Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #76 Skrevet 5. juni 2013 Når en sykdom kan drepe deg - vil jeg klassifisere den som farlig. Jeg har mistet to venner til depresjonen... men ennå ingen til kreft. Anonym poster: d639ecbac7e99b644fec3929092f7f6c Og dette var ikke et valg de selv tok? Altså selvmord? Forferdelig trist å lese, jeg har flere nære som har gjort det samme, og mange fler som er gått bort i kreft. Kreftrammede valgte det ikke, de kjempet for livet selvom de hadde alle ods mot seg, de kjempet til siste sekund. Selvmord er et eget valg. Et forferdelig trist valg, men et eget. Og det kan du ikke diskutere på. Jeg synes for eksempel hun ene jeg kjenner som tok livet sitt, 2 dager før julaften, som etterlot 3 barn og en mor som for et år siden mistet sin eldste datter til selvmord, var egoistisk. Dødsfallet er trist, men det blir en helt annen måte når du vet at vedkommende valgte dette. Til tross for at tre relativt små barn sitter igjen, to dager før julaften, og mister sin mor fordi hun valgte det. Når moren til venninnen min døde samme dag som hun som tok selvmord, men av kreft istede, var saken en litt annen. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Nei, nei, nei, huff og huff! Friske mennesker "velger" ikke å dø. Kun om man lider av sykdom, deriblant depresjon, kan døden oppleves som eneste utvei. Dette er IKKE et friskt bevisst valg, det er sykdommen som tar den avgjørelsen. Oj oj! Innrøm at du egentig vet dette, og vær så snill å skam deg litt nå? Anonym poster: 737465407d8780bf5aa0f0019b24788b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #77 Skrevet 5. juni 2013 SIden du er så "ærlig" så skal jeg være ÆRLIG med deg også: Jeg tror ikke du vet hva det vil si å ha en dyp depresjon. Hadde du noen gang kjent det på kroppen så hadde du aldri skrevet det du skrev i hovedinnlegget ditt! Jeg har vært deprimert og suicidal. Da man er SÅ langt nede går det ikke ann å bare "ta seg sammen". Da er man for syk. Siden du ikke fprstår det så har du nok aldri opplevd en dyp depresjon, så da burde heller DU slutte å syte! Og gratulerer til deg for tidenes dølleste innlegg. really? Hvor tror du at du traff meg nå? i hjertet? i sinnet? i nervene? eller noe annet sted? Er man virkelig SÅ langt nede da? ? ? wow, så informerende du er. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #78 Skrevet 5. juni 2013 Når en sykdom kan drepe deg - vil jeg klassifisere den som farlig. Jeg har mistet to venner til depresjonen... men ennå ingen til kreft. Anonym poster: d639ecbac7e99b644fec3929092f7f6c Og dette var ikke et valg de selv tok? Altså selvmord? Forferdelig trist å lese, jeg har flere nære som har gjort det samme, og mange fler som er gått bort i kreft. Kreftrammede valgte det ikke, de kjempet for livet selvom de hadde alle ods mot seg, de kjempet til siste sekund. Selvmord er et eget valg. Et forferdelig trist valg, men et eget. Og det kan du ikke diskutere på. Jeg synes for eksempel hun ene jeg kjenner som tok livet sitt, 2 dager før julaften, som etterlot 3 barn og en mor som for et år siden mistet sin eldste datter til selvmord, var egoistisk. Dødsfallet er trist, men det blir en helt annen måte når du vet at vedkommende valgte dette. Til tross for at tre relativt små barn sitter igjen, to dager før julaften, og mister sin mor fordi hun valgte det. Når moren til venninnen min døde samme dag som hun som tok selvmord, men av kreft istede, var saken en litt annen. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Nei, nei, nei, huff og huff! Friske mennesker "velger" ikke å dø. Kun om man lider av sykdom, deriblant depresjon, kan døden oppleves som eneste utvei. Dette er IKKE et friskt bevisst valg, det er sykdommen som tar den avgjørelsen. Oj oj! Innrøm at du egentig vet dette, og vær så snill å skam deg litt nå? Anonym poster: 737465407d8780bf5aa0f0019b24788b Hva ønsker du med å bruke de eldste hersketeknikkene i boka egentlig? Sånt piss som det der biter jeg ikke på. Nice try da Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Subwoofer Skrevet 5. juni 2013 #79 Skrevet 5. juni 2013 Men HI, hva har det å si for deg og ditt liv , hvordan andre takler sine sykdommer eller diagnoser? Ingenting annet enn at jeg som jeg skrev i hi, er lei av å høre all sytinga jeg hører fra deprimerte folk. Ingenting annet. