Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for støtten <3 dere er gode å ha, er skikkelig lei meg idag, kjenner på en sorg og en fortvilelse og redsel for å aldri få det til. Kanskje jeg blir hjemme fra jobb imrg og, har en vondt klump i magen og jobben er ikke et sted jeg henter energi fra, dessverre, heller motsatt. Ja håper jeg får nytt forsøk i mai og at vi kan juble sammen da :) !

Fortsetter under...

Nei nei kjære Opp, det var overhode ikke slik det skulle gå med dette forsøket... For noe dritt,  og for en ned tur :( Kjempe lei meg på dine vegne nå... :( Jeg hadde virkelig håpet det ble full klaff på begge eggene denne gangen... Stor god trøsteklem til deg <3 Ta deg den tiden du trenger, og være hjemme fra jobben de dagene du føler du trenger det <3 Jeg har full forståelse for sorgen din, og for at du tenker som du gjør. Men lykkes skal du <3 Godt du har noen eskimoer :) Neste gang blir det full jubel :) Det fortjener du <3

Ja, Mammadrømmen, jeg ble jo gravid på forsøket etter op. så det var nok helt sikkert en positiv ting for kroppen min :) Og neste gang skal jeg være gravid et helt svangerskap <3 Håper vi alle lykkes i mai <3 Ja, ta med deg din kjære.. Og det kommer til å gå kjempe bra tror jeg :)

Stooor klem til deg Opp <3 Tenker masse på deg <3

Kjære Mammadrømmen.

Jeg har et spørsmål ang. fryseforsøk, har jo aldri vært gjennom det før. Hvordan er det med innsett? Altså, de papirene jeg har fått så står det at jeg skal ha ul dag 12, 13 eller 14 etter 1. blødningsdag. Det skjønner jeg jo er for å sjekke om livmoren ser bra ut, og hinnen er bra. Spørsmålet mitt er, hvor fort blir det innsett om alt ser bra ut? Slik jeg har regnet meg frem vill ul kollidere med en uke jeg er borte på obligatorisk kurs i forbindelse med en  eksamen jeg må ta. Ul kan jeg sikkert få tatt der jeg skal være den uken, men hvor tidlig vil det bli innsett? Kan jeg i så fall ta medisiner noen dager til? 

Uff, som jeg tenker nå... må kanskje ringe klinikken i morgen...

Hei Mottivert :)

Skjønner godt at du tenker masse om dagen, ikke rart det! ;)

Selvom det står det i papirene, har jeg aldri hatt ul så sent. Kommer ann på når helgen kommer oppi det hele ;) Første gangen fikk jeg time på dag 11, og fikk time til innsett 6 dager etter. Trengte ikke komme på flere ul'er, de så at det var nesten klart. Andre gangen fikk jeg time til ul dag 8 som var en fredag, og fikk time til innsett på tirsdag. Så 4 dager etter. Så de to forsøkene har vært veldig forskjellig. Men de ser på første ul om det nærmer seg, og gjør det dey slipper du å komme på ny sjekk, og får bare time til innsett :)

Tror absolutt ikke det er noen krise å ta medisinene noen dager ekstra :) Den jeg tar stopper jo eggløsning og alt, så kan ikke tenke meg at det gjør noe. Hvis ikke slimhinnen kan bli for tykk da?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt klinikken. Da slipper du å gå å gruble og være nervøs :) Så kan du nyte helgen med ro i sjela ;)

Når venter du mens forresten? Nærmer segvel forsøk f or deg nå :D

Tusen takk for svar :)

Kjenner nervene begynner å bygge seg opp nå altså. Kiler i magen når jeg tenker på at det snart vil bli nytt forsøk. Så tror jeg må ringe klinikken... Uff...

Det var jo stor forskjell på de to forsøkene da :) Hmm, det finnes vel ikke noe fasit... Har aldri slitt med slimhinnen, den har alltid vært fin på ferskforsøk. Jeg tror TR kommer ca mitt i uke 19. Det er jo litt vanskelig siden jeg ikke har regelmessig, men jeg kjenner tydelig når jeg har eggløsning, og da dokker TR opp 2 uker etter, ganske nøyaktig. Det er i uke 21 jeg er borte, og må delta på hele kurset den uken...  

