Gå til innhold

Trenger campingvogn-hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser i det gedigne havet det er av brukte vogner på finn.no. Men det er så vanskelig å lete når jeg ikke har noe erfaring å bruke. Så kanskje dere kan mer enn meg.

Er det et merke som er bedre enn andre?

Er det et merke som er dårligere og bør unngås?

Så engang da jeg tittet for bare mor at det var et merke som hadde køyeseng med tre i høyden. Hvilken var det????

Drømmen er å finne en med tre senger i høyden + en dobbelseng uten at det går utover sofagruppen som fremdeles er stor og god :)

Anonymous poster hash: ee860...f56
Skrevet

Sjekk hobby vognene. Ville ikke kjøpt bjølseth siden den fabrikken ikke finnes lenger. Men Google litt om vintervogner. I Norge er vinterisolert vogn og varme i gulvet gull i kalde norske somre :) ellers er det veldig ok med aricondition.

Skrevet

Sjekk hobby vognene. Ville ikke kjøpt bjølseth siden den fabrikken ikke finnes lenger. Men Google litt om vintervogner. I Norge er vinterisolert vogn og varme i gulvet gull i kalde norske somre :) ellers er det veldig ok med aricondition.

Takk, har fått godt inntrykk av Hobby vognene, så skal se litt mer på de.

Skrevet

Det er veldig masse å ta hensyn til når man skal kjøpe campingvogn ja. Skal den stå på fast plass eller dras rundt, jo lenger og bredere vonga er jo vanskeligere er det å dra rundt på den. Skal dere ha den med til utlandet betaler dere pr. meter på båten + høyde. Kan dere dra den med bilen, trenger dere hengerlappen for å dra den? Husker godt når vi skulle til å ha vogn. Det er nok å sette seg inn i, men kjempegøy :D

Jeg hadde ikke gått for Hobby og Dethleffs. Knaus er bra vogn.

Fendt vet jeg har det. Og Hobby. Du må bare Google campingvogn med 3 køyer og fast dobbeltseng :D

Skrevet

Det er veldig masse å ta hensyn til når man skal kjøpe campingvogn ja. Skal den stå på fast plass eller dras rundt, jo lenger og bredere vonga er jo vanskeligere er det å dra rundt på den. Skal dere ha den med til utlandet betaler dere pr. meter på båten + høyde. Kan dere dra den med bilen, trenger dere hengerlappen for å dra den? Husker godt når vi skulle til å ha vogn. Det er nok å sette seg inn i, men kjempegøy :D

Jeg hadde ikke gått for Hobby og Dethleffs. Knaus er bra vogn.

Fendt vet jeg har det. Og Hobby. Du må bare Google campingvogn med 3 køyer og fast dobbeltseng  :D

Takk for rå.

Str når det kommer til kjøring har ikke noe å si, vi skal dra den på tur, men mannen har styr større utfordinger enn det :) Det viktigste er kvaliteten og komforten :)

Skrevet

Jo klart str. har noe å si. Det kommer an på hva bilen har lov til å dra + hvor masse han kan dra på sitt førerkort. En kamerat av oss kjøpte ny svær vogn. Ja så måtte han kjøpe bil som var stor nok til å dra. Men når det kommer til stykket så har han ikke lov å dra vogna med vanlig hengerlappen heller.. Det er leit når en blir stoppet.

Vi kjøpte vogn som passet vår bil så tok vi begge hengerlappen. Jeg kan også dra den med min bil og det skulle være behov for det en gang :)

Men om han har kontroll på det så er ingenting bedre, det er bare lurt å ha med :D

Knaus skal være veldig bra, og god på norske forhold. Du kan gjøre gode kjøp brukt privat. Kjøper du hos forhandler må du ofte gi samme pris eller mer uten fortelt.

Skrevet

vi har en burstner ventana. med  tre køyer, dobbelseng og to salonger.  knallfornøyd med den.

om det står TK eller TB i benevnelsen til vogna har den tre køyer.  

Anonymous poster hash: d4ee7...195
Skrevet

Jeg er ikke enig, TK trenger ikke å være 3 køyer. Vi har et vennepar som har TK vogn med 2 køyer.

Skrevet

Jo klart str. har noe å si. Det kommer an på hva bilen har lov til å dra + hvor masse han kan dra på sitt førerkort. En kamerat av oss kjøpte ny svær vogn. Ja så måtte han kjøpe bil som var stor nok til å dra. Men når det kommer til stykket så har han ikke lov å dra vogna med vanlig hengerlappen heller.. Det er leit når en blir stoppet.

Vi kjøpte vogn som passet vår bil så tok vi begge hengerlappen. Jeg kan også dra den med min bil og det skulle være behov for det en gang :)

Men om han har kontroll på det så er ingenting bedre, det er bare lurt å ha med :D

Knaus skal være veldig bra, og god på norske forhold. Du kan gjøre gode kjøp brukt privat. Kjøper du hos forhandler må du ofte gi samme pris eller mer uten fortelt.

Jeg mente at str og slik ikke har noe å si da han har alt av førerkort og bilen er sterk nok til det som vi har råd til av vogner :)

Skrevet

I følge forhandler skal TK stå for trippelkøy

Skrevet

vi har en burstner ventana. med  tre køyer, dobbelseng og to salonger.  knallfornøyd med den.

om det står TK eller TB i benevnelsen til vogna har den tre køyer.  

Tusen takk, akkurat slik info jeg trengte.

Selv om ikke alle med denne betegnelsen har 3 køyer er det et godt spor å gå etter.

Er de 3 køyene greie å bruke til barn? Er de trange eller er det bare stas?

Skrevet

I følge forhandler skal TK stå for trippelkøy

På alle merker? Jeg gir meg, da har de fått oppgitt feil navn? Ser flere andre også på finn.no som står som TK eller TKM, men bare har 2 køyer. Men det er kanskje litt "jeg trodde" eller "mener det var det de sa når vi kjøpte den" når en kjøper privat. Hadde liksom trodd at når det var forhandler så hadde de peiling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...