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Jeg er lei av å høre på din syting om folk som syter.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #80 Skrevet 5. juni 2013 Men HI, hva har det å si for deg og ditt liv , hvordan andre takler sine sykdommer eller diagnoser? Ingenting annet enn at jeg som jeg skrev i hi, er lei av å høre all sytinga jeg hører fra deprimerte folk. Ingenting annet. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Jeg er lei av å høre på din syting om folk som syter. Siden vi tydeligvis er der, så er jeg lei av at du er lei av at jeg er lei av folk som syter. Så er sikkert du lei av at jeg er lei av at du er lei av at jeg er lei av folk som syter. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #81 Skrevet 5. juni 2013 God natt nå, alle sammen. Hi Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #82 Skrevet 5. juni 2013 Når en sykdom kan drepe deg - vil jeg klassifisere den som farlig. Jeg har mistet to venner til depresjonen... men ennå ingen til kreft. Anonym poster: d639ecbac7e99b644fec3929092f7f6c Og dette var ikke et valg de selv tok? Altså selvmord? Forferdelig trist å lese, jeg har flere nære som har gjort det samme, og mange fler som er gått bort i kreft. Kreftrammede valgte det ikke, de kjempet for livet selvom de hadde alle ods mot seg, de kjempet til siste sekund. Selvmord er et eget valg. Et forferdelig trist valg, men et eget. Og det kan du ikke diskutere på. Jeg synes for eksempel hun ene jeg kjenner som tok livet sitt, 2 dager før julaften, som etterlot 3 barn og en mor som for et år siden mistet sin eldste datter til selvmord, var egoistisk. Dødsfallet er trist, men det blir en helt annen måte når du vet at vedkommende valgte dette. Til tross for at tre relativt små barn sitter igjen, to dager før julaften, og mister sin mor fordi hun valgte det. Når moren til venninnen min døde samme dag som hun som tok selvmord, men av kreft istede, var saken en litt annen. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Nei, nei, nei, huff og huff! Friske mennesker "velger" ikke å dø. Kun om man lider av sykdom, deriblant depresjon, kan døden oppleves som eneste utvei. Dette er IKKE et friskt bevisst valg, det er sykdommen som tar den avgjørelsen. Oj oj! Innrøm at du egentig vet dette, og vær så snill å skam deg litt nå? Anonym poster: 737465407d8780bf5aa0f0019b24788b Hva ønsker du med å bruke de eldste hersketeknikkene i boka egentlig? Sånt piss som det der biter jeg ikke på. Nice try da Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Hva i alle dager!?!? Hvilken hersketeknikk? Du påstår at folk rundt deg har "tatt et valg" når de tok selvmord, og jeg ber deg skamme deg som påstår noe slikt, da det du påstår er helt forferdelig! Om det var slik at friske mennesker i din omgangskrets som tok slike bevisste valg, så må det være helt grusomme bakenforliggende årsaker til dette, og jeg vil minne deg om å rense hjerte ditt og heller hedre de døde, fremfor å sverte de slik. Selvmord er nesten aldri utført av friske mennesker som tar bevisste veloverveide valg. Jeg kan ikke annet enn å håpe på at du egentlig vet dette, men at du akkurat i dag får et kikk av å provosere og krangle på deg gråstein... Anonym poster: 737465407d8780bf5aa0f0019b24788b
Fru Ugle Skrevet 5. juni 2013 #83 Skrevet 5. juni 2013 Har ikke lest alle innleggene her, men jeg kjente bare at jeg ble litt provosert av det innlegget der. Jeg tror ikke du vet hva det vil si å være alvorlig deprimert, for hadde du visst det, hadde du aldri skrevet det du har. Hvis du har 11 diagnoser, er manisk en av dem? Folk som er maniske klarer jo veldig mye og driver på i hytt og pine med alt mellom himmel og jord. Du høres litt manisk ut.... Synes ikke man skal rakke ned på andre som sliter psykisk, for ingen vet hva akkurat den personen har gått igjennom. Man bør vise respekt til mennesker som sliter, selv om de ikke er like ressurssterke som du prøver å framstille deg selv.
