Gå til innhold

Jeg har en kamerat som tror sjelen hans er fra Sirius

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er veldig new-age og det eneste han snakker om er Sirius og at han er en slags utvalgt av Stjernen som skal formidle kunnskap til andre jordboere. Han er svært intelligent og ellers helt normal, hva nå enn det innebærer.

Hvorfor er det noen som blir overbevist om så "drøye" ting?

Anonymous poster hash: fe2dd...7a7
Skrevet

han er veldig new-age og det eneste han snakker om er Sirius og at han er en slags utvalgt av Stjernen som skal formidle kunnskap til andre jordboere. Han er svært intelligent og ellers helt normal, hva nå enn det innebærer.

Dette tror jeg du dikter opp ;). For vrangforestillinger av den typen du beskriver finner du ikke hos noen som ellers fremstår som normale.

Anonymous poster hash: a183b...83b

Skrevet

Psykisk sykdom.

Anonymous poster hash: 8dc61...008

Skrevet

Jeg har også en venninne som sier hun kommer fra en annen stjerne (stjernebilde). Hun er meget høyt utdannet, meget intelligent, har en jobb hvor hun må være veldig jordnær for å kunne utføre jobben på en god måte, blir tatt meget seriøst i faglige, vitenskaplige miljøer osv.

Men hun har alltid, siden hun var liten jente, "mottatt" beskjeder og bilder som hun sier kommer derfra. Det hun mottar er utrolig fascinerende og med masse god livsvisdom. Hun kan også få slik automatskrift som gjør at hun bare skriver og skriver noe hun får beskjed om å skrive ned. Ganske fascinerende, for mens hun skriver er hun bevisst, men likevel ikke helt klar over hva det er hun skriver ned før hun er ferdig.

Jeg er også høyt utdannet og regnes som jordnær selv om jeg er åpen for en del alternative ting. Jeg synes det er vanskelig å tro at min venninne skal ha "kommet" derfra, men samtidig så har jeg sett/hørt så mye av det som skjer med henne at jeg ikke greier å slå det bort som tull heller.

Anonymous poster hash: 29615...010
Skrevet

Ok, du ler sikkert av mitt svar, men jeg tror rett og slett at slike mennesker har fått en forvirrende ånd over seg....altså en ånd/demon som har som oppgave å forvirre personen...New Age er fullt av ånder, sjelevandring, reinkarnasjon, og masse annet som kan befeste en åpen person og gjøre han/henne forvirret.

Skrevet

Men hvor går grensen mellom psykisk sykdom/galskap og spiritualitet?

Har det egnetlig noe å si om han tror det, så lenge han ellers har det bra?

Han er et av de vakreste menneskene jeg vet om, på innsiden :)

hi

Skrevet

Ok, du ler sikkert av mitt svar, men jeg tror rett og slett at slike mennesker har fått en forvirrende ånd over seg....altså en ånd/demon som har som oppgave å forvirre personen...New Age er fullt av ånder, sjelevandring, reinkarnasjon, og masse annet som kan befeste en åpen person og gjøre han/henne forvirret.

Er du veldig kristen?

Skrevet

Vel, jeg er opptatt av slike drøye ting, og har mine egne teorier. (Eller, vrangforestillinger, som det helst kalles) 
Jeg har en diagnose på det, paranoid schizofreni. 

#2 skriver at slike vrangforestillinger ikke finnes hos mennesker som virker tilsynelatende normal, men slik er det med meg. Ingen av de jeg ikke kjenner kan se at jeg er syk, og jeg opptrer høyst normalt rundt mennesker. Det har vært mest av skuespill, for å lure folk til å tro at mine teorier/vrangforestillinger faktisk er reelle. Kun skuespill, helt til jeg for alvor forsvant inn i diagnosen og ble psykotisk. Nå har jeg fått god behandling, og er stort sett "normal", selv om tankene fortsatt er der. 

Anonymous poster hash: 70446...89f
Skrevet

hi

Tja si det .. Nei det har ikke noe å si så lenge han og folk rundt han har det bra med det.

Anonymous poster hash: 8dc61...008

Skrevet

Røyker han hasj?

Anonymous poster hash: 379d0...5f5
Skrevet

Du kan jo se a beautiful mind, så ser du en som er i samme gate som han :)

Anonymous poster hash: eee03...156
Skrevet

hi

Hvis dette er en "trosretning" mer enn en vrangforestilling, og han ellers fungerer godt, så burde du bare se på det som særheter :).

Skrevet

Jeg har også en venninne som sier hun kommer fra en annen stjerne (stjernebilde). Hun er meget høyt utdannet, meget intelligent, har en jobb hvor hun må være veldig jordnær for å kunne utføre jobben på en god måte, blir tatt meget seriøst i faglige, vitenskaplige miljøer osv. Men hun har alltid, siden hun var liten jente, "mottatt" beskjeder og bilder som hun sier kommer derfra. Det hun mottar er utrolig fascinerende og med masse god livsvisdom. Hun kan også få slik automatskrift som gjør at hun bare skriver og skriver noe hun får beskjed om å skrive ned. Ganske fascinerende, for mens hun skriver er hun bevisst, men likevel ikke helt klar over hva det er hun skriver ned før hun er ferdig. Jeg er også høyt utdannet og regnes som jordnær selv om jeg er åpen for en del alternative ting. Jeg synes det er vanskelig å tro at min venninne skal ha "kommet" derfra, men samtidig så har jeg sett/hørt så mye av det som skjer med henne at jeg ikke greier å slå det bort som tull heller. Anonymous poster hash: 29615...010

Ånder som tar kontroll over hånden hennes. Litt som de som driver med spiritisme og spåing. de kan også få slike manifestasjoner. Hun har kontakt med ånder som formidler ting til henne. Dette har ingen ting direkte å gjøre med psykisk sykdom, folk kan være statsminister og likevel leve i den åndelige verden og bli brukt av ånder. Se på Marta Louise, hun snakker med hester og ser engler....men jeg tror ikke det er meningen at vi skal gå inn den døra der, kan være veldig farlig, og vi kan få ubudne "gjester" som vi ikke blir kvitt uten profesjonell hjelp (åndeutdrivning). Vi skal ikke ha kontakt med ånder. Bibelen forbyr det, og det er en god grunn til at den gjør det. Nettopp fordi vi etterhvert kan bli så plaget at man kan framstå som psykisk syk.

Skrevet

Nei, de er ikke i samme gate. Hovedpersonen i a beautiful mind mister helt realitetsorinteringen ellers også.

Skrevet

Nei, de er ikke i samme gate. Hovedpersonen i a beautiful mind mister helt realitetsorinteringen ellers også.

joda.. men filmen går over mange år av livet hans.. jeg tenkte nå mer at denne kameraten er på begynnelsen.. så kan man se hvordan det kan utvikle seg etterhvert.

Skrevet

Røyker han hasj?

Anonymous poster hash: 379d0...5f5

nei...

Skrevet

Jeg tenker jo også at vi skal være litt forsiktige med å sykeliggjøre ekstreme meninger.

Skrevet

Ok, du ler sikkert av mitt svar, men jeg tror rett og slett at slike mennesker har fått en forvirrende ånd over seg....altså en ånd/demon som har som oppgave å forvirre personen...New Age er fullt av ånder, sjelevandring, reinkarnasjon, og masse annet som kan befeste en åpen person og gjøre han/henne forvirret. Er du veldig kristen?

:) jeg tror på Bibelen og Jesus som min frelser.... Er voksen døpt og tror på mirakler, bønn og en nådefull Gud som elsker alle sine skapninger. Og jeg tror at det finnes mørke krefter og gode krefter. Så ja jeg er sikkert veldig kristen i andres øyne! :) viktigst av alt : Min Jesus fordømmer ingen! Men jeg har blitt fordømt og hetset ganske mye inne på dette forumet pga min tro på bønn og at jeg ba for ei lita jente som ønsket å dra på rideleir! Folks sanne ansikt kom raskt fram i den tråden der! ;-)

Skrevet

Vel, jeg er opptatt av slike drøye ting, og har mine egne teorier. (Eller, vrangforestillinger, som det helst kalles) 

#2 skriver at slike vrangforestillinger ikke finnes hos mennesker som virker tilsynelatende normal, men slik er det med meg. Ingen av de jeg ikke kjenner kan se at jeg er syk, og jeg opptrer høyst normalt rundt mennesker. Det har vært mest av skuespill, for å lure folk til å tro at mine teorier/vrangforestillinger faktisk er reelle. Kun skuespill, helt til jeg for alvor forsvant inn i diagnosen og ble psykotisk. Nå har jeg fått god behandling, og er stort sett "normal", selv om tankene fortsatt er der. 

