Gå til innhold

et litt rart spørsmål til dere andre gravide??? :)

Anbefalte innlegg

pleier løpe ganske ofte på toalettet for tiden, både dag og natt...men syns jeg bare skvetter en liten skvett hver gang på dagtid...altså, snakk om veldig lite hver gang...

om natten derimot så kommer det masse hver gang jeg er på do...

syns dette er så rart, i og med at det er på dagtid jeg får i meg veske..drikker ikke noe om natten...er det ikke da ulogisk å tisse mest om natten???

hvordan har dere det? er det det samme med dere?

har foresten svangerskapsforgiftning, og er snart 37 uker på vei

Fortsetter under...

Akkurat sånn hadde jeg det også, var superfrustrerende. Blir sånn når baby presser på blæra rett og slett. Det kom mer om natta, kan tenke meg det er fordi man da ligger flatt og dermed at baby ikke presser sånn på blæra?

det hørtes ut som en ganske logisk forklaring ja...herre jeg holder på å bli gal av dette..godt jeg snart er ferdig med svangerskapet :) begynt å bli redd for at det er noe alvorlig galt med meg...siden det kommer så lite om dagen og mye om natten, men den forklaringen din var jo ganske grei, håper den stemmer :)

Mye det samme her. Føles nesten at jeg ikke får tømt blæren helt på dagen, for jeg må ofte på do igjen når jeg står og vasker hendene etter toalettbesøket. Mens på nettene er det opp en gang, tømme full blære og rett i seng igjen.

Det er nok ikke bare fordi babyen trykker på blæren, men også fordi man gjerne som høygravid blir litt hoven i beina i løpet av dagen. I løpet av natten går hevelsene ned litt fordi man ligger med beina i hjertehøyde, og da tisser man som regel ut overskuddet man hadde samlet på seg i løpet av gårsdagen. Om dere skjønte hva jeg mente nå :P

Annonse

Jeg er motsatt. Springer oftere på do om natta. På 8 timer "søvn" er der alltid 4 dobesøk eller mer. Har sluttet å sjekke klokka hver gang jeg springer, iallefall. For ellers får jeg aldri sove igjen.

På dagtid er det om norningen, en eller to ganger mens jeg er mine 4 timer på jobb, og en eller to ganger mellom jobb og sengetid.

Mengde er nogenlunde likt.

Men forklaringen du fikk, både om press på blæra og hovne vein høres logisk ut:)

Dere har kanskje hørt at en annen grunn til at kroppen er så smart og legger opp til flere do besøk på natta er fordi den gjør oss klar til å bli vant med nattevåk etter at babyen blir født. Hadde vi ikke blitt vant til å våkne så mange ganger, hadde det blitt utrolig slitsomt å plutselig måtte våkne mange ganger for den nyfødte som trenger all vår oppmerksomhet... <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...