Mamsenoglillegutt Skrevet 7. juni 2013 #26 Skrevet 7. juni 2013 En positiv og en negativ: + du formulerer deg veldig godt skriftlig. Oversiktlig og ryddig. - du er kanskje ikke i posisjon til å være kresen..? Fremstår som litt bortskjemt og naiv da. Bortskjemt og naiv? Hva har jeg egentlig gjort galt? Hvilken posisjon er det du mener at jeg står i da? Jeg ønsker å velge noe som jeg ver jeg kan mestre og trives med, samt noe som passer meg og min familie. Gjør jo ikke hva som helst bare fordi jeg ikke har en utdannelse fra før av. Jeg har da rett til å være like kresen som alle andre når det kommer til å velge utdannelse! Ville ikke du gjort alt du kunne for at du kunne få den utdannelsen du ville? Jeg syntes du er frekk og arrogant. Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea
Mamsenoglillegutt Skrevet 7. juni 2013 #27 Skrevet 7. juni 2013 Akademiet og andre private skoler er veldig dyre og ikke noe vi har råd til. Var inne å så nå. Bare er fag koster tusener. Er det mulig å få det dekket? Du får jo stipend og lån av lånekassen. Stipendet som kommer i august og januar er jo på flerfoldige tusen. Det kan de sikkert også svare på hos de forskjellige privatskolene Anonym poster: 12cffe08cd5d00b03f9f31ba1b98036c Takk for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #28 Skrevet 7. juni 2013 Ok... Da beviste du vel akkurat det jeg mente Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea
Mamsenoglillegutt Skrevet 7. juni 2013 #29 Skrevet 7. juni 2013 Ok... Da beviste du vel akkurat det jeg mente Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea Jeg syntes ikke du er rettferdig. Jeg prøver å finne ut hva som er best for meg og min familie, hva jeg ønsker og hva jeg mestrer. Det er vel det alle prøver på. Om det gjør meg bortskjemt og naiv, så får det bare være.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #30 Skrevet 7. juni 2013 Nei, livet er ikke rettferdig heller Der er vel der du fremstår som naiv... Gjør hva du vil for min del! Var bare en observasjon - men ser jo ut som jeg traff blink siden du hisser deg sånn opp. Er jo en kjensgjerning at det er vanskeligere å ta opp igjen utdanning når man er eldre og i en annen livssituasjon. Men lykke til - for all del. Kanskje du blir voksen underveis. Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #31 Skrevet 7. juni 2013 Akademiet og andre private skoler er veldig dyre og ikke noe vi har råd til. Var inne å så nå. Bare er fag koster tusener. Er det mulig å få det dekket? http://www.akademiet.no/Privatist/Praktisk-info/Lanekassen.aspx det vil ordne seg skal du se Men det lønner seg å ringe og kanskje avtale en informasjonsmøte med dem slik at du får svar på mye av det du lurer på. Ikke ta for mye til å starte med uansett hvor du velger å gå Anonym poster: dd1f7ca40f68d40ddb235b6c53754033
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #32 Skrevet 7. juni 2013 Nei, livet er ikke rettferdig heller Der er vel der du fremstår som naiv... Gjør hva du vil for min del! Var bare en observasjon - men ser jo ut som jeg traff blink siden du hisser deg sånn opp. Er jo en kjensgjerning at det er vanskeligere å ta opp igjen utdanning når man er eldre og i en annen livssituasjon. Men lykke til - for all del. Kanskje du blir voksen underveis. Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea Håper ikke det er slik du behandler elevene dine. Anonym poster: d1f1f4ece7757b94658aa8996df1afda
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #33 Skrevet 7. juni 2013 Hva er egentlig problemet her? Må vel kunne tåle litt tips som ikke bare er dikke-dulle?? Er jo ikke så lett å ta opp studier hvis man ikke har klart mer enn ungdomsskolen..?? Anonym poster: aa51c86535c7f3f209675f8bcb56b8ea
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #34 Skrevet 7. juni 2013 Sonans og Akademiet er svært dyre, anbefaler vanlig vgs hvis du vil ta generell studiekompetanse - noe du trenger dersom du vil studere videre på universitet eller høyskole. Da kan du ta f.eks språk i en eller annen variant. IKKE lurt å ta selvstudium på f.eks NKI dersom du har lett for å gi opp. Det krever mye selvdisiplin og motivasjon. Som andre sier her, snakk med god veileder på vgs, nav e.l. Vil bare si til deg at synes du er veldig ung, og at det er aldri for sent å utdanne seg - og vet om mange myyye eldre enn deg som har tatt generell studiekompetanse. Kan jo hende det er best for deg å jobbe i kombinasjon med å ta få fag opp igjen? Bruke litt tid på det, jobbe med selvtilliten, kanskje psykolog ikke er så dumt? Slik du beskriver deg selv kan det kanskje bli litt mye på en gang å ta ALT/hele vgs på ett år. Ville i hvert fall ikke stresset.. Du er UNG. Anonym poster: bf2abdd446ec37536d7c5d3c51fc9ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå