Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Høyrer eg til her no? Ser det står at 2.tr er frå veke 14, men eg har alltid høyrt veke 12? Eg er i alle fall 12+5 iflg.mensstermin nå. Me skal på ny ul på måndag, Er spent, og håpar det framleis ser bra ut. Er stadig nervøs for at eg skal få svangerskapsforgiftning igjen, så godt eg får hyppige kontrollar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kommer jeg inn hit..13+0 i dag.. :)  Fin form, bortsett fra ekstremt treg mage.. :)  :wacko:  Har vært i fin form i 1.trimester også, bare ekstra trøtt og kvalm når jeg ble sulten.. Så skal ikke klage.. ;)  Ingen i nærmeste familie som hadde hatt mistanker om at jeg var gravid når vi fortalte det.. :D Man skal vel kunne kjenne livmoren nå, men jeg klarer det ikke.. Enten er det fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter/hvordan det kjennes, eller så kan det vel være fordi jeg i følge legen har bakovervendt livmor... Lurer på når jeg kan se babymagen, og ikke bare "fleskemagen".. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakovervendt lm og legen fant den ikke 12+3, i uke 14 kjente jeg den plutselig selv. Var visst vanlig at den brukte litt tid å poppe opp. Bruk håndflata og dra fra navelen og nedover, jeg kjenner en hard klump :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakovervendt, og livmoren ligger fremdeles lang nede ved skambeinet - så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Jeg hører vel kanskje til her jeg også..  hehe jeg er 13+4..  sånn ca, har ikke fått noe bekreftet enda pga jeg har ikke vært på noen kontroll hos lege enda.. hehe  han har ferie så tar det etterhvert.. er jo ikke akkurat noen sykdom jeg har, så det går bra..

 

Utifra mitt hode, og tallene på papiret.. så har jeg termin rundt 18.januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kontroller (lege/jordmor) har dere vært på? Jeg var en gang i uke 9 hos legen og tok de nødvendige blodprøvene. Skulle til jordmor 14+3, men hun ringte å ville heller ha meg inn 16+3. Thats it! Føler at det kanskje er litt lenge med 2 mnd mellom hver gang, men jeg vet ikke hva som er vanlig.. Og jeg er jo ikke syk da, bare gravid :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos lege i beg. Av juni og skal til jm i september... Oul i mellomtiden..

Er helt enig, synes det er litt lenge i mellom..

 

Rediger: jordmor blir i uke 25...

Endret av Blonid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er deilig å ikke måtte så ofte til legen jeg da : ) men nå får jeg ekstra ultralyder så da er ikke behovet for legetime så stort muligens, hadde første kontroll nå på fredag .. Da var jeg 15+0.

Skal på oul 14 august

Og har bestilt jordmortime 26 august. Da er jeg i uke 22 : )

Håper formen til alle er stigende og at dere får en super sommer videre med voksende mager : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ul idag, fikk se lille nurket vårt <3 Ifølge gynekolgen var jeg 12 uker på vei, jeg mener fortsatt at jeg er 13/14 uker, så får vi se hvem som har rett! Jeg står på mitt :P

s

Vi fikk ihvertfall et "rart" bilde av lille nurk, tatt under ifra og babyen spriket med beina. Å han så ingen "utvekst", så han mente det var ei litta tulle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos lege i beg. Av juni og skal til jm i september... Oul i mellomtiden..

Er helt enig, synes det er litt lenge i mellom..

Rediger: jordmor blir i uke 25...

Ser jammen ut til at det blir legetime ganske kjapt igjen, tok selvtest på uvi i dag og den var positiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært hos legen en gang, første kontroll 11+3.. Så er det UL i august en gang.. Legen ba meg bestille time hos jordmor når jeg er rundt 24 uker.. Det skal jeg gjøre, men det er leeeeeeenge til så jeg gidder ikke ringe ennå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært hos legen en gang, første kontroll 11+3.. Så er det UL i august en gang.. Legen ba meg bestille time hos jordmor når jeg er rundt 24 uker.. Det skal jeg gjøre, men det er leeeeeeenge til så jeg gidder ikke ringe ennå.. ;)

her som jeg bor er det "kamp" om jordmødrene.. så her må man bestille så fort man vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vore på UL igjen i dag, 12+2 (i alle fall). Alt såg bra ut foreløpig, kjekt å sjå den vesle sprella rundt inni der. Litt rart at det er eit minimenneske inne i magen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp, da kommer jeg fra 1. trimester og over her til dere, for en lykke :) Idag er jeg 13+0 og har fått termindato 25 januar :)

Min form er overraskende god, bare veldig trøtt og kvalm om jeg er skikkelig sulten (noe som går over med litt mat). Trøttheten håper jeg også roer seg nå, da jeg er rimelig lei sofasoving etter jobb, men skal ikke klage når det er bare det som har plaget meg!

Magen vokser, og jeg har faktisk kjøpt meg en mammabukse. Men merker at det er litt tilvenning der, selv om det er godt å komme ut av buksene som klemte så at jeg fikk magevondt..

Ville bare hilse på, håper dere har det fint og nyter både graviditet og sommer! (Her er det forøvrig 12 grader og regn, så sommer og sommer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Popp" nesten sa det og ut kom magen ^_^ Har vært fullstendig flat frem til nå (14+6) og iløpet av et døgn poppet det ut en liten kul som ikke kan trekkes inn.. Føles nesten ut som fleskemage, men den er jo hard. Samboer strøk hånden over magen min i går, og plutselig ser jeg han lyser opp og sier "MEN, men det er jo en mage her jo". Ha ha han er såå søt!

