Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

12+0 i dag =)

 

UL til mandag for å sjekke hvordan det står til ! har vært på UL 2 ganger allerede, hadde noen småblødninger i ca en uke (uke 10) =/

 

Begynner dere å kjenne liv allerede!??!? det trodde jeg var litt tidlig ...?

 

Ikke kjent antydning en gang, og forventer ikke det heller. Forrige gang kjente jeg liv første gang i uke 18-19. Denne gangen kommer jeg til å kjenne etter rundt uke 16. Fosteret er jo veldig lite... Er foresten 12 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så søte dere er! Føler meg bedre allerede. Regner jo med at alt er bra, men ble bare litt skuffet da han verken kjente på magen eller lyttet etter hjertelyden. Men men. Jeg har jo gjort dette en gang før, og mener å huske at det var det samme da. Dette skal nok gå bra! :)

 

Jepp, tuttemor, termin 11.12.13! Hadde vært gøy om babyen kom kl 09.10! :) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Så søte dere er! Føler meg bedre allerede. Regner jo med at alt er bra, men ble bare litt skuffet da han verken kjente på magen eller lyttet etter hjertelyden. Men men. Jeg har jo gjort dette en gang før, og mener å huske at det var det samme da. Dette skal nok gå bra! :)

 

Jepp, tuttemor, termin 11.12.13! Hadde vært gøy om babyen kom kl 09.10! :) :)

 

He he, så vittig! den datoen og kl har jeg ikke tenkt på =) men det hadde vært noe man ikke glemte hvertfall ;) så får vi bare se, aner ikke hvor stor sannsynligheten er for å føde på termin jeg - fikk 2 dager etter sist ! Har du tenkt til å gå til jordmor eller? Har en liten følelse av at de kanskje tar seg mer tid til sånt ? men er mulig legen også vil gjøre det fra neste kontroll da.. Når er det forresten ift første som er rundt uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsvinnende liten mulighet for å føde akkurat på termindato. Tror jeg leste et sted at sannsynligheten var 4% eller noe. Og da blir det jo enda mindre sannsynlig å få babyen kl 09.10. Men hadde jo vært moro da!

 

Jeg kommer til å gå til jordmor ja. Legen mente jeg burde bestille time til ca uke 20. Og så er det jo ul i uke 17-19... Når neste kontroll hos legen er, vet jeg ikke. Mn det får bli en gang etter uke 22 for min del.

 

Så du har også en fra før? Vesla mi på 2 år kom 14 dager på overtid, en røff fødsel som endte i ks etter 70 timer med ineffektive rier. Så mulig det blir ks denne gangen og. Usikker på hva jeg bør gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lessismore, har du termin 11.12 og er 12+0 i i dag?

Jeg er 12+0 i morgen og trodde min termin var 14.12......

Fikk besjed om hvor langt jeg var på vei på UL 10 uker, og har bare regnet ut 40+2 jeg.....

Kanskje jeg har termin 12.12. Da???

 

Og egentlig skal jeg jo ikke være her før i morgen, så får snike meg ut igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Dailis: jeg var på UL i uke 9, fikk da vite at jeg var 9+0 og termin var 11.12. Skjønte det ikke helt selv, fordi jeg hadde regna i fra mens første dag at jeg var 8+5 den dagen med termin 15.12. Da legen satt meg til termin "4 dager før jeg trodde" fra 15 til 11, så skulle jeg ikke vært 9+0 den dagen.. (for differansen mellom det jeg trodde var 8+5 og 9+0 er bare 2 dager) og termin burde egentlig vært 13.12..... men det sto begge tallene på papirene jeg fikk, og han sa flere ganger etter målene osv at termin var 11.12... så jeg aner ikke :)

 

Lessismore: ja, da er det vel like stor sannsynlighet for alle desember mødrene å føde 11.12.13, men morsom dato da ;) så legen har ikke satt deg opp til ny kontroll? han mener kanskje jordmor vil fortelle deg til hvilken uke du skal bestille ny time... Off, dattera mi er 6 år så er en stund siden sist . har glemt alt føler jeg :)

