Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Go for it Puma. Få mannen din til å fylle på en kalender . Koselig er det også ;)

 

Forhandlinger skjer hver dag her nå. Har hatt som mål å holde dem inne hele mai mnd..CHECK!!

Nå kan de komme når de vil. Hadde vært veldig kjekt om dem ville komme i løpet av 14 dager merker jeg, men er jo ikke en dritt jeg kan gjøre for å få dem ut fortere heller. så da er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, tålmodighet som jeg ikke har mer igjen av hehehehe..

 

tenkte meg en tur innom jobben i dag, må jo finne på noe å gjøre som fyller dagenen. Så er det rett hjem igjen etterpå å finne frem isposer og kjøpe elementer. Er så varm om dagen, og ingenting hjelper :angry: synes så synd på meg selv.

 

Hvor mye har dere lagt på dere forresten? Jeg har faktisk tippet 30 kg :wacko: ...trodde jeg skulle hyle, grine, dause når jeg hørte det. Gjett om jeg får en jobb etterpå :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp 15 kg jeg, og vekten har ikke stoppet enda... Jeg har gått ut i sommerferie nå, så jeg har utfordringen m å få dagene til å gå. Planlegger strikkeprosjekter, sting av sengetøy og besøksrunder. Er snart 32 uker på vei og planlegger å ta hensyn til magen til fullført 35. Her har jeg tatt det m ro, ikke løftet, stresset el hatt sex hele våren pga blødningfare. Men etter uke 35 gir jeg slipp på hensyna, tror neppe de detter ut uansett nå som morkaka har flyttet seg over på trygt sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men søren altså, nå er jeg 85 kg, og det er jammen meg blytungt for kroppen altså! Kjenner det på ledd, rygg og pust! Er SÅÅÅÅ klar for treningstøy og joggesko!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få dagene til å gå, kan være en utfordring. Jeg har jo gått hjemme siden 7.mars så føler jeg liksom har brukt opp alt av kreativitet.

Jeg har trent 3-5 timer i uken helt frem til uke 33+4, da fikk jeg treningsforbud. Så da har jeg enda mer tid å fylle hehe.

Men merker at det er tungt for kroppen nå, er så klar for å ta i bruk nytt treningstøy og få av meg MANGE kg. Og de skal fort av.

Nå er jeg 34+3, keisersnittet er avtallt 37+5, alt for lenge til. Men skal på sykehuset igjen på mandag. Da skal jeg se om jeg får opphevet treningsforbudet. Da vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre for å få dagene til å gå, samt kansje få fart på systemet. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som har kunnet - og klart å trene! Gjorde det i første svangerskap, men i dette har jeg hverken klart el fått lov. Kroppen føles blytung og vissen! Har jo vært sykemeldt hele svangerskapet, èn rett og slett jævlig periode! Men nå er vi snart i mål, og jeg gleder meg villt til å fungere normalt igjen. Klart barselstiden er tøff, men da er vi to om strevet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert hos legen og fått siste sykemelding og blitt henvist til fødselsforberedende samtale på sykehuset :) For bare håpe jeg for time på sykehuset før de vil ut... :blink:

Nå skal jeg ikke mer til legen, da gynekologen jeg ikke liker har sagt han kan ta resten av kontrollene.

 

Ellers så tror jeg at jeg har lagt på meg ca 15 kg. Gjør noen enkle øvelser for rygg og kjernemuskulatur noen ganger i uken, men er ikke i stand til å gjøre noe særlig fysisk arbeid eller gå tur etc. for blodtrykksfall, blir svimmel og kroppen bare stopper opp. Lager endel middag og vasker klær, men av og til er til og med det for utfordrende, vil bare gå i bakken?? :wacko:

 

Misunner dere som ligger noen uker foran meg! Er 30+3 idag, men føler jo at det går rette veien nå.

 

Har vert 100% sykemeldt i noen uker nå, og på gode dager blir jeg rastløs, men prøver da å ryke meg litt ut i hagen. Mens på dårlige dager orker jeg ikke noe allikavel, så da ligger jeg bare dr. Men gleder meg til å kunne ta opp igjen styrketrening og gå lange turer, jobbe i hagen, ta meg en øl i solen osv :rolleyes:

hehe barseltiden klarer jeg ikke å tenke på, alt som betyr noe nå er å få dem ut. Men har en mann som er veldig flink og glad i unger så er ikke bekymret for barseltiden. Vi kan såklart få kolikkunger, men det er det ikke så mye vi kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 33+6 i dag. Var ut på kjøretur med mannen tidligere i dag for å kjøpe inn noen småting til guttene og da kom det noen saftige kynnere som svei godt i både rygg og mage. Var nesten sånn at jeg vurderte å ringe føden.. Men plutselig gav de seg og jeg har ikke merket noe mer til de etterpå. Tar det rolig og ser hva som skjer.

 

Jeg har lagt på meg 11 kg til nå. Ca halvparten av det jeg la på meg da jeg gikk gravid med lillemor. Egentlig godt for jeg hadde ca. 15 kg for mye på kroppen før jeg ble gravid denne gang (selv om babykiloene fra sist nesten var borte, manglet vel 3 kg tror jeg). Vært sykemeldt 100% siden 1.april. De første ukene fattet jeg litt rundt og var med venninner i permisjon på kafé eller tok meg noen shoppingrunder. Nå orker jeg fint lite og prøver å slappe av mest mulig før lillemor skal hentes i bhg. Hun sliter meg ganske greit ut nå, så hvis ikke mannen er hjemme må vi ta oss en tur på besøk til noen som kan leke med henne. Føler meg som en rævva mamma som ikke klarer å sitte på gulvet og bygge Lego med prinsessen min. Gleder meg til jeg kan gjøre det igjen ja! Trening har jeg forresten ikke gjort i det hele tatt. Har slitt sånn med bekkenet denne gang at jeg ikke har orket noe. Nå prøver jeg å gjøre noen øvelser jeg har fått av fysioterapeuten, men det blir ikke hver dag.

 

Jeg tror ikke noen av mine har festet seg. Hvertfall ikke sånn det føles på magen når jeg våkner om natten for tiden. Hele magen er helt skjev og det stikker buler ut steder det ikke pleier å gjøre det på dagtid. Tv1 ligger vanligvised hodet ned og rumpen ut på min høyre side, mens tv2 ligger i sete ca midt i magen/litt mot venstre. Når jeg får kynnere og magen strammer seg buler den ut rett til venstre for navlen og lagt ute på høyre flanke.

 

Nei, nå er det på tide å slenge trekket til lillemor sin bilstol til vask. Kult når barna blir bilsyke på vei til bhg og kaster opp det lille de har spist til frokost ut over seg selv.. Godt vi har to seter til henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer stadig nyheter på tvillingfronten nå! Er ryktet om slimproppen sant, Jentene på haugen??? Spennende!

 

Tenkte vi kunne lage en liten terminliste her, bare for å gi hverandre litt oversikt?

Skriv dere på:

 

Puma 31.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slimproppen gått, jentene på haugen?

Spennende tid vi er inne i. Jeg sprekker idag, slik føles det iallefall. Tenker med gru på at jeg skal gå sånn noen uker til...men vil helst ha di oppi 2,5 kg før en eventuell fødsel. TV2 er som en makk, skjønner ikke hva han holder på med, og hvordan han for plass til å bukte seg slik :blink:

 

Puma 31.07

Riley 09.08 (altfor lenge til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ja, slimproppen gikk i 10 tiden i dag. Det var det ingentvil om at det var. Måtte ringe føden bare for å forsikre meg om at det var den. Har lest at den skal være litt lyserosa, men her var den ekkel tjukk og brun. Og det var ganske mye som kom ut. Måtte tørke meg godt (sorry detaljer) Føden mente det var proppen som hadde godt ja. Så da er det bare å smøre meg med tålomodighet. Kan gå alt fra 1 dag til noen uker før noe skjer, men merker jeg har hatt litt små murringer nedi der, samt kvalm noen dager..så hvem vet ;)

 

spennende tid i vente dette.

 

jeg har forøvrig termin 11.07, men ks er satt til 24. Akkurat 24 dager dager maks igjen om jeg skal gå til planlagt dato, noe jeg tviler på og krysser fingre for at det ikke skjer ;)

 

så da blir det

 

Jentene på haugen 11.07( planlagt keisersnitt 24.06)

Puma 31.07

Riley 09.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg er misunnelig jentene på haugen :) Nærmere slutten på rugingen har dere ikke vært:-) Ville ikke sykehuset ha dere inn for sjekk av eventuell åpning? Siden tvilling fødsler kan gå litt fort...

 

I går hadde jeg en dritt dag, magen var så sprengt, og da for jeg blodtrykksfall og blir tungpusten og har nok med å ligge på sofaen. Orker ikke spise, for da lavt blodsukker og så blir jeg kvalmen. Krøyp til sengs tidlig, men ble vekket/holdt våken av halsbrannt til ca 4 (sover innimellom). Av og til skulle jeg ønskt jeg ble grønn i ansiktet eller noe, for til og med mannen skjønner ikke hvor dårlig jeg er.

