Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Vil dere være med her?? Dele litt tanker osv? :) Vi har nå prøvd på nr to i ca 1 år etter MA i fjor, men ingenting skjer :( Sønnen min satt på andre forsøk , og det som endte i MA satt på første....Nå blir vi ikke gravide!! Har startet utredning så smått nå da...Jeg har tatt GU, og mannen har tatt sædprøve...Sædprøven var "helt grei" sa legen da han ringte istad, men skulle gjerne fått han til å utdype det litt...Mannen spurte jo såklart ikke noe mer, men jeg skal ta blodprøver på dag 3 ved neste mens så da skulle legen ringe meg da prøvesvarene kommer så får jeg spørre han selv :) Alt så bra ut ved min undersøkelse forresten...Masse egg og fin slimhinne osv....Har selv en følelse av endometriose eller noe pga veldig sterke smerter innimellom, men legen mente uansett at nå skal jeg bli gravid, og det uten lapraskopi!! :) Så håper han har rett....

 

Jeg har IKM nå på søndag, men kjenner egentlig at det ikke er noe denne mnd heller....Har masse mensmurringer og ømme pupper til tider, men disse symptomene har jeg alltid etter EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver på første felles,min nr 3, og har holdt på i et år nå. SA i september og nå i mai var vi runden på sykehuset med prøver alle veier. Da fant de ut at mannen i huset er tipptopp, jeg derimot har pcos. Så eggene mine løsner ikke. Skal begynne på medisin for å fikse hormonubalansen i juli er planen. Men før det skal jeg ta vaksine(røde hunder) og får da ikke starte på medisin før 1mnd senere. Hadde egentlig time i går, men den måtte de slette pga forsinka mens. Regner med at det bare er pcos som gjør det, men kommer ikke mensen innen fredag så skal jeg teste, ikke noe utslag i går så må bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg og;) prøvd i 1 år, vært gravid 2 ganger, mistet i uke 5 og 8. Nå har vi begynt utredning. Var hos legen sist uke og tok blodprøve. Var hos gyn 2 dager etterpå for mer prøver. Hun sa jeg måtte komme tilbake på dag 3 i syklus. Ringte legen i dag som sa at hormoner og stoffskifte var innenfor normalen. Så får vi se hva gyn sier.

 

Nemo_ IKM 9. Juni

Sidney IKM 14. Juni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ikke noe særlig å melde seg inn her! Har prøvd i 8 måneder vi. Trodde dette skulle gå kjempefort å bli gravid, men det gjorde det ikke. I tillegg var jeg dum å sa til en del venninner at vi startet prøvinga.... nå går vi alle å venter og maser på om det ikke skjer noe snart..... Dumme meg!

 

Mannen har fått påvist årebrokk, men legen sa det ikke skulle ha noe å si for fertilitet! Jeg har vært gravid en gang før, for 6 år siden, tok da abort! :( Men kunne hvertfall bli gravid da!

 

Har IKM 6. juni....masse symptomer, men har alltid det etter el og før mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere og er det første barnet?

 

Både jeg og mannen er 26 og dette er den første vi prøver på!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 og mannen 26 :) vi har en sønn på 3,5 år :) Godt å ha noen å dele erfaringer med her inne altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i 17 mnd på nummer 2. Har ei jente på snart 4år fra før.

 

Vi har ikke startet utredning enda, mye pga mannen min som mener at det skjer når det skjer, være seg en måned eller et år. Etter mye gnål fra min side har han endelig gått med på å teste sæden. Han skal til legen om er par ukers tid.

Vi tror begge det er hos han det ligger grunnet noen medisiner han må ta.

Vi er hvertfall enige om å starte icsi/ivf om det er nødvendig.

 

Vi begynner jo å dra litt på årene så kan jo ikke ligge på latsiden med dette. Jeg er 34 og mannen er 35 (blir hhv 35 og 36 i løpet av året)

 

Rundt meg blir "alle" nå gravide med nr 2 og 3 og det er et evig mas fra alle om når nestemann kommer. Tror jeg skal hive en negativ test i trynet på dem neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år. Vi har vært uten prevensjon i over ett år, men vært aktive prøvere siden august 2012. SA i janurar (uke 6).

 

Har virkelig lyst at det skal gå snart... Det tar på dette her. Vi har ingen barn fra før....