Gjest Vinglepetrine Skrevet 5. juni 2013 #84 Skrevet 5. juni 2013 SIden du er så "ærlig" så skal jeg være ÆRLIG med deg også: Jeg tror ikke du vet hva det vil si å ha en dyp depresjon. Hadde du noen gang kjent det på kroppen så hadde du aldri skrevet det du skrev i hovedinnlegget ditt! Jeg har vært deprimert og suicidal. Da man er SÅ langt nede går det ikke ann å bare "ta seg sammen". Da er man for syk. Siden du ikke fprstår det så har du nok aldri opplevd en dyp depresjon, så da burde heller DU slutte å syte! Og gratulerer til deg for tidenes dølleste innlegg. really? Hvor tror du at du traff meg nå? i hjertet? i sinnet? i nervene? eller noe annet sted? Er man virkelig SÅ langt nede da? ? ? wow, så informerende du er. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Forstår at du har mange diagnoser. En av de er antagelig narsissistisk personlighet? Eller kanskje du rett og slett bare er ond? Det var iallefall veldig stygt sagt.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. juni 2013 #85 Skrevet 5. juni 2013 Uansett om man er bitter og frustrert, så bør man tenke seg om før man har ut av seg noe ala det du gjorde i hovedinnlegget. DITT behov for å heve deg selv og skrike ut kan senke noen andre til bunnivå i kveld.. Har du tenkt på det? At det du skriver kan få en av de du skriver om til å gi opp? Og føle seg mislykket? At det du skriver her kan være dråpen for akkurat den som har mistet barna sine pga seg selv og føler den ikke takler ting lengre? Men det var vel verdt det så lenge DU fikk det bedre? Hva andre gjør får de ta ansvar for selv. Hva jeg gjør tar jeg ansvar for, og jeg skammer meg ikke over at jeg for en gangs skyld åpnet nebbet og sa akkurat det jeg mente. Så om noen andre gir opp, er det trist, men det er ikke min skyld. Skal jeg begynne å prøve å dytte skyldfølelse over på deg, dersom jeg kanskje gir opp i kveld, pga du vil gi meg dårlig samvittighet? Nei, det gjør jeg ikke, for sånn er jeg ikke. At du er slik, er DiTt ansvar, og ikke mitt. Tankegangen din er ikke naturlig for meg, desverre. Jeg holder ikke tåte igjen, for å please noen andre, det har jeg gjort hele mitt liv. Visste DU det? Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Forskjell på å holde tåta og drite en lang f i andre og å ta hensyn. Oppførselen din mot mange her er skikkelig usmakelig. Har selv opplevd ting jeg Velger (som du så fint kaller det) å ikke blåse ut om på et forum. Vet mye om vanskelige dager og tøffe valg. Har opplevd ting som andre rundt meg ville blitt overrasket om de visste. Men jeg har og funnet en måte å komme meg gjennom hverdagen på og har lært meg å leve med minnene. Men jeg driter ikke lodrett i hva andre gjør av den grunn. Jeg får vondt når jeg hører om andre som meg som gav opp.. Siden jeg har vært der, kom meg gjennom det og vet at hadde de bare gitt det en liten sjanse til så kanskje de hadde kommet over kneika og etterhvert fått et fint liv slik som meg. Lært seg å leve med det og funnet glede i ting de aldri trodde de skulle glede seg over. Kunne aldri falt meg inn å rakke ned på de å og kalle de svake.. Rope "meg meg meg! Se så flink jeg er! dere er så svake!"..og tenke at det er ikke min feil om de knekker. Vi har alle et ansvar. Men det ansvaret har du tydeligvis fraskrevet deg siden du har hatt det så vanskelig og har "rett" til å blåse ut. Vet ikke helt hva det er du prøver å oppnå her inne i kveld, men om du føler seg bedre så bra for deg. Måten du gjør det på har jeg ingenting til overs for.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #86 Skrevet 5. juni 2013 Så FLOTT at du har tatt på deg martyrrollen, vi trenger flere som deg som kan legge lista for oss andre.. Hehehe... Er forresten "mentalt ustabil" en del av dine 15 diagnoser? Må også minne deg på at det er på tide å ta pillene dine nå, virker som du trenger det Og en ting til; Du vet det at det er ikke "hersketeknikk" bare fordi man sier ifra når man er uenig google ordet, du Anonym poster: 9edb7b8133671ae7b6f31813ddb09729
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 5. juni 2013 #87 Skrevet 5. juni 2013 For en forferdelig trist tråd! Så mye sinne og så mye smerte! Om det er så at du bare viser godsiden til i hverdagen, mens denne bitterheten som du viser her holder på å spise deg opp under overflaten kan det kanskje være en ide å prøve å lette litt på trykket litt oftere. Jeg har heldigvis ingen personlig erfaring med psykiske problemer, men har fått med meg at helsevesenet sidestiller fysisk og psykisk sykdom. Det betyr vel igjen at det ikke nytter å tenke seg frisk? All ære til deg som klarer å fungere bra i hverdagen, men den oppførselen du viser her inne betyr jo at du sliter veldig? Du håner og kjefter på de som ikke er enige med deg. Om du velger å poste tankene dine på et åpent forum, må du også tåle å få motargumenter.
Gjest meg&mini Skrevet 5. juni 2013 #88 Skrevet 5. juni 2013 Du glemmer noe vesentlig her HI: Hvordan psyken til hver enkelt er FØR de får sine problemer, en som har dårlig psyke som medfødt, vil automatisk slite verre med en "lett diagnose" enn en med sterk psyke som utgangspunkt, som får en eller flere tyngre diagnoser. Du har helt rett i det! - Men jeg mener fortsatt at folk har et valg, og at man delvis er ansvarlig selv. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Det har du ingen bevis for... Depresjoner kommer av en ubalanse i signalstoffene i hjernen, noe man ikke kan kontrollere eller bestemme over.. Skaff deg mer viten om det grunnleggende i diagnosen, før du tar så standhaftige valg. Jeg er så enig med deg!! En annen ting er at depresjoner trenger ikke å bare være EN lidelse, men kan komme av en rekke andre psykiske lidelser. Feks Bipolar, schizofreni og flere. Såklart er det noe som foregår i hjernen, en av behandlingsmetodene for dyp depresjon er ECT.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #89 Skrevet 5. juni 2013 Ikke for å tråkke noen på føttene, men når man har 15 diagnoser, hvilke diagnoser har man da? Ønsker ikke at noen skal ramse opp sine diagnoser, men uerfaren spm jeg er på dette området så synes 15 diagnoser som et umulig liv for meg. Er det femten tunge psykiske diagnoser eller hva? Anonym poster: d4e72871b382e828af10baa8e8cf9e70 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d Da er det vel kanskje på tide at du tar dosen din for kvelden? Dette er ikke sunn oppførsel! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #90 Skrevet 5. juni 2013 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Milde Moses... Jeg faller nesten av stolen her. Anonym poster: 5a107f412a47879d38917a6cc6e5d4bf
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #91 Skrevet 5. juni 2013 Såklart er det noe som foregår i hjernen, en av behandlingsmetodene for dyp depresjon er ECT. Depresjon kan også være et resultat av at andre mennesker er stygge mot en, at ens nærmeste har gått bort, at man er arbeidsledig, f.eks. Anonym poster: 5a107f412a47879d38917a6cc6e5d4bf
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #92 Skrevet 5. juni 2013 SIden du er så "ærlig" så skal jeg være ÆRLIG med deg også: Jeg tror ikke du vet hva det vil si å ha en dyp depresjon. Hadde du noen gang kjent det på kroppen så hadde du aldri skrevet det du skrev i hovedinnlegget ditt! Jeg har vært deprimert og suicidal. Da man er SÅ langt nede går det ikke ann å bare "ta seg sammen". Da er man for syk. Siden du ikke fprstår det så har du nok aldri opplevd en dyp depresjon, så da burde heller DU slutte å syte! Og gratulerer til deg for tidenes dølleste innlegg. really? Hvor tror du at du traff meg nå? i hjertet? i sinnet? i nervene? eller noe annet sted? Er man virkelig SÅ langt nede da? ? ? wow, så informerende du er. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Men i alle dager!!!! Du er jo ikke bare syk, du er jo rent ut ond! Hvis du ikke våkner i morgen og skammer deg DYPT over dette svaret er det virkelig veldig, veldig, veldig mye galt med deg! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2013 #93 Skrevet 5. juni 2013 Et beinbrudd for meg, en flis i tåa for deg. Det den ene velter av, får ikke den andre til å vakle engang. So what? Vi er ulike.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. juni 2013 #94 Skrevet 5. juni 2013 Et beinbrudd for meg, en flis i tåa for deg. Det den ene velter av, får ikke den andre til å vakle engang. So what? Vi er ulike. Men i følge Hi kan man velge å ikke velte.. Det er ganske vanskelig om man mister balansen
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2013 #95 Skrevet 5. juni 2013 Ja, ikke sant. "Kan jeg, så kan du," liksom?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2013 #97 Skrevet 6. juni 2013 Mennesker som ikke viser evne til å sette seg inn i andres situasjon, og bruker seg selv som målestokk for alt, viser i mine øyne en lav grad av intelligens. Uansett om du har opplevd både konsentrasjonsleire og naturkatastrofer. Det er det som er så fint med oss mennesker, vi er forskjellige, og å vurdere hva andre burde klare ut fra dine egne forutsetninger er jo bare mindre gjennomtenkt. Det er mulig du har ørten diagnoser, og rent fysisk og materielt sett klarer deg bra i hverdagen. Men for barna dine sin skyld, ville jeg forsøkt å ta tak i denne bitterheten du bærer på. For tro meg, har du så mange diagnoser og så mange problemer inni deg, vil de både merke det, og påvirkes av det. Spesielt ettersom de blir eldre. Men det ville kanskje være å åpne Pandoras eske?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #98 Skrevet 6. juni 2013 Ser du har fått mye pepper her HI, men jeg skjønner hva du mener. Greit at vi er forskjellige og alt det der, men jeg også er drit lei av at folk går rundy å syter og klager så fort de møtet litt motstand. Jeg nekter å tro at halve befolkningen har det så ille som de skal ha det til. Vi har desverre ett samfunn hvor det bare ikke er godtatt, men også forventet å legge seg ned å grine så fort ikke ting går på skinner. Anonym poster: 9a80bba49e0c4ed113f728211554eaa6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #99 Skrevet 6. juni 2013 Ser du har fått mye pepper her HI, men jeg skjønner hva du mener. Greit at vi er forskjellige og alt det der, men jeg også er drit lei av at folk går rundy å syter og klager så fort de møtet litt motstand. Jeg nekter å tro at halve befolkningen har det så ille som de skal ha det til. Vi har desverre ett samfunn hvor det bare ikke er godtatt, men også forventet å legge seg ned å grine så fort ikke ting går på skinner. Anonym poster: 9a80bba49e0c4ed113f728211554eaa6 Litt tøff start på dagen, kræsjlandet du ut av senga, kanskje? Det er fortsatt tidlig på morningen. Kanskje du burde sovet en time til sånn at du ikke er så trøtt og sur? Anonym poster: 9edb7b8133671ae7b6f31813ddb09729
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2013 #100 Skrevet 6. juni 2013 Ser du har fått mye pepper her HI, men jeg skjønner hva du mener. Greit at vi er forskjellige og alt det der, men jeg også er drit lei av at folk går rundy å syter og klager så fort de møtet litt motstand. Jeg nekter å tro at halve befolkningen har det så ille som de skal ha det til. Vi har desverre ett samfunn hvor det bare ikke er godtatt, men også forventet å legge seg ned å grine så fort ikke ting går på skinner. Anonym poster: 9a80bba49e0c4ed113f728211554eaa6 Jada, det vil alltid finnes folk som dyrker sykdom, og det kan være både irriterende og annet, men det er forskjell på det og å si at ALLE andre bare kan ta seg sammen fordi JEG fungerer bra til tross for alle mine diagnoser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå