Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Formen er variabel her og. Er så aktiv jeg klarer, men utfra dagsform. Noen dager klarer jeg å trene, andre dager blir det tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes! Da ble det spinning i dag! Det gikk fint og var bare utrolig deilig å føle at kroppen fungerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1time hurtig gange/ småjogging i dag! Deilig å komme i gang igjen! Prøve meg på litt mer jogging neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som merker at restitusjonen går langsommere? Selv om jeg tar mindre i på treningen, så går det lengre tid enn før til jeg er klar for ny økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som merker at restitusjonen går langsommere? Selv om jeg tar mindre i på treningen, så går det lengre tid enn før til jeg er klar for ny økt.

 

Ja, definitivt. Og blir støl for ingenting. Igår tok jeg 4*12 knebøy, og idag har jeg vooooondt... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatt.. Har ikke vært støl en eneste gang i svangerskapet! Tvi tvi håper det fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke så støl, men blir sliten og det tar lenger tid før jeg har overskudd til ny økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Første "trening" på lang tid i helga. Har vært veldig mye syk siste måneden med luftveisinfeksjoner. Men, i helga pusset vi opp på hytta! Vet ikke om det kvalifiserer som trening, men er i hvert fall veldig støl i dag, og hadde maaaaange tunge løft :) I kveld må jeg jobbe overtid, men i morra satser jeg på en rolig joggetur siden formen sannsynligvis har nådd et nytt bunnivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Herlig Flykræsj!! Blir inspirert av å lese dette!!

Det gjelder å inspirere hverandre :) Merker jeg trenger solide puff for å snøre på meg meg joggeskoa om dagen. Når man er dønn sliten etter jobb er det jo mest fristende å synke sammen på sofaen... Men at trening gir overskudd på sikt er jo velkjent. Jeg var ganske flink i forrige svangerskap og unngikk dermed stor vektøkning, + at det var veldig ràskt å komme i treningsform etter fødsel igjen :) Regner vel ikke med at løping er noe jeg orker å fortsette med frem til termin, men lurte litt på gravidyoga sånn mot slutten. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Step/styrketime for meg i går! Begynte på laveste steptrinn, men økte til nr 2 helt på slutten. Kjenner det godt i musklene! Fantastisk å kjenne at kroppen fungerer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Kjempebra Lykketroll13 :) Fikk lyst til å trene igjen... Gikk lang tur med vogn igår. Ikke direkte trening kanskje, men i allefall litt mosjon ;)

 

Trenger å trene litt styrke også kjenner jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Joggings i dag (med noen gåpauser da dagsformen var katastrofal....). Øs pøs regn, men deilig etterpå :) Sitter og nyter litt velfortjent potetgull nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommet skikkelig igang med treningen, har jogget 5 km annenhver dag siden forrige uke, utrolig deilig. Håper formen holder seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Jeg hopper forsiktig av glede! Har nettopp fullført en 3 timers sykkeltur med 3åringen i sykkelvogn! ;) har den siste uken fått økende bekkenløsning og ble litt trist da jeg trodde at løpet var kjørt når det gjaldt trening dette svangerskapet! Men hadde faktisk ingen smerter når jeg syklet, kjente det kun når jeg gikk av og på, og når jeg satt stille på en benk i pausen.. Tidligere i uken har jeg blitt krøpling på kvelden av å bare bruke kroppen til å fks vaske huset.. Så var skikkelg spent på denne turen!! Håper på at sykling kan erstatte gå/jogging dersom det ikke er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oss!!