 

Nemo_ IKM 9. Juni

Sidney IKM 14. Juni

MissAlma IKM 21. juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på, jeg også da. Prøvd i et år nå, er i pp 15. Har kun hatt en kjemisk. Har begynt utredning hos gyn. Venter på svar pp prøver jeg tok før påske. Tar sånn tid!

 

Jeg er nettopp fyllt 32, og mannen fyller 38 om tre uker. Vi har ingen barn fra før, og det gjør det nokså vanskelig å slappe av og ta det som det kommer. Jeg har lagt prøvingen litt vekk denne pp, for å kunne konsentrere meg beste om jobb og meg selv. Men nå har syklusen min begynt å tulle. Fant ikke el denne pp, men blødde sånn ca når den skulle være, så det fristet lite å legge aksjer. Dette er ca en uke siden. Så blødde jeg igjen i går, men det ga seg. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:) jeg blir også med her, vi er i vår 12 pp nå! Jeg blir 30, mannen min tre år eldre.. Jeg ble tidlig stresset (!) og det har resultert i at vi allerede har tatt det meste av utredning.. Alt er heldigvis fint med begge to (blodprøver, sædprøve og jeg har vært på rtg m kontrast av eggledere, livmor osv),venter på svar på blodprøve av bl.annet progresteron nå da jeg ikke har fått utslag på el tester de to siste mnd.. Men nå håper vi at det snart er vår tur:) lykke til alle:)

 

Nemo_ IKM 9. Juni

Sidney IKM 14. Juni

MissAlma IKM 21. juni

Luti IKM 9 juni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på, jeg også da. Prøvd i et år nå, er i pp 15. Har kun hatt en kjemisk. Har begynt utredning hos gyn. Venter på svar pp prøver jeg tok før påske. Tar sånn tid!

 

Jeg er nettopp fyllt 32, og mannen fyller 38 om tre uker. Vi har ingen barn fra før, og det gjør det nokså vanskelig å slappe av og ta det som det kommer. Jeg har lagt prøvingen litt vekk denne pp, for å kunne konsentrere meg beste om jobb og meg selv. Men nå har syklusen min begynt å tulle. Fant ikke el denne pp, men blødde sånn ca når den skulle være, så det fristet lite å legge aksjer. Dette er ca en uke siden. Så blødde jeg igjen i går, men det ga seg. Skjønner ingenting.

Hei :) Hvilke prøver tok du før påske? Det var da laaang tid å vente!! Jeg var på Volvat forrige tirsdag og har tatt ultralyd, mannen har tatt sædprøve med svar samme dag og nå skal jeg ta blodprøver på dag 3 ved neste mens! Da kommer svaret iløpet av uka sa han....Så ved å ta utredningen privat så sparer du maaaasse tid!! okey, det koster litt, men jeg syns absolutt det er verdt å betale såpass i stedet for all den ventingen! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får slenge meg på, jeg også da. Prøvd i et år nå, er i pp 15. Har kun hatt en kjemisk. Har begynt utredning hos gyn. Venter på svar pp prøver jeg tok før påske. Tar sånn tid!

 

Jeg er nettopp fyllt 32, og mannen fyller 38 om tre uker. Vi har ingen barn fra før, og det gjør det nokså vanskelig å slappe av og ta det som det kommer. Jeg har lagt prøvingen litt vekk denne pp, for å kunne konsentrere meg beste om jobb og meg selv. Men nå har syklusen min begynt å tulle. Fant ikke el denne pp, men blødde sånn ca når den skulle være, så det fristet lite å legge aksjer. Dette er ca en uke siden. Så blødde jeg igjen i går, men det ga seg. Skjønner ingenting.

Hei :) Hvilke prøver tok du før påske? Det var da laaang tid å vente!! Jeg var på Volvat forrige tirsdag og har tatt ultralyd, mannen har tatt sædprøve med svar samme dag og nå skal jeg ta blodprøver på dag 3 ved neste mens! Da kommer svaret iløpet av uka sa han....Så ved å ta utredningen privat så sparer du maaaasse tid!! okey, det koster litt, men jeg syns absolutt det er verdt å betale såpass i stedet for all den ventingen! :)

Jeg bestilte forresten time til ul dagen før jeg fikk time! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo: Hvordan er det når du gr privat, må du betale 12-1400 kr hver gang du er innom?

