Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg kjente magen istad. Dvs, lå i senga på ryggen, og kjente helt tydelig en liten ballong nederst. Så deilig!!

 

åå du er heldig! Jeg kjenner etter hele tiden, men finner ingenting :( Trodde det skulle komme tidligere denne gangen siden jeg har barn fra før, men neeei :huh: Hvor langt er du på vei da?

 

Jeg er 12+2. Kjenner ingenting når jeg står, må ligge på ryggen. Jeg sliter også med å få igjen buksene, men trodde det bare var fordi jeg var blitt "tjukk." Hehe. Jeg har også en fra før, så forventet mage litt tidligere. Og så har jeg litt polstring på magen, så det kan hende det er derfor det har vært vanskelig å kjenne noe før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe kjenner meg igjen der! Jeans gidder jeg rett og slett ikke lengre, i hvert fall ikke lenge om gangen! :) Har litt polstring jeg også...kanskje jeg får ta meg en sjokolade slik at skinnet blir stramt og jeg da kan kjenne ballen! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Jeg tror jeg kjente magen istad. Dvs, lå i senga på ryggen, og kjente helt tydelig en liten ballong nederst. Så deilig!!

 

åå du er heldig! Jeg kjenner etter hele tiden, men finner ingenting :( Trodde det skulle komme tidligere denne gangen siden jeg har barn fra før, men neeei :huh: Hvor langt er du på vei da?

 

Jeg er 12+2. Kjenner ingenting når jeg står, må ligge på ryggen. Jeg sliter også med å få igjen buksene, men trodde det bare var fordi jeg var blitt "tjukk." Hehe. Jeg har også en fra før, så forventet mage litt tidligere. Og så har jeg litt polstring på magen, så det kan hende det er derfor det har vært vanskelig å kjenne noe før...

 

kjenner det også bare når jeg ligger på ryggen, men da kjenner jeg det godt !! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Hehe kjenner meg igjen der! Jeans gidder jeg rett og slett ikke lengre, i hvert fall ikke lenge om gangen! :) Har litt polstring jeg også...kanskje jeg får ta meg en sjokolade slik at skinnet blir stramt og jeg da kan kjenne ballen! :D hehe

 

 

:unsure: deler magen min minst i 2, ser helt for j*** om jeg presser de igjen.. så går med glidelåsen helt åpen og strikk rundt knappen -_- lang genser for å si det sånn.. off, ikke morsomt... er jo såklart fordi jeg har lagt på meg (nesten 5kg !!) men føles som alt har lagt seg rundt magen og da, for merker d ikke noe annet sted !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha bra jeg ikke er alene! :) Har også gått opp ca 5 kilo, men har ikke gått opp noe som helst på noen uker nå.. Ser strengt tatt ut som om jeg har gått opp minst 10! Gleder meg til å komme over denne oppblåste perioden, å heller får en ekte gravidmage :D Men jeg tror faktisk at vi selv merker det bedre enn de rundt oss.. Håper da inderlig det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja... Vi fortalte det til naboen istad, og hun svarte: "Ja, det har jeg da skjønt leeeeeenge." Hmmm, hvorfor det tro? Jeg ser da ikke noe annerledes ut? Jo, kanskje jeg gjør det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja... Vi fortalte det til naboen istad, og hun svarte: "Ja, det har jeg da skjønt leeeeeenge." Hmmm, hvorfor det tro? Jeg ser da ikke noe annerledes ut? Jo, kanskje jeg gjør det... ;)

 

Haha! Jeg skal fortelle det sånn offisielt på jobben på mandag. Men jeg vet at mange har skjønt det for lenge siden. BikiniBHen er teeny weeny og magen er om ikke full av baby så full av ostepop... Så her synes det godt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på OUL 29. Juli -sent synes jeg.

Da er jeg godt ute i uke 21. Kjekt jeg bestilte privat UL når jeg er 15 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente magen istad. Dvs, lå i senga på ryggen, og kjente helt tydelig en liten ballong nederst. Så deilig!!