 

Men, da satser jeg på at dagen i dag blir bedre!! :) Hold oss oppdatert jentene på haugen. Dette er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, ikke vits å reise inn for å sjekke når det bare er slimproppen som går. Den i seg selv er ikke en indikator på at fødsel er igang, men et tegn på at noe er i gjære. Kan gå alt fra en dag til uker fr noe skjer i følge jordmor. Men har mye press og merker jeg er sliten i korsryggen. Så håper det ikke er så lenge til.

 

Skal inn på sjekk i morgen, så får se hva de finner ut. Åpning sjekker de uannsett ikke lenger. Det gjør de bare frem til uke 33, starter fødsel etter dette, så gjør de ikke noe for å stoppe den.

 

I dag kommer dagen til å gå i smårydding vasking og en tur. Alt for å presse dem lengre ned i bekken hihi...jeg lar tyngdekraften gjøre jobben nå :)

 

Er godt å vite at det bare er maks 22 dager igjen til de kommer. Gjør det litt enklere å få dagene til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, vi er vel litt glade for at vi får to barn samtidig? Jeg trøster meg iallefall m at jeg får to barn til "prisen av ett". ;)

Men nå minker ventetiden raskt. Og når slimpropper går - da nærmer vi oss!

 

Spent på hvem de er jeg... Og hvor hard sommeren kommer til å bli før vi får hodene over vannet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så spennende med slimpropp som har gått da, jph! Har forresten også fått beskjed om at hvis fødselen starter etter uke 33 så stopper de den ikke.

 

Jentene på haugen 11.07. (Planlagt ks 24.06.)

Lollo83 15.07. Igangsetting senst uken 17-22.06. muligens allerede 05.06.)

Puma 31.07.

Riley 09.08.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo 83, er d noen spesiell grunn til at du for så tidlig igangsetting? Er bare 30+5, men er så vond at jeg ser ikke for mg å gå til uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riley, guttene i magen ble operert pga ttts i uke 20 og nå er legene redde for at de har utviklet det igjen. Derfor muligens igangsetting nå til uken. Spørs hvordan blodgjennomstrømningene deres er. Igangsetting senest uke 36 er også for å være sikker på at de ikke utvikler det igjen (selv om de ikke har gjort det til nå).

 

Jeg håper jo at det ikke blir noe av igangsetting nå til uken da, for vil jo gjerne at guttene skal få være lengst mulig i magen. Selv om jeg er drittlei av å ikke få puste ordentlig, ikke kunne bevege meg skikkelig og vanvittig mye kynnere så vil jeg jo at de skal ha best mulig grunnlag når de kommer ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riley, guttene i magen ble operert pga ttts i uke 20 og nå er legene redde for at de har utviklet det igjen. Derfor muligens igangsetting nå til uken. Spørs hvordan blodgjennomstrømningene deres er. Igangsetting senest uke 36 er også for å være sikker på at de ikke utvikler det igjen (selv om de ikke har gjort det til nå).

 

Jeg håper jo at det ikke blir noe av igangsetting nå til uken da, for vil jo gjerne at guttene skal få være lengst mulig i magen. Selv om jeg er drittlei av å ikke få puste ordentlig, ikke kunne bevege meg skikkelig og vanvittig mye kynnere så vil jeg jo at de skal ha best mulig grunnlag når de kommer ut ;)

 

Oi, hold oss oppdatert da, Lollo! Håper alt ser bra ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klageutbrudd: I dag holder jeg på å kjede meg ihjel! Får ikke gjort noe heller. Hadde gledet meg til å være ferdig m skolen, men dagene ble med ett veldig lange og jeg er for trøtt/svimmel til å få gjort noe særlig... Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende å høre hvordan det går med dere damer. Nå nærmer det seg veldig for oss alle!! Jeg er 32+1 i dag. Har gått opp 9 kilo. Har sluppet unna veldig matlyst og vann i kroppen. Men har stooooor mage! Formen er ganske bra, ingen bekkenproblem, men er veldig trøtt. Enkelte dager også fullstendig energiløs! Har 6 uker igjen i dag. Veldig spent på om de holder seg der inne til det planlagte ks'et 15. juli (2,5 uker før ul termin). Kommer de før, blir det normal fødsel. Har også mye kynnere om kveldene. Magen strammer seg og blir knallhard! Ellers er det masse aktivitet i magen. Tror ingen av dem har festet seg. Det kjennes iallefall ut som de slår salto og turner rundt begge to:-). Litt artig og merkelig å se på kulene som kommer ut på magen rett som det er! Jeg begynner å bli veldig nysgjerrig på hvordan de to nye prinsene ser ut!