 

off det hørtes ut som en slitsom fødsel, ingen hyggelig opplevelse for deg?! men er jo bare 2 år siden da og det sies jo at nr 2 kommer fortere! får håpe det gjelder både dato og mtp rier og fødsel... men er kanskje en ide å tenke igjennom det vil være enklere for deg med "planlagt" ks enn å ende opp med haste ks, regner med det blir en litt mer traumatisk opplevelse for en?? =/ meeeen, hvis det var tilfeldig at det skjedde og ingenting tyder på at det er sannsynlig det skjer igjen, så kan det hende du hadde uflaks og at alt vil gå mye lettere denne gangen :) jeg hadde det forholdsvis "lett" i forhold må jeg jo innrømme, var som sagt 2 dager etter termin og det tok 3,5t fra jeg ankom sykehuset til hu var ute... Selv om jeg ikke gleder meg til å gjøre det igjen for det var jo et H*** -men jordmora sa jo at alt hadde gått SÅ bra ;P en litt annen opplevelse for utenforstående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tuttemor

står for øvrig på forsiden til 2 trimester at det er fra uke 14 som gjelder ?? da er jeg vel litt ivrig evt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttemor, jeg har ikke fått termindato fra legen, bare gått ut i fra hvor langt på vei de sa jeg var på ul. Trodde jeg hadde dreisen på å regne terminen nå med nr 5, tydeligvis ikke, hehe. Får sjekke med legen neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.12.13! For en morsom termindato - det er helt sikkert minst en av desemberbabyene som kommer da :) Selv er jeg litt terminforvirret, jeg har termin 1.desember, men nå på ultralyd i uke 13 mente legen at det mest sannsynlige er fødsel mellom 15. og 20. november basert på ultralyden og på vekt og fødselsdato til førstefødte. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men uansett kommer jeg sikkert til å være mer enn klar for å ikke være gravid i midten av november, så skal ikke klage hvis det viser seg å stemme.

 

Det er veldig tidlig å kjenne liv så tidlig som nå (nå er jeg 13+3 og har kjent liv i en uke), og jeg hadde ikke forventet å kjenne noe på mange uker ennå. I forrige svangerskap kjente jeg liv veldig sent - lurer på om det ble så sent som uke 24 (husker ikke helt lenger, kan hende det var et par uker før), så det at jeg allerede kjenner knøttet er en positiv overraskelse, men ikke noe som betyr at evt. førstegangsmammaer trenger å være bekymret for at dere ikke kjenner noe nå, eller til og med i løpet av de neste par mnd.

 

Lessismore: i en gravidapp jeg bruker som det er sånn timeline på står det "å høre hjertelyd med doppler" fra og med uke 14, så selv om mange finner den tidligere er det jo kanskje forståelig at legen heller vil vente (selv om jeg har hørt her inne om leger som ikke vil lete før i uke 24, noe som virker veldig sent), men jeg trodde det var normalt å kjenne på magen når man er kommet over uke 12. Sikkert ikke noe galt i at han ikke gjorde det, men gynekologen jeg går til dro frem målebåndet og noterte på skjemaet sitt i forrige uke da jeg var til kontroll (men sa ingenting om hva hun kjente eller målte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg stoler på legen min. Da jeg var gravid forrige gang, ville heller ikke den gamle legen min lytte etter hjertelyd så tidlig. Men jeg hadde et ørlite håp om at legen kanskje ville lytte nå... Men men.

 

Angående termin er jeg like forvirret som dere andre. Jeg har testet ut flere terminkalkulatorer på nett, og de kommer alle med forskjellige datoer. Alt fra 10. til 14. Men siden pearlyen min sa 11., har jeg gått ut fra det. Det er jo den som kjenner syklusen min best, når jeg har brukt den i over to år. Jeg regner med datoen endrer seg etter oul, det gjør den som regel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ha lov å være her :)

I alle fall etter det jeg alltid har fulgt som 2. Trimester :)

Jeg får spørre jordmor når jeg skal dit 18.06. Om terminen blir fremskyndet blir det mindre sjanse for å føde julaften ;)

Jeg har ikke kjent meg så lite gravid siden før jeg ble det.