Dette høres veldig merkelig ut, og stemmer ikke med vanlige diagnosekriterier for akkurat den sykdommen. Vil du utdype litt mer hva slags vrangforestillinger det er snakk om?

Det finnes også enkelte ekstra sensitive mennesker med evner og inntrykk som av mange oppfattes som abnormale, slik som f.eks. Martha Louise. Men det må være helt andre ting det er snakk om for at det skal være snakk om vrangforestillinger...

Skrevet

Ok, du ler sikkert av mitt svar, men jeg tror rett og slett at slike mennesker har fått en forvirrende ånd over seg....altså en ånd/demon som har som oppgave å forvirre personen...New Age er fullt av ånder, sjelevandring, reinkarnasjon, og masse annet som kan befeste en åpen person og gjøre han/henne forvirret. Er du veldig kristen?

:) jeg tror på Bibelen og Jesus som min frelser.... Er voksen døpt og tror på mirakler, bønn og en nådefull Gud som elsker alle sine skapninger. Og jeg tror at det finnes mørke krefter og gode krefter. Så ja jeg er sikkert veldig kristen i andres øyne! :) viktigst av alt : Min Jesus fordømmer ingen! Men jeg har blitt fordømt og hetset ganske mye inne på dette forumet pga min tro på bønn og at jeg ba for ei lita jente som ønsket å dra på rideleir! Folks sanne ansikt kom raskt fram i den tråden der! ;-)

Syns du formidler deg på en utrolig god måte.Tror du er en klok dame det hadde vært utrolig interessant å prate med :)

Anonymous poster hash: df994...370

Skrevet

Dette høres veldig merkelig ut, og stemmer ikke med vanlige diagnosekriterier for akkurat den sykdommen. Vil du utdype litt mer hva slags vrangforestillinger det er snakk om?

Det finnes også enkelte ekstra sensitive mennesker med evner og inntrykk som av mange oppfattes som abnormale, slik som f.eks. Martha Louise. Men det må være helt andre ting det er snakk om for at det skal være snakk om vrangforestillinger...

Vil ikke utdype så veldig, for å ikke bli gjenkjent, men kan jo si at jeg ikke bare er overbevist om slike drøye ting som HI beskriver. Skrev mer for å fortelle at jeg opptrer helt normalt - til vanlig. 

Mulig den paranoide biten gjør at jeg har en diagnose på det. Overbevist om at dette "drøye" er ute etter meg, skal ødelegge/drepe meg, få meg til å gjøre ting og fortelle ting som ikke godtas av samfunnet m.m. 

Som jeg skrev over, så har jeg jo hatt psykoser også, og det er nok hovedgrunnen for diagnosen. Men jeg hadde symptomer på dette i et års tid ca før jeg kom i min første psykose. 

Jeg er ikke åpen om dette, for dette er min private hemmelighet. Får ikke "lov" å snakke om det av stemmene mine, så jeg sitter mye alene og studerer dette som jeg tror på, men velger meg ut noen personer jeg stoler på, som jeg tenker at jeg kan fortelle ALT til. Det er dem som har brakt det videre mot diagnosen. (Dårlig formulert) 

Skrevet

:) jeg tror på Bibelen og Jesus som min frelser.... Er voksen døpt og tror på mirakler, bønn og en nådefull Gud som elsker alle sine skapninger. Og jeg tror at det finnes mørke krefter og gode krefter. Så ja jeg er sikkert veldig kristen i andres øyne! :) viktigst av alt : Min Jesus fordømmer ingen! Men jeg har blitt fordømt og hetset ganske mye inne på dette forumet pga min tro på bønn og at jeg ba for ei lita jente som ønsket å dra på rideleir! Folks sanne ansikt kom raskt fram i den tråden der! ;-) Syns du formidler deg på en utrolig god måte.Tror du er en klok dame det hadde vært utrolig interessant å prate med :)

Anonymous poster hash: df994...370

Takk for det! :) det var hyggelig å høre! Har en del kunnskaper og erfaringer som er på sidelinjen av befolkningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...