Våknet forresten midt på natta i natt fordi jeg var skrubbsulten, og måtte opp å spise - så nå tror jeg endelig kvalmen og spyingen (bank i bordet!!) er på retur :D Har ikke hatt matlyst på nesten 4 mnd, så var endelig på tide å kjenne litt på sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit også, er 13 uker:D

Formen er mye bedre. Fortsatt raskere sliten og trøtt, men kvalmen har roet seg veldig(må spise regelmessig og ofte). Føler meg generelt i bedre form, og det er veldig deilig! Begynner å få antydninger til mage også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se alle her:-) Jeg er 13+2 i dag og termin 25. januar. Formen er bedre, bare fortsatt trøtt, selv om jeg har hatt 3 uker ferie nå;-) Magen buler skikkelig, så må snart finne frem gravidbuksene her..

Jeg har vært på 2 ul allerede, pga prøverør, og skal på 3/4D ul på mandag, som jeg gleder meg veldig til:-)) Håper vi får se kjønnet da:-)

God sommerkveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp..

 

Får vel flytte over jeg også, er 13+0 i dag :)

 

Har ikke vært så aktiv på januarmagene i 1.trimester, har litt problemer når det er så mange å forholde seg til hehe.. blond og vimsete er ikke akkurat en god kombinasjon :P 

 

Jeg har i tillegg ligget hjemme i 5 uker nå med hypermesis og går snart på veggen av å ikke orke å være ute av huset mer enn kanskje en kjapp tur til lege og sånt. Legen henviste til hjemmesykepleien så har hatt hjemmehjelp nå to ganger for å hjelpe meg litt. 

 

Så min herlig lille turbodemon her tirsdag forrige uke og sååå forelsket, bare så grinete på meg selv for at jeg glemte å spørre om å få bilde av den. Har operert bort et stort myome i oktober 2012 så dette var da en oppfølgings time hos overlegen da jeg har nye myomer som vokser. Hørte også hjertet til demonen min hos legen når jeg var 11+5 og like rørende det også! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen helt fin,men er fortsatt veldig glad i å sove;-)

Forrige svangerskap var jeg på kontroll i uke8, privat ul 9+6,og så var det ingenting mer før OUL rundt uke 18,så jordmor uke 24.Syns det var vrldig lenge mellom hver gang,men når man er frisk er det jo faktisk ikke behov for hyppigere kontroll..men man er jo spent og nysgjerrig,så hadde ikke gjort noe med flere kontroller;-)

 

Denne gang har jeg et risikosvangerskap og har derfor oftere kontroller..er i uke 17 nå,og skal på min 3.kontroll nå,og så til jm i tillegg til OUL om

2uker!Etter det blir det enda hyppigere,så det kan jammen meg bli nok kontroller og;-)

 

Men så lenge formen er fin er eg lykkelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg er også glad i å sove... Veldig trett fortsatt. Ellers er jeg i fin form. :)

Var på kontroll i dag, alt var bra og vi så to småtasser som beveget seg inni magen. :) den ene var kjempeaktiv, tumlet rundt og sparket og vinket. Den andre beveget seg mindre, den lå og suttet på tommelen.

Er spent på ul på torsdag, om vi får vite kjønn. Jeg tror det er en av hver, men det får vi nå se om stemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Gæææærn av å vær så kvalm! !! Har spydd nå i 11 uker... blæææ... men heldigvis så er det verst om morgenen nå.. så håper det går over enda mer... det jeg lurer på er om det er noen av dere som sliter med en smak i munnen... vet ikke helt hvordan jeg beskriver den.. men sånn jernaktig besk smak... har dere evt. Funnet noe som får den bort? Ellers er jeg veldig fornøyd og glad for å ha baby på vei igjenn.. (nr.2) bare den kvalmen ville gitt seg... :-P hadde en spotting igjenn nå idag... (15+4) synes det er skikkelig ekkelt og blir helt fortvilet hver gang..jeg får det..(hadde det og i uke 7&9 og mye blødning uke 10..) ingenting forrige svangerskap. . Næ

. Nok syting..:-) har dere begynt å kjøpe inn noe til babyene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slått til på diverse tilbud og benyttet sjansen når brukte ønskede gjenstander har vært til salgs. Har kjøpt vogn og voksipose, i tillegg har vi fått en ny seng og madrass av en overivrig bestefar :) Om to uker blir vi oppringt av babybutikken angående kampanjen de starter på det barnsesetet vi ønsker oss med base :)

 

Red: Er 15+1 uker i dag :)

Endret av Fruktig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på skikkelig shopping i dag, kjøpt brukt vogn og bilstol med base uten isofix (vi har ikke isofix) og fått låne en nydelig vugge til å henge fra taket..

Alt er kjøpt av en venn av familien, 2 år gammelt men ser ikke brukt ut veldig godt tatt vare på :-) koselig å få i hus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen ganske bra, BT er bra og veret er bra B)  Har ikkje kjøpt nokon babyting, for me kjøpte ein del i fjor, og då gjekk det jo ikkje bra, denne gongen vil eg venta! I alle fall til eg kjem forbi der me mista sist, i veke 24.... Men det er jo lenge til, så eg synest at tida går altfor seint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...