Trodde jeg kjente bevegelse for noen dager siden, flere dager etterhverandre, men nå er det stille......

Blir kjekt med ul igjen :)

 

Min lege har ikke villet høre etter hjertelyd før jeg har vært 4mnd på vei med de andre, for at jeg ikke skal bli unødig bekymret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

Nå skal jeg ha lov å være her :)

I alle fall etter det jeg alltid har fulgt som 2. Trimester :)

Jeg får spørre jordmor når jeg skal dit 18.06. Om terminen blir fremskyndet blir det mindre sjanse for å føde julaften ;)

Jeg har ikke kjent meg så lite gravid siden før jeg ble det.

Trodde jeg kjente bevegelse for noen dager siden, flere dager etterhverandre, men nå er det stille......

Blir kjekt med ul igjen :)

 

Min lege har ikke villet høre etter hjertelyd før jeg har vært 4mnd på vei med de andre, for at jeg ikke skal bli unødig bekymret.

 

føler meg ikke så veldig gravid jeg heller, utenom at jeg må tisse "hele natta".. :)

skal du på UL før ordinær ?

så dette er ditt 5 barn ??? wow :) hvor gamle er de andre da? kan tenke meg det blir hektisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger privatul. Da går jeg til hun som var kommunal før og som jeg har gått til med de fire andre før. Jeg har ikke helt tilliten til sykehuset .

Hjalp ikke å få bekreftet en tidlig MA i uke 10, for så å finne et levende fint foster uka etter.

Er verdt 800 for å få ting sjekket av en jeg stoler på :)

 

De andre fire er store skolebarn, jeg var veldig ferdig med å få barn og var veldig fornøyd med ungeflokken.

Men så kommer da denne som en "påtrossav" baby, og jeg er allerede like glad for den som jeg var med de andre, selv om reaksjonen når jeg så testen kanskje ikke var så pen ;)

 

Tror det skal bli fint med en liten en når alle de andre er så store. Tror det blir mye roligere enn de andre gangene. Og med tenåring i huset og kan man jo faktisk gå på badet etc mens noen ser etter babyen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tuttemor

Jeg velger privatul. Da går jeg til hun som var kommunal før og som jeg har gått til med de fire andre før. Jeg har ikke helt tilliten til sykehuset .

Hjalp ikke å få bekreftet en tidlig MA i uke 10, for så å finne et levende fint foster uka etter.

Er verdt 800 for å få ting sjekket av en jeg stoler på :)

 

De andre fire er store skolebarn, jeg var veldig ferdig med å få barn og var veldig fornøyd med ungeflokken.

Men så kommer da denne som en "påtrossav" baby, og jeg er allerede like glad for den som jeg var med de andre, selv om reaksjonen når jeg så testen kanskje ikke var så pen ;)

 

Tror det skal bli fint med en liten en når alle de andre er så store. Tror det blir mye roligere enn de andre gangene. Og med tenåring i huset og kan man jo faktisk gå på badet etc mens noen ser etter babyen ;)

 

ja det skjønner jeg godt !! tenk å få en sånn beskjed også tro det i en uke ; så er det feil ?? offameg..

Skal til privat UL selv til mandag :) har vært tidligere også, pga noen blødninger osv.

Så får håpe det fortsatt står bra til inni der !

 

Oiii, men det er jo sikkert koselig med en liten attpåklatt, tenk så greit med de store barna som kan hjelpe til ! i tillegg at du ikke må fokusere på 4 andre som er 2,4 og 6 år :P Selv om det første man tenker helt sikkert er at -nå som de andre ungene "endelig" er såpass store at jeg snart skal få meg et eget liv igjen, på en måte ;) Blir nok kjempestas for hele familien ! 5 barn er jo en stor gjeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til, det gjør det sikkert :)

Koselig og se den lille igjen da :)

 

Forrige gang var de andre 2,4 og 6. Det var hektisk! Tror det blir noe annet.