Selv var jeg på en liten fjelltur søndag og på innetrening i dag. Sto 25 min på ellipse med god motstand. Så styrketrening på overkroppen. Var tungt, men deilig etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Hvordan gikk det med formen etterpå? Tok det like lang tid å komme seg denne gang? Er veldig spent på hva morgendagen bringer for min del... Så nå skal jeg strekke skikkelig ut og så ta et godt. Varmt bad før jeg legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes people, jeg har investert i PT. Der gikk feriepengene mine gitt, men jeg er superfornøyd med avgjørelsen og det foreløpige resultatene!
Hun fikser og ordner og passer på at jeg gjør alt riktig, og tilpasser øvelsene slik at jeg styrker bekken/rygg og babybærearmer. Penger vel plassert, og jeg kommer meg avgårde på styrketrening 2 ganger i uken fordi jeg ikke har samvittighet til annet.. ;) Nå har jeg ikke vært i dårlig form i det heletatt, bortsett fra mange trøtte dager i starten, så jeg skal overhode ikke klage. Men jeg er lat, og trenger noen som kan sparke meg litt i røva.. ;) Jeg tenker: skal man på et eller annet tidspunkt i livet bruke en litt større sum penger på seg selv, så må jo dette være riktig timing..
Men dere er superflinke som greier å pushe dere selv uten en streng dame som holder dere i hånda, så all ære til dere! Blir spennende å se hvor lenge vi greier holde det gående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL på spinning i morgen. Elsker vanligvis å gå på gruppetimer, men de er så sene at jeg må dra hjem etter jobb først. Og når jeg skal ut igjen er jeg dautrøtt. Nå har jeg gjort avtale om å treffe noen andre på timen, så da MÅ jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det hjelper alltid å ha en avtale med noen andre! Hadde en jogge/ hurtig gange tur på 5 km i går... Men det var ikke like bra suksess som syklingen! Verka som bare juling etterpå og resten av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mamsen&lillepip!

Kjedelig med bekkenløsning! Men godt at du kan sykle. Er vel like greit å holde seg unna jogging så det ikke blir verre. Går det bra når du bare går?

Har foresten en venninne som har hatt god hjelp av slyngetrening hos fysio. I tilfelle det kan være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Yes people, jeg har investert i PT. Der gikk feriepengene mine gitt, men jeg er superfornøyd med avgjørelsen og det foreløpige resultatene!

Hun fikser og ordner og passer på at jeg gjør alt riktig, og tilpasser øvelsene slik at jeg styrker bekken/rygg og babybærearmer. Penger vel plassert, og jeg kommer meg avgårde på styrketrening 2 ganger i uken fordi jeg ikke har samvittighet til annet.. ;) Nå har jeg ikke vært i dårlig form i det heletatt, bortsett fra mange trøtte dager i starten, så jeg skal overhode ikke klage. Men jeg er lat, og trenger noen som kan sparke meg litt i røva.. ;) Jeg tenker: skal man på et eller annet tidspunkt i livet bruke en litt større sum penger på seg selv, så må jo dette være riktig timing..

Men dere er superflinke som greier å pushe dere selv uten en streng dame som holder dere i hånda, så all ære til dere! Blir spennende å se hvor lenge vi greier holde det gående :)

Tror dette er vel anvendte penger! Å bruke penger på kropp og helse må være en god ting :) Jeg har sagt til mannen min at jeg ønsker med noen timer med PT i fødselsgave. Han er superflink til å motivere seg selv og trener masse, mens jeg nok er mer som deg: Trenger et spark i r....a ;) Fra og med tirsdag får vi treningsrom i kjelleren på jobb da. Har litt ambisjoner om faktisk å bruke det et par ganger i uka :) Ellers har jeg meldt meg på gravidyoga til høsten. Har aldri satt mine bein på en yogamatte, men tenker at det må være fin trening når kroppen er tung i 3. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg skal også melde meg på både gravidyoga og gravid pilates! Trenger noe som er fast, så dukker jeg opp.. Har heldig vis mange naboer som jeg trener med... Tror ikke jeg hadde kommet meg nye ut for egen motivasjon, lett for å komme med undkyldninger for å utsette da. Lykketroll13 var å kjøpte meg et bekkenbelte i dag, utrolig digg! Det var rett og slett umiddelbar virkning! Men jeg tror godt fottøy er syykt viktig, merker utrolig forskjell fra når jeg har på flate tøysko og gode joggesko med god demping.. For å si det sånn så var turn i går ikke bra, sovet dritt i mat og er dårligere i bekkenet i dag en på lenge. MEN skal ta samme løypa med bare gange og bekkenbelte på og se om det har noe effekt, hvis ikke blir det sykling å sånt resten. Men sør også lest at slyngetrening skal være bra... Hvor gjør man det da? Sånn utenom hos fysio.. Har egen fysioterapeut på jobben, hadde håpt å slippe å betale ekstra for å gå utenom

Endret av Mamsen&lillepip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bekkenbeltet virket, mamsen&lillepip!

Ang fysio, så er det visst gratis hvis man har fått påvist bekkenløsning. :) Du må nok i såfall til lege og få henvisning.

 

Jeg fikk meg en spinningtime i går. Ble litt svimmel på slutten, og det var ikke så behagelig. Men gjennomførte og sov godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...