 

åå du er heldig! Jeg kjenner etter hele tiden, men finner ingenting :( Trodde det skulle komme tidligere denne gangen siden jeg har barn fra før, men neeei :huh: Hvor langt er du på vei da?

 

Jeg er 12+2. Kjenner ingenting når jeg står, må ligge på ryggen. Jeg sliter også med å få igjen buksene, men trodde det bare var fordi jeg var blitt "tjukk." Hehe. Jeg har også en fra før, så forventet mage litt tidligere. Og så har jeg litt polstring på magen, så det kan hende det er derfor det har vært vanskelig å kjenne noe før...

 

Er nok polstring her og, men kjente livmoren rimelig langt opp. Egentlig overasket over hvor langt. Og enda mer sikker på at det er ungen jeg kjenner nå....

Men i uke 14 skal livmoren være halvveis til navlen, så kanskje ikke så rart likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Jeg skal på OUL 29. Juli -sent synes jeg.

Da er jeg godt ute i uke 21. Kjekt jeg bestilte privat UL når jeg er 15 uker ;)

 

21 uker ??? er det mulig, skal jo være mellom 18-19 vel ? lurer på åssen det går me meg da, skal vel egentlig 8 juli eller noe, skal ikke til legen før neste uke.. så må de bestille! er det pga sommerferie å sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som skal til JM i slutten av juni og jeg må bare spør (selv om jeg har barn fra før og burde sikker visst ;) ) er det vanlig? Jeg var hos legen i uke 12 og trodde neste kontroll var ca uke 24, sånn utenom OUL?

Husker ikke fra første sv skap, det er lenge siden, og sist var jeg ofte hos lege/sykehus pga kvalme og dehydrering...

 

 

Jeg var på første svangeskapskontroll i uke 10 og fikk beskjed om å henvende meg hos jordmor, så kaller de inn til time rundt uke 16. Tror det varierer litt... Jeg trodde heller ikke neste var før uke 24, så ble litt ovverasket når jeg fikk brev med time i slutten av juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på OUL 29. Juli -sent synes jeg.

Da er jeg godt ute i uke 21. Kjekt jeg bestilte privat UL når jeg er 15 uker ;)

 

21 uker ??? er det mulig, skal jo være mellom 18-19 vel ? lurer på åssen det går me meg da, skal vel egentlig 8 juli eller noe, skal ikke til legen før neste uke.. så må de bestille! er det pga sommerferie å sånn?

 

 

Jeg har også fått i slutten av juli, 28/7. Da er jeg vel rundt 20 uker jeg å uten åha regnet nøyaktig... Grunnet ferien ja, og det var for tidlig og få den før fellesferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivet jeg fikk fra legen min var det disse ukene de ville ha meg inn til kontroll:

 

Uke 8-9 legen

Uke 14 jordmor eller legen

Uke 18 OUL

Uke 22 legen

Uke 26 jordmor

Uke 30 legen

Uke 32 jordmor

Uke 34 legen

Uke 36 jordmor

Uke 38 legen

Senere kontroll hver uke frem til termin.

Dette var med nr. 1.

 

Ved senere svangerskap skulle man ikke dit i uke 22 og 32, men alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med ne to fikk jeg ikke OUL før i uke 23. Husker jeg tenkte r det var veldig lenge å gå om noe skulle være alvorlig galt.... Tror de er trege her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

trodde OUL skulle være mellom uke 18-19 fordi det var da alle babyene var ca "like store" og at det derfor var sånn man regna ut mest rett termin.. men kanskje det var i gamle dager ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har forsinkelser i systemene. Derfor også jeg ikke alltid tør stole på terminene, de er ikke tatt på riktig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hopper jeg inn her jeg og, føler jeg er litt treg er 12+5 tror jeg med termin 9 desember, men de regner termin annerledes hos legen enn på alle disse gravidsidene. men stoler mer på legen enn en internettside:)

