Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Så var vi begynt på 2.trimester, hurra for det :) 

 

Begynner formen å bedre seg hos dere eller..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Da er det min tur til å komme hit også :)

Formen er betraktelig bedre, men jeg gleder meg til livmoren er helt oppe fra bekkenet, så jeg slipper å gå på do 4 ganger hver natt ;)

Hvordan er formen din Spire nr.2<3? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kommer inn her jeg også, har fulgt med litt med "januarmagene" på 1.tri- forumet.

Men etter 5 år med prøving og mange IVF forsøk, så klarte jeg ikke slippe gleden løs før etter andre UL nå torsdag (12+3). Alt så fint ut, usikker på terminen enda, men holder meg til denne gruppen foreløpig :) Med tvillinger kan dem komme før tiden, så kanskje allerede nå i 2013.

Var på tidlig UL i uke 7 også, og der var det to bankende hjerter :)

Klaffet på første forsøk hos Klinikk Hausken i april :)

Skal på ny OUL i august :)

 

Spennende tid vi har i møte :) formen er bedre, litt kvalme enda og blir fort sliten.

 

Håper dere alle har det bra og formen bedre enn i 1.tri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit da jeg er 12+1 :) Kvalmen er på vei tilbake men blir akutt kvalmen når jeg er sulten :) Satser på energien snart kommer tilbake for har så mye å gjøre men er så vanvittig trøtt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeey. Godt å være ferdig med et kapittel (les:trimester) og et nytt kan begynne. Heldigvis er formen god enda. Det har den vært hele tiden så satser på at det blir slik videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!så kjekt flere kommer over;-) Gratulerer med den milepælen:-)

 

Formen er stigende her,heldigvis:-)Litt trøtt enda,men ellers fint!Skal på min 2.kontroll på tirsd.og ser frem til å lete etter hjertelyden..!hørte den såvidt på tidlig ul,men gleder meg likevel til å høre den igjen:-)

Jeg blir fulgt godt opp pga risikosvangerskap,fikk sv.skapforgiftning og hellp sist,så da er det godt med ekstra oppfølging:-)

 

 

Ire86 m/tvillinger;Gratulerer så mye med vellykket forsøk-også dobbel lykke!fantastisk!håpe du klarer å slappe av etterhvert og slippe jubelen løs;-)

 

Andre med risikosvangerskap eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er stigende 12+0 idag ! Ganske sikker på at jeg kjenner liv innimellom : ) men ikke hver dag ! Flere som kjenner noe ?? Hadde ul torsdag og alt bra ! Legen trodde det var en gutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med vel overstått 1.trimester. :D  

 

Jeg er selv 12+3 i dag og har veldig få symptomer. Det stikker noe voldsomt i magen av og til, blir kun kvalmen når jeg kjenner lukten av noe jeg ikke liker, men også det blir det stadig mindre av. Mao. har jeg
det supert :)

 

Jeg har vært på to ultralyder, den første da jeg var 8+3 og siste da jeg var 11+6. Det virker som om babyen stortrives i magen. Den hadde vokst seg stor, og jammen meg hadde den krysset beina for anledningen slik at vi skulle ha noe å le av. Haha... Neste ultralyd blir 5.juli, deretter skal jeg på ordinær ultralyd 8.august. Gleder meg enormt mye :)  :wub:

Endret av Anaira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH80:har ikke vi samme termin,4.januar??hvordan kan jeg da være 12+4idag,og du 12+1?? Både legen min og jordmor på ul har satt meg til nøyaktig samme termin og hvor langt jeg er kommet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 5 jan og er 12+2.. Skifter hver fredag. Utifra mens termin har jeg termin 6 jan, men ul viser 5 jan så blir spennende å se om dato forandres ved oul 31 juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..jeg skifter hver onsdag..merkelig!hehe..imrg er jeg 13+0, og det bekreftet legen idag på kontroll. Jaja..det viktigste er at vi vet sånn ca. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke vet jeg : ) det blir jo bare sånn ca .. De målene på ul er vel ikke helt nøyaktig de heller tipper jeg .. Tror jeg skifter uke fredag eller lørdag .. Er hvertfall i uke 13 nå : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg sakte inn her, er 12+2 i dag. Hadde tidlig UL på fredag, og alt så bra ut :) I dag har jeg også vært til undersøkelse, har en litt stor cyste på høyre siden. Vanncyste, så ikke noe å bekymre seg for. Men da fikk jeg siktitte på spiren i dag også ***Lykke*** :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Har trodd jeg tilhørte 1 trimester noen dager til.. men på ul. 10+4 fikk jeg vite jeg var 11+1, så da er jeg 12+2 idag:-D er søtte opp på terminlista den 10 januar, men skulle igrunn vær 12 ifølge lege første gang.. så da blir det 8 i mitt hode...:-P hehe.:-P kvalmen er fortsatt motbydelig, men har redusert spyingen betraktelig:-) var på ul. Uke 7, 9 og 11, to siste pga. Massiv blødning. .. men alt var fint:-D nå gleder jeg meg bare til det er masse bevegelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å få se den lille på UL når 3 blir 4 <3  Det er en så herlig følelse!!

