Gå til innhold

Dere med en mnd eller mindre igjen til termin...

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det?

Er dere bare lei og venter på fødsel, eller prøver dere å nyte den siste tiden som gravid?

Hva gjør dere for å ta litt ekstra vare på dere selv nå siste innspurt?

Her har jeg 1 mnd igjen til termin, prøver å tenke at jeg bare må slappe av å kose meg da dette er min siste graviditet. Men har begynt å tenke mer og mer på når jeg kommer til å føde osv. Vil gjerne slutte med det, da den siste tiden blir fryktelig lang hvis man skulle gå over tiden. Sist fødte jeg tre dager før termin. Håper jeg slipper å gå over nå også. Prøver så godt jeg kan å kose meg med jenta jeg har fra før og nyte "freden" enn så lenge. Men når hun er i barnehagen har jeg aller mest lyst til å sove, se på film/tv/serier og spise brødskive med nugatti :rolleyes:

Fortsetter under...

Har en mnd igjen i dag og føler jg har d bra. Litt kynnere om kvelden og føler meg ik like flott som tidligere i takt med magen, men det er jo bare bagateller:) utover d er jg jo egentlig veldig heldig, føler fødsels angsten har roet seg litt også og d er godt. Gleder meg til å hilse på jenta i magen ul i dag viste 2800g. Ellers har jg masse kafe avtaler og nyter livet best mulig:)

Ja skjønner hvordan du har det! Føler at ventetiden er litt lang jeg og nå. 11 dager igjen til termin. @

Fødte 13 dager før sist, så jeg har liksom vært litt innstillt på å føde før ;) Litt dumt egentlig. Må jo kanskje belage meg på å gå til termin.. men begynner å vente færlt nå! ;)

Leser alt om fødsel og ser alle fødselsfilmer jeg kommer over :P

Ellers så prøver jeg jo å kose meg, slappe av og lese eller hekle litt. Men føler jeg har lite overskudd og har mest lyst til å sove hele dagen til barna kommer hjem.

Blir 3. og sistemann her, så må jo bare nyte gravidtiden ;) Har kost meg veldig med å være gravid alle gangene, og kanskje mest denne gang. Men kjenner at jeg er veldig spent og utålmodig nå ;)

Annonse

Jeg er også på siste mnd, og er forferdelig spent på når minstemann melder sin ankomst :) Håper at han velger ei helg siden mannen ukespendler, men det spørs vel om han er interessert i å være så samarbeidsvillig ;)

Dagene fyker egentlig avgårde, har kommet igang med ordentlig redebygging, fått rydda i skuffer og skap, tatt ned barnetøy og det ligger klart til vasking. Satser på at jeg kommer i mål med det, så kan han bare komme :D

De to andre kom en uke før og på termin, men har en følelse av at denne kommer før. Sikkert bare en luring, som kommer til å komme over tiden :rolleyes:

Siste mnd her også, dagene går i ett med en travel gutt på 17 mnd og alltid noe å gjøre hjemme også. Føler meg klar til å føde, søimproppen har gått, har mye kynnere & håper på å føde før termin denne gangen og siden førstemann kom tre uke før termin.

Fødebagen er klar & vasking av hus & alt annet er gjort (seff ved hjelp av min kjære) så eneste ting er å slappe av til lille snuppa melder sin ankomst :) gleder meg sånn til å henne i armene :)

Forresten fikk lyst på nugatti jeg også, men har svangerskap diabetes & må holde meg unna mange gode mat/godteri

Har igjen 11 dager igjen til termin.. Jordmor har sagt at hun skal strippe meg ved timene hos henne neste uke hvis junior ikke har kommet ennå da.

Vårt forrige barn kom 4,5 uke før termin, så dette svangerskapet har da virket ekstra langt. :)

Bruker tiden mest på å sove eller tenke på søvn og det at jeg ikke får sove jeg :P Så må innrømme at jeg venter en del allerede og jeg har jo en hel måned igjen!! Samtidig så prøver jeg å nyte alenetiden på dagene, blir lenge til det blir sånn igjen, hvis noengang, så skal prøve å kose meg litt ekstra..nyter lunsj ute i sola på altanen og bare slapper av, men for det meste må jeg bare legge meg i senga og prøve å sove så det er litt kjedelig.

Sånn går dagene ;)

Har litt over en uke igjen til termin. Bruker dagene til å slappe av, handle småting jeg vil trenge etter fødselen, gå på cafe med venninner på dagtid, og ordne praktiske gjøremål som jeg nok ikke vil prioritere i tiden rett etter fødsel. Er ikke lei, men har vært innstilt på å gå over tiden siden dag en :P

Annonse

Jeg har en mnd igjen, og nyyyter tiden! Bekkenløsningen er så og si borte siden hodet er festet, så jeg kan bevege meg igjen! :D Nå koser jeg meg med å vaske klær, handle inn siste rest og kose meg med storebror på fire år. Om ikke lenge må han dele oppmerksomheten og tiden med en lillesøster, så denne tiden er hans!

Jeg vet at jeg skal ta keisersnitt et par uker før termin så jeg har omtrent en md. igjen; og jeg er drittlei. Kynnere, bekkenplager (kan ikke gå med en 100 meter eller stå mer enn noen minutter av gangen før bekkenet sier fra og jeg blir ubevegelig resten av dagen), halsbrann konstant og så er jeg så sliten at jeg ikke orker å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen å sove slik at jeg har energi nok til å klare å hente barna og lage en halveis duganes middag! Skulle så gjerne nytt tiden jeg har igjen med shopping og kafebesøk, men jeg kommer meg ikke ut! :huh:

jeg har 26 dager igjen til planlagt KS, og dagene nå er trege. Har liksom trodd at jentene skulle komme mye tidligere. Har jo hørt hele tiden at tvillinger kommer som oftes 4-6 uker før termin, så da bør de jo komme mellom nå og 14 dager. Men vi får se.

Prøver så godt jeg kan å nyte dagene før de kommer da jeg vet at det blir travelt fremover med to små babyer som krever alt av meg. Men er virkelig vanskelig og nyte merker jeg.

Blir for det meste kafe med venner og tv titing hjemme. Håper bare de siste dagene går fort nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...