Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jammen i meg lyste testen GRAVID til oss idag!!! :D

Best for den elsprøyta at den ikke tuller med oss nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :D Håper det iallefall!! Føler meg absolutt ikke sikker, før svar på blodprøven imorgen :) Vet jo aldri om det er hormonene som har slått ut, eller noe. Så prøver å ikke være for glad enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det nok en skuffelse idag. Og jeg er totalt knust!! Riksen tror det er kjemisk. Nivået var bare på 9 :( Tårene bare triller, og jeg kan ikke skjønne hva som nettopp har skjedd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!!!! Så ufattelig vondt :( Aner ikke hva jeg kan skrive som vil trøste noe akkurat nå, men vi er mange her med deg. Varm klem :( :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er helt tom selv. Hade absolutt ikke forbredt meg på dette! Når testen sa gravid, var det det jeg trodde på. Og vi har hatt en veldig fin helg, der vi har gledet oss masse til å få det bekreftet idag. Så det var et slag i trynet, rett og slett :( Nå må jeg bare ta tiden til hjlp, og prøve å komme meg på bena igjen. Godt å ha alle dere her inne med seg på veien :) Varme klemmer er godt å ha nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei mammadrømmen! Føler masse med deg og det er så vondt. får akkurat tid til å glede seg og føle på den forventningen. Så utrolig tøft dette her altså, man blir jo helt utkjørt av hele prosessen også, men det kommer flere sjanser og du skal bli mamma :)! Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det virkelig! Hadde aldri trodd det på forhånd, at denne prosessen er så tøff! Akkurat idag er det veldig vanskelig og man føler seg bare tom. Men heldigvis har man tiden å bruke. Så det skal nok gå bra. Må jo bare hlde på troen, at jeg også skal få bli mamma en dag :) Tusen takk for gode ord og klemmer, det gjør virkelig godt idag :)

 

Noen som vet om Riksen har lang ventetid mellom ivf forsøkene?

Må jeg regne med flere mnd før vi får prøve igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gi seg selv tid til å sørge og være lei seg før man prøver igjen.

Jeg går privat nå, og der måtte jeg vente i 3 mnd på nytt forsøk pga sommerferie. Er ikke sikker på hvordan det er på Riksen. Spørs vel også om du hadde langt eller kort regime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man må det! Denne prosessen har tar veldig mye følelser og krefter. Men håper jeg klarer å komme meg fort på bena igjen..

Tipper det er noe sånt på Riksen også. Leste på sidene deres at man må ha tre blødninger før man får begynne på ny hormonbehandling. Det synes jeg gjør hele skuffelsen idag ti ganger værre. Det er utrolig lenge å vente!! :( Jeg hadde sikkert langt? Tok veldig liten dose over lang tid, fordi jeg har så mange eggposer. Husker ikke helt nøyaktig hvor mange dager det ble :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må prøve å finne noe man kan fylle ventetiden med. Tre mnd er fryktlig lenge! Men prøv å gjøre noe hyggelig hver helg, så går tiden litt fortere. Da har man noe å se frem til, som ikke er 3 mnd frem i tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må jo bare prøve å fylle tiden så godt man kan. Ellers blir man jo sprø :) Får bare ta en dag av gangen. Vips har det gått en uke og så er en mnd forbi. Forhåpentligvis går tiden fortere enn jeg tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff d var veldig trist å høre!! Jeg var så sikker på at d hadde gått veien når du fikk pos test:/. Ikke mist motet!!! Samle mot og å styrke til en ny runde❤. Nå har jeg tatt motet til meg og meldt meg til siste runde i november. Håper du gjør d samme

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke sånn her det skulle gå. Når testen sa gravid, var vi overbeviste. Men vi gledet oss nok litt for tidlig :( Samler absolutt styrke til neste runde. Dette skal vi klare! :) Vil igang så fort som mulig, så jeg får tankene på annet. Er ventetiden som gjør det forferdelig vanskelig.

