Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Da takker jeg for meg her inne, og rusler over til 3. trimester.. :)  Tenk så rart...føles som en evighet til termin, men samtidig føler jeg at det er snart.. ;)

 

Lykke til videre, og velkommen etter dere som er igjen.. :)

 

Og masse lykke til til Browneyes og Stella Maris..!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til Browneyes. Håper det går noen uker til før vi evt ser deg på BK.

 

Fighteren vår har endelig tatt igjen vekten sin, vokst en cm, fått sitt første bad, fått på klær, og kommet ut av kuvøsen og over i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Lykke til, Browneyes og Stella Maris! :)

 

Jeg er 27+5 i dag, og lurer på når 3.trimester begynner...er det fra jeg er 28 eller 29 uker?

 

Var hos jordmor og lege i går, alt bra med jentene så langt. :D

Fikk dato for keisersnitt: 13.januar, det er to uker flr termin. Herlig å vite!

 

Har blitt så sår i underlivet i tillegg til at blodårene og -knutene i underlivet er enda verre enn før. Legger på kjølende pakker når det er som verst, men nå er det blitt verre pga kombinasjonen med sårhet i slimhinnene. Er det flere som er plaget av dette?

Ellers bråvåkner jeg i blant av oppstøt og halsbrann, veldig ubehagelig.

 

Magnesium har hjulpet godt mot krampene! :)

 

Har gått opp halvannet kilo siden forrige kontroll for to uker siden. Dvs ca 4,5 kg til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Browneyes. Håper det går noen uker til før vi evt ser deg på BK.

 

Fighteren vår har endelig tatt igjen vekten sin, vokst en cm, fått sitt første bad, fått på klær, og kommet ut av kuvøsen og over i seng.

 

Aah..jeg kjenner tårene presser på, jeg blir så glad på deres vegne Stella Maris.. <3 jeg kjenner meg så veldig igjen, og det er en tøff tid dere går gjennom- men desto viktigere å glede seg over de små tingene.. <3 Ønsker dere alt godt fremover !! :)

 

Hvordan går det med deg nå Browneyes..??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min JM sier at 3.trimester starter på 28+0, så i morgen for min del. Jeg har gått opp mye i vekt, og er egentlig ganske lei meg for det. Jeg er ustoppelig sulten:( I går på kontroll ville jeg ikke veie meg og JM sa heldigvis at det gikk fint, men at jeg burde veie meg neste gang. Hun trøstet meg med at 12 kg opp i uke 27 ikke er unormalt, men at det likevel er mye da. Uff jeg begynner nesten å gråte av dette, jeg kan jo ikke akkurat slanke meg mens jeg er gravid! Og jeg spiser meg heller ikke stappmett, det er bare det at jeg er sulten hele tiden. Er bekymret for hvordan det skal gå etter fødsel, er redd for at jeg kommer til å bli deprimert av de ekstra kiloene som er igjen etter at ungen er ute. Mye klaging, unnskyld, jeg bare har ingen andre å prate med for de få jeg har nevnt dette for sier "men du er da så fin" eller "spis mindre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dt er ikke så greit når kroppen ikke er helt ens egen lenger, og følelsen av at den ikke spiller "på lag" er hvertfall ikke grei.. :-) hvis du leser litt innpå her så virker det som om det er mange som kan gå opp en del men at det går fort av igjen også!

 

Legen min mente jeg kunne gå opp totalt 8 kg, jordmor mellom 11 og 16..

Nå har jeg gått opp 8 og er i uke 30, så får se hvor dette ender hen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt følelser rundt vekt, det er ikke bare bare å plutselig fyke opp i vekt. Jeg har lagt på meg 11 kg, er i uke 27 (28 på søndag, så da er jeg sikkert enda tyngre!)..

Jeg spurte JM, som sa at gjennomsnittsvekten på 12 kg som oftest blir sprengt, iallefall av de fleste, og at denne "standarden" bidro med at mange følte seg forferdelig når denne grensen nærmet seg.. Jeg synes det hjalp litt.. Er også veldig sulten, men spiser ikke så mye mer enn det jeg vanligvis gjør. (Blitt litt mye sukker desverre, så der kan jeg skjerpe meg litt)

Håper at dere fortsatt klarer å kose dere med magen og de deilige sparkene den lille gir, så får heller kiloene være noe vi bekymret oss over etter fødsel. Så lenge barnet er friskt (skrev hun og prøvde å overtale seg selv om at alt er greit) :)

Ha en deilig helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting. Vore på Haukeland sidan mandag, og har nå fått beskjed om at d blir keisersnitt mandagsmorgon. Då er eg 28+2. Er sjølvsagt bekymra for at lillegutt er så liten, estimert til 750g, men på barneklinikken seier dei at vekt ikkje betyr alt, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min JM sier at 3.trimester starter på 28+0, så i morgen for min del. Jeg har gått opp mye i vekt, og er egentlig ganske lei meg for det. Jeg er ustoppelig sulten:( I går på kontroll ville jeg ikke veie meg og JM sa heldigvis at det gikk fint, men at jeg burde veie meg neste gang. Hun trøstet meg med at 12 kg opp i uke 27 ikke er unormalt, men at det likevel er mye da. Uff jeg begynner nesten å gråte av dette, jeg kan jo ikke akkurat slanke meg mens jeg er gravid! Og jeg spiser meg heller ikke stappmett, det er bare det at jeg er sulten hele tiden. Er bekymret for hvordan det skal gå etter fødsel, er redd for at jeg kommer til å bli deprimert av de ekstra kiloene som er igjen etter at ungen er ute. Mye klaging, unnskyld, jeg bare har ingen andre å prate med for de få jeg har nevnt dette for sier "men du er da så fin" eller "spis mindre".

jeg er 29+6 og har gått opp 11 kg, så du er ikke alene ;) Har også inntrykk av at det ikke er så uvanlig mye :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting. Vore på Haukeland sidan mandag, og har nå fått beskjed om at d blir keisersnitt mandagsmorgon. Då er eg 28+2. Er sjølvsagt bekymra for at lillegutt er så liten, estimert til 750g, men på barneklinikken seier dei at vekt ikkje betyr alt, heldigvis!

Lykke til på mandag ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det ting. Vore på Haukeland sidan mandag, og har nå fått beskjed om at d blir keisersnitt mandagsmorgon. Då er eg 28+2. Er sjølvsagt bekymra for at lillegutt er så liten, estimert til 750g, men på barneklinikken seier dei at vekt ikkje betyr alt, heldigvis!

Masse lykke til på mandag. De er kjempedyktige på nyfødten på BK! De er dyktige på å ivareta både foreldre og barn. Vekt er ikke alt. Det ligger flere som har vært mindre enn det da de ble født.

Prøv å få så mye hvile du klarer. Det blir slitsomme dager fremover, men de er kjempedyktige her. Spør og grav om du lurer på noe. Stå på krava, og be om at far til barnet får bo med deg om det er det som er det beste for dere, og om det ikke går, så kan han få bo i huset i hagen, han bare snakker med ekspedisjonen på BK. Spør meg gjerne om det er noe dere lurer på. Har dere fått omvisning på BK? Be om å få komme bort i morgen, så kan dere kanskje få se hvordan ting er her borte, om dere ikke allerede har vært her. Send gjerne en pm om det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting. Vore på Haukeland sidan mandag, og har nå fått beskjed om at d blir keisersnitt mandagsmorgon. Då er eg 28+2. Er sjølvsagt bekymra for at lillegutt er så liten, estimert til 750g, men på barneklinikken seier dei at vekt ikkje betyr alt, heldigvis!

Lykke til! Sender over en stor klem<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...