Kanskje ringe klinikken å snakke med dem, og kanskje avtale å snakkes nærmere ved el... For da kan vi jo regne litt mer nøyaktig. Har ikke noe lyst til å vente en måne ekstra pga. eksamen den uken :P

Enn du, når tror du du er i gang igjen? Ble det mer undersøkelser på deg?

Det skjønner jeg kjempe godt! :D Nå har du ventet lenge på å få begynne på nytt igjen! Klart det er masse tanker og klinkg i magen :D Er jo så spennende dette her :D

Nei det er nok ikke noen fasit ;) Men skjønner jo at du blir nervøs for at alt dette skal kræsje. Er så typisk at noe sånt skulle skje. Men satser på at alt går fint og ordner seg på et vis :D

Er jo så klart lettere å vite om du venter med å ringe til el kommer. Men hadde det vært meg hadde jeg ringt nå også. Bare for å få høre at det ordner seg uansett :) Da slipper man å være nervøs for at man kanskje må vente enda en mnd :)

Nei du her er jeg skikkelig skuffet. Sendte mail til Riksen i går, fordi jeg ikke har fått noen innkallelse enda. Er 1,5 uke siden henvisingen skulle vært sendt. Og tror du ikke jeg fikk til svar at legen ikke hadde sendt den?!? :o Så han skulle gjør det idag. Skal da ikke være JEG som må minne legen på å sende henvisingen!! Forbanna møkk! Da kan jeg bare glemme det forsøket som er satt opp på meg i mai iallefall. Synes det er skikkelig dårlig gjort. Så idag er jeg litt trist :P hihi..

Annonse

Ja, det er mye tanker rundt dette forsøket altså. Er det ikke mye spenning å nerver rundt tiningen? Vi har jo bare et egg, og det er jo ikke sikkert det blir innsett... Uff altså...Gjør du noe ekstra i dagene du begynner på medisin? Klinikken hadde stengt telefonen helt til mandag, så får prøve å ringe da :)

Nei, er det mulig? Så utrolig kipt og sløvt av dem... Er det ikke nok venting i dette liksom? Utrolig dårlig, men jeg vet om andre som har opplevd at henvendelser ikke har blitt sent,og de har måttet minne dem på det... Det er rett og slett for dårlig. Man stoler jo på at de gjør jobben sin. 

Håper du slipper å stå over det planlagte forsøket ditt :) Snakker om at det er mye opp og ned i dette løpet altså :) 

Det er helt klart mye spenning rundt tining! Man er jo livredd for at det ikke skal bli noe av. Uff, skjønner godt at du er ekstra nervøs da! Jeg var så heldig at jeg fikk 5 egg på frys. De ble fryst ned 2 og 2 og så en alene. På første forsøket tok de opp den ene, og den klarte seg :) Så er fullt mulig at din gjør det også! :D Andre forsøket tok de opp en med to, men der var det bare ett som var bra nok. Nå blir det siste fryse forsøk på meg. Har en igjen med to egg, men er veldig forbredt på at det bare er ett som klarer seg nå også. Ville vært totalt knust hvis ingen av de klarer seg. Så vet akkurat hvilke tanker du og har hvor nervepirrende dette er! :) Vi må jammen igjennom mye, for denne lille spiren :)

Kjedelig at de hadde stengt da. Da får du prøve på mandag :)

Ja det er tydeligvis mulig! :( Det er kjempe sløvt!! Ja det svarte jeg tilbake og. Det er nok venting som det er. Tid er det viktigste vi har oppi dette. Nå har jeg prøvd å gjøre alt for å rekke forsøk i mai. Også "glemmer" de å sende ut noen så viktig og avgjørende! dårlig asså :(

Ja det er jammen mye karusellkjøring! Håpe jeg er heldig å rekker det allikevel. Kommer vel ann på ventetiden på operasjonen det nå da :)

oi, her er det mye som har skjedd siden sist... både positivt og negativt ser jeg :):(

hvordan ligger alle sammen ann nå?
føler jeg har mistet masse på tiden jeg har vært "borte", men mye som har skjedd, så da ble det litt frafall, men må sjekke nå :)

Hvordan går det med deg Cilie? Har du lenge igjen? Jeg så en frisk gutt på UL i forrige uke og er snart 20 uker :) Helt fantastisk.