 

Jentene på haugen 11.07. (Planlagt ks 24.06.)

Mamma_til_en_prins: ks 15. Juli

Lollo83 15.07. Igangsetting senst uken 17-22.06. muligens allerede 05.06.)

Puma 31.07.

Riley 09.08.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på ktr i dag, så ingen igangsetting. Ny dato er 17. juni. Da blir det innleggelse og igangsetting. Synes det var veldig godt med to ekstra uker til praktisk og psykisk oppladning og forberedelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra lollo 83. Jeg var også på kontroll i dag 31+1. Det gikk litt fort og gale med målingene idag, så usikker på hvor korrekte de er, men tvillingene veier ca 1,5kg mot 1,6 som er gjennomsnitt. Cervix gadd han ikke måle idag, gikk jeg i fødsel nå ville den ikke bli stoppet.. Ellers opp ca 17 ka til nå. Håpte snart vekta skulle stoppe opp, har sluttet å legge på meg på kroppen med unntak av mage og pupper, men den stiger jevnt og trutt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+2 i dag, og 19 dager til keisersnitt. Har nedtelling så det holder. Er så utrolig sliten og alt er bare tungt. Har vært i knallform frem til uke 34 ca, så sa det pang. Har som mål å holde de inne til minst 36 fullførte uker. Det er heldigvsi ikke så lenge til.

Merker at kroppen forbereder seg til fødsel. Mye nedpress, mensmurringer og generel dårlig form. Er mye kvalm og uggen.

 

I morgen skal jeg til Jordmor, tror nok det blir siste time hos henne. Torsdag 13.6 er det ny kontroll på sykehuset, så hadde håpet at ting skjer rundt der selv om om jeg vet at de ikke flytter på KS dato. Vet at de vil ha meg opp mot uke 38+0.

 

Når det gjelder vekt, så har den rast de siste ukene. Er nå oppe i 33 kg....er til å gråte av :( så får en helvetes jobb. Har trent hele svangerskapet, hadde siste spinningtime 33+4 så kan liksom ikke si at jeg har vært lat heller. Fatter bare ikke hvor alle kg kommer fra. Men men får vel ta meg i nakkehåret etterpå å få ned vekta. :wacko:

 

Huff nei, kansje slepe kroppen min ned i seng, og håpe dagen i morgen er lysere for min del -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært tung lenge, men har jo merket at jeg har blitt enda tyngre etter å ha rundet uke 30. Hehe er nok et vakkert syn når jeg skal oppi/ut av senga om kveldene:-) Og halsbrann...:-.(

Jentene på haugen, husk at mye av vekten vår ligger på magen, og kanskje du har mye vann i kroppen? Men tror vi kommer til å bli kvitt mye av den ekstra vekten uten for mye innsats da vi skal "dobbelt"-amme og skyve på vogner på min 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann superdamer! Så flinke vi er, som ikke bryter sammen nå i innspurten! ;) Gudene skal vite at det er hardt, jeg kjemper bare for å holde kroppen oppe og evne å bevege meg.

 

32+4 i dag, 15 kg opp, og var på sykehuskontroll i går. Jentene har det tydeligvis strålende, for de er 5% over gjennomsnittet og veier nå over 2 kg hver. Sparker seg snart ut av magen også.. Ingen reduksjon ifht cervix så her går jeg sikkert tiden ut. Jentene lå med hodene ned enda og har gjort det en stund, så nå håper jeg de holder seg der.

 

Blir deppa av kontrollene da jeg bare har nye personell hver gang, og informasjonen er motstridende og mangelfull. Skal tilbake om to uker.

 

Ellers er det innspurtstid og jeg har behov for å få ting på plass. Må ommøblere på soverommet og få inn en skuveseng. Tenkte de kunne ha hver sin ende av den framfor å sette inn to senger.

 

Hadde masse planer om håndarbeid mm men jeg er så trøtt og vond i kroppen så det er fint lite jeg får gjort. Kanskje sy sengetøy i dag.....?

 

Har dere navn klare da, damer? Og hvordan ser dere for dere at sommeren blir, siden vi blir sittende litt fast med tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...