Gå til innhold

Hvor mye går dere pr dag? Uke 31 her...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du, det varierer voldsomt. Ikke måler jeg det heller. Bare vet at de dagene jeg jobber går jeg mer enn de dagene jeg har fri. Og de dagene det er varmt gjør jeg minst mulig ettersom jeg hovner så voldsomt opp.

Det er vel veldig individuelt hvor mye man trenger og klarer. Finnes nok ingen fasit, men vil tro all bevegelse er bra:)

31 uker på vei jeg også. Minimalt med gåing her dessverre..... Kraftig bekkenløsning gjør at de få gangene jeg har prøvd meg på en spasertur, så har jeg måttet gi opp etter 10 min, for det kjennes ut som skambenet skal falle av :(

Du er jo kjempeflink da!

Minst mulig dessverre. Uke 35 nå og merker at det straffer seg hver kveld med rygg/bekken-smerter hvis jeg har gått for mye under dagen. Ryggen er mye bedre på hverdager da jeg sitter mest på jobb. Så får ta igjen formen etter fødseln tenker jeg. :)

Men hvis du kan gå uten problemer så hvorfor ikke gå så mye som mulig? Under forrige svangerskap trente jeg på gym (styrke, sykkel og ellipse-maskin) 3-4 ggr i uken frem til uke 38 - og var i superform bare noen uker etter fødsel. Under dette svangerskap har jeg ikke fått lov til å trene i det hele tatt grunnet placenta previa og blødninger - blir spennende å se hvordan det går å komme i form igjen nå!

Annonse

Heia! Ja det varierer mye, bekkenløsning er noe forferdelig for alle self, men spesielt for de som har vært veldig aktive før svangerskapet, føler med dere og håper det går fort over etter sv. Hovner selv mye opp etter spaserturene, men prøver å pushe meg selv til å gå. Føler meg veldig dårlig psykisk pga alle kiloene som har rast på. Fra 63 til 84kg :( har ikke lyst til å være helt ut av trening heller. Så skal prøve å gå så lenge kroppen tillater. I forrige sv, gikk jeg helt til dagen jeg fødte, kanskje ikke 2km pr dag, men så langt jeg orket. Ønsker dere alle lykke til, vi har ikke lenge igjen jenter <3

Har rett og slett ikke ork jeg! Kynnere kommer etter noen meter, men bekkenløsninga er jeg heldig å slippe unna foreløpig. Går noen småturer med hunden i løpet av dagen, men tror ikke vi kan snakke km-vis :P

Så all ære til deg hvis du trasker såpass, stå på!

(Jeg er bare 28+2 forresten)..... :/

Alt for lite dessverre.... Har stillsesittende kontrorjobb, deretter hjem til to små, og så rydding ++ etter leggetid og da frister sofaen mest ;)

Men er jo aktiv med familien i helgene så hjelper litt. Merker forøvrig at høyrebenet har en tendens til å låse seg hvis jeg går for mye (skjedde bl.a. på 17.mai) i tillegg til at kynnere kommer så jeg er nok ikke helt meg selv om dagen.

Er 31 uker på vei :)

Jeg er så heldig å ha ei venninne somjeg går daglig tur med :-). Her ligger vi på 30-45 minutter (aner ikke hvor langt), er litt i testingfasen av hva bekkenet tåler osv. Jeg er 29+5 og hu er drøye 12 uker, men der jeg plages med varme og pust plages hu litt mer med bekkenet.

Er det forresten noen som ha tips mot presset i de nedre magemusklene?

Jeg går en god del mer enn jeg bør.. Er i uke 35, og har begynt å få plager med bekkenet. Har alltid vært i god form, aldri slitt med noen som helst plager fysisk, så jeg kjører "vanlig løp" med høy aktivitet iløpet av dagen og får svi på kveldinga. Begynt å innse at jeg må roe ned litt nå da, men er ikke så lett å huske på det når en ikke er vant til at fysisk aktivitet får slike følger.. :) Har begynt å bytte ut gåing med sykling, synes det hjelper :)

Annonse

Går akkurat like mye son før jeg da. Pluss jeg trener kondisjon og sryrke hver dag. Selvom jeg da kan få litt kynnere på kvelden. Veldig glad i å røre på meg generelt så hadde ikke klart å være i ro. Er 31+1 blir 9-10 km på ellipse maskin + styrke og så går jeg jo til å fra senteret, til butikken og drsr inn til byen osv..

Endret av Thie88

Ja det handler om gradvis progresjon, med mindre man har andre gyldige helseproblemer. Har en smart svigerinne som trente seg i god form og ble gravid etterpå, hun merker stor forskjell fra forrige graviditet hvor hun ikke var trent i det hele tatt. I min forrige graviditet var jeg litt mindre aktiv fra begynnelsen og ble fort sliten mot slutten av graviditeten. Denne gangen har jeg vært aktiv fra begynnelsen og blir ikke så fort sliten.

God motivasjon er jo det faktum at dersom man trener kondisjon, får man utrolig raskt forbedring. Mener å ha hørt at man i løpet av 3 uker kan komme opp på 90 % av kapasiteten sin, men det er jo lavere nå ettersom man ikke skal kjøre på full intensitet.Uansett lengde eller varighet på treningen handler det jo først og fremst om bevegelse. Det er ufattelig mye bedre med 3x10 minutter, enn ingenting!! Bare det å reise seg av sofaen gir jo strengt tatt pulsøkning ;)

Jeg var forferdelig sliten de første 15 ukene og gjorde omtrent ingenting. Kom så igang med pilates, før en etterhvert begynte å gå turer i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...