Følger med dere her i tråden innimellom jeg også. Krysser fingrene for forsøkene deres i mai :) Nå er det deres tur alle sammen! Ellers så kan meg og Cilie anbefale Jon Hausken :) Husk det når ting er tøft - det beste er ikke prøvd enda. :) Jeg er overbevist om at han og Arne er de beste som finnes :)

God påske jenter! :)

ja, mai er en god måned :) 

lenge igjen... jo ja tja nei, si det :) er litt vanskelig å si egentlig, hehe :) opprinnelig så har jeg 8 uker igjen, MEN - ble innlagt på sykehuset i uke 25 med en livmorhals som var forkortet... var der i 3 døgn, og lille fikk 2 runder med lungemodningssprøyeter - ingenting skjedde heldigvis :)

så... i uke 31 så skulle jeg på rutinekontroll av livmorhalsen, da det ble oppdaget at slimproppen var gått og jeg hadde 4 cm åpning. ble innlagt på sykehuset og fikk 1 runde til med lungemodningssprøyte til den lille, så han er nå max'et ut på det. og ble sendt hjem etter 2 døgn, siden de ikke kommer til å stoppe fødselen om den skulle starte nå.

så konklusjonen er at nå sitter jeg bare her hjemme og venter på at vannet kan gå når som helst....... :)

gratulerer så mye med å kommet halvveis og med gutten :) herlig det da :) når har du termin? min er egentlig 20.juni <3

Oi cilie,tenk at du kanskje får lille mirakelet allerede nå! Venninnen min fødte tvillinger (ja,så klart fikk hun det, på første prøveperiode) 2 mnd før termin og alt stod bra til.

Hvordan går det mammadrømmen? Jeg har blitt så engstelig for å aldri få det til jeg nå. Skjønner ikke hvorfor det ikke går. Søster overnattet m sin baby her i påsken og søndagsmiddag m svigerinne gravid i 7 mnd. Sorgen bare forsterkes. Har du fått time til operasjonen? Da jeg skulle ta lap.ringte jeg sykehuset etter at jeg fikk brev om at de hadde mottatt henvisningen for å høre hvor lang ventetid det var. da sa de det hadde de fått en avbestilling så jeg kunne komme til operasjon uken etter! Så bare ring til sykehuset på dette også ;) så får du kanskje lap'en litt raskere likevel.

Mottivert - når er frysforsøket planlagt?

Jeg skal på ul 28 april, så får jeg høre om legen synes det er greit jeg får forsøk i mai, eller om jeg må vente til juni. Virket på sykepleier som at jeg kunne få i mai om alt så greit ut. Noen av dere som har fått lenger syklus etter ivf? Jeg har nå 5 dager lenger syklus! Rart, liker ikke ha så lang syklus..

Hei Opp! Så koselig at du spørr :) Jeg har begynt å tenke akkurat som deg. Fått det for meg at jeg aldri kommer til å få det til, og at lapen kommer til å vise dårlige nyheter. Vi tar nok grundig feil skal du se, men tankene dukker opp uansett. Vanskelig å være positiv etter alle nedturene.

Uff, skjønner akkurat hva du mener! Det er ikke morro :( Føler med deg! Absolutt ALLE rundt meg har i påsken enten delt at de har blitt gravide, har født eller koser seg med barna de allerede har. Det er nyødte og gravide overalt! Skjebnen liker å gni det inn tydeligvis. Når skal det bli vår tur?!

Jeg har bare ett fryseforsøk igjen, og har vurdert om det skal være mitt siste. Har rett på ett uttak til, men vet ikke om jeg orker en sånn runde til. Det er tøft i denne karusellen asså!

Å så bra! Det er godt å høre :) Det har jo vært påske, så ingen brev i posten enda. Henvisningen ble sendt den 9 april, to uker siden. Så burde vel høre noe snart. Om jeg er tøff nok idag skal jeg ringe rundt :) Får man time rett til operasjonen, eller må man inn til samtale og sånn først?