Så morro at du også skal igang igjen! :D Det er hyggelig å høre :D Er vi heldige så får vi kanskje en voksende spire samtidig :) Det har jeg stor tro på! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mammadrømmen <3 Er en stund siden jeg har vært på forumet, ser det ikke gikk veien for deg denne gangen, kjempe trist å høre. Vet det er en liten trøst, men stort sett når det blir kjemisk er det fordi det er noe galt med spiren/den ikke ville vært levedyktig. Føler så utrolig med deg, dette er tøft, og det er så mye følelser og tanker. Men du har vært et steg nærmere drømmen :) Og neste gang vet du hva du går til, og da sitter spiren. Vi skal lykkes i år, det har vi jo bestemt <3 

 

Sender deg mange klemmer og gode tanker <3 

Håper ventetiden går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig melding, Mottivert! :) Det setter jeg stor pris på :) Det var ikke noe morro å gå fra gleden over positiv test i flere dager, for så å få smellen om at den bare var kjemisk. Men det var faktisk en veldig god trøst å høre det er noe galt med spiren, det gjør det på en måte greit. Så tusen takk for at du sa det! :)

Ja det er absolutt tøft, med så mange følelser og tanker man ikke visste man hadde. Men som du sier, så vet jeg hva jeg går til neste gang. Og det gjør det mye lettere! :)

Selvfølgelig skal vi lykkes i år, det er det ingen tvil om!! :D <3

 

Tusen takk for klemmer og gode tanker, det hjelper virkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det hjelper litt på med gode ord og klemmer :) Dette med kjemisk skjer faktisk på naturlig måte også, men stort sett så vet ikke kvinnen om det selv. Altså et befruktet egg er "innom" livmoren men fester seg ikke. Da er det fordi det ikke ville blitt en levende baby. For oss ivfere er det jo sånn at vi vet når egget er kommet i livmoren. I tillegg er vi proppet med hormoner som gjør oss veldig følsomme og sårbare. Helt enig med deg i det at det dukker opp tanker og følelser som man ikke ante man hadde. Men jeg tror dette vil gjøre oss sterkere :)

 

Føler så utrolig mye med deg <3 Ta den tiden du trenger på å fordøye dette. Det er vanskelig med denne berg og dalbanen av følelser, håp og sorg. Jeg mener ingen klarer å forstå hvordan dette er, dersom de ikke gjennomgår det selv. Derfor er jeg svært glad jeg fant dette forumet. Vi er mange sammen her inne, og vi må passe på hverandre, og støtte hverandre i disse rundene. Og jeg tror vi blir bedre rustet til neste forsøk, når vi har hvert gjennom et kjemisk eller negativt. Neste gang sitter gullegget <3

 

Jeg er sikker på at vi begge har en voksende mage til jul <3 Mange klemmer til deg og din kjære <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til uthenting i november... Denne gangen skal det gå bra, så du skal se vi klar det begge to;). Hadde vært en fantastisk julegave!!!!!!!

 

De registrerte kjemisk på meg etter første fryseforsøket mitt... Husker ikke hcg-nivået mitt, men det var meget høyt, så min lokale gyn sa at jeg var skikkelig gravid. Jeg mistet på julaften husker jeg (vanskelig å glemme). Var da 6 uker på vei. Det var helt grusomt. De ved st.olavs sier at de registrerer alle som mister før uke 7 som kjemisk gravide. Jeg nekter å tro at jeg bare var kjemisk! Jeg hadde voldsomme blødninger med maaaange store blodkaker (unnskyld detaljer!!!!!). Både den natten og dagen etter kom det store kaker. Skikkelige rier som kjentes godt nede i ryggen før "kakene" kom ut. Det var veldig traumatisk! Skuffelsen er enorm!!! Jeg sleit i 3kvart år før jeg klarte å tenke på ny uthenting.