 

Hurra for deg lady 82, er en herlig milepæl å flytte over til 2.trimester..!! Synd med den kvalmen, men håpe det bedre seg snart :)

 

Selv er jeg i ganske god form nå, den ekstreme trøttheten avtar, så nå er det eneste kjedelige at jeg blir veldig fort anpusten og sliten...Men sålenge jeg kjenner formen er stigende er jeg lykkelig <3 Var på min 2.kontroll igår(risikosvangerskap) og fikk høre hjertelyden igjen.. :wub:  :wub:  :wub: ..det er så vidunderlig!! Nå må bare sommeren komme med fint vær så vi kan kose oss, så er det tid for UL tidlig i august!!Lykke :D  ^_^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke så uvel lengre, men fryktelig trøtt fortsatt! Og ingen matlyst. Det er snåle greier, jeg har alltid sett på middag som dagens høydepunkt og nå spiser jeg bare fordi jeg vet at jeg må :P

 

I tillegg har jeg vært forkjøla 2 ganger på en måned, så nå er jeg veldig klar for å føle meg frisk og rask ;) Satser på at når forkjølsa går over så er jeg i storform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!

Da kommer jeg også med videre, er idag 13+2!!

Er fortsatt trøtt, men tror ikke det vil gi seg før nurket blir født!!

Jeg skal til UL 3 juli og gleder meg enormt til å se, har forstått det slik at det er mulig å se kjønn da?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn, jeg - artig å følge med på hvordan det går med dere i samme båt :) Er 12+1, førstegangs. Formen er ganske bra, er heldig og har hatt lite kvalme. Men hormonell i massevis - sitter og ser Jordmødrene om igjen og griner så det spruter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit jeg :) skal være 12+0 i dag :D formen har derimot ikke forbedret seg noe særlig :/ sliter ennå med kvalme, tretthet, svimmel og skikkelig mye vondt i hode :( flere som sliter med mye vondt i hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så og si ingen symptomer forutenom at jeg er trøttere enn normalt (er A-menneske), er svimmel og har menslignende smerter av og til. Gleder meg til ultralyd 5.juli for å se om min lille har det bra, og faktisk få bekreftet at jeg fortsatt er gravid  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg også melde meg inn her:) Er 12+4 i dag:)termin er 11. januar. 

 

Formen har vært veldig bra, har vært litt småkvalm, men det har gitt seg nå. Stikker i magen, trøtt, hodepine og svimmel er vel det jeg kjenner nå.

 

Har lest masse om det å ta paracet når du er gravid, og det skal være ufarlig, men liker det allikevel ikke... Noen andre som sliter med hodeverk? jeg har alltid hatt litt vondt i hodet innimellom før også. 

 

Har fått tak i AngelSound, og fant hjertelyden selv, ganske fantastisk:) Skal på ny ultralyd i uke 13/14:)

 

Har dere stoppet med Folat forresten?

Endret av Mej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit jeg :) skal være 12+0 i dag :D formen har derimot ikke forbedret seg noe særlig :/ sliter ennå med kvalme, tretthet, svimmel og skikkelig mye vondt i hode :( flere som sliter med mye vondt i hode?

jeg har en del vondt i hodet... har tatt paracet, men liker det ikke... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da hopper jeg over hit jeg :) skal være 12+0 i dag :D formen har derimot ikke forbedret seg noe særlig :/ sliter ennå med kvalme, tretthet, svimmel og skikkelig mye vondt i hode :( flere som sliter med mye vondt i hode?

jeg har en del vondt i hodet... har tatt paracet, men liker det ikke... Hva med deg?
paracet fungerer ikke på meg, så jeg får ikke tatt noe mot det siden jeg ikke kan ta ibux :( når det dunker som værst må jeg bare legge meg ned og håpe det snart gir seg :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mej, jeg har sluttet å ta Folat etter råd fra legen. Dette gjorde jeg dagen jeg bikket 12 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer !

13+3 idag , har ikke direkte vondt i hodet men litt sånn trykk i tinningen . Det har jeg aldri ellers så er kanskje noe med graviditet.

Formen ellers er sånn passe, kvalmen er bedre men spyr fortsatt og er endel uggen.

De siste dagene har jeg også vært veldig trøtt. Sovet middagslur de to siste dagene og gjerne 10 timer på natta.

Gruer meg til en intens innspurt på jobb før ferie om snaue 3 uker ! Merker at 100% jobb i turnus og 3 barn hjemme tar på nå ja : )

Ellers kjenner jeg liv innimellom men jeg blir nesten mere stressa av å gå å kjenne etter at jeg skulle ønske jeg ikke hadde kjent noe før jeg var lenger på vei og det var litt tydeligere : )

Folat har jeg sluttet med jeg også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...