Så spennende med ul den 28' da Opp! Håper virkelig du får gjøre forsøk! :D Vi fortjener å få litt positive nyheter fremover nå :) Jeg har også opplevd at syklusene mine blir helt tullete. Første gangen fikk jeg kjempe lang syklus. Tror mensen ble to uker forsinka eller noe. De andre gangene har jeg fått kjempe korte sykluser. Nå er det første mnd uten hormoner på en stund, så spennende å se når min dukker opp denne gangen :) En uke til om den er tilbake til normalen ;) Skjønner godt at du ikke liker at den ikke kommer når den skal. Den tuller jo til hele systemet :P hehe.. Men det er visst veldig vanlig :)

Annonse

Liten oppdatering ;)

Ikke bare brukte Riksen 1,5 uke før de klarte å få sendt henvisningen, men det har jo sendt til feil sykehus. De har sendt til Ahus istedenfor sykehuset her hos meg. Jeg ringer Ahus og de sier de ikke har fått noen henvisning, og at den skulle de ha fått innen nå, selvom påsken var i mellom. Det er to uker siden den ble sendt. Mens Riksen mener at påsken er grunnen til at den ikke er kommet frem. Så mye surr! Ahus har lang ventetid mens sykehuset her har ikke. Var jo derfor jeg ville hit! Så nå må de vente til Ahus får den, for så å vidresende den til sykehuset her. For noe tull asså!! Vips så rekker jeg ikke juni forsøk heller nå da, og de er stengt i juli. Dette kan bli morsomt skjønner jeg! Takk til Riksen som ødla sommern min! :)

Endret av Mammadrømmen

Huff mammadrømmen jeg blir helt matt av å høre dette!:(! Helt tragisk, har dessverre vært m om slikt jeg også, og har begynt å spørre om kopi av henvisningen og dratt til sykehuset direkte og levert den på ting som har vært presserende

Går jo kanskje an å spørre om det?! Man blir sliten av å holde på og følge opp også.håper du har flaks og får raskt time og likevel kan rekke et frysforsøk i juni <3. Satser på at vi begge blir gravide på neste forsøk og slipper å gå gjennom fler. At vi må slite så mye altså, det hadde jeg ikke trodd. Men ikke gi opp, er dessverre slik at noen må bruke mange forsøk,og vi er visst blant dem, men så lenge man er ung og har tid kan det være godt m noen gode pauser innimellom slagene.

Godt å høre det ikke bare er meg hvor syklusen har blitt litt annerledes :).

Klem

Endret av Opp

Ja dette var ikke mye morro! Skulle spurt om å levere den selv! Visste ikke at man kunne det jeg. Og hadde virkelig ikke sett for meg at det her skulle skje heller. Trodde ikke det var så vanskelig å sende en henvisning jeg! Kan selvfølgelig spørre om å få hente den på Ahus og levere den på sykehuset her. Men en dag fra eller til har ikke noe å si nå. Mai forsøket har gått i dass uansett ;)

Neste forsøk skal vi bli gravide begge to! Og andre i denne tråden som skal gjøre forsøk fremover nå! Det fortjener vi virkelig!!! :) Nei at vi må slite sånn, hadde jeg ikke jeg trodd heller! Men jeg kan godta det, om jeg blir gravid snart :) Hihi.. Ja det er godt med litt pause men ikke for lenge synes jeg. Jeg er veldig klar igjen nå, etter bare en mnd pause. Kjenner det plager meg skikkelig at det ikke blir noe mai forsøk asså. Men sånn er vel livet.

Vi skal klare det til slutt alle sammen!!! Innen året er over iallefall :)

Ja det skjønner jeg, jeg synes også 1 mnd pause er greit, det trenger jeg, men så vil jeg igang igjen.og den ekstra ventingen gjør alt bare så innmari mye verre. Ja det pleier jo å gå greit m henvisninger men har opplevd at de er blitt rotet bort også. Ja så lenge det blir barn til slutt ut av dette så er det verdt det.Prøve å se på hele prosessen samlet og ikke et og et, det hjelper litt.at nå iløpet av et års tid skal vi bli gravide,mest sannsynlig iløpet av 2014! og det er det vi jobber m nå, inkl alle de dumme pausene og operasjonene, det er endel av prosessen.

Hei mammadrømmen!

Ser du skriver at dere skal ha IVF forsøk på Riksen.

Vi skal få henvisning dit og jeg klarer ikke å få klart for meg hvordan ventetiden der er, kan du hjelpe?

Ser på nettet at det står 10 uker ventetid, men dette er teknisk ventetid fra man får svar på søknad og første time har jeg sforstått.

Men når jeg snakket med dem sier de at det kan ta 3 måneder fra de mottar riktig søknad til vi får time.

Hva er din erfaring? Jeg er lettere forvirra og vi vurderer Skien, om ventetiden der er kortere...

Sarah

Anonymous poster hash: e1e3a...ae9

Hei hei jenter :) Har hatt en laang påskeferie med mye gøy :) Har vært hjemme på hjemplassen min å truffet gamle venner, og bare kost meg :) Så har jeg og min kjære holdt litt på med feriehuse vårt, som vi snart har total-renovert :) Med andre ord, jeg har kost meg og skrudd av alt som har med forsøk og skole og alt å gjøre :)

Ser det er en del frustrasjon, og vonde tanker her inne nå... Dette er jo så tøft, og ønske er så stort... Har full forståelse for at disse tankene kommer snikende. Nå er ferien over, og i dag snakket jeg med St.Olavs, var som jeg hadde fryktet, tviler på det blir fryseforsøk i mai på meg :( Det kolliderer nok med den obligatoriske uken på skolen... Men hun sa jeg kunne ringe når jeg får mens, så kunne vi se om de eventuelt kunne utsette innsett til mandagen uken etter... Pokker altså, det skal være noe hele tiden

Jeg har tenkt masse på deg og op. og ventetiden Mammadrømmen <3 Krysser alt jeg har for at det skjer fort, og du må ikke gi opp <3 Jeg er helt sikker på at op vil gi gode resultater for deg <3

Opp, når er det du skal ha innsett? Vi skal bli gravide dette året, det har jeg bestemt meg for nå :) Hihi...

Men jeg må innrømme at jeg gruer meg enormt, og er sååå redd for at eskimoen vår går til grunne :(

Stoor klem fra meg <3

Hei jenter! :)

Håper det blir en spennende og positiv sommer på oss alle sammen! :D

Jeg begynner iallefall med en god nyhet herfra :) Fått time til lap på tirsdag :) Blir på det sykehuset langt unna, men det får bare være. Takket ja til det, når jeg var heldig og fikk time så fort :) Ble kjempe gira og tenkte at jeg fikk mai forsøk allikevel. Men jeg fikk mensen i går, og da synes ikke hun på Riksen at jeg skulle det. Skjønte ikke helt hvorfor men.. Det blir iallefall forsøk på neste mens! Innsett blir i overgangen mai/juni, så jeg er veldig fornøyd med det asså :D Nå krysser jeg alt jeg har for det forsøket!! :D

Tusen takk for gode ord Mottivert! :D <3 Så utrolig kjipt at det kolliderer med skoleuken din!! :( Du får vel gjøre forsøk i juni istedet da? Håper du slipper masse venting og tull <3

Ikke rart du gruer deg!! Skjønner deg kjempe godt! Du har jo vært igjennom utrolig mye i det siste. Håper virkelig den eskimoen klarer seg asså! Den må det!! <3 Jeg heier på deg! :)

Hei mammadrømmen!

Ser du skriver at dere skal ha IVF forsøk på Riksen.

Vi skal få henvisning dit og jeg klarer ikke å få klart for meg hvordan ventetiden der er, kan du hjelpe?

Ser på nettet at det står 10 uker ventetid, men dette er teknisk ventetid fra man får svar på søknad og første time har jeg sforstått.

Men når jeg snakket med dem sier de at det kan ta 3 måneder fra de mottar riktig søknad til vi får time.

