre land? Vet at mange land har strenge grenser for hva man har lov til å ta med inn i landet, og mat er gjerne det som blir beslaglagt... Anonymous poster hash: e8f99...fda
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Betaler de mannen din noe for å ta det med? Hvis ikke de gjør det og de er sære nok, så er sikkert det grunnen til at de ber han ta med så mye. Anonymous poster hash: 3a7f2...aed
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Ummmmm... Hva med reglene for å bringe inn mat og andre "levende organismer" til andre land? Vet at mange land har strenge grenser for hva man har lov til å ta med inn i landet, og mat er gjerne det som blir beslaglagt... Anonymous poster hash: e8f99...fda Det gjelder andre kontinenter. Australia er superstrenge. Til Amerika kan man ta med det meste, men ikke jord, frø, ferskt kjøtt eller fisk, og lignende. Anonymous poster hash: bad85...2c4
3 er nok! Skrevet 7. juli 2013 #17 Skrevet 7. juli 2013 Grønnsaker forstår jeg ikke, men til og med min svenske familie hamster inn mat fra Norge når de drar hjem og sender en laaaang handleliste når vi skal dit. Det samme gjelder min amerikanske familie. Listen inneholder blandt annet Sjokolade Makrell i tomat Wiener pølser Leverpostei Diverse Toro produkter Tran Saft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå