Gå til innhold

Svangerskapskontroll i uke 30 hos lege på fødepol...

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg venter eneggede tvillinger, er nå i uke 30 og skal i morgen på kontroll hos fødsellege på sykehusets fødepol. Egentlig skulle jeg i følge jordmor hatt denne timen for 2 uker siden, men jeg kom sent inn i systemet pga feil oppfølging fra fastlegen i begynnelsen av svangerskapet.

Hva kan jeg forvente å få vite på denne kontrollen?

Kan legge til at jeg var hos jordmor for 2 uker siden, alt ser topp ut. Jentene vokser bra og er normale i størrelsen.

Jeg har et fint BT, bra jernlager, lite vann i kroppen, moderat vektøking. Jeg er også fortsatt i full jobb, jobber på et pleiehjem.

Er så nysgjerrig på hva som egentlig er poenget med å ha møte med en fødselslege allerede nå? Noen som vet?

Blir evig takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

uke 30 med tvillinger og i full jobb enda?? trodde det var " regel" at tvillinggravide ikke skal være i jobbaktivitet etter uke 25 jeg :huh: men mulig jeg har gått glipp av noe ^_^ Fødselen med tvillinger skal planlegges og det er vel greit med litt info ang ting som skal skje og info ang hva som kan komme til å skje underveis? det kommer nok til å være litt flere fagpersoner tilstede under fødselen kontra enn vanlig fødsel også- og du kan jo få komme med dine tanker omkring ting rundt fødselen du ønsker å ha på plass :) lykke til- går nok bra :D

uke 30 med tvillinger og i full jobb enda?? trodde det var " regel" at tvillinggravide ikke skal være i jobbaktivitet etter uke 25 jeg :huh: men mulig jeg har gått glipp av noe ^_^ Fødselen med tvillinger skal planlegges og det er vel greit med litt info ang ting som skal skje og info ang hva som kan komme til å skje underveis? det kommer nok til å være litt flere fagpersoner tilstede under fødselen kontra enn vanlig fødsel også- og du kan jo få komme med dine tanker omkring ting rundt fødselen du ønsker å ha på plass :) lykke til- går nok bra :D

Tusen takk for svar :) Får vel bare vente å se til i morgen..

Ja, jeg er i såpass god form fortsatt at jeg er i full jobb. Begynner å bli litt slitsomt mtp at jeg har en liten en på under 2 år fra før, men jeg satser på å jobbe i hvertfall 4 uker til. Jeg er av den rastløse typen, så jeg hadde gått på veggen hjemme dersom jeg hadde blitt sykemeldt fra uke 28. :P

Tror ikke det er noen regel for når man blir sykemeldt med tvillinger. Iallefall ikke noe som praktiseres hos min lege/sykehus. Jeg jobbet også en god stund etter uke 25. Ingen grunn til å sykmeldes om formen er fin! Jeg hadde ønske selv om å jobbe lengst mulig i svangerskapet.

jeg fikk ikke noe valg når det gjaldt sykemelding. Har vært sykemeldt siden uke 24. Formen var fin, men eg tror at pga tidlig sykemelding, så har jeg også vært i veldog god form frem til nå. Nå vil jeg bare ha jentene ut. Den siste uka her vært fæl, og blir nok ikke bedre. Er i uke 34+3 nå og nå begynner det å bli TUNGT

jeg fikk ikke noe valg når det gjaldt sykemelding. Har vært sykemeldt siden uke 24. Formen var fin, men eg tror at pga tidlig sykemelding, så har jeg også vært i veldog god form frem til nå. Nå vil jeg bare ha jentene ut. Den siste uka her vært fæl, og blir nok ikke bedre. Er i uke 34+3 nå og nå begynner det å bli TUNGT

Heisann :) Ja, jeg har hørt at det praktiseres veldig forskjellig rundt forbi i landet. Alt så forøvrig supert ut fortsatt med begge jentene og med meg, så jeg fikk grønt lys til å jobbe i 3 uker til, så er det stopp. Er 30+4 i dag. Det eneste litt mindre positive i dag, var at nå har den jenta som ligger med rumpa ned, festet seg i bekkenet, så blir spennende å se hvordan hun ligger i uke 34, er visst da de avgjør om det blir keisersnitt eller ikke... Jeg håper på vanlig fødsel :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...