Hva er din erfaring? Jeg er lettere forvirra og vi vurderer Skien, om ventetiden der er kortere...

Sarah

Hei Sarah! :)

Svarer gjerne på ting du lurer på jeg vet du :)

Skjønner godt du blir forvirra av alt dette. Ikke lett å forstå elt når man er ny :)

Ventetiden på Riksen varierer veldig. Kommer ann på hvor mange søkere det er og hvor mange donorer de har inne :) Tror det er sånn ca 2-3mnd fra man sender inn søknad til man får samtale. Og så 3 mnd fra samtale til forsøk :) Men man kan være heldig at man får det mye før også, det gjorde vi :)

Anbefaler absolutt Riksen på det sterkeste! Kjempe fornøyd med behandlingen der! :) I tillegg er Offentlig sååå mye billigere enn privat. Men til gjengjeld har privat kortere ventetid. Så mange velger å gjøre et forsøk privat, mens de venter på å komme inn på Riksen :) Kommer helt ann på hvor god råd man har, og hvor utålmodig man er ;) hehe..

Det viktigste man gjør når man sender søknad til Riksen, er å sørge for at man sender med ALT de trenger. Av både papirer og prøvesvar :) Da går alt så mye lettere og raskere :)

Er det noe annet du lurer på er det bare å spørre! :) Send meg gjerne en mld i innboksen :)

Tusen takk for svar :)

Ja, har vel egentlig skjønt at det kan variere en del på hvor lang tid det tar. Men prøver vel febrilsk å vite hva som skjer fremover. Selvom jeg til og med hittil i prossesen burde lært at det er umulig å planlegge.

Vi får se, tviler på at det blir privat, er veldig dyrt. Kan jo komme opp i 45 000 kr inkludert medisiner. Men kjenner jo veldig at jeg er utålmodig. Mannen min klarer seg bedre, men det er vel normalt egentlig ;)

Skal til gynekolog idag og håper virkelig han ikke er vrang og sender søknad for oss. Føles ut som enda en ventetid om jeg må gå derfra og ta alt annet videre med fastlegen.

Du vet ikke hvordan Rikshospitalet forholder seg til å sette tilbake to egg? Vi kunne gjerne tenkt oss tvillinger. Jeg har det i familien og to på engang gjør jo at vi kanskje ikke går gjennom dette en runde til.

Er så godt å få litt svar her, så takk igjen :)

Sarah 

Desverre er det mye venting i den prosessen her. Men sånn er det bare ;) Man må bare være tålmodig, så kommer nok premien i enden til slutt :)

Ja privat er kjempe dyrt!! Er nok derfor så mange velger Riksen også. Og da blir det fort køer der :)

Håper gynekologen din er snill med deg idag! Burde ikke være noe problem å sende en søknad :)

Jeg vet at Riksen setter inn to egg. Men det kommer helt ann på parets situasjon. Tror alder også spiller en stor rolle. De vil i utgangspunket ikke prøve på tvillinger, fordi det er risikosvangerskap. Men begynner man å nærme seg aldersgrensa og man har vanskelig for å bli gravid, så vet jeg det er mange som får satt inn to egg :)

Det var gode nyheter mammadrømmen!:) :) nå ble jeg glad :). Så kjedelig m at syklusen kolliderer m skoleuken din Mottivert :/ man vil jo bare komme igang igjen!det er jo størst sjans for at egget overlever, så vi må tro det! Syklusen min har begynt å tulle nå, tar jo 3 uker før jeg får el :( håper den kommer nå i helgen, skal ha ultralyd på mandag, så får vi se da om jeg får lov å få nytt forsøk i mai, eller om jeg må vente heeeeeelt til juni jeg også. God helg! :)

Så rart at det har dukket opp noe på oss alle tre, så det kanskje ikke blir mai forsøk på noen av oss :P Kan se ut som vi alle havner i juni istedet :) Hehe.. Merkelig!

Syklusen min har også blitt anderledes etter alle hormonene. Jeg pleide å ha lange sykluser, men nå har jeg korte :P Rart det der asså. Synes det var greit med lang tid i mellom jeg da men ;) hihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...