 

Men i motgang blir man sterk vet du. Man lærer seg å takle det på sin egen måte og man klarer utrolig nok å motivere seg for nye runder bare man får litt tid på seg. Håper du kommer deg i gang igjen snart. Ikke gi opp....for låt i verden....ikke gi opp! Vi er mange som føler med deg og som vet hvordan du har det❤. Nå skal du ta vare på deg selv så kommer motivasjonen sigende:):):).

Ønsker deg og alle andre her ei riktig god helg!!!!!

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, dere er så gode!!! :D Tuuuuusen takk for alle gode tanker, klemmer og råd!

Det setter jeg virkelig pris på :D

 

Mottivert:

Ja du sier noe der! Vi som er igjennom alle disse forsøkene, er allerede slitne og følelsesladet. Og når vi da tar hormoner i tillegg, så blir vi veldig følsomme :) Så når ting ikke går helt veien, iallefall når man trodde det hadde gått, så renner følelsene ut i bøtter og spann! :P hehe.. Ja dette gjør oss helt klart sterkere!! Vi lærer mye både om oss selv og kroppen vår. Vi må igjennom masse, mange andre tar som en selvfølge. Synes vi er virkelig sterke kvinner! :D

 

Helt enig med deg! Det er faktisk INGEN som klarer å forstå hvor vanskelig dette er, før man er i det selv. Og det har vi jo fått erfare selv :)

Ja jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet jeg! Da hadde jeg gått på veggen tror jeg :P Så utrolig god støtte, råd, omtanke fra alle her inne. Dere er virkelig GULL verdt!! :D

Blir helt klart godt rustet til neste forsøk! Jeg føler meg veldig klar og godt forbredt. Og tror jeg tar det mye ber med ro rundt dette forsøket, nå som jeg vet hva jeg går til :)

 

Helt sikker på at vi har voksende mager til jul!! :D

 

 

Ringo79:

Så spennende Ringo79!! :D Jeg snakket med Riksen idag, og verdiene mine hadde gått ned nok til å sette opp nytt forsøk. De hadde fullt i oktober, så bli november på meg også! :D Kort regime denne gangen. Er så spent!!! :D Ja dette skal vi klare begge to! Selvfølgelig! :D Ja det hadde blir verdens beste julegave!!!!!! :D :D :D

 

Off, det må ha vært helt forferdelig!!! :o Det må jo være værre? Det skjønner jeg godt at du ikke tror på. Det kan jo ikke være kjemisk da. Kjemisk er jo når egget IKKE fester seg. Og det har det jo gjort på deg, hvis du var kommet så langt på vei. Off det hørtes helt forferdelig ut!! Har jo lest at det er grusomt vondt å miste. Når alt kommer ut igjen. Ikke rart du sleit med å komme deg på beina igjen da. Så trist at kroppen vår er lagd slik at sånt skjer. Vi må gå igjennom masse i denne prosessen, men det gjør oss forhåpentlifvis bare sterkere! :) Og selvfølgelig får vi verdens beste premie tilslutt alle sammen! Det er jeg sikker på! :D

 

Er helt klart i motgang man blir sterkere! :) Helt utrolig hva vi klarer, for en liten spire :)

Kommer aldri til å gi opp! En dag skal jeg også få bli mamma, det er jeg sikker på!! :D

Uten dere hadde jeg aldri klart meg så bra igjennom alt dettem igjen dere er GULLverdt!! :D Er så gla for all støtten og gode ord :) Dere har gitt meg motivasjon allerede :)

Ønsker deg og de andre en riktig god helg også! :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, da skal vi alle tre i gang i november :) Blir gøy å følge hverandre i neste forsøk :) Håper virkelig vi alle tre får verdens beste julegave i år <3 Kjenner jeg er kjempe spent, siden det er en stund siden sist forsøk. Men dette skal gå, nå skal gullegget sitte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...