var på ultralyd på onsdag og der så vi ett sprellende lite mirakel, det var så spesielt, begynte nesten å grine:p dette er min første så er mye nytt, og det å være gravid er mye verre enn jeg trodde, trodde ikke det skulle være en dans på roser, men fins grenser til hvor dritt man skal ha det synes jeg. Men kaster bare opp annenhver til hver tredje dag så skal ikke klage, leser jo om de som kaster opp 20 ganger om dagen. DA tror jeg at jeg hadde gått på veggen for å være ærlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten når jeg var på ultralyd så ble jeg tilbudt sjekk for downs syndrom, jeg hadde jo lest at det var mulig å teste, men visste ikke om jeg ville vite eller ikke. Men sykepleieren/legen eller hva det enn var som sjekket meg fikk meg til å ta en test, og da må jeg ta en blodprøve til uken itillegg. Men jeg vet egentlig ikke om jeg vil vite, hva tenker dere andre om det? noen flere som har sjekket/ skal sjekke for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Sjekket nakkefold på UL i uke 12, det kan indikere kromosonavvik (så vidt jeg har forstått) men er jo ikke spesifikk for kun Downs da. Jeg hadde takket ja til test. For min del ville er det viktig å vite mest mulig tidligst mulig dersom noe skulle være galt og kunne få ro til å bearbeide og ta informerte valg. Husk også på at det finnes alvorligere kromosonavvik en Downs syndrom og at grad av Downs også varierer. Dette er en beskjed som ihvert fall jeg ikke ønsker å pÅ barsel etter en lang og tung fødsel. ...og ja, jeg vet det er mange tilstander man ikke kan se på ultralyd, men vil vite mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til ultralyd i uke 13 og da sjekket de nakkefold, som lå godt innenfor normalen. Legen min spurte om vi ville teste videre (hun sa ikke så mye om hva det skulle innebære, men i allefall blodprøve), og det sa vi nei til. For det første fordi nakkefolden så ut til å være slik den skal være, for det andre fordi jeg er under 30 år og vi ikke er i noen spesiell risikogruppe og for det tredje vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort hvis svaret på prøven ble høy sjanse for kromosonavvik - jeg tror ikke jeg hadde kunnet leve veldig godt med meg selv i ettertid hvis jeg tok avgjørelsen om å avbryte svangerskapet på bakgrunn av en slik prøve (så vidt jeg skjønner kan de ikke gi et sikkert svar heller og du blir presentert med en prosentvis sjanse for at det er kromosonavvik tilstede også må du ta en avgjørelse basert på det). MEN hvis nakkefolden hadde vært større enn normalen og legen sterkt hadde anbefalt oss å ta videre tester (det gjorde hun ikke nå, hun sa det var en mulighet å ta videre prøver hvis vi ville), kan det hende jeg hadde tenkt over det både en og to ganger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter:) har 1. Jordmor time i dag å må jo si jeg er spent :) aner egentlig ikke hva jeg skal snakke med ho om men det finner jeg vel ut :) ønsker alle en fin mandag :)

Kosemoseoverdose :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg melder meg inn her nå. Er 12+2 i dag og har fulgt med dere alle siden 1.trimester og jeg fant ut om graviditeten i uke 6. Men først nå tør jeg tro at det kan gå bra.-(har som mange andre en trist historie med MA i 11+5.) Men nå var jeg på privat UL 10+5 og da så alt bra ut. Endelig er jeg en del av desembermagene :D Har menstermin 16.12.2013. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera såå masse t deg Manchego ;-) husk og skriv eg inn på terminliste våras ;-) spennande og sjå, for nå e det kun noen få datoer igjen, som ikkje e fylt ut, deriblant 16.12.13 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme, bare tittet og leste til ul bekreftet alt ok 10 uker på vei ;) kos å lese at alt er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg melder meg inn her nå. Er 12+2 i dag og har fulgt med dere alle siden 1.trimester og jeg fant ut om graviditeten i uke 6. Men først nå tør jeg tro at det kan gå bra.-(har som mange andre en trist historie med MA i 11+5.) Men nå var jeg på privat UL 10+5 og da så alt bra ut. Endelig er jeg en del av desembermagene :D Har menstermin 16.12.2013. Jippi!

 

Så bra at det går fint denne gangen. Velkommen hit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...