Jo, vi har jo så store barn at vi hadde begynt med en helt annen type ferier, måte å ha familieliv på. Men jeg tror jeg har litt dreisen på babyer og småtroll nå så satser på at det går greit å kombinere de to.

Men det første jeg tenkte var jo at jeg er bare sååååå ferdig med barnehager, vogner, bleier og alt!

Men som ene guttungen sa, at jeg får mange år ekstra med barn i huset, så da blir det ikke så fort tomt når hele tette flokken flytter ut ;)

Og det er jo kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått time til OUL i posten. Nå har jeg mye å glede meg til fremover. Skal til jordmor 10. juni fordi legen sa at man skulle til jordmor sånn ca. i uke 14, jeg vil være 14+5. Også skal jeg på OUL 4. juli, da vil jeg være 18+1. Det er deilig å ha noe å se frem til.

 

Det sto i informasjonen om OUL at det var ca. 6 % som fødte på termindatoen. Så sjansene er heller små for det :) Det sto at det var normalt å føde i perioden 21 dager før eller 14 dager etter termindatoen. Så egentlig burde man jo satt terminen på denne måten: Termin fra 15. nov-20. des, med termindato 6. desember. Da vet man at man mest sannsynlig får en baby innimellom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig over de magiske 12! Vært på ul i dag og sett en veldig livlig liten engel i magen og hørte hjerteslag! Deilig!!! Ble skjøvet frem noen dager fra 12+0 som jeg trodde, til 12+4 :) nå venter første jordmor time siste uka i juni og oul siste uka i juli, synes det var lenge til men grunnet ferie i juli fikk jeg ikke før. Gleder meg så til å få vite kjønn :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som skal til JM i slutten av juni og jeg må bare spør (selv om jeg har barn fra før og burde sikker visst ;) ) er det vanlig? Jeg var hos legen i uke 12 og trodde neste kontroll var ca uke 24, sånn utenom OUL?

Husker ikke fra første sv skap, det er lenge siden, og sist var jeg ofte hos lege/sykehus pga kvalme og dehydrering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som skal til JM i slutten av juni og jeg må bare spør (selv om jeg har barn fra før og burde sikker visst ;) ) er det vanlig? Jeg var hos legen i uke 12 og trodde neste kontroll var ca uke 24, sånn utenom OUL?

Husker ikke fra første sv skap, det er lenge siden, og sist var jeg ofte hos lege/sykehus pga kvalme og dehydrering...

 

Jeg ble anbefalt å ringe jordmor nå av min lege. Og her var det en del ventetid.

Nå er jeg desverre et risikosvangerskap, så mulig det ikke skal være så tidlig, men ble nå sendt dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg inn her også:) Har ikke vært på tidlig ul denne gangen men må vel satse på at alt er fint inni der:) Jippi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig stille opp her inne jeg også! :D akkurat 12 uker i dag :P

Det er litt av et lykke rush! Føler meg så lett, fri, glad og herlig rett og slett! :wub: NÅ skal jeg virkelig senke skuldrene og nyte tiden framover :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente magen istad. Dvs, lå i senga på ryggen, og kjente helt tydelig en liten ballong nederst. Så deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente magen istad. Dvs, lå i senga på ryggen, og kjente helt tydelig en liten ballong nederst. Så deilig!!

 

åå du er heldig! Jeg kjenner etter hele tiden, men finner ingenting :( Trodde det skulle komme tidligere denne gangen siden jeg har barn fra før, men neeei :huh: Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttemor

jeg har faktisk kjent den "ballen" en stund nå, er 12+2 og har barn fra før men hu er jo 6... får ikke igjen glidelåsen i d hele tatt på buksa mi =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det på ene siden jeg men ikke andre:)) Vet ikke om det er noe forskjell om man har ganske tette svangerskap eller ikke jeg, men har ihvertfall begynt å kjenne litt "der nede":P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...