Nå har jeg bare vært der er gang da...På innvendig ul og samtale med legen. Da betalte jeg 1095. Legen ba meg sende mannen din med sædprøve, så han var der i går og jeg trodde jo han måtte betale, men det trengte han ikke...Så det var altså inkl. i de 1095 kronene. Pluss at jeg får ta blodprøver på dag 3 i syklusen for den summen....Da jeg ser alt jeg har fått for penga nå så er det jo ikke dyrt en gang :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo: Hvordan er det når du gr privat, må du betale 12-1400 kr hver gang du er innom?

Nå har jeg bare vært der er gang da...På innvendig ul og samtale med legen. Da betalte jeg 1095. Legen ba meg sende mannen din med sædprøve, så han var der i går og jeg trodde jo han måtte betale, men det trengte han ikke...Så det var altså inkl. i de 1095 kronene. Pluss at jeg får ta blodprøver på dag 3 i syklusen for den summen....Da jeg ser alt jeg har fått for penga nå så er det jo ikke dyrt en gang :)

 

Må bare kommentere her, vi har tatt samme undersøkelsene som Nemo ser det ut som. Men vi tok det offentlig og betalte ca det samme. Så liten forskjell med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo: Hvordan er det når du gr privat, må du betale 12-1400 kr hver gang du er innom?

Nå har jeg bare vært der er gang da...På innvendig ul og samtale med legen. Da betalte jeg 1095. Legen ba meg sende mannen din med sædprøve, så han var der i går og jeg trodde jo han måtte betale, men det trengte han ikke...Så det var altså inkl. i de 1095 kronene. Pluss at jeg får ta blodprøver på dag 3 i syklusen for den summen....Da jeg ser alt jeg har fått for penga nå så er det jo ikke dyrt en gang :)

 

Må bare kommentere her, vi har tatt samme undersøkelsene som Nemo ser det ut som. Men vi tok det offentlig og betalte ca det samme. Så liten forskjell med andre ord.

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på prøver osv da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok blodprøver og leverte sædprøve 2.mai og 22.mai hadde vi time på sykehuset der vi fikk svar på de prøvene og der ble tatt innvendig ultralyd. Ekstrent imponert over hvor kort tid det tok. Ble forespeilet ventetid på 2-4mnd for å få legetime etter blodprøvr og sædprøve, prøvesvar gis bare ved time sa de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok blodprøver og leverte sædprøve 2.mai og 22.mai hadde vi time på sykehuset der vi fikk svar på de prøvene og der ble tatt innvendig ultralyd. Ekstrent imponert over hvor kort tid det tok. Ble forespeilet ventetid på 2-4mnd for å få legetime etter blodprøvr og sædprøve, prøvesvar gis bare ved time sa de.

Det var ikke verst!! :) Pleier nok å være lengre ventetid!Litt fra ste til sted sikkert....:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok blodprøver og leverte sædprøve 2.mai og 22.mai hadde vi time på sykehuset der vi fikk svar på de prøvene og der ble tatt innvendig ultralyd. Ekstrent imponert over hvor kort tid det tok. Ble forespeilet ventetid på 2-4mnd for å få legetime etter blodprøvr og sædprøve, prøvesvar gis bare ved time sa de.

Det var ikke verst!! :) Pleier nok å være lengre ventetid!Litt fra ste til sted sikkert....:)

 

Ja vi var nok super heldige. Mannen i huset er overbevist om at jeg ikke får begynt på medisinene engang. Ikm var på søndag og fremdeles ingen mens her i huset. Spotet litt lørdag-tirsdag, men nå ser det ut som at det har gitt seg. Kanskje funket det med innvendig ultralyd akkurat ryndt eggllsning :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen dette hørs jo ikke ille ut :) Da er private å foretrekke hvis det går så fort, og en tusenlapp for alle de tingene der var ikke noe å si på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende verbena:) håper virkelig det er noe på gang! Hva slags medisiner skulle du starte på?:)

 

Letrozol og metformin, de ligger klare på badet så skulle mensen komme så begynner jeg direkte. Jeg har liten tro på at det er noe på gang nå. Orker ikke flere skuffelser. Og siden jeg har pcos så har jeg høy risiko for spontan abort så blir uansett mange uker før jeg kan slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...